Snelheidsmeter RS250
Op het Engelse renault sport forum woedt al geruime tijd een discussie over de leesbaarheid van de snelheidsmeter in de RS250 ( http://www.renaultsport.co.uk/community ... fault.aspx ).
Om je 32 pagina's aan verhitte comments te besparen zal ik het samenvatten, het gaat erom dat de veel mensen de snelheidsmeter van de rs250 slecht afleesbaar vinden. En het gaat dan voornamelijk om de afleesbaarheid onder "zomerse" omstandigheden, dus met licht uit en een zonnetje/zonnebril op.
Het is ook iets wat mezelf al was opgevallen, maar heb me er zelf gelukkig nooit zo druk om kunnen maken als sommige mensen op het Engelse forum...
Maar nu wordt er in de thread door Renault Engeland aangegeven dat alle RS'en vanaf productie medio december een witte snelheidsnaald krijgen om het probleem op te lossen, en iemand meldt ook al dat er voor zijn RS een afspraak is geregeld om de bestaande naald/meter te vervangen.
Weet iemand of dit ook al in Nederland speelt?
Om je 32 pagina's aan verhitte comments te besparen zal ik het samenvatten, het gaat erom dat de veel mensen de snelheidsmeter van de rs250 slecht afleesbaar vinden. En het gaat dan voornamelijk om de afleesbaarheid onder "zomerse" omstandigheden, dus met licht uit en een zonnetje/zonnebril op.
Het is ook iets wat mezelf al was opgevallen, maar heb me er zelf gelukkig nooit zo druk om kunnen maken als sommige mensen op het Engelse forum...
Maar nu wordt er in de thread door Renault Engeland aangegeven dat alle RS'en vanaf productie medio december een witte snelheidsnaald krijgen om het probleem op te lossen, en iemand meldt ook al dat er voor zijn RS een afspraak is geregeld om de bestaande naald/meter te vervangen.
Weet iemand of dit ook al in Nederland speelt?
Heb in Nederland er inderdaad nog nooit echt klachten over gehoord of gelezen, maar ben wel benieuwd of de "fix" ook in Nederland zal worden aangeboden. Ik zal het anders eens bij de plaatselijke dealer neerleggen.
Denk dat je wat sterker staat als je meerdere mensen meekrijgt, je zou eens kunnen kijken welke RS250 rijders hier op het forum actief zijn dankzij de registers en daar eens wat feedback uit proberen te krijgen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit probleem is ook al gemeld bij VKV door enkele klanten. Die hebben de mogelijkheid bekeken om de verlichting oid ook aan te schakelen zonder dat je dim of stadslicht aan moet. Maar volgens mij was dit niet mogelijk.
Dat is echt een oplossing waar je niets aan hebt, als het echt zonnig is met laagstaande zon en jij met je zonnebril opzit, dan heb je zulke lichtintensiteit dat een lampje op een wattage meer (bij wijze van) echt geen verschil zal geven.
Vind het sowieso niet raar dat je bij volle zon met een zonnebril je dash niet meer kunt aflezen. Heb ik wel met meer auto's last van/ gehad..
De kleurcombi van de naald en de meter is gewoon een beetje ongelukkig gekozen in bij de RS, als het goed is komen de nieuwste RS-en dus al met witte naald, de vraag is wat er met de bestaande eventueel kan gebeuren.
Hier een plaatje van het engelse forum. Natuurlijk is het lastig te zien op foto's, maar het eerder geposte plaatje is er nu juist eentje met de dashboardverlichting aan.
*edited* dank voor onderstaande poster voor het al correct postte van het plaatje *
*edited* dank voor onderstaande poster voor het al correct postte van het plaatje *
Laatst gewijzigd door Boess op vr 7 jan 2011 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: Megane
-
- Moderator
aha je zag zelf ook al dat het plaatje niet werkte 

nu wordt het verwarrend, ik heb hem uit mijn post verwijderd nu
Bedankt!

-
- Car: R19.R
Dus je hebt er alleen last van als je met (dim)licht uit rondrijd? Persoonlijk rij ik altijd met licht aan en dat geld denk ik voor de meeste mensen in NL. Als je dat niet doet zie ik het probleem in elk geval wel op je foto
niet heel duidelijk.

