amen...mark 5t schreef:niet best![]()
maar ondanks dat niemand het fijne er van weet kan ik jullie 1 ding wel met zekerheid zeggen.
het is echt wel hard gegaan anders staat die paal niet midden in de wagen en ligt het blok er niet uit.
mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden sterkte.
ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
Hier maar verder
2mm is wettelijk voldoende. Dus mag je de weg op. Simpel.
tuurlijk moet verstelling werken. Met aanhanger verblind je mensen. Ik vraag me af waarom dit een onzineis is.
remmentest, wat een onzin,blahblah. Remmen hebben een minimale vertraging nodig (staat gewoon voorgeschreven) en die wordt ook gemeten, samen met het verschil. Als jij staat te kijken en je snapt de nummers niet, dat is een tweede. Omdat er veel verschillende versies zijn is een schijfdikte en slijtage sinds kort aan de beoordeling van de keurmeester.
Vier verschillende banden zijn toegestaan (zolang het of diagonaal of radiaal per as is). Zelfde maat en profiel is nodig per as. Als je met je reservewiel komt kan je auto toch gekeurd worden. Je krijgt wel een opmerking.
Roettest diesel geldklopperij en je auto kan ermee gesloopt worden.
Want waarom doen ze dan geen uitstoottest voor benzinemotoren op volgas?? -> omdat je het over een roettest hebt. Roetvorming gebeurt bij volgas. Benzineauto's roeten niet en de werking van het uitstootsysteem wordt statinoair bepaald.
En dan zijn de regels ook nog eens zo onduidelijk dat keurmeesters op bepaalde punten andere interpretaties handhaven, handig he.
Dus je discussieargument is bs. Een keurmeester die de regels niet kent moet terug gaan leren. De regels zijn vrij duidelijk (ik onderwijs ze notabene). Kwaliteit van keurmeesters verschilt nogal. kom maar eens hier keuren.
En dat over dat discussieargument (beginnent met dus..) kotm echt uit het niks waaien
Overigens heeft dat over die roettest en de keurmeester niks met veiligheid te maken, en die banden is vaag, dus ik kom nog niet op 3.

Een APK keuring is een rapport van de staat van je auto. De keurmeester keurt de auto goed, en het is aan jou om te bepalen of je het laat repareren .Versoepeling is ook gedaan om het 'slaatje slaan uit afkeur' te voorkomen.Luco/Alpine-racer schreef:Als garage of keurmeester zou je naar mijn mening mensen niet met 1 of 2 mm de weg op mogen sturen, daar heb je geen keuring voor nodig.Merijn schreef:Er is een verschil tussen 'een eind versleten' en 'versleten', Luco...
APK is een momentopname. Je kunt mensen hun auto niet laten repareren of onderhoud laten plegen, als dat nog niet noodzakelijk is.
En lees ook even de andere punten
tuurlijk moet verstelling werken. Met aanhanger verblind je mensen. Ik vraag me af waarom dit een onzineis is.
remmentest, wat een onzin,blahblah. Remmen hebben een minimale vertraging nodig (staat gewoon voorgeschreven) en die wordt ook gemeten, samen met het verschil. Als jij staat te kijken en je snapt de nummers niet, dat is een tweede. Omdat er veel verschillende versies zijn is een schijfdikte en slijtage sinds kort aan de beoordeling van de keurmeester.
Vier verschillende banden zijn toegestaan (zolang het of diagonaal of radiaal per as is). Zelfde maat en profiel is nodig per as. Als je met je reservewiel komt kan je auto toch gekeurd worden. Je krijgt wel een opmerking.
Want waarom doen ze dan geen uitstoottest voor benzinemotoren op volgas?? -> omdat je het over een roettest hebt. Roetvorming gebeurt bij volgas. Benzineauto's roeten niet en de werking van het uitstootsysteem wordt statinoair bepaald.
En dan zijn de regels ook nog eens zo onduidelijk dat keurmeesters op bepaalde punten andere interpretaties handhaven, handig he.
Dus je discussieargument is bs. Een keurmeester die de regels niet kent moet terug gaan leren. De regels zijn vrij duidelijk (ik onderwijs ze notabene). Kwaliteit van keurmeesters verschilt nogal. kom maar eens hier keuren.
En dat over dat discussieargument (beginnent met dus..) kotm echt uit het niks waaien

Overigens heeft dat over die roettest en de keurmeester niks met veiligheid te maken, en die banden is vaag, dus ik kom nog niet op 3.

