ACT: Renault 1916V.
Volgens mij bood Gert-Jan op MP een JC5053 bak aan. Die is goed te gebruiken. Reductie 3% lager als JB3051 (topsnelheid wordt dus minder)Verder staan er nog wat megane F7R blokken te koop met gebroken distributieriem. Als er alleen wat krassen op de zuigers zitten, kun je het onderblok weer gebruiken. Uiteraard komen er nog kosten voor alle pakkingen en bouten bij, maar daar heb je Shirley9293 van E-bay voor.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
koppakking en bouten ken ik zo al redelijk goedkoop aankomen....
Maar met die blokken heb ik nog het rotor probleem....
Of de kop moet er dan natuurlijk toch af dus zet ik gelijk me eigen kop erop...
Is het dan nog verstandig de klepzittingen te vervangen en ff te vlakken enzo?
Ik heb nog nooit een motor uit elkaar gehad.....
1x van een peugeot 205, dat was kop eraf nieuwe pakking ertussen en kop erop.
En zo'n motor met geknapte distributie riem vind ik toch wel erg eng om te kopen.
Maar met die blokken heb ik nog het rotor probleem....
Of de kop moet er dan natuurlijk toch af dus zet ik gelijk me eigen kop erop...
Is het dan nog verstandig de klepzittingen te vervangen en ff te vlakken enzo?
Ik heb nog nooit een motor uit elkaar gehad.....
1x van een peugeot 205, dat was kop eraf nieuwe pakking ertussen en kop erop.
En zo'n motor met geknapte distributie riem vind ik toch wel erg eng om te kopen.
R19 16V '91
vlakken en persen doe je altijd. Nou ja, "normaal" gezien dan.
Hou er ook even rekening mee dat F-blokken erom bekend staan dat ze kromtrekken. Leg maar eens een liniaal op een F-onderblok.
Hou er ook even rekening mee dat F-blokken erom bekend staan dat ze kromtrekken. Leg maar eens een liniaal op een F-onderblok.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
daarom snap ik ook wel waarom er zoveel zijn de koppakkingen hebben die sneuvelen.....
kop wel vlakken maar onderblok niet
kop wel vlakken maar onderblok niet

en dat is bij een Clio extreem veel vaker als een willekeurig ander merk/model???tutuur schreef:daarom snap ik ook wel waarom er zoveel zijn de koppakkingen hebben die sneuvelen.....

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat is vaak? Je hoort uiteraard van de mensen die hun koppakking vervangen hebben. Mensen die geen problemen hebben melden zich niet, ding van mij heeft nog de originele koppakking bij een km. stand van 270.000 km en die zweet niet eens.
sorry, heb het ook over de turbo ombouws eigenlijk, en haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?
in mijn rover tijd heb ik nog veel meer gevallen van lekke koppakkingen gehoord....
in mijn rover tijd heb ik nog veel meer gevallen van lekke koppakkingen gehoord....
1. Ik zou dan je eigen kop gebruiken.Jeff rsi schreef: Maar met die blokken heb ik nog het rotor probleem....
Of de kop moet er dan natuurlijk toch af dus zet ik gelijk me eigen kop erop...
Is het dan nog verstandig de klepzittingen te vervangen en ff te vlakken enzo?
Ik heb nog nooit een motor uit elkaar gehad.....
1x van een peugeot 205, dat was kop eraf nieuwe pakking ertussen en kop erop.
En zo'n motor met geknapte distributie riem vind ik toch wel erg eng om te kopen.
2. F7R blok kopen als de kop eraf is. Kun je de schade zien.
3. Als je geen ervaring hebt en wilt opdoen met revideren van een blok, zou ik er niet aan beginnen. De kleinste dingen kunnen grote gevolgen hebben en dan draait de boel alsnog in de soep. Dan kun je beter een compleet blok kopen wat al bewezen heeft te werken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Je had het allemaal irl kunnen zien afgelopen zaterdag...Jeff rsi schreef:je moet dus beide laten vlakken?
En afpersen houdt in??
Verder heb ik ook gehoord dat je kleppen opnieuw moet slijpen als je ze loshaald om die hoedjes te vervangen?
Project: GTT Blue Sport
gewoon kop laten meten bij revisie bedrijf. als alles oke is gewoon de stappen volgen die er voor staan met goed gereedschap en er kan weinig mis gaan.
nee, dat heb je niet, maar de manier waarop je die opmerking daarneer zet, suggereer je wel dat de koppakkingen je om de oren vliegen bij F7P/R motoren...tutuur schreef:haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?

Was niet zo bedoeld haas 

oke.... was ook niet boos



-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
F7Ptje.. 256.000 km.. 30+ uur Zandvoort/Assen en 150+ ronden Ring.. koppakking ? gaan die wel eens stuk ja ?Haas schreef:nee, dat heb je niet, maar de manier waarop je die opmerking daarneer zet, suggereer je wel dat de koppakkingen je om de oren vliegen bij F7P/R motoren...tutuur schreef:haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?

Terwijl ronald alles kapot krijgt 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat zegt toch wel genoeg denk ik als ik dat nog nooit stuk gekregen heb.tutuur schreef:Terwijl ronald alles kapot krijgt

Bij de R19 zit ook gewoon de originele koppakking erin
Staat nu op 251.000km
Maar ik heb wel vaak genoeg ernaast gestaan met een kop die eraf ging of dergelijks.
Niet iemand die me bij wil staan?

Staat nu op 251.000km
Maar ik heb wel vaak genoeg ernaast gestaan met een kop die eraf ging of dergelijks.
Niet iemand die me bij wil staan?

R19 16V '91
Ik wil er wel bij staan hoor 

ik wil je best even helpen hoor 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hoes + lagertje : 77 01 470 567 en kost zo'n 40 euro ex. bij de dealer.Jeff rsi schreef:Ashoes links, degene die aan de bak zit met die 3 bouten en die ring eromheen...
Is die los verkrijgbaar?
Weet iemand waar?
Asdiameter : 25,80 mm
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jeff, die is alweer een dubbelpost/vraag.
volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jeff, die is alweer een dubbelpost/vraag.
volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee niet helemaal, hij stelt die vraag op 2 plekken op het forum, beetje overdreven niet?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik denk dat hij doelt op jouw dubbele post



Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
haha
oops

oops

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Weer is een vraagje van mij....
Ik heb nu 15mm spacers liggen.
Voor moeten er spacers tussen vanwege de schroefset.
Hoeveel zou mooi zijn daarvoor?
Is 15mm voor te overdreven of niet? per wiel 15m
En Dan zou ik denk ik achter 20mm per wiel gaan doen.
Staat toevallig ook nog een 20mm setje te koop
Ik heb nu 15mm spacers liggen.
Voor moeten er spacers tussen vanwege de schroefset.
Hoeveel zou mooi zijn daarvoor?
Is 15mm voor te overdreven of niet? per wiel 15m
En Dan zou ik denk ik achter 20mm per wiel gaan doen.
Staat toevallig ook nog een 20mm setje te koop

R19 16V '91
Hmm 15m per wiel lijkt mij iets te
Zit wel goed denk ik

Zit wel goed denk ik

wat een duidelijk antwoord
Ken het dus wel of niet?
Anders koop ik een 10mm setje voor de voorkant en gaan de 15mm achter
En dan de schroefset natuurlijk nog ff op ze laagste standje
En de torsie as iets omlaag

Ken het dus wel of niet?
Anders koop ik een 10mm setje voor de voorkant en gaan de 15mm achter
En dan de schroefset natuurlijk nog ff op ze laagste standje

En de torsie as iets omlaag

R19 16V '91