ACT: Clio RS
Sinds gisteren heb ik er een clio RS bij.
Nu is de bekende airbagstoring aanwezig.
foutcode is airbag passagierszijde onderbroken.
ik heb de bedrading doorgesoldeerd onder de stoel en netjes met krimpkous afgewerkt.
fout blijft echter aanwezig en is niet te wissen met de OBD computer
verder heb ik voor de zekerheid even de ohmse waardes gemeten van beide stoel airbags zijn allebei gelijk namelijk 3 ohm.
Deze waardes geeft de OBD computer ook aan als je realtime waardes gaat uitlezen.
iemand een idee hoe dit op te lossen?
Nu is de bekende airbagstoring aanwezig.
foutcode is airbag passagierszijde onderbroken.
ik heb de bedrading doorgesoldeerd onder de stoel en netjes met krimpkous afgewerkt.
fout blijft echter aanwezig en is niet te wissen met de OBD computer
verder heb ik voor de zekerheid even de ohmse waardes gemeten van beide stoel airbags zijn allebei gelijk namelijk 3 ohm.
Deze waardes geeft de OBD computer ook aan als je realtime waardes gaat uitlezen.
iemand een idee hoe dit op te lossen?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb je het slotje in de deur al gecontroleerd? waarmee de airbag is uit te schakelen? De bedrading daarvan loopt ook door de deur samen met de rest van de meuk.
Welke airbag geeft ie überhaupt aan trouwens?
Welke airbag geeft ie überhaupt aan trouwens?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
airbag passagierszijde is fout , zit daar een slotje dan dat wist ik niet eens.
tis een fase1 bouwjaar 2000 btw
waar zit dat ding?
tis een fase1 bouwjaar 2000 btw
waar zit dat ding?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. een phase1. Geen idee of het slotje dan daar zit. Al eens in het dashboardkastje gekeken? Ik neem aan dat het bij een phase1 ook uit te schakelen is?
Fototje van interieur van mijn phase3. Helemaal rechts boven de raambediening van de rechterdeur zit een slotje.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C00031.jpg[/img]
Fototje van interieur van mijn phase3. Helemaal rechts boven de raambediening van de rechterdeur zit een slotje.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C00031.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
volgens mij heb ik die niet
iemand die het hier toevallig weet voor een fase1?
auto staat namelijk niet bij mezelf.
iemand die het hier toevallig weet voor een fase1?
auto staat namelijk niet bij mezelf.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bij een phase I kan het slotje er wel of niet zijn. Ik had hem niet, maar heb er ook een paar gezien die hem wel hadden, lijkt een beetje met bouwjaarmaand te verschillen. Als die er zit, dan kun je hem vinden door de rechterdeur open te doen, hij zit dan namelijk aan de zijkant van het dashboard. (waar bij de linkerdeur het onderhoudsbriefje zit).
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op vr 19 nov 2010 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
stoel is erg netjes en meet net als de andere stoel ook gewoon 3 ohm weerstand.
plofzak zit er dus zeker wel in.
plofzak zit er dus zeker wel in.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Stoel? Ik meen dat het om de airbag in het dashboard ging...
Als het een stoelairbag (zijairbag) is, staat dit vaak in de foutmelding erbij toch?
Als het een stoelairbag (zijairbag) is, staat dit vaak in de foutmelding erbij toch?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zijairbags?
in een fase 1?
zitten die in de A stijl dan of zo?
ik weet echt bijna niets van die Rs`en
in een fase 1?
zitten die in de A stijl dan of zo?
ik weet echt bijna niets van die Rs`en