Laatst gewijzigd door Riël op zo 12 dec 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En geldklopperij, een keuring is nu niet het kostenhangijzer hé.
-
- Moderator
- Car: MB
APK is niets mis mee maar het blijft idd een momentopname.
Verschillende banden mag zolang het maar allen hetzelfde "type" zijn volgens mij. Radiaalbanden dus bij vrijwel alle auto's.
Wat ik wel onzin vind is dat oldtimers maar eens in de twee jaar moeten.
Verschillende banden mag zolang het maar allen hetzelfde "type" zijn volgens mij. Radiaalbanden dus bij vrijwel alle auto's.
Wat ik wel onzin vind is dat oldtimers maar eens in de twee jaar moeten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En volgens mij old-timers ouder dan 40 jaar helemaal geen APK meer nodig toch?
Tenminste vriend van mn pa rijdt vrolijk in zn Citroën DS op gas, die volgens mij nooit gekeurd hoeft te worden
Tenminste vriend van mn pa rijdt vrolijk in zn Citroën DS op gas, die volgens mij nooit gekeurd hoeft te worden

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Weet je, die auto's zijn niet echt ee nveiligheids risico in de statistieken. Vaak rijden ze niet, en is het op APK gaan meer ellende dan dat het oplevert. Bovendien worden ze veel meer onderhouden door liefhebbers en mensen die er verstand van hebben, en doen ze veel minder mee i nhet gewone verkeer.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Jij leest echt niet wat er staat he.Riël schreef:Hier maar verder
Een APK keuring is een rapport van de staat van je auto. De keurmeester keurt de auto goed, en het is aan jou om te bepalen of je het laat repareren .Versoepeling is ook gedaan om het 'slaatje slaan uit afkeur' te voorkomen.Luco/Alpine-racer schreef:Als garage of keurmeester zou je naar mijn mening mensen niet met 1 of 2 mm de weg op mogen sturen, daar heb je geen keuring voor nodig.Merijn schreef:Er is een verschil tussen 'een eind versleten' en 'versleten', Luco...
APK is een momentopname. Je kunt mensen hun auto niet laten repareren of onderhoud laten plegen, als dat nog niet noodzakelijk is.
En lees ook even de andere punten
Wat is er mis met koplampen die gewoon goed afgesteld staan maar waar de verstelling niet van werkt, onzinregel dus.
Want er zijn genoeg auto's zonder koplampverstelling en dan verblind je ineens niemand als je er een aanhanger achter hangt.
Juist apk is het moment van geldklopperij, want het is en blijft een momentopname.
Ik snap wel degelijk de cijfertjes bij een remmentest, dat jij suggereert dat ik die niet snap is erg kinderachtig.
Vier verschillende banden is juist gevaarlijk of iig minder veilig ivm kwaliteits en gripverschil, dus absoluut niet veilig.
Roettest is dus geldklopperij, want heeft niks met veiligheid te maken, en dat het voor het mileu is is ook onzin, want dan zou elke auto op zijn fabrieksopgave gemeten moeten worden, wedden dat ze dan allemaal afgekeurd worden omdat ze die waardes niet halen.
Als jij het dan zo goed weet, leg mij de koplampregel even uit, want de regels zijn absoluut niet duidelijk.
Ik kom dus met gemak al boven de drie uit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Veronderstellen dat ik niet lees is net zo kinderachtig, ik kaats m gewoon terug.
1)
Omdat wanneer je er een kar aan hangt, of de auto laad, het in het belang van de veiligheid is dat dit het doet.
Bovendien moet er een ondiscussieerbare regel zijn.
Als jij over iets simpels als een verstellingsregel valt... ?
2) Een wet is wat anders dan een fabrieksafstelling. APK heeft met milieu EN veiligheid te maken. Is dat zo gek?
3) 4 dezelfde banden worden aangeraden, maar het is nu ook niet zo dat het gevaarlijk is met 4 verschillende. Profieltype moet gelijk zijn. Gripverschil maakt niet veel uit. Dat verschil heb je in het echt ook door dyamische belasting en verschil in wegdek. Als ze maar sporen. Minder veilig: ja. Onveilig: nee. Kunnen we over discussieren maar er is nog geen wetenschappelijk onderzoek dat het gevaar onderschrijft.
Overigens kom ik nog altijd niet op drie en ik wil allene maar opmerken dat je het meer op de APK wil afgeven met wat probeerargumenten, wat overigens nog geen 1% van het hele pakket omvat.
APK is gewoon best aardig, en totaal geen geldklopperij. De meeste garages doen de keuring gratis bij een beurt. Iedereen dezelfde regels. Ik houd het hierbij.
1)
Omdat wanneer je er een kar aan hangt, of de auto laad, het in het belang van de veiligheid is dat dit het doet.
Bovendien moet er een ondiscussieerbare regel zijn.
Als jij over iets simpels als een verstellingsregel valt... ?
2) Een wet is wat anders dan een fabrieksafstelling. APK heeft met milieu EN veiligheid te maken. Is dat zo gek?
3) 4 dezelfde banden worden aangeraden, maar het is nu ook niet zo dat het gevaarlijk is met 4 verschillende. Profieltype moet gelijk zijn. Gripverschil maakt niet veel uit. Dat verschil heb je in het echt ook door dyamische belasting en verschil in wegdek. Als ze maar sporen. Minder veilig: ja. Onveilig: nee. Kunnen we over discussieren maar er is nog geen wetenschappelijk onderzoek dat het gevaar onderschrijft.
Overigens kom ik nog altijd niet op drie en ik wil allene maar opmerken dat je het meer op de APK wil afgeven met wat probeerargumenten, wat overigens nog geen 1% van het hele pakket omvat.
APK is gewoon best aardig, en totaal geen geldklopperij. De meeste garages doen de keuring gratis bij een beurt. Iedereen dezelfde regels. Ik houd het hierbij.
Laatst gewijzigd door Riël op zo 12 dec 2010 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik krijg dus gewoon geen antwoord op de vragen 

