[Clio 16v] Steven`s circuitbak
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Zo om even een todo lijstje te hebben, foto`s komen er van het weekend wel bij.
Het lijdend voorwerp clio 16v (83-JX-VG).
Deze auto was allereerst de donor voor de f7p motor die nu in mijn vijf zit, en het afgelopen jaar weer enigsinds in elkaar gezet.
Specs
Motorisch
- Standaard 2l F7r motor met verse distributie
- jb3 bak met lange verhoudingen (de 048) , helaas voor een 19 met stalen carter dus die moet er een keer vanaf.
- megane jc5
- extra 196v bak steun
- Powerflex paars dogbone
- Devil uitlaatspruitstuk
Wielophanging
- H&R schroefsetje voor , cupdempers achter.
- Clio rs Cambermod met -1 graad op de achteras
- Williams stabi en draagarmen
- standaard Onbekrachtigd stuurhuis
- standaard Clio 16v subframe
- cup torsiestaven achter
Remmerij
- Megane scenic rembekrachtiger (net iets groter , effect nog onbekend)
- Instelbare remdruk regelaar
- Laguna hoofdremcilinder
V
- 280 mm clio rs schijven
- Peugeot 307 hdi remklauwen
A
- Standaard schijven , standaard "sport" blokken.
Todo
Korte termijn
- Remschijven + lagers achter vervangen (liggen al klaar)
- Voorwiel lagers vervangen (zijn onderweg)
- Schakelstang vervangen
- Kuipje monteren
- Zijraampjes vervangen
- Remleidingen + regelaar fatsoenlijk monteren.
- uitlaat eronder
Lange termijn
- Jc5 bak vinden en monteren
- benzinedruk regelaar vervangen
- Kooi vinden / kopen
- 2 semi slicks erbij kopen.
- rs cup draagarmen met lagers ipv rubbers
Het lijdend voorwerp clio 16v (83-JX-VG).
Deze auto was allereerst de donor voor de f7p motor die nu in mijn vijf zit, en het afgelopen jaar weer enigsinds in elkaar gezet.
Specs
Motorisch
- Standaard 2l F7r motor met verse distributie
- jb3 bak met lange verhoudingen (de 048) , helaas voor een 19 met stalen carter dus die moet er een keer vanaf.
- megane jc5
- extra 196v bak steun
- Powerflex paars dogbone
- Devil uitlaatspruitstuk
Wielophanging
- H&R schroefsetje voor , cupdempers achter.
- Clio rs Cambermod met -1 graad op de achteras
- Williams stabi en draagarmen
- standaard Onbekrachtigd stuurhuis
- standaard Clio 16v subframe
- cup torsiestaven achter
Remmerij
- Megane scenic rembekrachtiger (net iets groter , effect nog onbekend)
- Instelbare remdruk regelaar
- Laguna hoofdremcilinder
V
- 280 mm clio rs schijven
- Peugeot 307 hdi remklauwen
A
- Standaard schijven , standaard "sport" blokken.
Todo
Korte termijn
- Remschijven + lagers achter vervangen (liggen al klaar)
- Voorwiel lagers vervangen (zijn onderweg)
- Schakelstang vervangen
- Kuipje monteren
- Zijraampjes vervangen
- Remleidingen + regelaar fatsoenlijk monteren.
- uitlaat eronder
Lange termijn
- Jc5 bak vinden en monteren
- benzinedruk regelaar vervangen
- Kooi vinden / kopen
- 2 semi slicks erbij kopen.
- rs cup draagarmen met lagers ipv rubbers
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op za 15 feb 2014 21:12, 12 keer totaal gewijzigd.
Nice steven, wanneer is hij klaar?
De JB3-048 heeft trouwens kortere verhoudingen. Mijn top was 225 km/h ipv 235 bij 7000rpm. Verhoudingen bevallen erg goed trouwens.

De JB3-048 heeft trouwens kortere verhoudingen. Mijn top was 225 km/h ipv 235 bij 7000rpm. Verhoudingen bevallen erg goed trouwens.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nice. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Juist Steve, ik moet alleen ff kijken wanneer ik tijd heb en of ik nog een mooi Michelinpak kan vinden.
Eigenlijk moeten we ook ff een manier vinden om Ronald te lokken, kunnen we ff een dagje echt knallen
Eigenlijk moeten we ook ff een manier vinden om Ronald te lokken, kunnen we ff een dagje echt knallen

Nice! Nog een ragger 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, dagje flink sleutelen met z'n allen moeten we idd echt een keer gaan doen, beetje stappen zetten en wat fatsoenlijke auto's op de baan neerzetten.Steven schreef:Eigenlijk moeten we ook ff een manier vinden om Ronald te lokken, kunnen we ff een dagje echt knallen

Al heb ik zelf ook nog veel te veel troep staan, toch zijn m'n goede voornemens voor 2010 om die 2.0 bij mij er eens in te hengelen. maargoed, die moet eerst nog in elkaar geschroefd worden. motortje wisselen is met een goeie avond ook nog wel te doen.