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In de stoel zelf Mark.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ben net nog effe langs gereden.
er zit nergens een sleutelschakelaar.
foutcode is "zijairbag bijrijderszijde" deze zit dus inderdaad gewoon in de zijkant van de stoel.
beide stoel airbags meten gelijke ohmse waardes van 3 ohm
fout blijft er echter in zitten.
dit duidt dus volgens mij op een ander defect?
ecu airbags?????
iemand een idee?
er zit nergens een sleutelschakelaar.
foutcode is "zijairbag bijrijderszijde" deze zit dus inderdaad gewoon in de zijkant van de stoel.
beide stoel airbags meten gelijke ohmse waardes van 3 ohm
fout blijft er echter in zitten.
dit duidt dus volgens mij op een ander defect?
ecu airbags?????
iemand een idee?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat natuurlijk ook nog kan - ik weet niet hoe precies je foutcode is - dat het de sensor voor de zijairbag is? gewoon een gedachte, golfjes hebben daar nogal veel last van. Worden eerst uitgelezen met universele apparatuur, vervangen de bedrading van de airbag. Probleem blijft, dan maar een keer "echt" uitlezen en dan komt naar voren dat het de ongevalsensor is.
melding op het OBD apparaat is: "airbag bijrijderszijde onderbroken"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zit er nog wel een airbag in ?? Weerstand zal wel hetzelfde zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat er ook daadwerkelijk 1 in zit ..
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
al gecheckt plofzak zit er gewoon nog in.
kan de renault dealer misschien dieper in de ECU komen van de airbags om de storing er wel uit te halen?
kan de renault dealer misschien dieper in de ECU komen van de airbags om de storing er wel uit te halen?
zal eens op zoek gaan naar de crash sensoren en de airbag ECU iemand een idee waar te zoeken?
zo de volgende vraag.
ik heb eens iets gehoord over een 172 clio rs die omgebouwd is naar 182
nu heeft mijn RS een spaghetti uitlaat aan de achterkant van het blok die uitloopt in 2 katalysatoren.
volgens mij is dit niet origineel fase1 RS?
wat moet er nog meer gewijzigd worden (inlaat??) en hoe herken ik of dat gedaan is?
ik heb eens iets gehoord over een 172 clio rs die omgebouwd is naar 182
nu heeft mijn RS een spaghetti uitlaat aan de achterkant van het blok die uitloopt in 2 katalysatoren.
volgens mij is dit niet origineel fase1 RS?
wat moet er nog meer gewijzigd worden (inlaat??) en hoe herken ik of dat gedaan is?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat is bij mijn weten wel orgineel ph1. Ik heb het iig ook, en heb het eigenlijk nog nooit anders gezien.
Het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk zijn anders bij een 182. Wat er verder anders is weet ik niet(buiten de dubbele uitlaat niets volgens mij).
Je hebt alleen wel een andere cat of decat nodig om dit passend te krijgen op je 172 uitlaatsysteem.
De inlaatspruitstukken van een 182 hebben een betere flow. Dit kan je ook bereiken door je spruitstuk te (laten)bewerken.
Dat schijnt één van de makkelijkste(lees goedkoopste) manieren te zijn om wat pk`s te winnen bij een RS.
In combinatie met het uitlaatspruitstuk moet dit toch wel 10pk op leveren.
Met een inlegfilter en custum map weet je zeker dat je motor voortaan optimaal ademt en presteert
Het inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk zijn anders bij een 182. Wat er verder anders is weet ik niet(buiten de dubbele uitlaat niets volgens mij).
Je hebt alleen wel een andere cat of decat nodig om dit passend te krijgen op je 172 uitlaatsysteem.
De inlaatspruitstukken van een 182 hebben een betere flow. Dit kan je ook bereiken door je spruitstuk te (laten)bewerken.
Dat schijnt één van de makkelijkste(lees goedkoopste) manieren te zijn om wat pk`s te winnen bij een RS.
In combinatie met het uitlaatspruitstuk moet dit toch wel 10pk op leveren.
Met een inlegfilter en custum map weet je zeker dat je motor voortaan optimaal ademt en presteert

