
edit-
sorry, wijk af van het topic.
ontopic weer

Jo twee vraagjes:-jo- schreef: Wij hebben beiden reeds alu radiateurs gekocht inclusief spal die het volledige oppervlak koelt.
Die Sadev is de buitenkant van een UN7 (quadrabak) met de interne delen/verhoudingen van een Un1 maar dan met sadev rechte vertanding en uiteraard alles versterkt.Steven schreef:Maak van die topictitel dan gewoon ACT: Turbo ombouw of F7(x) Turbo. Arco
En idd een lengteblok Jo, tis nog maandag he. Sadev UN1, dat klinkt als duur in het kwadraat. Soort uprated Quadrabak ofzo?
Die achterwielophanging is ook wel erg gaaf.
Spal zijn een merk van fans (slimfans) en de radiateur ziet er zo uit:jacques schreef:Jo twee vraagjes:
Wat is spal?
Met die brede radiateur heb je dan geen probleem met de dynamosteun voor? Dat was voor mij de reden om over een hangend blok na te denken. Heb je een plaatje van je nieuwe radiateur?
volgens mij heeft jo ze van axautoparts, zie de groupbuy die nu loopt, die spal komt er iig vandaan, kosten rond de 50 eu ex verzendkosten dacht ik.tutuur schreef:zijn deze rad's ook leverbaar voor een 16v dan? en quanta costa?
kan allemaal, maar helaas heb ik daar geen budget voor. De motor kan maximaal 5 cm achteruit, thats it. Voor een RWD 21 te bouwen is het dan wel makkelijker om een cotsworth T5 bak te gebruiken.Steven schreef:Een bak goud dus, ja jammer...
Heb je er nooit eens over nagedacht om een 21 RWD te maken?
Basis van een Quadra en dan die hele achterophanging upgraden om de volle 100% op te vangen, gelijk die hele motor nog wat verder het schutbord instoppen voor de betere gewichtsverdeling. Al kun je dan ws. ook met een normaal 21 cas af, omdat die middentunnel toch aan de haal zal gaan.
Achteras kun je lenen van een 200SX, dat is een makkelijk subframe wat je er zo inprakt. En handig differentieel om een sper voor te ritselen.
F7R met pasplaat op de 200SX bak of anders een Getrag bak ertegenaan.
Al kun je met een SX bak net zo goed die motor meenemen
@JoDat komt ideaal uit om met een GT3071R tot 1.7 a 1.8 bar druk te rijden
Dit is geen RS vliegwiel maar een F7R met een RS koppeling. Wat moet er gebeuren ? Het vliegwiel moet geboord worden omdat de RS koppeling groter is dan die van de F7R. Geen aftermarket, we hebben Henk, dus no need for stand alone's.Geert schreef:nice, wat moet er aangepast worden aan het rs vliegwiel? of ga je geen after marked ecu gebruiken?
het voordeel is dat hij in veel sneller opneemt.tutuur schreef:andere vraag, wat is het voordeel er aan?
en helemaal de krukas geflowd?zo ver ga ik nou ook weer niet hoor, dan maar 0.1 bar er bij pompen
Zie vorig antwoord; Daar hebben we jou toch voor ?!Fastchip schreef: @Jo
Bij zulke drukken zie je grofweg 3 - 3.5 pre-turbine druk afhankelijk van gebruikte turbine (A/R).
Nokkenas timing / klepoverlap wordt dan heel belangrijk.
Zodra je de nokkenastiming wijzigd moet je weer opnieuw beginnen met motor calibratie.
Een goed startpunt voor als je gaat voor zoveel mogelijk top vermogen is GEEN klepoverlap.
Agree, gewoon ff bij Pat langs gaan. Aanrader !Steven schreef:Mark, laat dat blok nou gewoon frezen in een freesmachine of zoek gewoon een R-onderblok.
Dat niet alleen, als zoiets misgaat verneuk je alles erom heen ook. Al bij al kost het allemaal veel geld (en tijd) dus waarom wil je dat risico gaan lopen ?Steven schreef:Ik snap best dat je het wil proberen, maar het luisterd best nauw en is nog best een K-werk om 8 van die sleuven allemaal even netjes te krijgen.
Je zit echt niet te wachten op een scheur als je straks vol met 7500rpm in 4e versnelling op iets komt afjakkeren![]()
AgreeSteven schreef:Verder leuk topic dit![]()
Aye !Steven schreef:@Jo, das toch zo'n knive-edged rukas?
Ik heb me laten wijsmaken, kheb er zelf "nog" geen ervaring mee, dat zo een krukas het heel aardig doet op een atmo. Pat zal dat hier bevestigen, hij is de man met de ervaring.mark 5t schreef:Jo ik heb mijn krukas voor mijn 2,0L laten afdraaien en frezen.
is veel lichter geworden echter heb ik hem niet gepolijst.
levert dit zo enorm veel extra?
phuh, je mag er niet aan denken...Steven schreef:Ja ik bedoel dat je zelf ook wel kan uitrekenen dat een scheur bij hoge toeren en volle belasting funest voor alles kan zijn, dan is die motor zelf eigenlijk nog een bijzaak. Als de hele zaak blokkeert, ist ook nog even de vraag waar je zelf eindigt.
Toch maar wijselijk besloten om voor een 19 te gaan (Ph1).Steven schreef:Watvoor cas moet jouw motor nou in trouwens Jo, toch niet in een koektrommel-5 he?![]()
who needs brakes ? Weet jij alles van !PtrGte schreef:Alsof er iets mis is met een 5je...![]()
heb tot nu toe maar weinig klachten gehoord van 16v turbo's in 5jes...
OK, d'r is nie mee te rijden misschien, maar wa maakt dat nou uit...