Niet praten maar doen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Heb jij ook eens een keer geen commentaartutuur schreef:Niet praten maar doen!

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Wat zegt u?????Luco/Alpine-racer schreef:Heb jij ook eens een keer geen commentaartutuur schreef:Niet praten maar doen!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik reis ook nog een keer af naar Zwolle, al sta ik naast jou ws. meer als Tim met m'n handen in me zakkenRonald1916V schreef:Nah, dagje flink sleutelen met z'n allen moeten we idd echt een keer gaan doen, beetje stappen zetten en wat fatsoenlijke auto's op de baan neerzetten.Steven schreef:Eigenlijk moeten we ook ff een manier vinden om Ronald te lokken, kunnen we ff een dagje echt knallen![]()
Al heb ik zelf ook nog veel te veel troep staan, toch zijn m'n goede voornemens voor 2010 om die 2.0 bij mij er eens in te hengelen. maargoed, die moet eerst nog in elkaar geschroefd worden. motortje wisselen is met een goeie avond ook nog wel te doen.

Anders komt Steve-kwadraat gewoon even voor de sociale sfeer.

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Steven schreef:Ik reis ook nog een keer af naar Zwolle, al sta ik naast jou ws. meer als Tim met m'n handen in me zakkenRonald1916V schreef:Nah, dagje flink sleutelen met z'n allen moeten we idd echt een keer gaan doen, beetje stappen zetten en wat fatsoenlijke auto's op de baan neerzetten.Steven schreef:Eigenlijk moeten we ook ff een manier vinden om Ronald te lokken, kunnen we ff een dagje echt knallen![]()
Al heb ik zelf ook nog veel te veel troep staan, toch zijn m'n goede voornemens voor 2010 om die 2.0 bij mij er eens in te hengelen. maargoed, die moet eerst nog in elkaar geschroefd worden. motortje wisselen is met een goeie avond ook nog wel te doen.
Anders komt Steve-kwadraat gewoon even voor de sociale sfeer.
ik stem voor , als tim-kwadraat dan ook komt gaan we samen kijken hoe ronald werkt en daarna een biertje / colatje doen in zwolle

Maar meer ontopic :
Met dank aan jp weer wat onderdelen rijker

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/1.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/3.JPG[/img]
edit
Hier nog twee foto`s van de achteras , die ik misschien al gepost heb
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/4.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/5.JPG[/img]
Owja fotos , het einde is in zicht, remslangen hebben jammer genoeg wat vertraging op gelopen. En ik moet nog bedenken hoe ik de kuipstoel er nu mooi inzet. Maar met een zaterdagje of 2/3 zou het toch wel apk klaar moeten zijn
Achter moet ik nog even mijn -1 graden camberplaatjes wisselen met mijn -0,5.
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/3.JPG[/img]
edit
Hier nog twee foto`s van de achteras , die ik misschien al gepost heb

[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/4.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/clio/update/5.JPG[/img]
Owja fotos , het einde is in zicht, remslangen hebben jammer genoeg wat vertraging op gelopen. En ik moet nog bedenken hoe ik de kuipstoel er nu mooi inzet. Maar met een zaterdagje of 2/3 zou het toch wel apk klaar moeten zijn

Achter moet ik nog even mijn -1 graden camberplaatjes wisselen met mijn -0,5.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op zo 20 feb 2011 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
nice, zit de f7r er ook al in?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
f7r inderdaad , blok loopt mooier als mijn f7pGeert schreef:nice, zit de f7r er ook al in?

gelukkig, anders moet ik dat nog jaren aanhoren 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Mooi steven! Heb je nu willi spoorbreedte aan de voorzijde of? (denk t wel maar niet goed te zien op foto)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Geert schreef:gelukkig, anders moet ik dat nog jaren aanhoren


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Het williams spul van de vijf zit eropMartijn Kool schreef:Mooi steven! Heb je nu willi spoorbreedte aan de voorzijde of? (denk t wel maar niet goed te zien op foto)

Mooi man! Gaat de 5 het ooit nog worden of zal het hier bij blijven? 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
ehm geen commentaar ?tutuur schreef:Mooi man! Gaat de 5 het ooit nog worden of zal het hier bij blijven?