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Een 182 spruitstuk ziet er zo uit(4-2-1):
[img]http://www.k-tecracing.com/images/produ ... mani_1.jpg[/img]
Een 172 spruitstuk zo(4-1):
[img]http://img148.imageshack.us/img148/6219 ... itstuk.jpg[/img]
[img]http://www.k-tecracing.com/images/produ ... mani_1.jpg[/img]
Een 172 spruitstuk zo(4-1):
[img]http://img148.imageshack.us/img148/6219 ... itstuk.jpg[/img]
dan heb ik een 182 uitlaatspruitstuk dus. 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Maaruh 2 katalysatoren? Ik heb er onder mijn 182 echt maar 1 hoor...
Daarna komt een langwerpige middendemper (tip, er tussenuit halen) en dan 2 einddempers.
Daarna komt een langwerpige middendemper (tip, er tussenuit halen) en dan 2 einddempers.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De fase I 172 heeft 2 katalysatoren 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Geen idee, maar als ik er naar zou moeten raden, geen fatsoenlijke sportcat beschikbaar tijdens ontwikkeling fase 1, dan gewoon 2 plaatsen om toch een goede doorstroming te krijgen. Tijdens ontwikkeling phase III wel een goede sportcat beschikbaar, dan is de keuze simpel. Of een phase II er 1 of 2 heeft weet ik niet ....
PH2 heeft "maar" 1 kat idd.. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Aangezien ik er een tijdje geleden achter kwam dat me " middendemper" al redelijk krokant werd. Heb ik toch maar een andere gekocht.
Stond toevallig een aantal weken geleden een "Devil middendemper" te koop op marktplaats voor een clio rs. Dus heb me zelf deze maar aangeschaft.
Gewoon nieuwe in doos... En ziet er echt Top uit zeg
., En dat voor maar 100 Euro 
Stond toevallig een aantal weken geleden een "Devil middendemper" te koop op marktplaats voor een clio rs. Dus heb me zelf deze maar aangeschaft.
Gewoon nieuwe in doos... En ziet er echt Top uit zeg


-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Goeie koop idd.Remco_Rs schreef:Aangezien ik er een tijdje geleden achter kwam dat me " middendemper" al redelijk krokant werd. Heb ik toch maar een andere gekocht.
Stond toevallig een aantal weken geleden een "Devil middendemper" te koop op marktplaats voor een clio rs. Dus heb me zelf deze maar aangeschaft.
Gewoon nieuwe in doos... En ziet er echt Top uit zeg., En dat voor maar 100 Euro
We hadden hem hier al een aantal keer gepost.
ik heb een touché met cyst gehad trouwens..
Voor:
[img]http://94.100.114.120/916750001-9168000 ... _sDae.jpeg[/img]
tijdens:
[img]http://94.100.121.234/1176700001-117675 ... _B5Mt.jpeg[/img]
na:
[img]http://94.100.114.120/916750001-9168000 ... _sDae.jpeg[/img]

hij is al weer uitgedeukt en helemaal overgespoten.. Stijl was gelukkig recht
Voor:
[img]http://94.100.114.120/916750001-9168000 ... _sDae.jpeg[/img]
tijdens:
[img]http://94.100.121.234/1176700001-117675 ... _B5Mt.jpeg[/img]
na:
[img]http://94.100.114.120/916750001-9168000 ... _sDae.jpeg[/img]

hij is al weer uitgedeukt en helemaal overgespoten.. Stijl was gelukkig recht

Balen maar gelukkig opgelost!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@Remco
Waarom niet een pijp ertussen? Ik heb gister Martijn_b nog even bijgepraat over wat dat oplevert. Geen sjonnie-herrie, maar wel nét dat beetje meer sound.
@Alexs
Hoe kreeg je dat voor elkaar en hoe zit het met jouw schade?
Waarom niet een pijp ertussen? Ik heb gister Martijn_b nog even bijgepraat over wat dat oplevert. Geen sjonnie-herrie, maar wel nét dat beetje meer sound.
@Alexs
Hoe kreeg je dat voor elkaar en hoe zit het met jouw schade?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kort:
Om 06:30 cyst weg slepen van de A2, hij brak van nachtdienst, ik net me nest uit.
als je gesleept word moet je -altijd- volgen, hij dacht ik haal je ff in!
Om 06:30 cyst weg slepen van de A2, hij brak van nachtdienst, ik net me nest uit.
als je gesleept word moet je -altijd- volgen, hij dacht ik haal je ff in!
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 28 apr 2004 20:42
- Locatie: ridderkerk
Sinds ik een nieuwe voorruit heb werkt volgens mij mijn regensensor niet meer van mijn clio2 ph2 RS. hij wist nu gewoon als een normale interval om de +/- 6 sec. waar zit die sensor en is dit normaal als de sensor kapot is dat hij als een gewone interval werkt?