Ik heb het antwoord op je enige vraag dik gedrukt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Lezen rielRiël schreef:Ik heb het antwoord op je enige vraag dik gedrukt.
als ze goed afgesteld staan wat is dan het verscil met niet verstelbare koplampen?
Wat is dan de precieze regel, volgens jouw is die duidelijk, volgens 4 keurmeesters die ik heb gesproken niet?
Waarom worden benzinemotoren dan niet op volgas getest ivm uitstoot? Want die halen geen van allen de uitstoot die opgegeven wordt.
Stationair is natuurlijk een lachertje, daarbij kost de roettest waarbij ze de motor kunnen slopen ook nog eens extra bovenop de normale apk.
4 verschillende banden is dus minder veilig, je geeft dat iig toe, dus gaat het niet om veiligheid, maar schijnveiligheid.
Maar je het is je brood he, dus dan kan je moeilijk zeggen dat het geen geldklopperij is

Idd, helemaal mee eens!Patrick.B schreef:Luco het zijn voorbeelden. Ik zeg niet dat het zo is. Ik denk alleen dat je moet oppassen met conclusies trekken. Want je weet gewoon niet wat er echt gebeurd is. JE zat er immers gelukkig niet naast
Ook daar weer helemaal mee eens.Florus schreef:We zijn allemaal even heilig hier,tot we zelf een keer de sjaak zijn....
Ik heb ook zat stomme dingen uitgehaald die heel wat anders hadden kunnen uitpakken (was het misschien wel lekker rustig geweest hier). Dus mij zul je hier zeker niet snel over horen oordelen.
Tuurlijk is hier niet langzaam gereden en vrij grote kans dat er een partijtje overmoed aanwezig is geweest. Maar wie zijn wij om daarover te oordelen?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik wou zeggen.. 18 en overmoedig.. laat ik maar niets zeggenSteven schreef:Idd, helemaal mee eens!Patrick.B schreef:Luco het zijn voorbeelden. Ik zeg niet dat het zo is. Ik denk alleen dat je moet oppassen met conclusies trekken. Want je weet gewoon niet wat er echt gebeurd is. JE zat er immers gelukkig niet naast
Ook daar weer helemaal mee eens.Florus schreef:We zijn allemaal even heilig hier,tot we zelf een keer de sjaak zijn....
Ik heb ook zat stomme dingen uitgehaald die heel wat anders hadden kunnen uitpakken (was het misschien wel lekker rustig geweest hier). Dus mij zul je hier zeker niet snel over horen oordelen.
Tuurlijk is hier niet langzaam gereden en vrij grote kans dat er een partijtje overmoed aanwezig is geweest. Maar wie zijn wij om daarover te oordelen?
Ze zeggen dat je wel wat verstandiger wordt als je de 24 voorbij bent maar 't lijkt nog niet echt door te komen. ik rijd tegenwoordig niet voor niets zo'n sloom hok dagelijks om dan maar gewoon 1x in de maand het circuit op te duiken met een auto die daar voor bedoeld is.

Ik wordt er stil van, echt.
Niet vanwege symphatie of iets dergelijks maar binnen dit en 3 jaar zijn men eigen kinderen ook op de weg met een auto. Je zal het maar thuis krijgen ...
Niet vanwege symphatie of iets dergelijks maar binnen dit en 3 jaar zijn men eigen kinderen ook op de weg met een auto. Je zal het maar thuis krijgen ...

