Jeff's R19 gechipt + beurtje

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

scheelt in theorie ja... in praktijk bij een 20 jaar oude auto? Nah..denk t niet :D

En over die onderdelen, bedenk je wel dat een Clio blok aanmerkelijk anders is dan een 19 blok ...
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

past wel, alleen onderste stukje, dat met die 2 veren tot de cat, moet je aanpassen want dit sluit niet goed aan
Trust me. I know what I'm doing.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Gaat eigenlijk ook alleen om het spruitstuk.
En om de velgjes...

En ik wil ook de olietemperartuur meter ergens in de 19 bouwen....
En de oliedruk meter is dezelfde als een clio?
Die van de 19 valt af en toe uit.....

Bougie-kabels en verdeler + rotor zal ook geen probleem zijn (Y)

Veerpootbrug word niks denk ik...
Standaard ding in de R19 is ook maar speelgoed (N)
R19 16V '91
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en dit bovenstaande denk je van een Clio 1 op 1 over te zetten ... :lol:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

wel het spruitstuk. (hoopte ik)
velgen moet wel lukken.

bougie kabels enz. is toch hetzelfde?

De rest vraag ik dus om advies of iemand dat weet (Y)
R19 16V '91
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat snap ik ook wel, maar steek eerst eens je snuffert onder de kap en kijk wat je ziet.
Daarbij.. je gaat toch geen auto slopen voor wat wielen en een rotor/bougiekabels/verdelerkap? :S
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

oliedruksensor is zelfde, voor olietemperatuur heeft de 19 niet, je zou wel de pijlstoksensor van de clio kunnen nemen en zelf een extra draad aan kunnen leggen met een metertje oid, of iets heel anders natuurlijk
Trust me. I know what I'm doing.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als je dat echt wil, koop een fatsoenlijke aftermarket combisensor met een mooie meter en zet die in je interieur. Doormodderen met originele 20 jaar oude sensoren enz.... sja...
Bij onze circuitauto heb ik de orig sensor ook gewisseld met een gebruikt exemplaar... net zo bagger :lol:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

jeff is toch budget tuner he :p
Trust me. I know what I'm doing.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De olietemp wou ik dus ook zo zelf fabriceren ja :wink:
Met de meter uit de clio dan....
Als je gewoon de peilstok over zet is dat te doen?

En als ik de auto niet snel genoeg verkoop word hij lekker gesloopt.
Anders staat dat ding me geld te kosten.
De schuur staat al vol met auto's dus hij moet op de weg....
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

De Bak van de R19 is dus af.

Ik ben die 1.8 16V beetje zat.
Er moet iets snellers in.
Nou wil ik er wel wat moeite voor doen maar niet teveel.

Dit heb ik gevonden: http://link.marktplaats.nl/370951828

En het liefst heb ik dus een Williams blok omdat dat makkelijker is.
En het moet allemaal met een bak erbij want die is dus gewoon aan ze eind.
De 1.8 zelf is op wat olieverbruik na niks mis mee.

Dus graag advies en andere wijzen woorden :wink:
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zoals ik net al aangaf, zet je bril is op, doorzoek het forum en tadaa :lol:

jacques is er mee bezig, check zijn topic maar
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

je kan doen zoals jacques idd, maar ook met veel minder moeite en 2 pk minder door gewoon alleen je onderblok te wisselen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dus biedt de man van mp een bedrag voor onderblok en ecu en klaar ben je (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kijk ff in rtc markt, blok+bak etc. van glekke...

lowboost turbo ombouw, compleet voor 2000 euro (Y) rdw cossie er in en gaan :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:kijk ff in rtc markt, blok+bak etc. van glekke...

