
ACT: Laguna
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
v6 is ook slap hoor, beter ga je een proefrondje doen in de lag2 ph2 gt 2.0T 205pk daarvan is de kick net even groter 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Puur snelheid: mee eens. Maar naar mijn smaak is de combi v6-automaat een topper.MICHEL11GTE schreef:v6 is ook slap hoor, beter ga je een proefrondje doen in de lag2 ph2 gt 2.0T 205pk daarvan is de kick net even groter
@Steven: had ik al eens toegezegd toch? De v6 is zo overtuigend dat Dick inmiddels ook een V6+LPG heeft.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:


Ontopic: tutuur: neem een V6 op gas.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik vind de laguna1 24v krachtiger aanvoelen dan de II, zal wel door het gewicht komen.Steven schreef:Toch wil ik nog best eens een rondje met zo'n II V6 doen, puur omdat ik altijd die slappe 1.8 en een enkele keer een 2.0 van de baas heb gereje.
Ik heb een Laguna 1 1.8 gehad en die stuurde stukken beter dan die lomp zware L7X automaat. Vind de wegligging van de II wel een stuk beter, maar is een stuk minder gevoelig en precies dan de oude Laguna.
Als je goed leest zie je dat gas niet goed bevallen is.
Ik blijf naar de pomp gaan en er zijn in nh ook amper nog pompen die LPG aanbieden...
Ik blijf naar de pomp gaan en er zijn in nh ook amper nog pompen die LPG aanbieden...
Tja laat mij als gasrijder een tip geven, zoek altijd even naar de gasstations in jouw omgeving, ze zitten vaak niet in woonwijken.
En verder moet je altijd een grote tank zien te scoren, 40liter netto of minder, vind ik echt geen doen. Meteen op zoek naar een grotere. En ook onderbouw kan groot, zeker als je de laadvloer enkele cm's ophoogd (merk je toch niet). Mijn Laguna had 56 netto met 1:9. M'n freaking Xantia doe 63 met 1:10.
Das goed te doen hoor
En verder moet je altijd een grote tank zien te scoren, 40liter netto of minder, vind ik echt geen doen. Meteen op zoek naar een grotere. En ook onderbouw kan groot, zeker als je de laadvloer enkele cm's ophoogd (merk je toch niet). Mijn Laguna had 56 netto met 1:9. M'n freaking Xantia doe 63 met 1:10.
Das goed te doen hoor

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
En Volvo met 300k op de klok is niet maatgevend voor alle LPF-auto's. Lees op laguna2.de voor de aardigheid de verhalen over de dci's.
Ik doe max 320 km met 43 liter netto. En die begrenzing kan wel wat ruimer
Ik doe max 320 km met 43 liter netto. En die begrenzing kan wel wat ruimer
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maar dat is juist het punt. Ik rij 750 km in de week en heb geen zin om min 2 keer aan de pomp te staan. + dat een diesel veel meer koppel onderin heeft dus wat relaxter rijd..
Maar wss is het idee al van de baan.
Word Miss voor voorlopig een goedkope Clio diesel en dan zie ik met de tijd wel weer verder
Maar wss is het idee al van de baan.
Word Miss voor voorlopig een goedkope Clio diesel en dan zie ik met de tijd wel weer verder

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat punt kan ik inkomen, ik rij 1000 km op een tank (gemiddeld, soms 1050 andere keer 950). Dus 1 keer in de 1,5 a 2 weken aan de pomptutuur schreef:Maar dat is juist het punt. Ik rij 750 km in de week en heb geen zin om min 2 keer aan de pomp te staan. + dat een diesel veel meer koppel onderin heeft dus wat relaxter rijd..
Maar wss is het idee al van de baan.
Word Miss voor voorlopig een goedkope Clio diesel en dan zie ik met de tijd wel weer verder

@coupe16v, wow die silverstones staan echt goed

Je komt het meeste de RXE en de RXI tegen, de RXE is op comfort gericht de RXI wat meer op sportiviteit (leuke velgjes + iets stugger onderstel).
@Steven, een lag I dci rijdt erg fijn vergeleken met een 1.8 of 2.0, vanaf 1600 toeren loopt het al als een trein. Je mist alleen de echte power als je doortrekt, maar ja dat is een beetje diesel eigen.
Valt er niet nog wat leuks aan te chippen? Uitlaatje intercoolertje?
Ik zit ook wel te loeren voor een E46 320d voor de (verdere) toekomst, gewoon een touring. Ik rijd nu ook 1000km per week met 2x tanken kan dat nog wel op zich, maar met die kilometrages maken die paar tientjes extra WB ook niet veel uit.
Ik zit ook wel te loeren voor een E46 320d voor de (verdere) toekomst, gewoon een touring. Ik rijd nu ook 1000km per week met 2x tanken kan dat nog wel op zich, maar met die kilometrages maken die paar tientjes extra WB ook niet veel uit.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
RS dci uit frankrijk trekken
dat is wel wat ik van plan ben na de clio dci
dat is wel wat ik van plan ben na de clio dci