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Bijna , er is ergens een heel topic overMenno schreef:mooie mod !!!!
De asstompen er uit persen, 2 gaten extra boren, en monteren maar?
Stuk ijzer waar je achterremklauw op zit verwijderen, dan houd je de asstomp en 4 gaten over.
Slijtop in de asstompen , laatste beetje afvlakken met een afbraam / lamellenschijf.
3 van de 4 bestaande gaten opboren , nieuwe draad tappen en klaar
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ja, 3 boutgaten moet je aanpassen qua grootte en draad, het 4e gat moet van m8x1.5 naar m8x1.25 ofzoiets.
Is best makkelijk werk, al moet je wel de astappen en bakjes voor schijven even weten uit te halen. De originele astap zit er volgens mij met krimptechniek in, heb er nog nooit 1 gezien die er in 1 geheel is uitgekomen
Had je nou ph1. of ph2. astappen?
Ff afbeelding uit mn eigen topic gevist: zo ziet het van boven uit:
[img]http://img714.imageshack.us/img714/5583/1002220b.jpg[/img]
Trouwens Steven, je Race Clio lijkt heel veel op mn 3e 16v destijds. Precies die kleur en die wielen
Is best makkelijk werk, al moet je wel de astappen en bakjes voor schijven even weten uit te halen. De originele astap zit er volgens mij met krimptechniek in, heb er nog nooit 1 gezien die er in 1 geheel is uitgekomen

Had je nou ph1. of ph2. astappen?
Ff afbeelding uit mn eigen topic gevist: zo ziet het van boven uit:
[img]http://img714.imageshack.us/img714/5583/1002220b.jpg[/img]
Trouwens Steven, je Race Clio lijkt heel veel op mn 3e 16v destijds. Precies die kleur en die wielen

Die wielen zijn wel lomp zwaar overigens...
Trouwens Steve, voor die kuipstoelen, doe op die 2 dwarsbalkjes direct op de bodem, daar even een paar dwarskokers op (misschien wat dikkerds voor wat meer hoogte
).
Op die dwarskokers mooi wat platgeslepen 5-frames, daar misschien nog een dwarskokertje voor nog meer hoogte en daarop de zijframes.
Ik heb die 2sets dwarskokers hierboven niet ertussen en de frames direct op die bodembalken met de stoel in de laagste stand, dus dat moet wel passend te krijgen zijn
Moet je trouwens nog mijn 2 matige R888's hebben? Die 2 kale heb je ws. nix aan.
Trouwens Steve, voor die kuipstoelen, doe op die 2 dwarsbalkjes direct op de bodem, daar even een paar dwarskokers op (misschien wat dikkerds voor wat meer hoogte

Op die dwarskokers mooi wat platgeslepen 5-frames, daar misschien nog een dwarskokertje voor nog meer hoogte en daarop de zijframes.
Ik heb die 2sets dwarskokers hierboven niet ertussen en de frames direct op die bodembalken met de stoel in de laagste stand, dus dat moet wel passend te krijgen zijn

Moet je trouwens nog mijn 2 matige R888's hebben? Die 2 kale heb je ws. nix aan.
ik zou er niet teveel hoogte in brengen, ik heb voor merijn en mij de bodem van de stoel gelijk zitten met de bovenzijde stoelrail op de middentunnel.
Steven is ook niet de kortste..
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
EDIT: ow, hij hangt nog wat lager...
Steven is ook niet de kortste..
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
EDIT: ow, hij hangt nog wat lager...
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
@jp ik dacht ph2 cup, komen iig van rob af
@steve, tim zijn t1s bandjes zitten er ook nog om, er komen nog wel eens een setje lichtgewicht velgen (na een kooi , een jc5 etc etc)
Maar zijn die matige r888 nog apk proof ?, dan kan ik er wel wat mee.
Waar ga jij op rijden dan ?
@ haas , thnx dat is mooi na te maken
@steve, tim zijn t1s bandjes zitten er ook nog om, er komen nog wel eens een setje lichtgewicht velgen (na een kooi , een jc5 etc etc)
Maar zijn die matige r888 nog apk proof ?, dan kan ik er wel wat mee.
Waar ga jij op rijden dan ?
@ haas , thnx dat is mooi na te maken