lowboost turbo ombouw, compleet voor 2000 euro (Y) rdw cossie er in en gaan :p
dat is natuurlijk een totaal ander prijskaartje dan een 2e hands jb3 en f7r onderblokje.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maar wel een heel stuk leuker :p
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tutuur schreef:maar wel een heel stuk leuker :p
Als ik 2000 euro met mijn huidige baksaldo moet gaan betalen wordt ik daar niet vrolijk van :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hier hetzelfde hoor :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

valt hier nog mee, maar ja heb dan ook de rekening van de spuiter nog niet gezien.... 8)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Gerald schreef:de rekening van de spuiter
Als je het goed doet, krijg je die ook niet. :smile:


Je moet alleen even op het eindproduct wachten.... :~ |:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Hoe leuk een turbo ook is...
Het blijft mijn Daily....

En dan zijn de korte stukjes natuurlijk moordend voor de turbo....
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom dan iets snellers als het toch een kort stukje is. Kan je toch een leuk project nemen en die clio of 19 als daily?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

waar slaat dat nou weer op ? Korte stukjes zijn moordend voor een turbo ???

Dus alle geblazen motoren zijn niet geschikt voor dagelijks gebruik ?

Die motor van Glenn is gewoon nieuw, inclusief turbo-spruitstuk-downpipe enz. Dat ding heeft bewezen betrouwbaar te zijn en voor dat geld krijg je een compleet gereviseerd blok (van A tot Z, inclusief kop), en inclusief goeie bak.

Begin maar te rekenen...dit is schijtgoedkoop. En moest je je vragen stellen waarom die weg gaat ? Glenn en ik gaan voor de max, volledig bewerkte blokken, hoge druk en dikke blazers.

Dit blok wordt terug aangeboden omdat de kopers ervan afgestapt zijn omdat de centen er niet waren. Ik ga niemand op de vingers tikken maar als je gedurende 4 maanden iemand aan het lijntje houd is het wel genoeg geweest. Dit tot 2x toe, vandaar het blok nu weer te koop staat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jo... Rustig maar :p ik stelde het alleen voor maar hij wilt een f7r. Hij doet geen afbreuk aan glenn z'n spul hoor :D
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ik ken mezelf een beetje......

Ik ga toch stiekem ff teveel gas geven op dat stukje.....
En volgens mij sloop je dan een turbomotor nogal gauw....
Dat dacht ik teminste, ken ook best anders zijn.

En als alles goed loopt staat eind dit jaar een motor voor de deur.
Daar ga ik dan waarschijnlijk meer gebruik van maken.
Dus dan ken ik wat meer knutsellen aan de R19. :wink:

Iemand ervaring hoelang ik met een gierende bak ken rijden.
Want anders ga ik hem dan pas goed aanpakken :lol:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gewoon lekker door rijden! Je merkt het vanzelf (Y)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Net ff sjerrycan olie gekocht....

Ff verversen en kijken hoelang die het uitzingt :lol:

Dat turbo blokje vind ik echt wel enorm gaaf.....
Helaas schud ik niet zo ff €2000,- uit me mouw.....

Voor de helft hoopt ik er een f7r in te hangen :wink:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Had je toch beter mijn williams kunnen kopen.
Als je dan wat spul los had verkocht had je voor dat geld er ook een gereviceerde bak bij gehad :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

blablabla

rijd jij dat ding nou maar lekker af :lol:

ik bied €1000,- :smile:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Haha ik hou de boel lekker zelf. Tzt komt het in een 5je te zitten:)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Hoe kom je er achter of hier echt een 2.0 in zit??

http://link.marktplaats.nl/393904395
R19 16V '91
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Gaan kijken?? :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mee rijden, merk je ook meteen :p

Anders proberen typeplaatje te bereiken of de onderblokken bekijken voor de speciale R-ribben vanwege de langere slag krukas die niet zomaar in een P-onderblok gaat.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ophalen dat ding! prijs is zeker niet gek!!!

wel ff kijken of het allemaal klopt natuurlijk :p heeft zo te zien iig wel willie breedte.....
Plaats reactie