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Intercooler is standaard van het exemplaar fors (gehele breedte koelradiateur en 2/3 hoogte), uitlaat is ook geen restrictie, groot zat. Chippen gaan ze naar +/- 125/130 pk, mischien iets meer. Ik wil hem zelf ook nog een keer chippen maar nog niet gedaan. Heb wel al een ritje in een gechipte gedaan en dat ging toch wel aardig hard voor zo'n zware auto.
E46 320d is ook leuk speelgoed, standaard al 135 pk if I'm not mistaken. E46 coupe is dan helemaal mooi natuurlijk
touring is voor woonwagenkamp bewoners 
E46 320d is ook leuk speelgoed, standaard al 135 pk if I'm not mistaken. E46 coupe is dan helemaal mooi natuurlijk

Ik heb nog wel eens een heel woonwagenkamp te vervoeren, dus ik ben wel redelijk stationgeil en zo'n E46 is niet lelijk. Sedan is te onpraktisch voor mij
Maargoed ze beginnen vanaf 4k, dus het is nog wel even doorgassen met de Xantia.
Die 1 DCi's zijn ook weer niet heel dik bezaaid natuurlijk en ik wil nu ook wel eens wat anders dan zo'n stokbrood onder m'n kont
Voordeel is wel dat de hatchvorm wel praktisch blijft.
Maargoed ze beginnen vanaf 4k, dus het is nog wel even doorgassen met de Xantia.
Die 1 DCi's zijn ook weer niet heel dik bezaaid natuurlijk en ik wil nu ook wel eens wat anders dan zo'n stokbrood onder m'n kont

Voordeel is wel dat de hatchvorm wel praktisch blijft.
Ik zit nog flink in een dubio. Enerzijds denk ik lekker goedkoop een Clio 1 diesel kopen en zie over een jaar oid wel verder. Anderzijds, ik maak veel km's dus kan ik beter investeren in een knappe modernere auto die uiterraard een stuk meer comfort met zich mee brengt..
Er is alleen wel het verschil tussen honderden of duizenden euro's
Een Clio dci is de middenweg alleen dan betaal je hetzelfde als voor een lag maar krijgt naar mijn idee een stuk minder voor terug..
Er is alleen wel het verschil tussen honderden of duizenden euro's
Een Clio dci is de middenweg alleen dan betaal je hetzelfde als voor een lag maar krijgt naar mijn idee een stuk minder voor terug..
Je moet iets kopen waar je goed in zit, die Xantia is bijv. een hell en om nu een fatsoenlijke stoel te zoeken vind ik dat kreng niet waard.
Zit je in die clio lekker, nou prima is ws. wel goedkoper en zuiniger.
Laguna II zitpositie *kuchkuchikvindhetnietsrochel* lekkerder? Go for it.
En het is wel een praktische auto voor meer personen of lekker troep in de achterbak gooien
Zit je in die clio lekker, nou prima is ws. wel goedkoper en zuiniger.
Laguna II zitpositie *kuchkuchikvindhetnietsrochel* lekkerder? Go for it.
En het is wel een praktische auto voor meer personen of lekker troep in de achterbak gooien

Heb de Willy nog staan en die stoelen vind ik heerlijk zitten. Zou ik dus makkelijk in zo'n Clio kunnen zetten en hoppa!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nu je het zegt, er staat er welgeteld 1 op MP, in een apart kleurtje met wieldoppen. Wel cruise control en diverse andere opties.Steven schreef:
Die 1 DCi's zijn ook weer niet heel dik bezaaid natuurlijk en ik wil nu ook wel eens wat anders dan zo'n stokbrood onder m'n kont
Voordeel is wel dat de hatchvorm wel praktisch blijft.
Yup, gister al gezien 
Met z'n 320 kun je met chip al naar 165pk en een dikkere downpipe, trek je em ook in hogere toeren lekker door. Voor een anti-diezhell-rijder als moi, niet gek natuurlijk.
Dusja ik vraag me af wat er nog mogelijk is bij zo'n Laguna naast de chip.
Tis geen RXI helaas, beetje fatsoenlijk onderstel mag wel op zo'n Lag1.

Met z'n 320 kun je met chip al naar 165pk en een dikkere downpipe, trek je em ook in hogere toeren lekker door. Voor een anti-diezhell-rijder als moi, niet gek natuurlijk.
Dusja ik vraag me af wat er nog mogelijk is bij zo'n Laguna naast de chip.
Tis geen RXI helaas, beetje fatsoenlijk onderstel mag wel op zo'n Lag1.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik mis bovenin ook wat inderdaad
maar goed, daar voor pak ik de R19 wel af en toe uit de garage
dat is volgens mij alleen proper op te lossen met een wat grotere turbo, de standaard is wel klein, pakt natuurlijk wel lekker vroeg op maar komt boven in wat adem tekort. Daar is nog wel wat te winnen buiten het chippen om, weet ik wel zeker.
RXI onderstel is wel een stuk fijner als de normale, dat is wel heel comfortabel, helt ook een stuk meer.


