Zoals de titel het al aangeeft heeft mijn Megane RS last van gefluit cq getjilp.
Zo rond de 100 km/h begint het en wanneer je harder gaat rijden wordt het op den duur overstemd door het windgeruis wat je normaal hoort bij 'hard' rijden. Zodra je weer onder de 80 km/h uur zit is het weer weg.
Hiermee vandaag naar de dealer geweest welke al aangaf dat het bij Renault niet over bekend was.
Nu is de dealer niet voor 1 gat te vangen en is zelf op zoek gegaan naar de oorzaak en heeft alles afgeplakt met ducktape; kanten van de voorruit, motorkap, parafaan waar de ruitenwissers in zitten.
Uiteindelijk ontdekte hij dat het via de voorkant van motorkap naar binnen komt, anders gezegd er komt lucht onder de motorkap welke voor werveling zorg.
Het probleem alleen is dat er geen oplossing is bij Renault en dat dit ook nog wel enige tijd op zich laat wachten.
vraag mij af of er meer eigenaren van de Megane III dit probleem hebben ?
En of zij er al mee naar de dealer zijn geweest.
Megane RS 250 heeft; last van gefluit bij 100 km/h
Is me niet opgevallen in de 3 250's waar ik mee gereden heb.
Dat is het rare hiervan het komt niet voor bij alle Megane's maar het is ook geen specifiek probleem van de Megane RS 250 maar schijnt voor te komen bij alle Megane III types (productie medio sept 2010)Fastchip schreef:Is me niet opgevallen in de 3 250's waar ik mee gereden heb.
Misschien iets te zuinig geweest met ruitenkit ofzo?
Weet je wat nou het vervelende is aan aerodynamica, je kan wel wat tape op de motorkap plakken, maar dat kan nou net de werveling op de achterruit ook beinvloeden, waardoor dat gefluit verdwijnt.
Terwijl jij misschien denkt dat het aan die motorkap zit.
Dit zou Renault Nederland gewoon netjes moeten uitzoeken m.i?
Weet je wat nou het vervelende is aan aerodynamica, je kan wel wat tape op de motorkap plakken, maar dat kan nou net de werveling op de achterruit ook beinvloeden, waardoor dat gefluit verdwijnt.
Terwijl jij misschien denkt dat het aan die motorkap zit.
Dit zou Renault Nederland gewoon netjes moeten uitzoeken m.i?
Dit doet me denken aan een aflevering van Topgear waarbij Jeremy in een Ferrari naar de Alpen reed en helemaal gek werd van een gepiep boven een bepaalde snelheid.
Achteraf bleek dat er een monteur op de ruitenwisserarm had gehangen ofzo waardoor deze lichtjes verbogen was. Dat veroorzaakte uiteindelijk de herrie.
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=CMJG2Pdv ... re=related
Vanaf ongeveer 5:10.
Achteraf bleek dat er een monteur op de ruitenwisserarm had gehangen ofzo waardoor deze lichtjes verbogen was. Dat veroorzaakte uiteindelijk de herrie.
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=CMJG2Pdv ... re=related
Vanaf ongeveer 5:10.
Bedankt voor de tip, maar heb al gereden zonder dat de ruitenwisserbladen er aan zaten dit maakte geen verschil.Robke schreef:Dit doet me denken aan een aflevering van Topgear waarbij Jeremy in een Ferrari naar de Alpen reed en helemaal gek werd van een gepiep boven een bepaalde snelheid.
Achteraf bleek dat er een monteur op de ruitenwisserarm had gehangen ofzo waardoor deze lichtjes verbogen was. Dat veroorzaakte uiteindelijk de herrie.
Edit: http://www.youtube.com/watch?v=CMJG2Pdv ... re=related
Vanaf ongeveer 5:10.
Steven schreef:Misschien iets te zuinig geweest met ruitenkit ofzo?
Weet je wat nou het vervelende is aan aerodynamica, je kan wel wat tape op de motorkap plakken, maar dat kan nou net de werveling op de achterruit ook beinvloeden, waardoor dat gefluit verdwijnt.
Terwijl jij misschien denkt dat het aan die motorkap zit.
Dit zou Renault Nederland gewoon netjes moeten uitzoeken m.i?
..de gemiddelde intelligentie van de dealer is hoger dan van Renault Nederland piefen.
De dealer schijnt inmiddels een geschikt stuk rubber gevonden te hebben binnen de organisatie, alleen staat het ding in backorder.
Kan verder dus ook niet vertellen van welke type auto het ding komt.
Nu is het alleen wachten op binnenkomst en fatsoenlijk weer om te testen
Kan verder dus ook niet vertellen van welke type auto het ding komt.
Nu is het alleen wachten op binnenkomst en fatsoenlijk weer om te testen

