
ACT: Laguna
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De Nescafe Laguna's vind ik toch wel een van de mooiste toerwagens die Renault gehad heeft 

zien er zeker netjes uit die lag's 

het is zeker 1 van de mooiste, maar ik blijf na lang wikken en wegen toch bij de chamades 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Omdat je zelf zo'n hok hebt?

mijn 19 is geen chamade, dus ik ga voor de lag.... maar ja die heb ik zelf ook. Ik ben dubbel bevooroordeeld dus


mijn 19 is geen chamade, dus ik ga voor de lag.... maar ja die heb ik zelf ook. Ik ben dubbel bevooroordeeld dus

vind het gewoon fantastische auto's !
En das eigenlijk ook de reden dat ik er een heb, haha! Heb m helemaal niet nodig, maar het zijn gewoon fantastische auto's om te zien, zeker de Phase I!
En das eigenlijk ook de reden dat ik er een heb, haha! Heb m helemaal niet nodig, maar het zijn gewoon fantastische auto's om te zien, zeker de Phase I!

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Daar is geen twijfel over mogelijk 

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
antoine schreef:Stuur eens een pm naar Duupdingeshttp://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... ost&u=6687
hij is master Renault kaart repareren met ty-raps.
Wie?

Maar idd. ty-wraps zijn om de kaartlezer te fixen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Gespot Gabri
http://www.laguna2.de/forum/thread.php?threadid=26784
Hoe heb je die uitlaten zo passend gekregen? Ziet er goed uit! Zit voor mijn Laguna ook over zoiets te denken maar dan met de pijpen in RS4-idee
[img]http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... advice.jpg[/img]
-edit- verder lezen levert het antwoord...

Hoe heb je die uitlaten zo passend gekregen? Ziet er goed uit! Zit voor mijn Laguna ook over zoiets te denken maar dan met de pijpen in RS4-idee
[img]http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... advice.jpg[/img]
-edit- verder lezen levert het antwoord...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
had m'n laguna daar ook al gespot ja, ook al met de vraagtekens rond de achterlichten 

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Die Boondock Saint is ook actief op het Lagunaclub forum. 
Hij zal daar vast Gabri's Laguna voorbij hebben zie komen.

Hij zal daar vast Gabri's Laguna voorbij hebben zie komen.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Aangezien ik nu weer autoloos ben en LPG mij niet goed bevallen is wil ik toch voor een dci van m'n vertrouwde merk gaan.
Een Clio is al heel vaak door mijn hoofd gegaan maar ik vind dat je voor het geld net wat te weinig auto krijgt.
Nu heb ik mijn zinnen op een Laguna gezet vandaar ook dat ik dit hier post.
Heeft er iemand ervaring met lag's en kilometer vreten?
Aangezien mijn budget niet onbeperkt is zal het er toch 1 gaan worden met ruim 2 ton op de klok en het liefst de 120pk uitvoering.
Nu weet ik dat de bakken een zwak punt zijn maar heb al gelezen dat dat puur mazzel hebben is...
Wie heeft er aankoop tips/ ervaringen met mij te delen?
Alvast bedankt!
Een Clio is al heel vaak door mijn hoofd gegaan maar ik vind dat je voor het geld net wat te weinig auto krijgt.
Nu heb ik mijn zinnen op een Laguna gezet vandaar ook dat ik dit hier post.
Heeft er iemand ervaring met lag's en kilometer vreten?
Aangezien mijn budget niet onbeperkt is zal het er toch 1 gaan worden met ruim 2 ton op de klok en het liefst de 120pk uitvoering.
Nu weet ik dat de bakken een zwak punt zijn maar heb al gelezen dat dat puur mazzel hebben is...
Wie heeft er aankoop tips/ ervaringen met mij te delen?
Alvast bedankt!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
tutuur,
kijk eens HIER
Vorig jaar heb ik laguna gekocht,op de terugweg op 2ton gezet, op diesel 120 Pk en tot op heden (47K km verder) nog steeds geen gekke dingen gehad met de auto.
Verder kan ik alleen maar zeggen: Genoeg auto's rijden en bekijken. degene die ik nu heb was ongeveer de 10e waar ik naar heb gekeken/gereden voordat ik er een vond die echt goed lag.
succes.
ene, je had toch een volvo?
kijk eens HIER
Vorig jaar heb ik laguna gekocht,op de terugweg op 2ton gezet, op diesel 120 Pk en tot op heden (47K km verder) nog steeds geen gekke dingen gehad met de auto.
Verder kan ik alleen maar zeggen: Genoeg auto's rijden en bekijken. degene die ik nu heb was ongeveer de 10e waar ik naar heb gekeken/gereden voordat ik er een vond die echt goed lag.

succes.
ene, je had toch een volvo?
Project: GTT Blue Sport
Verkocht 
Edit: had je topic al doorgelezen maar toch bedankt! Zo'n ding zou toch makkelijk 300k+ aan moeten kunnen?

