ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Volgens mij bood Gert-Jan op MP een JC5053 bak aan. Die is goed te gebruiken. Reductie 3% lager als JB3051 (topsnelheid wordt dus minder)Verder staan er nog wat megane F7R blokken te koop met gebroken distributieriem. Als er alleen wat krassen op de zuigers zitten, kun je het onderblok weer gebruiken. Uiteraard komen er nog kosten voor alle pakkingen en bouten bij, maar daar heb je Shirley9293 van E-bay voor.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

koppakking en bouten ken ik zo al redelijk goedkoop aankomen....

Maar met die blokken heb ik nog het rotor probleem....

Of de kop moet er dan natuurlijk toch af dus zet ik gelijk me eigen kop erop...
Is het dan nog verstandig de klepzittingen te vervangen en ff te vlakken enzo?

Ik heb nog nooit een motor uit elkaar gehad.....
1x van een peugeot 205, dat was kop eraf nieuwe pakking ertussen en kop erop.

En zo'n motor met geknapte distributie riem vind ik toch wel erg eng om te kopen.
R19 16V '91
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

vlakken en persen doe je altijd. Nou ja, "normaal" gezien dan.

Hou er ook even rekening mee dat F-blokken erom bekend staan dat ze kromtrekken. Leg maar eens een liniaal op een F-onderblok.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daarom snap ik ook wel waarom er zoveel zijn de koppakkingen hebben die sneuvelen.....

kop wel vlakken maar onderblok niet |:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

je moet dus beide laten vlakken?

En afpersen houdt in??

Verder heb ik ook gehoord dat je kleppen opnieuw moet slijpen als je ze loshaald om die hoedjes te vervangen?
R19 16V '91
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tutuur schreef:daarom snap ik ook wel waarom er zoveel zijn de koppakkingen hebben die sneuvelen.....
en dat is bij een Clio extreem veel vaker als een willekeurig ander merk/model??? |:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat is vaak? Je hoort uiteraard van de mensen die hun koppakking vervangen hebben. Mensen die geen problemen hebben melden zich niet, ding van mij heeft nog de originele koppakking bij een km. stand van 270.000 km en die zweet niet eens.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sorry, heb het ook over de turbo ombouws eigenlijk, en haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?

in mijn rover tijd heb ik nog veel meer gevallen van lekke koppakkingen gehoord....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jeff rsi schreef: Maar met die blokken heb ik nog het rotor probleem....
Of de kop moet er dan natuurlijk toch af dus zet ik gelijk me eigen kop erop...
Is het dan nog verstandig de klepzittingen te vervangen en ff te vlakken enzo?
Ik heb nog nooit een motor uit elkaar gehad.....
1x van een peugeot 205, dat was kop eraf nieuwe pakking ertussen en kop erop.
En zo'n motor met geknapte distributie riem vind ik toch wel erg eng om te kopen.
1. Ik zou dan je eigen kop gebruiken.
2. F7R blok kopen als de kop eraf is. Kun je de schade zien.
3. Als je geen ervaring hebt en wilt opdoen met revideren van een blok, zou ik er niet aan beginnen. De kleinste dingen kunnen grote gevolgen hebben en dan draait de boel alsnog in de soep. Dan kun je beter een compleet blok kopen wat al bewezen heeft te werken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jeff rsi schreef:je moet dus beide laten vlakken?

En afpersen houdt in??

Verder heb ik ook gehoord dat je kleppen opnieuw moet slijpen als je ze loshaald om die hoedjes te vervangen?
Je had het allemaal irl kunnen zien afgelopen zaterdag... :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

gewoon kop laten meten bij revisie bedrijf. als alles oke is gewoon de stappen volgen die er voor staan met goed gereedschap en er kan weinig mis gaan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tutuur schreef:haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?
nee, dat heb je niet, maar de manier waarop je die opmerking daarneer zet, suggereer je wel dat de koppakkingen je om de oren vliegen bij F7P/R motoren... :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Was niet zo bedoeld haas (F)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

oke.... was ook niet boos ;) (F)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Haas schreef:
tutuur schreef:haas: waarom vat je het meteen zo op? heb ik wat gezegd over andere auto's?
nee, dat heb je niet, maar de manier waarop je die opmerking daarneer zet, suggereer je wel dat de koppakkingen je om de oren vliegen bij F7P/R motoren... :)
F7Ptje.. 256.000 km.. 30+ uur Zandvoort/Assen en 150+ ronden Ring.. koppakking ? gaan die wel eens stuk ja ? :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgens mij heb jij die nog nooit kapot gehad. Of wel?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Terwijl ronald alles kapot krijgt :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Terwijl ronald alles kapot krijgt :lol:
Dat zegt toch wel genoeg denk ik als ik dat nog nooit stuk gekregen heb. :D
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Bij de R19 zit ook gewoon de originele koppakking erin (Y)

Staat nu op 251.000km

Maar ik heb wel vaak genoeg ernaast gestaan met een kop die eraf ging of dergelijks.
Niet iemand die me bij wil staan? :smile:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik wil er wel bij staan hoor :beer:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ja alleen erbij staan zeker en mijn bier opzuipen :lol:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik wil je best even helpen hoor :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ashoes links, degene die aan de bak zit met die 3 bouten en die ring eromheen...

Is die los verkrijgbaar?
Weet iemand waar?
R19 16V '91
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jeff rsi schreef:Ashoes links, degene die aan de bak zit met die 3 bouten en die ring eromheen...

Is die los verkrijgbaar?
Weet iemand waar?
Hoes + lagertje : 77 01 470 567 en kost zo'n 40 euro ex. bij de dealer.
Asdiameter : 25,80 mm
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jeff, die is alweer een dubbelpost/vraag.

volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jeff, die is alweer een dubbelpost/vraag.

volgende keer OF in het ACT OF in je projecttopic.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Humor Martijn??? :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee niet helemaal, hij stelt die vraag op 2 plekken op het forum, beetje overdreven niet?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Ik denk dat hij doelt op jouw dubbele post ;) :lol:
Megane R26 -> Megane 4 RS
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

GJ schreef:Ik denk dat hij doelt op jouw dubbele post ;) :lol:
:wink: :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haha :lol:

oops :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

:lol:

ja sorry, had het zelf eigenlijk al bedacht (F) (Y)
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Weer is een vraagje van mij....

Ik heb nu 15mm spacers liggen.
Voor moeten er spacers tussen vanwege de schroefset.
Hoeveel zou mooi zijn daarvoor?

Is 15mm voor te overdreven of niet? per wiel 15m :wink:

En Dan zou ik denk ik achter 20mm per wiel gaan doen.
Staat toevallig ook nog een 20mm setje te koop (Y)
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hmm 15m per wiel lijkt mij iets te :beer:

Zit wel goed denk ik :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

wat een duidelijk antwoord :lol:

Ken het dus wel of niet?
Anders koop ik een 10mm setje voor de voorkant en gaan de 15mm achter :wink:

En dan de schroefset natuurlijk nog ff op ze laagste standje :evil:
En de torsie as iets omlaag (Y)
R19 16V '91
Plaats reactie