Ondanks de aanpassing van de dealer nog steeds last van gefluit bij 115 km/h.
Het merkwaardige is dat wanneer de auto van voren nat is incl voorruit er geen gefluit ontstaat.
Ook wanneer het gevroren heeft ontstaat het fluitje niet
Het merkwaardige is dat wanneer de auto van voren nat is incl voorruit er geen gefluit ontstaat.
Ook wanneer het gevroren heeft ontstaat het fluitje niet
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het enige verschil zou haast de ruitenwissers kunnen zijn.
Edit: lees net dat je al zonder had gereden.
Heel apart dit.
Edit: lees net dat je al zonder had gereden.
Heel apart dit.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De wisserbladen zelf zijn er wel af geweest,Adinsx schreef:Het enige verschil zou haast de ruitenwissers kunnen zijn.
Edit: lees net dat je al zonder had gereden.
Heel apart dit.
Van welke produktie maand is jouw auto ?Therion schreef:Ik heb ook 'last' van het gefluit boven de 100km/u ongeveer. Ligt er ook een beetje aan of je wind tegen hebt of niet. Aangezien ik bijna nooit snelweg rijd heb ik er amper last van.
Mijne is ook in november afgeleverd en is van productie septemberTherion schreef:Geen idee, half november stond hij bij de dealer, dus waarschijnlijk oktober.
denk het probleem opgelost te hebben door de zakken met isolatiemateriaal boven de wielkasten rechtop te plaatsen ipv liggend bovenop de binnenkuip.
Hierdoor komen ze tegen het zwarte plastic aan te staan welke je kan zien wanneer de deur geopend is.
Hierdoor komen ze tegen het zwarte plastic aan te staan welke je kan zien wanneer de deur geopend is.
kun je daar een fototje van maken? kunnen mensen die dat gefluit hebben ook gelijk bij hun zelf kijken hoe het bij hun zit. Als meer mensen dat dan ook zo doen en het gefluit is dan weg dan heb je echt de oplossing..
Knap gevonden trouwens, hoe kwam je er op?
Knap gevonden trouwens, hoe kwam je er op?

van alles uitproberen en lang zoeken waar het weg kon komen of waar de luchtstroom omgeleid kon worden.Abel schreef:kun je daar een fototje van maken? kunnen mensen die dat gefluit hebben ook gelijk bij hun zelf kijken hoe het bij hun zit. Als meer mensen dat dan ook zo doen en het gefluit is dan weg dan heb je echt de oplossing..
Knap gevonden trouwens, hoe kwam je er op?
een foto maken lukt mij niet, krijg in de ruimte geen fototoestel om een foto te maken. Heb wel een foto van de andere kant.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... 011073.jpg[/img]
Kan je die zakken niet gewoon helemaal weg laten?
Alleen maar onnuttig gewicht
Alleen maar onnuttig gewicht

Zou je wel denken, maar deze schijnen dus wel nut te hebben.tutuur schreef:Kan je die zakken niet gewoon helemaal weg laten?
Alleen maar onnuttig gewicht
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haal gelijk de bitumem matten, de achterbank en de airco eruit als je toch bezig bent 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo zwaar is isolatiemateriaal toch niet.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Maarten-Jan schreef:Haal gelijk de bitumem matten, de achterbank en de airco eruit als je toch bezig bent

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
bitumen leggen bij elkaar een leuk gewicht in de schaal hoor, dat zachte spul wat er verder aanwezig is valt wel mee ja.Arno17 schreef:Zo zwaar is isolatiemateriaal toch niet.......
Na wat zelf toegepaste aanpassingen al geruime tijd geen last meer van gefluit.
Van gefluit heb in geen last dank zij mijn uitlaat
Maar zo lossen ze het gefluit op in de UK,gewoon een dichting plakken in de motorkap...
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po001.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po003.jpg[/img]

Maar zo lossen ze het gefluit op in de UK,gewoon een dichting plakken in de motorkap...
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po001.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po003.jpg[/img]
Heb dezelfde behandeling gehad maar dan op de motorkant zeg maar.dixie1 schreef:Van gefluit heb in geen last dank zij mijn uitlaat
![]()
Maar zo lossen ze het gefluit op in de UK,gewoon een dichting plakken in de motorkap...
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po001.jpg[/img]
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /po003.jpg[/img]
Hiermee was het niet over en ben ik zelf verder gaan zoeken, en heb de liggende zakken rechtop gezet en de rubberstrip bij de ramen opgevuld.