Edit: had je topic al doorgelezen maar toch bedankt! Zo'n ding zou toch makkelijk 300k+ aan moeten kunnen?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je kan ook kijken voor een laguna I phase II 1.9 dci, 110 pk maar ook wat minder gewicht (wegenbelasting klasse lager zelfs). Rijdt als een trein, die van mij zit nu op 235k en rijdt nog als nieuw, ook geen rammeltjes in het interieur.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
Je kan ook kijken voor een laguna I phase II 1.9 dci
Prachtige autos, vindt ze betrouwbaarder en lekkerder rijden als laggie2
Prachtige autos, vindt ze betrouwbaarder en lekkerder rijden als laggie2

Ik vind ze alleen niet mooi 

Nooit een diezhell gehad, maar ze zitten en sturen idd 10x beter.MICHEL11GTE schreef:Je kan ook kijken voor een laguna I phase II 1.9 dci
Prachtige autos, vindt ze betrouwbaarder en lekkerder rijden als laggie2
Vond de lag 2 van me ouders een stuk chiller dan de 1 die ze hadden!
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
heb nu v6 aut '99 verlaagd maar dat is ook een zeer fijne lange afstands auto, lag2 ph2 gt 2.0T 205pk is ook niet verkeerd 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hoe kun je dit nou niet mooi vindentutuur schreef:Ik vind ze alleen niet mooi
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /lag1c.JPG[/img]
De 1999/2000 modellen zijn standaard ook nog eens afgeladen met opties (climate control, navigatie, you name it, het is allemaal te vinden).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mee eens Maarten-Jan. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
True, al vind ik de fase1 eigenlijk nog mooier, vind die ronde mistlampies nix.
Verder blijf ik erbij dat het veel directer bestuurt, gewone gaskabel, direct stuurgevoel, fijne zachte stoelen.
Die Xantia waar ik nu in rijd kan er echt lang niet aan tippen en dat terwijl ik een nuchtere merk-kijk heb
Verder blijf ik erbij dat het veel directer bestuurt, gewone gaskabel, direct stuurgevoel, fijne zachte stoelen.
Die Xantia waar ik nu in rijd kan er echt lang niet aan tippen en dat terwijl ik een nuchtere merk-kijk heb

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De fase I voorbumper is inderdaad net wat mooier, maar ja een fase I met dci is weer zo lastig 

Terwijl zo'n Xantia een stuk ruimer is. Ik kreeg in een Lag1 als bestuurder altijd zo'n Vietcong-tunnel gevoel. Je zit echt helemaal ingesloten alsof je met een bobslee op pad bent. Ook achterin is het maar een krappe bedoening. Wel vind ik de Lag1 een prachtige auto om te zien. Terwijl de Xantia nooit een designprijs zal winnen.Steven schreef:True, al vind ik de fase1 eigenlijk nog mooier, vind die ronde mistlampies nix.
Verder blijf ik erbij dat het veel directer bestuurt, gewone gaskabel, direct stuurgevoel, fijne zachte stoelen.
Die Xantia waar ik nu in rijd kan er echt lang niet aan tippen en dat terwijl ik een nuchtere merk-kijk heb
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
[img]http://lh3.ggpht.com/_3_wnz6FxmGw/TP5nb ... G_1454.JPG[/img]
Prachtige autos, kilometers rijden zonder een centje pijn!
Prachtige autos, kilometers rijden zonder een centje pijn!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Komen die niet van een Megane II?
Nope, Laguna 2. Heb ze ook onder mijn Saf:Maarten-Jan schreef:Komen die niet van een Megane II?
[img]http://94.100.122.143/257500001-2575500 ... _SfH_.jpeg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
hm.... een laguna II heef 5 x 108.... de enige laguna I met die steek is de V6 voorzover ik weet? Mijn dci heeft in elk geval 4x100
(deze velgen zijn er overigens ook in de laguna II variant inderdaad, dat wel).
edit: en een saf 2.5 heeft ook 5x108, dus dat is wel logisch

(deze velgen zijn er overigens ook in de laguna II variant inderdaad, dat wel).
edit: en een saf 2.5 heeft ook 5x108, dus dat is wel logisch

5x108 zit ook op de 2.2dt.
Ik heb deze er nu onder liggen
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... C_0441.jpg[/img]
Ik heb deze er nu onder liggen
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... C_0441.jpg[/img]
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
Dat staat ook erg netjes
die laguna2 silverstones wou ik eerst ook 


Dit zijn de standaard 17" dynamique velgen van de lag2 ph1.
In de zomer liggen ze op de lag2, maar die staat nu op de winterwielen.
Dat zijn de 16" initiale velgen. Die staan ook mooi onder de laguna1
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... 4d8ee3.jpg[/img]
In de zomer liggen ze op de lag2, maar die staat nu op de winterwielen.
Dat zijn de 16" initiale velgen. Die staan ook mooi onder de laguna1
[img]http://i49.photobucket.com/albums/f280/ ... 4d8ee3.jpg[/img]
Ik vind die ruimte eigenlijk aardig overeen komen, de Laguna is misschien wel wat gestroomlijnder met een plattere ruit, maarja dat hoort ook wel een beetje bij die vorm. Ook achterin zat ik altijd prima.Arjen schreef:Terwijl zo'n Xantia een stuk ruimer is. Ik kreeg in een Lag1 als bestuurder altijd zo'n Vietcong-tunnel gevoel. Je zit echt helemaal ingesloten alsof je met een bobslee op pad bent. Ook achterin is het maar een krappe bedoening. Wel vind ik de Lag1 een prachtige auto om te zien. Terwijl de Xantia nooit een designprijs zal winnen.
Nee zo'n LagunaII, dat is pas claustrofobisch en ik zit achterin, met m'n 1,82, gewoon tegen het dak aan, dat kan toch niet?
Xantia, nee dat is ook maar eenmalig.

Durf het haast niet te zeggen, maar het jeukt wel iets als ik zo'n Laguna1 DCi zie, es even een spiekje op MP doen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ah, ik wachtte al op die gaskabel...Steven schreef:Verder blijf ik erbij dat het veel directer bestuurt, gewone gaskabel, direct stuurgevoel, fijne zachte stoelen.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)