Hallo Allemaal,
na het verangen van 5 kleppen en de koppakking e.d. loopt de RSI geweldig goed. Alleen merk ik nu dat hij veel vermogen heeft en de koppeling slipt bij volgas. Wie heeft deze al eens vervangen of nog wat handige tips? Is het goed te doen? Graag jullie bevindingen/ervaring
Koppeling RSI slipt/vervangen
-
subframe eronder weg/laten zakken, blok iets laten zakken en dan schuif je de bak eraf.
of het blok er bovenlangs uit en dan de bak eraf trekken.
succes.
of het blok er bovenlangs uit en dan de bak eraf trekken.
succes.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
spijt eens een bus remmenreiniger leeg door de openingen. Heeft laatst geholpen bij een kammeraad van me.
-
lol
feit is dat als die remmenreiniger nodig is(dat het helpt is al heel wat) er toch ergens olie op die koppeling komt mocht dat het probleem zijn..
feit is dat als die remmenreiniger nodig is(dat het helpt is al heel wat) er toch ergens olie op die koppeling komt mocht dat het probleem zijn..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
krukaskering, zo onbekend is dat niet bij F blokken. 
Project: GTT Blue Sport
Klopt. bij ons is de olie erop gekomen bij het terug monteren van het vliegwiel. Het zal in dit geval inderdaad niet een blijvende oplossing zijn.Martijn Kool schreef:lol
of er koelvloeistof in laten lopen, zoals bij mijn 19 destijds bij de vorige eigenaar... Beetje enthousiast geweest met vullen zoals ik begreep...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Beetje cola er in kiepen, tenminste. dat helpt verschrikkelijk goed bij oliedoordrenkte koppelingsplaten.
Ik had toen een versnellingsbak in 2en gereden en de bakolie over de koppeling dus heen. litertje cola er doorheen gespoeld en met 1 rondje Ring was ie weer slipvrij.

Ik had toen een versnellingsbak in 2en gereden en de bakolie over de koppeling dus heen. litertje cola er doorheen gespoeld en met 1 rondje Ring was ie weer slipvrij.

Hmm, jullie zetten me aan het denken, heb bij het vervangen van de kop en zo natuurlijk de thermostaat en leidingen e.d. eraf gehad en die zit aan de zijkant van het blok exact boven de koppeling. Ik zal er eens wat cola in kiepen, misschien zit die koppeling wel vol met olie of koelvloeistof. Als het de krukaskeerring is; is die als de bak eraf is van buitenaf te vervangen?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Jahoor, koppeling en vliegwiel er af en dan kun je er wel bij, hij moet wel serieus hard lekken dat het bij de koppeling komt, dan moet er ook wel steeds wat olie onder liggen of onder de bak hangen, het kan ook de prise-as keerring zijn van de bak, dan moet de bak uit elkaar.clioroy schreef:Hmm, jullie zetten me aan het denken, heb bij het vervangen van de kop en zo natuurlijk de thermostaat en leidingen e.d. eraf gehad en die zit aan de zijkant van het blok exact boven de koppeling. Ik zal er eens wat cola in kiepen, misschien zit die koppeling wel vol met olie of koelvloeistof. Als het de krukaskeerring is; is die als de bak eraf is van buitenaf te vervangen?

oh nee, lekt geen druppel olie onder de auto, kan dan enkel koelvloeistof nog zijn die de koppeling doet slippen of simpelweg versleten...ik houd jullie op de hoogte