let wel dat je voor dat stuk plat aan de dorpelkant een hoek pakt. Nu buigt dit wat om waar de stoelrail ophoudt, waardoor je dus best wat heen en weer wipt als je je best doet. Ik heb het frame wat er inzat verslepen, wat je dus ook wel kunt zien, moet er alleen nog wel even een rib opzetten daar en aflassen.
Daarom ook direct op die bodem met wat verhoog profielen.
Ik zit direct op de bodem in de laagste stand en ik kan nu met m'n helm vrij langs de kooi zwiepen, ideaal vind ik zelf. Nu kan Steve met wat profielen en de zijbevestiging in de hoogste stand al zo 10-12cm omhoog, moet toch genoeg wezen.
Is wel makkelijker framebouwen omdat alles dan gewoon recht en symmetrisch is.
Ik zit direct op de bodem in de laagste stand en ik kan nu met m'n helm vrij langs de kooi zwiepen, ideaal vind ik zelf. Nu kan Steve met wat profielen en de zijbevestiging in de hoogste stand al zo 10-12cm omhoog, moet toch genoeg wezen.
Is wel makkelijker framebouwen omdat alles dan gewoon recht en symmetrisch is.
vanuit het niets is dat makkelijker denk ik ja, maar ik had gelukkig een voorganger die er al wat tijd ingestoken en wat millimeters hoofdrekenen lukt nog net 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
afgelopen tijd weer het eea gedaan , maar er zijn ook wat klussen bijgekomen. 
- uitlaat hangt eronder,
omdat ik een megane devil spruitstuk gebruikt heb paste het niet in een keer , vandaag een verloop stuk in elkaar gebakken waar gelijk mijn lambda sonde in kan.
Alleen de verbinding tussen de middenpijp en het bochtje over de achteras lekt nog als de <censuur>. Maar dat is iets voor de volgende keer.
- schakelstang is vervangen , omdat de vorige " iets" krom was.
Nieuwe klussen erbij :
- cuptorsies (stabi en veer) monteren , de veerstaven zitten los maar de stabistaven hadden er vorige week nog geen zin in.
- klimrek ophalen en inbouwen.
Todo
Korte termijn
- Remschijven + lagers achter vervangen (liggen al klaar)
- Voorwiel lagers vervangen (zijn onderweg)
- Schakelstang vervangen
- Kuipje monteren
- Zijraampjes vervangen
- Remleidingen + regelaar fatsoenlijk monteren.
- uitlaat eronder
- kooi monteren.
Lange termijn
- Jc5 bak vinden en monteren
- benzinedruk regelaar vervangen / gat maken voor pomp
- Kooi vinden / kopen
- 2 semi slicks erbij kopen.
- rs cup draagarmen met lagers ipv rubbers[/quote]

- uitlaat hangt eronder,
omdat ik een megane devil spruitstuk gebruikt heb paste het niet in een keer , vandaag een verloop stuk in elkaar gebakken waar gelijk mijn lambda sonde in kan.
Alleen de verbinding tussen de middenpijp en het bochtje over de achteras lekt nog als de <censuur>. Maar dat is iets voor de volgende keer.
- schakelstang is vervangen , omdat de vorige " iets" krom was.
Nieuwe klussen erbij :
- cuptorsies (stabi en veer) monteren , de veerstaven zitten los maar de stabistaven hadden er vorige week nog geen zin in.
- klimrek ophalen en inbouwen.
Todo
Korte termijn
- Remschijven + lagers achter vervangen (liggen al klaar)
- Voorwiel lagers vervangen (zijn onderweg)
- Schakelstang vervangen
- Kuipje monteren
- Zijraampjes vervangen
- Remleidingen + regelaar fatsoenlijk monteren.
- uitlaat eronder
- kooi monteren.
Lange termijn
- Jc5 bak vinden en monteren
- benzinedruk regelaar vervangen / gat maken voor pomp
- Kooi vinden / kopen
- 2 semi slicks erbij kopen.
- rs cup draagarmen met lagers ipv rubbers[/quote]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lekker bezig ... stap voor stap. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
- Vandaag het remsysteem incl remdrukregelaar afgemaakt , her en der moeten nog wat beugeltjes maar dat is voor morgen. Helaas is het gewoon koper geworden. Mijn kennis die de flexibele slangen zou regelen laat het afweten.Steven(stk) schreef:
Todo
Korte termijn
- Remschijven + lagers achter vervangen (liggen al klaar)
- Voorwiel lagers vervangen (zijn onderweg)
- Schakelstang vervangen
- Kuipje monteren
- Zijraampjes vervangen
- plaatje inlassen ivm roest rechtsvoor
- Remleidingen + regelaar fatsoenlijk monteren.
- uitlaat eronder
- kooi monteren.
- cuptorsies (stabi en veer) monteren , de veerstaven zitten los maar de stabistaven hadden er vorige week nog geen zin in.
- klimrek ophalen en inbouwen.
- 2 semi slicks erbij kopen.
- stuurbekrachting eraf
Lange termijn
- Jc5 bak vinden en monteren + sper ?
- benzinedruk regelaar vervangen / gat maken voor pomp
- Kooi vinden / kopen
- rs cup draagarmen met lagers ipv rubbers
- Vandaag ook de standaard torsiestaven eruit weten te halen en de cuptorsies erin
Paar weken terug al de stuurbekrachtiging pomp eraf gehaald omdat ik toch geen bekrachtigd stuurhuis heb.

Ltec stuurtje en accubak zijn onderweg , de accu staat al achterin

Toch eens kijken of ik het ringweekend nog ga halen. en of ik wat foto`s kan toevoegen, het wordt nu wel heel veel tekst hier
