ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Naast / onder je spiegel. IS het wel goed teruggeplaatst ?? Is de juiste voorruit (dus met uitsparing sensor) wel geplaatst ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 28 apr 2004 20:42
- Locatie: ridderkerk
de voorruit is naar mijn mening hetzelfde een gecoate ruit met in het midden onderaan zo'n vierkant vakje alleen da ding werkt gewoon niet meer ( ja als een gewone interval)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het vierkantje middenonderaan is een uitsparing voor de tolsystemen. de voorruit is namelijk warmtewerend, en bevat een dun laagje aluminium waar GPS signalen en andere signalen moeilijk doorheen gaan.
Als het goed is heb je ter hoogte van de spiegel aan de buitenzijde 2 sensoren. 1 de lichtsensor, 2 de regensensor.
Ze moeten de goede ruit geplaatste hebben hiervoor, die uiteraard prijziger is dan zonder regensensor.
Als het goed is heb je ter hoogte van de spiegel aan de buitenzijde 2 sensoren. 1 de lichtsensor, 2 de regensensor.
Ze moeten de goede ruit geplaatste hebben hiervoor, die uiteraard prijziger is dan zonder regensensor.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Naar mijn idee is dat maar 1 zichtbare sensor. De uitsparing onderin was eerder ook erg nodig voor de Quintezz 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Haha, ja. Ik had de oude van dr. Quintezz, waar die hoorn op uitgeprobeerd was. Ligt hier zwaar illegaal te wezen op zolder. TufTufclub, mooie tijden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 28 apr 2004 20:42
- Locatie: ridderkerk
dus als ik het goed begrijp zit de sensor in dat kastje zeg maar bij de binnenspiegel en moet er in de voorruit een uitsparing zitten zodat die regensensor zijn werk kan doen.
ik heb net gekeken en volgens mij klopt het gewoon en zitten die sensoren er gewoon
waarschijnlijk heeft hij hem niet of niet goed aangesloten dan.
ik heb net gekeken en volgens mij klopt het gewoon en zitten die sensoren er gewoon
waarschijnlijk heeft hij hem niet of niet goed aangesloten dan.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Of moet de regensensor soms nog aangemeld cq ingeleerd worden?clio-sport schreef:dus als ik het goed begrijp zit de sensor in dat kastje zeg maar bij de binnenspiegel en moet er in de voorruit een uitsparing zitten zodat die regensensor zijn werk kan doen.
ik heb net gekeken en volgens mij klopt het gewoon en zitten die sensoren er gewoon
waarschijnlijk heeft hij hem niet of niet goed aangesloten dan.
Zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.
Maar ter hoogte van je binnenspiegel moet je in de ruit een klein vlakje zien waar je in ieder geval 1 sensor in zou moeten herkennen :} Heb er vast ergens een foto van.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo werkt het bij de laguna's iig niet. bij mij is een ruit vervangen incl. venster voor de sensor. en het werkte per direct.Adinsx schreef:
Of moet de regensensor soms nog aangemeld cq ingeleerd worden?
Zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.
Maar ter hoogte van je binnenspiegel moet je in de ruit een klein vlakje zien waar je in ieder geval 1 sensor in zou moeten herkennen :} Heb er vast ergens een foto van.
Project: GTT Blue Sport
Heel simpel....Had hem voor tijdelijk dicht gelast. Met evengoed in de gedachte dat ik hem vroeg of laat moet vervangen. En ondanks dat ik zelf bij Renault werk , en ook korting krijg.Adinsx schreef:@Remco
Waarom niet een pijp ertussen? Ik heb gister Martijn_b nog even bijgepraat over wat dat oplevert. Geen sjonnie-herrie, maar wel nét dat beetje meer sound.
Weet ik ook heeeeel goed dat 100E een echt koopje is voor een nieuwe middendemper van "Devil" en zit tevens 10x beter inelkaar dan die standaart meuk

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wel uitwisselbaar, niet hetzelfde. Phase I luchtfilterhuis (eigenlijk een V6 luchtfilterhuis) zou het meeste vermogen geven 

