antoine schreef:Ga je de originele stoelen terug monteren? Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk de bestaande gordels niet meer kunt gebruiken, zeker niet met een 10 punts zoals die van jouw.
houd er ook rekening mee dat de originele stoelen waarschijnlijk tegen de zijbuizen van je kooi aanlopen. Je kunt ze dus niet helemaal meer naar voren halen en de zijwang wordt er niet veel beter van:)
Helemaal naar voren? Het is een 5je hoor, ik ben geen kabouter
antoine schreef:Ga je de originele stoelen terug monteren? Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk de bestaande gordels niet meer kunt gebruiken, zeker niet met een 10 punts zoals die van jouw.
houd er ook rekening mee dat de originele stoelen waarschijnlijk tegen de zijbuizen van je kooi aanlopen. Je kunt ze dus niet helemaal meer naar voren halen en de zijwang wordt er niet veel beter van:)
ik bedoelde dus het naar voren klappen van je stoelen om bij de achterbankt te komen, schuiven zal inderdaad nog wel lukken
ik bedoelde dus het naar voren klappen van je stoelen om bij de achterbankt te komen, schuiven zal inderdaad nog wel lukken
En dan alsnog, hoe ga ik er een achterbank in krijgen met die kooi?
Tja, ik kijk daar wat anders tegenaan, maar da's een kwestie van smaak... Lekker doen waar je zin in hebt!
Overigens wil ik nog wel even reageren op Tutuur's en jouw reactie over mijn auto: die wordt gebruikt waar ie voor gemaakt is: rijden. Heb er geen kooi in zitten, want ik ga geen circuit rijden, er zit geen setje ski's op het dak, want ik ga niet op vakantie en er zitten geen blauwe platen op, want het is geen oldtimer.
Je snapt niet wat ik bedoel met overschot, maargoed genoeg met modder gegooid.
Iedereen moet het idd lekker zelf weten, maar wees ook bewust van de consequenties als je dat soort dingen op een forum zet.
Dat hele stadium van 'in het geheim' ben ik ook allang overheen
Merijn, ik doel op de tijd dat ie als kasplantje heeft gestaan.
En verder: dingen zet je op het forum om wat te leren en te geven.
Als blijkt dat Dennis het advies niet wil ontvangen heeft het geen zin om verder te gaan vervuilen!
Doet me denken aan mijn topic met al het geblaat over m'n kooi (schenencracker daargelaten) nu zie ik steeds meer berichten over achteras montage en draagbalk ipv wielkuip. En bij mij was het allemaal zo raar?
En als er een merk kooi word geleverd die het heeft is het opeens wel goed? Verder kijken dan je neus lang is mag ook wel eens!
Het ging bij jou ook meer over de schenen breker wat het nog steeds is natuurlijk............en je kan wel heel mooi die verbindingen op de achterbrug enz hebben zitten maar het is ook wel belangrijk hoe en met welke kwaliteit.
Nu zeg ik niet dat die van jou niet goed zijn ....maar er zal zeker verschil zijn.
Hier gaat het over lasplaten.....die gewoon een must zijn onder een kooi.
Ook al is ie voor de sier ........als je een aanrijding krijgt en of over de kop gaat ...dan is de kans zeer groot dat er een stuk kooi je iets minder mooi maakt.
En ik heb ook heel ff zonder lasplaten gereden( maandje of 3) en ook gewoon op de openbare weg ( met de Gele) en je ziet gewoon dat het vervormt...de gaten in de bodem worden ovaal. en uiteindelijk gaat het gewoon scheuren.
Zo, hij past Viel uiteindelijk nog wel mee hoeveel werk het was, maargoed nu kon ik nog lomp met een hamer 'm erin slaan. Als hij straks een mooi kleurtje heeft moet ik wel wat voorzichtiger gaan doen De stangen op lengte maken was ook zo gepiept, nu alleen nog een dagje lassen. Lasplaten heb ik al liggen, ga ze er toch maar onder zetten
Wat alleen een beetje jammer is, is dat de deurbakken niet meer passen door de deurstangen en dat mijn raamslingers niet meer rond kunnen door de kooi
Nu maar hopen dat er geen roest vlekken op je hemel zitten ...
Van die deur bakken is idd minder maarja pech, dat je je ramen niet meer kan open slingeren is erug lastig
Beter/verstandig dat je toch de lasplaten er onder zet.
Met mijn OMP kooi in de witte GTT kon ik netaan slingeren ...
Wel top dat er ook een buis onderin zit achter de stoelen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb met die witte ook flink problemen ermee gehad. Maar nadat ik de bekabeling nieuw had aangelegd en gezekerd had met en door Arco was er geen probleem mee
Wat raden jullie mij aan qua gordels? Ik twijfel tussen 3 merken, namelijk Sabelt, QSP en L-TEC. Sabelt en L-TEC zijn erg vergelijkbaar, ook qua prijs. QSP is 3" ipv 2" en heeft een snelsluiting, maar is ook weer wat duurder. Iemand ervaring met deze gordels?
4 punts vind ik kut, kruipen omhoog en zitten altijd net verkeerd, zeker als je met een kooi gaat rijden, doe het dan gewoon goed.
Waarom zou snelsluiting afkeur zijn?
een normale driepunts heeft ook een snelsluiting
Prijstechnisch zal ik kiezen voor QSP, pm Geert voor een adres of anders autosportcompany.nl . L-tec is een bedrijf uit brabant, toevallig op hetzelfde adres als de autosport company. Ik dacht zelfs dat QSP ook op dat adres gevestigd is..
Sabelt is duurder dan bovenstaande merken. Wat betreft APK op de gordels zit e keur, dus geen APK afkeur.