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Car: R19.R
Als je motor kapot gaat omdat je er een beetje mee loopt gas te geven als je stil staat dan is die niet al in te beste staat meer, kom op zeg. Dat vind ik echt geen argument.Luco/Alpine-racer schreef:Stationair is natuurlijk een lachertje, daarbij kost de roettest waarbij ze de motor kunnen slopen ook nog eens extra bovenop de normale apk.Riël schreef:Ik heb het antwoord op je enige vraag dik gedrukt.
Ze gaan ook echt met de bosjes bij de apk.Dieselmotor na dieselmotor, allemaal rijp voor de sloop.
Tegenwoordig verkopen ze ze ook bij de sloperijen als zijnde 'nooit op APK geweest'. En ja, zelfs dieseleigenaren groeten elkaar met het aantal opgestoken vingers met hoeveel APK's ze al hebben doorstaan, zoals in vroeger tijden de RX7 rijders deden!
Tegenwoordig verkopen ze ze ook bij de sloperijen als zijnde 'nooit op APK geweest'. En ja, zelfs dieseleigenaren groeten elkaar met het aantal opgestoken vingers met hoeveel APK's ze al hebben doorstaan, zoals in vroeger tijden de RX7 rijders deden!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Car: Renault Clio III RS
Heb je daar je oude forumnaam niet voor gebruikt? Ik heb ff snel gekeken maar kan je niet vinden.-jo- schreef:effe wat anders, kan iemand ff kijken welk mijn gebruikersnaam is op hyves ?? Ik kom er weer niet in
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mag ik deze kopiëren naar de LPG vs. diesel-discussie?Riël schreef:Ze gaan ook echt met de bosjes bij de apk.Dieselmotor na dieselmotor, allemaal rijp voor de sloop.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Toch, met de kerstdagen, drinken, rijden, etc.
Weer even met de neus op de feiten? Best heftig, had m nog niet gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=Z2mf8DtWWd8
Weer even met de neus op de feiten? Best heftig, had m nog niet gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=Z2mf8DtWWd8
rechtsgestuurd , cheap as chips. Pistonheads.Steven schreef:Kan iemand daar ook ff helpen met een goeie bmw voor mij zoeken?
Ik zit nu te denken aan een 320d Touring, daar BMW&LPG zeer schaars is.
Of ben ik dan aan het verkeerde forum?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
Dingen zijn nog wel prijzig zeg als ik dat zo bekijk of hele hoge km. stand (3 ton+)Steven schreef:Kan iemand daar ook ff helpen met een goeie bmw voor mij zoeken?
Ik zit nu te denken aan een 320d Touring, daar BMW&LPG zeer schaars is.
Of ben ik dan aan het verkeerde forum?
Ben je net wat laat, hessel heeft zijn fünfer geloof ik net van de hand gedaan 

Ja toch is die drei-er wat handiger, is namelijk ook een 4 pitter (voor insiders, stuurt beter
) en komt qua gewichtsklasse wel mooi uit als station.
Maar idd Maarten, ze zijn nogal hoog gekilometerd, alleen in DL vind je ze wel met minder, maar dan zit er nog wat BPM bij enzo.
Het liefst heb ik een mooie met sportpakket voor weinagh, hebbie die ook?
Maar vooruit ik weet het goedgemaakt, als iemand een Laguna 1 hatch DCi (dus geen DT) vind voor een habbekrats, is dat misschien beter als tijdelijke reutelaar.

Maar idd Maarten, ze zijn nogal hoog gekilometerd, alleen in DL vind je ze wel met minder, maar dan zit er nog wat BPM bij enzo.
Het liefst heb ik een mooie met sportpakket voor weinagh, hebbie die ook?

Maar vooruit ik weet het goedgemaakt, als iemand een Laguna 1 hatch DCi (dus geen DT) vind voor een habbekrats, is dat misschien beter als tijdelijke reutelaar.
-
Het is wat meer gedoe maar al met al zou het mij ook niet verbazen als het goedkoper zou zijn. Nog geen laguna I dci te bekennen helaas, alleen die nepper 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Een auto uit DL met lichte schade, is zeker een hele leuke combi om in te rijden straks.
invoeren incl. schade, en vervolgens opbouwen.

invoeren incl. schade, en vervolgens opbouwen.
Project: GTT Blue Sport
Wat is daar het voordeel van? Je moet zo'n ding dan wel weer kunnen transporteren, tenzij het rijdbare schade is. Of scheelt dat met bpm ofzo?
Zou ik diep moeten bukken voor Luco om zo'n transportcombinatie te versieren denk ik
Zou ik diep moeten bukken voor Luco om zo'n transportcombinatie te versieren denk ik

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
als ik het goed zeg wordt de schade getaxeerd, en dat bedrag van de BPM afgetrokken. Dus uiteindelijk betaal je veeel minder bpm. Je hebt dan alleen nog eens het werk wat je er aan hebt.
om het exact te weten moet ik het ook even na vragen.
om het exact te weten moet ik het ook even na vragen.
Project: GTT Blue Sport