Is inderdaad enkel met licht uit een probleem, ik heb zelf de led verlichting en die staat juist weer enkel aan met de normale verlichting uit. Om dan met verlichting aan te gaan rijden is weer een beetje zonde van de led verlichting.
Hallo,
Volgens een berichtje van Renault Nederland gaat de kleur van de wijzernaalden in de toekomst veranderen naar wit.
Dir betekent dat ze overdag beter zichtbaar zijn en in de avond als de verlichting aanzet kleuren ze toch rood.
Gr Chris
Volgens een berichtje van Renault Nederland gaat de kleur van de wijzernaalden in de toekomst veranderen naar wit.
Dir betekent dat ze overdag beter zichtbaar zijn en in de avond als de verlichting aanzet kleuren ze toch rood.
Gr Chris
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Of gewoon je licht aan doen overdag.. net zo handig voor de mensen om je heen op de weg 
-
- Moderator
heej heb jij mij niet net een mailtje gestuurdRS250 schreef:Hallo,
Gr Chris

Stel je even voor in het wie is wie topic

En je hebt 2 erg leuke megane rsjes voor de deur staan

-
Zie Boess zijn antwoord, voor de mensen met dagrij/led verlichting is dat wat minder een optie...Ronald1916V schreef:Of gewoon je licht aan doen overdag.. net zo handig voor de mensen om je heen op de weg
Nutteloos?
Het ziet er goed uit en verhoogd de veiligheid. Ik vraag me af wat daarop tegen is. Het schijnt je tenminste niet zo in je bek als menig mislicht.
Het ziet er goed uit en verhoogd de veiligheid. Ik vraag me af wat daarop tegen is. Het schijnt je tenminste niet zo in je bek als menig mislicht.
-
Het is natuurlijk niets veiliger als gewoon met dimlichten rondkarren, alleen het energie verbruik is wat lager. Niet dat het zoden aan de dijk zet voor je brandstofverbruik, maar het klinkt leuk in de folder 

Tja, ik snap het hele probleem ook niet. Vind het een hoog Sjonniegehalte hebben om te moeten klagen dat de tellers niet goed af te lezen zijn, omdat m'n licht uit moet staan om de dagrijverlichting te laten branden.
Zijn we eindelijk verlost van al die types die het stoer vinden om met mistlampen aan te rijden, in de tijd dat de meeste auto's ze nog niet hadden, hebben we weer wat nieuws gevonden om mee te pronken.
Alsof een RS van zichzelf nog niet opvallend genoeg is...
Zijn we eindelijk verlost van al die types die het stoer vinden om met mistlampen aan te rijden, in de tijd dat de meeste auto's ze nog niet hadden, hebben we weer wat nieuws gevonden om mee te pronken.
Alsof een RS van zichzelf nog niet opvallend genoeg is...

los van het sjonnie gehalte van de led-verlichting, zou het natuurlijk niet noodzakelijk moeten zijn om je verlichting aan te doen om je teller goed af te kunnen lezen.
Ik neem aan dat ze er wel voor kunnen zorgen dat de tellerverlichting altijd brandt wanneer het contact ingeschakeld is of wanneer de motor loopt. Dat lijkt mij gezien de electronica in auto's tegenwoordig een update of een vinkje aanklikken wanneer de auto aan de computer hangt.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Ja, maar of je dat wil is de vraag.
Displays (radio, navigatie, etc. etc.) dimmen namelijk altijd als je het licht inschakeld. Als het dan mooi zonnig weer is buiten worden die weer onleesbaar. Dus schiet je er nog weinig mee op.
Displays (radio, navigatie, etc. etc.) dimmen namelijk altijd als je het licht inschakeld. Als het dan mooi zonnig weer is buiten worden die weer onleesbaar. Dus schiet je er nog weinig mee op.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaatje gepost op het engelse renaultsport forum van de nieuwe naald:
[img]http://img222.imageshack.us/img222/5482 ... f2c18a.jpg[/img]
Naar verluidt vraagt Renault daar 50 pond voor de vervanging.
[img]http://img222.imageshack.us/img222/5482 ... f2c18a.jpg[/img]
Naar verluidt vraagt Renault daar 50 pond voor de vervanging.
Jammer dat enkel de naald van de km teller veranderd...
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
De foto is zo te zien van een niet-engelse.
En inderdaad jammer dat de rest rood blijft, als je dan toch 50pond moet betalen....
En inderdaad jammer dat de rest rood blijft, als je dan toch 50pond moet betalen....
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90