Gerry's clio 1.8 16v turbo Het rijdt!!
Ik kan me wel voorstellen dat de brandstof druk evenredig op moet lopen met de turbo druk. Is dat het?
Jep.
Deze PBV zal daarbij zelfs, als je in een keer op het gas gaat, extra druk leveren. Denk aan het acceleratiesproeiertje bij de gtturbo.
Of dit ding noodzakelijk of nuttig is? Ik vind van niet
Als het nodig is regelt een ecu dat vanzelf. Daarom moet gerry effe zeggen wat ie wil bereiken...
De originele regelaar gaat natuurlijk met de turbodruk mee idd. Maar die functie heeft de PBV niet.
Deze PBV zal daarbij zelfs, als je in een keer op het gas gaat, extra druk leveren. Denk aan het acceleratiesproeiertje bij de gtturbo.
Of dit ding noodzakelijk of nuttig is? Ik vind van niet

De originele regelaar gaat natuurlijk met de turbodruk mee idd. Maar die functie heeft de PBV niet.
Dan moet je de tip van Mark volgen en deze terug sturen 
Dan zet je die in plaats van je huidige regelaar.

Dan zet je die in plaats van je huidige regelaar.
Word moeilijk dat terugsturen. Had hem van MP. MB gebruikt ze ook op zijn gtti's. Die heb jij toch ook bij jouw injectie setje gekregen?Riël schreef:Dan moet je de tip van Mark volgen en deze terug sturen
Dan zet je die in plaats van je huidige regelaar.
Nee, geen PBV. Dat is een losse regelaar.
Rechtsonder
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... afbDIY.jpg[/img]
Rechtsonder
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... afbDIY.jpg[/img]
ik rijd met een carb daarvoor heb je een andere nodig als voor injectie
Volgens mij is dit dezelfde als van het injectie kit van MB. Zou dus betekenen dat ik de originele regelaar kan laten vervallen.mark 5t schreef:ik rijd met een carb daarvoor heb je een andere nodig als voor injectie
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja zover het mij logisch lijkt moet je idd je oude regelaar vervangen door de nieuwe ...waarom zet je hem er anders tussen ? dan regelt de oude het toch nog ...
Dus op de plaats van de oude zet je de nieuwe ....alleen de nieuwe kan je regelen/ instellen op een bepaalde benzine druk.
Dus op de plaats van de oude zet je de nieuwe ....alleen de nieuwe kan je regelen/ instellen op een bepaalde benzine druk.
yep dat zijn ze. Probleem is dat het membraam binnen de kortste keren vast komt te zitten en totaal niet meer reageert op vaccum. Laatste dynosessie nog maar eentje tegen gekomen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hebben mensen met blauwe verf en bepaalde stickers ook wel eens 

Heb het geprobeerd maar 3 autoos is toch iets teveel van het goede, dus gaat de witte weg. Zet hem binnenkort te koop op MP. Ondanks dat alles rammelt, stinkt, kraakt, piept, hij olie zuipt alsof het bier is en misbruikt word blijft tie het trouw elke dag gewoon doen. En 700kg met 118pk aan de wielen is gewoon snel. Jammer, maar andere dingen gaan voor.
dat ding weegt geen 700 kilo meer hoor
denk toch op ze minst 800.
maar okee, je zal er vast nog wel wat leuks voor terug krijgen

maar okee, je zal er vast nog wel wat leuks voor terug krijgen

Loop al een tijdje met het idee om zelf eens een keer een motorblok te reviseren. Omdat ik het f7p blok in het vijfje toch wel geinig vond heb ik maar besloten om zo'n blok aan te pakken. En dan ook gelijk maar een turbo erop natuurlijk. Zie het echt als een leer projekt dus wil er ook niet teveel geld in pompen. Heb inmiddels al het een en ander verzameld moet enkel nog een goede cilinderkop vinden of er een laten reviseren. Wil hier bijhouden wat ik doe en hopelijk, met jullie hulp, een f7p turbo opbouwen wat het dan hopelijk ook nog doet ook.tutuur schreef:filmpjes!!!
nieuwe project gerry?
Heb gelijk een paar vragen: de olie retour van de turbo wilde ik in het onderblok boren. Er zit aan de uitlaat zijde een verdikking naast de oliedruksensor waar dat volgens mij mooi zou passen. Als ik een gat boor waar een verkorte oliepeilhouder inpast, gaat dat dan werken of is dat te klein?
Heb de krukas na laten meten en deze heeft de originele afmeting. Waar moet ik op letten als ik nieuwe lagers bestel? Heb weleens gelezen dat er lipjes aan moeten zitten.
Het begin is er
Met lipjes idd! Heb al vaker een link of bedrijf hier voorbij zien komen. Wellicht patrick ff contacten 
Uhm, olieretour komt vlak onder de turbo in het onderblok. Ik denk wel dat deel wat jij bedoeld. Dan een draadbus met schacht waar de retourslang overheen kan.

Uhm, olieretour komt vlak onder de turbo in het onderblok. Ik denk wel dat deel wat jij bedoeld. Dan een draadbus met schacht waar de retourslang overheen kan.
Wel vet dat je dit zelf wilt doen! Kijk je wel uit dat ie niet sneller word dan de c1j 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
de blokken zijn het zelfde als de b18ft aan de buitenkant
dus op dezelfde plek gaatje boren
[img]http://img94.imageshack.us/img94/116/p4170487.jpg[/img]
[img]http://img196.imageshack.us/img196/2520/p4170489.jpg[/img]
olie toevoer kun je ook van dezelfde plek halen als b18ft
dus op dezelfde plek gaatje boren
[img]http://img94.imageshack.us/img94/116/p4170487.jpg[/img]
[img]http://img196.imageshack.us/img196/2520/p4170489.jpg[/img]
olie toevoer kun je ook van dezelfde plek halen als b18ft
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
oh toch niet, iets er naast
b18ft
[img]http://i808.photobucket.com/albums/zz8/ ... 7d7d34.jpg[/img]
[/img]
b18ft
[img]http://i808.photobucket.com/albums/zz8/ ... 7d7d34.jpg[/img]
[/img]
B18FT... what else ?
Waarom niet op die plaats van die eerste foto? Lijkt wel of dat er voor gemaakt is. Maakt opzich niet uit waar het komt maar mij lijkt het wel te moeten kunnen.
@ Tutuur, waar moet ik ze dan bestellen? Bij de dealer of net juist niet. Volgens mij had Arco de vorige keer de verkeerde bij de dealer vandaan?
@ Tutuur, waar moet ik ze dan bestellen? Bij de dealer of net juist niet. Volgens mij had Arco de vorige keer de verkeerde bij de dealer vandaan?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
die bovenste 2 zijn ook van een f7p 

B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yeps. Dealer levert verkeerde. Gewoon bestellen bij een motorrevisiebedrijf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Oke, heb hier van Tilburg om de hoek zitten, die hebben ook het blok gehoond en de krukas nagemeten. Die zullen wel weten welke ik bedoelArco schreef:Yeps. Dealer levert verkeerde. Gewoon bestellen bij een motorrevisiebedrijf.

Iik meen me een verhaal te herrinneren dat het vroeger ooit de bedoeling van renault geweest is om de clio's turbocharged te leveren.
Echter iets met regeltjes heeft dit doen annuleren.
Zou leuk zijn als ze de jc bakken daar ook op berekent hadden
Echter iets met regeltjes heeft dit doen annuleren.
Zou leuk zijn als ze de jc bakken daar ook op berekent hadden

Ik ga het gewoon proberen. Gaat het mis dan plakken we er gelijk een cursus versnellingsbak reviseren achteraantutuur schreef:Iik meen me een verhaal te herrinneren dat het vroeger ooit de bedoeling van renault geweest is om de clio's turbocharged te leveren.
Echter iets met regeltjes heeft dit doen annuleren.
Zou leuk zijn als ze de jc bakken daar ook op berekent hadden

Ik geen 1 natuurlijk.
Gelukkig ken ik de verhalen van mensen die wel daadwerkelijk ervaring hebben met geblazen F motoren en jc bakken...
Zal tot 300nm en met beleid rijden vast wel heel blijven hoor. Mrja daarboven word het een tijdbom...
Gelukkig ken ik de verhalen van mensen die wel daadwerkelijk ervaring hebben met geblazen F motoren en jc bakken...
Zal tot 300nm en met beleid rijden vast wel heel blijven hoor. Mrja daarboven word het een tijdbom...
Nope, maar denk je dat ik van plan ben om met een fluwelen voetje rond te gaan rijden? 
Mja, genoeg met deze discussie. We zijn flink aan het vervuilen...

Mja, genoeg met deze discussie. We zijn flink aan het vervuilen...