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
De middendemper van mijn RS is weer eens doorgeroest (what a surprise!) en dacht er eens aan een niet-Renault exemplaar er onder te zetten. Hij moet niet meer herrie gaan maken (dus een pijp wil ik niet). Na enig zoeken leek mij dit wel een mooie middendemper: Inoxcar (IX-TCCLIOS) middendemper voor Clio RS phase 1 van RVS. Hij is onder andere hier te koop: http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... ctid=53465
Ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met (deze) middendemper(s) van Inoxcar. Eventueel een betaalbaar alternatief?
Bovendien: waar laat ik hem er op zetten (aangezien ik niet zelf de tools en zin heb om dit te doen)? Ik woon in regio Leiden. Bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met (deze) middendemper(s) van Inoxcar. Eventueel een betaalbaar alternatief?
Bovendien: waar laat ik hem er op zetten (aangezien ik niet zelf de tools en zin heb om dit te doen)? Ik woon in regio Leiden. Bedankt alvast voor jullie reacties!
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
De foto`s laten een einddemper zien. Die zal je niet bedoelen neem ik aan?
Het vervangen van alleen je middendemper door een pijp in dezelfde diameter doet niets/nauwelijks iets aan het geluid.
Dus wellicht is dat toch een betere(goedkopere) optie?
Het vervangen van alleen je middendemper door een pijp in dezelfde diameter doet niets/nauwelijks iets aan het geluid.
Dus wellicht is dat toch een betere(goedkopere) optie?

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
De foto op die site is een algemene foto (zoiets van 'we doen ook montage') en niet van de demper zelf.
Is dat echt zo, dat er vrijwel geen extra geluid ontstaan met een vervangende pijp? En welke kun je dan aanraden/waar te laten monteren? Bedankt voor je reactie!
Is dat echt zo, dat er vrijwel geen extra geluid ontstaan met een vervangende pijp? En welke kun je dan aanraden/waar te laten monteren? Bedankt voor je reactie!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, bij de phase1 maakt het niet veel verschil. (absorptiedemper ipv schottendemper)
Ik heb laatst Martijn_b hierover lopen mailen. Ik heb de middendemper bij mijn phase3 namelijk ook vervangen voor een rechte pijp, echter ik kreeg er wel een stukje meer geluid uit. Wat overigens nog steeds beschaafd is, tenzij je boven de 5000tpm gaat vlammen.
Sound:
http://www.youtube.com/watch?v=eoQO-lRzUlI
Martijn_b heeft ook een filmpje geplaatst (hier of op CRS) met het uitlaatgeluid nu er een rechte pijp tussen zit.
Ga even zoeken of ik die voor je kan vinden.
Ik heb laatst Martijn_b hierover lopen mailen. Ik heb de middendemper bij mijn phase3 namelijk ook vervangen voor een rechte pijp, echter ik kreeg er wel een stukje meer geluid uit. Wat overigens nog steeds beschaafd is, tenzij je boven de 5000tpm gaat vlammen.
Sound:
http://www.youtube.com/watch?v=eoQO-lRzUlI
Martijn_b heeft ook een filmpje geplaatst (hier of op CRS) met het uitlaatgeluid nu er een rechte pijp tussen zit.
Ga even zoeken of ik die voor je kan vinden.
Laatst gewijzigd door Adinsx op ma 20 dec 2010 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Vanaf het CRS forum:
Kosten waren bij hem 60,-.
de video:De middendemper is verwijderd, maar ik hoor bijna geen verschil in geluid (misschien wel geen). De middendemper bij mijn ph1 is ook niet zo heel erg groot. Ach, dan toch maar ergens in de loop van tijd overstappen op een andere einddemper.
Kosten waren bij hem 60,-.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Kinkt goed (de uitlaat en de prijs). En waar kan ik dat laten doen?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zoek in de buurt even een bedrijfje, universeel etc. die wat leuk laswerk wil verrichten. Enige wat je nodig hebt is een buis in de juiste diameter.
Martijn_b zit hier ook op het forum, dus stuur hem eens een bericht hoe hij het exact heeft laten doen.
Martijn_b zit hier ook op het forum, dus stuur hem eens een bericht hoe hij het exact heeft laten doen.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
miss kan jochem je wel helpen? bodegraven is goed te rijden vanaf leiden toch? 