RXI onderstel is wel een stuk fijner als de normale, dat is wel heel comfortabel, helt ook een stuk meer.
Krijg nou wat, dat ding op MP is een gewone DT, helemaal geen DCi.
Stinkverkoper...
Tja een standaard 320d gaat al in 10 secs naar de 100, zo'n DCi is bijna 2 secs trager. Naja eerst maar eens geld verzamelen
Stinkverkoper...

Tja een standaard 320d gaat al in 10 secs naar de 100, zo'n DCi is bijna 2 secs trager. Naja eerst maar eens geld verzamelen

verrader! 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat komt vast door de RWD, op de snelweg blijf ik een 320d goed bij (van een vriend van mij, niet gechipt). Loopt niet uit maar ik loop ook niet in.Steven schreef:Krijg nou wat, dat ding op MP is een gewone DT, helemaal geen DCi.
Stinkverkoper...
Tja een standaard 320d gaat al in 10 secs naar de 100, zo'n DCi is bijna 2 secs trager. Naja eerst maar eens geld verzamelen
kheb geen snolvo 

Goedemorgen allemaal,
Ben iets te onvoorzichtig geweest en heb een deuk in mijn velg gereden. Is er hier iemand die een nieuwe of tweedehands velg te koop heeft?
De velgen zien er uit als bijgevoegde foto.
http://media.nederlandmobiel.nl/image.p ... 1277781864
De eigenschappen van mijn auto zijn:
Kenteken: 26-GD-RR
type: Renault Laguna RXT 1.9 dCi
velg: 16 inch, zes spaaks
bandenmaat: 205/55R16
greetz,
Willem de Vries
Ben iets te onvoorzichtig geweest en heb een deuk in mijn velg gereden. Is er hier iemand die een nieuwe of tweedehands velg te koop heeft?
De velgen zien er uit als bijgevoegde foto.
http://media.nederlandmobiel.nl/image.p ... 1277781864
De eigenschappen van mijn auto zijn:
Kenteken: 26-GD-RR
type: Renault Laguna RXT 1.9 dCi
velg: 16 inch, zes spaaks
bandenmaat: 205/55R16
greetz,
Willem de Vries
Die 16" dingen zijn vrij veel geleverd, kijk gewoon even op http://www.marktplaats.nl onder banden/velgen en bij onderdelen renault.
Anders http://www.lagunaclub.nl en daar even op het forum vragen?
En dan is er nog een optie, gewoon je velg laten repareren, zijn zat gespecialiseerde zaken die dit soort schades netjes kunnen herstellen.
Voorbeeldje: http://www.velgenreparatie.nl
Genoeg opties dus
Anders http://www.lagunaclub.nl en daar even op het forum vragen?
En dan is er nog een optie, gewoon je velg laten repareren, zijn zat gespecialiseerde zaken die dit soort schades netjes kunnen herstellen.
Voorbeeldje: http://www.velgenreparatie.nl
Genoeg opties dus

Marktplaats en Renault dealer had ik al geprobeerd, een nieuwe kost 200 euro. Via http://www.onderdelenzoeker.nl/ heb ik een autodemontagebedrijf (sloperij
) in het zuiden van het land gevonden en voor 8 tientjes is er nu een velg onderweg naar friesland! Nu maar es wat voorzichtiger worden haha, toch bedankt! 


80 euro 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Oké ik heb te veel lopen opscheppen over onze laguna. Ze wil nu van het ene op het andere moment niet meer starten.
vanavond thuis gekomen auto voor de deur gezet, en netjes uit gedaan en afgesloten.
Janine wou ongeveer een 1.5 uur later met de auto weg, maar de de auto sloeg niet aan.
kaart er in, netjes alle lampjes aan en uit, starten. +- 5 sec starten maar niet aan slaan. Meerdere keren geprobeerd, maar meer als dit gebeurd er niet.
Ow ja, gaat over een laguna 2 fase 1, 1.9 dci
iemand die me op weg kan helpen?
vanavond thuis gekomen auto voor de deur gezet, en netjes uit gedaan en afgesloten.
Janine wou ongeveer een 1.5 uur later met de auto weg, maar de de auto sloeg niet aan.
kaart er in, netjes alle lampjes aan en uit, starten. +- 5 sec starten maar niet aan slaan. Meerdere keren geprobeerd, maar meer als dit gebeurd er niet.
Ow ja, gaat over een laguna 2 fase 1, 1.9 dci
iemand die me op weg kan helpen?

Project: GTT Blue Sport
100pk? die heeft een brandstof opvoerpomp die wel eens problemen kan geven.
Kan ook de bdp zender zijn.
Kan ook de bdp zender zijn.