Beste mensen,
Na jarenlang enkel en alleen Ford te hebben gereden ben ik nu toe aan een nieuwe Renault Megane III TCE 180 GT! Het voelt wel een beetje raar om zo ineens in een ander merk auto te rijden dan je jarenlang gewent bent geweest.
De auto zal na nieuwjaar afgeleverd worden.
We hebben proef gereden in een TCE 130 en dat was wel ok. Met 130 pk niet overdreven snel gemotoriseerd en t.o.v. mijn Focus II 1.8 met 125 pk niet veel sneller, alleen door de turbo vlotter op gang.
Het eerste wat me opviel is dat de audio niet echt top is. Ik krijg het Akramys 3d systeem erin en daarover heb ik al veel slechte, maar ook positieve dingen gelezen.
Het viel me op dat het niet makkelijk lijkt om een andere radio erin te zetten omdat:
1. de radio een aparte vorm heeft en één geheel is met het kunststof paneel van de middenconsole waar ook de startknop en airco etc. in verwerkt zit en;
2. omdat de radio gekoppeld is met de TomTom navi.
Heeft iemand hier ervaring in het plaatsen van een nieuwe headunit en of de bestaande radio uit te breiden met een actieve subwoofer. Ik heb namelijk nog ene over, die van mijn huidige auto.
Alvast bedankt voor de reactie,
Marc
Audio in Megane III
Welkom hier! Helaas kan ik je niet helpen...
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Het beste kun je even op het Autoweekforum kijken in het topic Mégane III.
Daar zijn al enkele mensen met een achteraf ingebouwde platte subwoofer van Pioneer. Zij kunnen je vast verder adviseren.
Daar zijn al enkele mensen met een achteraf ingebouwde platte subwoofer van Pioneer. Zij kunnen je vast verder adviseren.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Nou, alvast bedankt voor de reactie! Ik zal inderdaad alvast even kijken op de autoweek site.
Maar mochten er nog iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag!
Maar mochten er nog iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag!