Omdat ik begin januari mijn RS kan ophalen bij de dealer ben ik op zoek naar een stel winterbanden met velgen. Nieuw zijn de originele velgen van de RS best prijzig. Ik kan wel een setje velgen kopen van een Laguna , de Celsium velgen van 18 inch. Ik kan er niet achter komen of deze velgen passen op een RS. Steek, et waarde en bandenmaat zijn gelijk aan de RS. Is er iemand die kan bevestigen of deze velgen passen?
Het gaat om deze velgen
[img]http://i150.photobucket.com/albums/s114 ... velgen.jpg[/img][/img]
Winterbanden voor de Megane RS 250
-
je geeft het antwoord zelf al, alle gegevens die kunnen bepalen of het past zijn gelijk dus waarom zou het niet passen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Bij twee dealers kreeg ik geen antwoord en omdat ik de RS nog niet heb kan ik ze ook niet passen.Martijn Kool schreef:je geeft het antwoord zelf al, alle gegevens die kunnen bepalen of het past zijn gelijk dus waarom zou het niet passen?
Ik weet niet of ze over de remschijven voor passen, deze zijn nogal groot.
Omdat de velgen lakschade hebben wil ik deze laten poedercoaten en dan 18 inch winterbanden erop. Dat is best een investering en als dan blijkt dat ze niet passen is het flink balen.
Ik zou de lakschade lekker laten zitten, zijn toch winterwielen 

Als de steek, ET waarde en bandenmaat hetzelfde zijn kan het niet meer missen lijkt me? Je kunt nog kijken naar de breedte van de velg maar zal ook niet gauw een probleem zijn. En de remklauwen/schijven zullen bijna altijd wel in 18 inch velgen passen, als de remklauwen qua breedte de velg net raken kun je altijd nog een spoorverbreder gebruiken, moet je alleen langere wielbouten hebben 

Bedankt voor de informatie.
Volgende week breng ik de velgen bij Gerritsen-Coating te Nijkerk. Of heeft iemand een beter adres?
Gerritsen heeft volgens zijn site een aantal voorbeelden liggen dat is handig omdat ik nog twijfel tussen zilver en black chrome.
Volgende week breng ik de velgen bij Gerritsen-Coating te Nijkerk. Of heeft iemand een beter adres?
Gerritsen heeft volgens zijn site een aantal voorbeelden liggen dat is handig omdat ik nog twijfel tussen zilver en black chrome.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Als de ET68 waarde hetzelfde is als van de megane II dan gaan laguna velgen niet passen vrees ik...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ik heb toch echt 5 bouten per velg... 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Car: R19.R
Megane II heeft beide gehad.
Schijven van een laguna 3 zijn 300 mm, die van een RS 340 mm, dat is wel een verschil inderdaad. Maar 340 past makkelijk in een 18" velg, dat is namelijk 450 mm
Schijven van een laguna 3 zijn 300 mm, die van een RS 340 mm, dat is wel een verschil inderdaad. Maar 340 past makkelijk in een 18" velg, dat is namelijk 450 mm

Ondanks dat alle andere gegevens gelijk zijn (althans, daar ga ik even vanuit als jij dat zegt, ik heb het niet gecheckt), hoeft dat nog niet te betekenen dat de velgen ook echt passen. Als de spaken wat meer naar binnen lopen of wat dikker zijn, kan dat problemen geven. Mooiste zou zijn als je even kan passen.
De buitendiameter van een 18" is wel ongeveer 450 mm ja.Maarten-Jan schreef:Megane II heeft beide gehad.
-
- Car: R19.R
Ja dat is uiteraard de buitendiameter, maar stel dat we er 100 mm afhalen (totaal onrealistisch natuurlijk
), dan heb je nog 10mm over 

-
- Contacteer:
de velgen op je afbeelding is 5x114.3
en heeft de megane geen 5x108 ??
en heeft de megane geen 5x108 ??
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Staal is duidelijk geen optie, als deze man velgen koopt en die opnieuw laat poedercoaten. 
Nu is het de vraag of 17" over die remmen heenpast, maar een 18" bandje met nauwelijks een wang is voor de winterband eigenschappen ook verre van ideaal.

Nu is het de vraag of 17" over die remmen heenpast, maar een 18" bandje met nauwelijks een wang is voor de winterband eigenschappen ook verre van ideaal.
Ik zou idd gewoon langs de velgenboer gaan. Kan je voor relatief weinig een setje voor de wintervelgen op de kop tikken, of anders een heel dik setje voro je zomerbanden uitzoeken.
En zo'n vent kan je hopelijk goed adviseren over welke wel en welke niet op jouw auto zullen passen.
En zo'n vent kan je hopelijk goed adviseren over welke wel en welke niet op jouw auto zullen passen.
Geprobeerd maar volgens de dealer gaat staal niet verder dan 17 inch (Espace velgen volgens hem) en die passen weer niet over de remschijven voor.Tom schreef:Bij aankoop setje staal meebedingen was denk ik het beste geweest. Wellicht nog wat moois te regelen bij de dealer?
Daarom ben ik een 2e hands setje 18 inch velgen gaan zoeken.
-
- Moderator
- Car: MB
Gelukkig
. Megane RS is wel een goede keuze hoor
Jammer dat reno 114.3 gebruikt. Weet iig dat ze bij VAG en MB bij sommige modellen een 18" slalen wiel leveren (veelal als reserve wiel).

Jammer dat reno 114.3 gebruikt. Weet iig dat ze bij VAG en MB bij sommige modellen een 18" slalen wiel leveren (veelal als reserve wiel).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zal nog niet meevallen denk ik, vanwege die aparte wielsteek die gebruikt wordt; 114,3 et 42viatin schreef:Geprobeerd maar volgens de dealer gaat staal niet verder dan 17 inch (Espace velgen volgens hem) en die passen weer niet over de remschijven voor.Tom schreef:Bij aankoop setje staal meebedingen was denk ik het beste geweest. Wellicht nog wat moois te regelen bij de dealer?
Daarom ben ik een 2e hands setje 18 inch velgen gaan zoeken.
Heb zelf Dunlop SP Winter Sport 3d om de originele 19" velgen laten leggen. Bevalt tot nu toe prima.
Enige probleem wat ik voor de wintersport voorzie zijn de sneeuwkettingen. Volgens het boekje mogen er geen sneeuwkettingen om de banden gemonteerd worden. Nu had ik vernomen dat Maggi Trak sneeuwkettingen een oplossing kunnen zijn, ook de dealer had gezegd dat ik die het beste kon nemen.
Nadeel is dat deze kettingen minstens 250 EUR kosten, heeft iemand ervaring met deze kettingen?
Enige probleem wat ik voor de wintersport voorzie zijn de sneeuwkettingen. Volgens het boekje mogen er geen sneeuwkettingen om de banden gemonteerd worden. Nu had ik vernomen dat Maggi Trak sneeuwkettingen een oplossing kunnen zijn, ook de dealer had gezegd dat ik die het beste kon nemen.
Nadeel is dat deze kettingen minstens 250 EUR kosten, heeft iemand ervaring met deze kettingen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Geen sneeuwkettingen klopt. Pas wellicht wel, maar liever niet. Ruimte is net te klein om ze fatsoenlijk eronder te zetten. Vandaar dat met overwegend naar 18 of 17 inch gaat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat zal bij deze kettingen juist een minder probleem zijn (volgens het marketing praatje) omdat ze enkel op het loopvlak van de band liggen (zie bv. http://www.amt.nl/Nieuws/TS-Trade-nieuw ... tingen.htm ).
Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee.
Maar ik heb er ook nog geen ervaring mee.