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Nog niet van Martijn_b gehoord (op mijn PM), dus ik moet maar eens op zoek gaan/rond bellen.
Tutuur, wie bedoel je met 'Jochem uit Bodegraven'? Sorry, be niet echt actief clublid. Bodegraven is makkelijk aan te rijden, ja. Bedankt voor jullie berichten.
Tutuur, wie bedoel je met 'Jochem uit Bodegraven'? Sorry, be niet echt actief clublid. Bodegraven is makkelijk aan te rijden, ja. Bedankt voor jullie berichten.
De volgende auto is een goede mogelijkheid.
http://www.autowereld.nl/renault/clio/2 ... tails.html
Nu heb ik een paar vragen.
Met 80dkm op de klok. Wat zijn de kwalen die je kan verwachten met de RS bij deze stand?
Wat is een goed onderstel voor de RS? Voldoet een nieuw Clio cuponderstel?
Is dat verkrijgbaar en betaalbaar?
http://www.autowereld.nl/renault/clio/2 ... tails.html
Nu heb ik een paar vragen.
Met 80dkm op de klok. Wat zijn de kwalen die je kan verwachten met de RS bij deze stand?
Wat is een goed onderstel voor de RS? Voldoet een nieuw Clio cuponderstel?
Is dat verkrijgbaar en betaalbaar?
Laatst gewijzigd door rreevvss op ma 9 mei 2011 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou eerst gewoon eens lekker beginnen met het standaard onderstel, zo leer je de auto goed kennen, want hij kan soms nog wel eens een beetje tricky omkomen.
Ik heb ook erg lang op een standaard onderstel gereden voor ik pas ben overgegaan op iets anders.
Gewoon een set DS2500/3000 of CLRC05/06 erop knallen en gaan met dat ding.
Kun je later eens kijken voor een KW Clubsport oid.
Watvoor beamer heb je, E30/E36 325? Foto!
Ik heb ook erg lang op een standaard onderstel gereden voor ik pas ben overgegaan op iets anders.
Gewoon een set DS2500/3000 of CLRC05/06 erop knallen en gaan met dat ding.
Kun je later eens kijken voor een KW Clubsport oid.
Watvoor beamer heb je, E30/E36 325? Foto!

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
waarom niet wat geld besparen en een iets ouder clio kopen zoals dit:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ls143z2ifpjy
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ls143z2ifpjy
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
He die ken ik, de vorige eigenaar van die auto heeft toen zn Williams (die ik nu heb) ingeruild op deze RS bij Veban.Patrick.B schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ls143z2ifpjy
Was wel een aardige man

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat heeft die ook wel nodig met al dat extra gewicht. Het uiteindelijke verschil op het circuit is kleiner dan je denkt.AnthonyR schreef:Qua onderstel is de III RS toch een stuk verder vooruit.
Wat heb je er nu voor onderstel onder Steven? De KW?
Ik zal er zeker eerst even standaard mee gaan rijden. Maar verwacht dat het toch te soft is.
Zie de volgende foto voor m'n andere speeltje.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/213/cpzdrift328i.jpg[/img]
En ik kies bewust voor de Clio 3, deze is moderner, degelijker en vooral veiliger dan de Clio 2.
Ik zal er zeker eerst even standaard mee gaan rijden. Maar verwacht dat het toch te soft is.
Zie de volgende foto voor m'n andere speeltje.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/213/cpzdrift328i.jpg[/img]
En ik kies bewust voor de Clio 3, deze is moderner, degelijker en vooral veiliger dan de Clio 2.
E30's zijn ook altijd leuk 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zeker leuke auto's
Maar die kun je nou ook niet bepaald veilig noemen 


-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Er zijn wel wat kleine dingetjes, maar betrouwbaarheid is gewoon goed, ook bij intensief circuitgebruik. Uiteraard wel fatsoenlijke remblokken gebruiken op het circuit.