chippen meg 2 rs 225
ik zoek ervaringen.. van mensen die hun 225 gechipt hebben.
ook met vermogens en koppelwinsten als het ff kan.
en natuurlijk wat het gekost heeft..
ik ben niet meer de snelste op me werk.. en daar baal ik van (heelmaal omdat de snellere een golf 4 DIESEL is)
mijn meggie mag dus een pep beurtje krijgen, maar ik wil wel ZEKER weten wat goed en niet goed is, en wat ik er van kan verwachten.
ik dank u wederom voor de moeite .
moet snel eens een paar euro sponsoren hier!!
ook met vermogens en koppelwinsten als het ff kan.
en natuurlijk wat het gekost heeft..
ik ben niet meer de snelste op me werk.. en daar baal ik van (heelmaal omdat de snellere een golf 4 DIESEL is)
mijn meggie mag dus een pep beurtje krijgen, maar ik wil wel ZEKER weten wat goed en niet goed is, en wat ik er van kan verwachten.
ik dank u wederom voor de moeite .
moet snel eens een paar euro sponsoren hier!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zoek maar eens even op fastchip, of op de rollenbankdagen in goes. 
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
ff snel voor je gekeken.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
ff snel voor je gekeken.

Project: GTT Blue Sport
In het topic in mijn signature kun je mijn chipervaring lezen
Een echte aanrader en er is binnenkort weer een bank/chip dag. Geen id of er nog plek is maarja...

Een echte aanrader en er is binnenkort weer een bank/chip dag. Geen id of er nog plek is maarja...
Megane R26 -> Megane 4 RS
Eerst even me koppeling link helemaal in orde..
En die golf is ook veel sneller in de bochten met zijn gti onderstel, kw svhroefset en goede conti sportcontacts
En die golf is ook veel sneller in de bochten met zijn gti onderstel, kw svhroefset en goede conti sportcontacts
die had ik indd al gezien! ziet er goed uit..GJ schreef:In het topic in mijn signature kun je mijn chipervaring lezen![]()
Een echte aanrader en er is binnenkort weer een bank/chip dag. Geen id of er nog plek is maarja...
beetje jammer van sommige reacties (je heb uiteindelijk maar 11 pk gewonnen) terwijl je op sommige toerentallen dikke 30pk en 50nm winst heb geboekt..
is hij nou echt een stuk sneller als origineel?
en hoeveel druk rij je nu? een std megane doet 0.7 hoorde ik, dan zou jij op 0.9 draaien ??
kan die van mij dan niet op 1.3 ofzo

Goed bochten leren nemen scheelt nog veel meer, zoveel harder kan die Golf niet door een bocht gaan, tenzij het een 4motion is. Als hij hem beter neemt en jij niet, glijdt jouw auto alle kanten op en lijkt het alsof het niet meer harder kan. Ik loop met m'n Clio ook M3's en 911 Turbo's op te duwen die me eerst heel stoer op de afrit voorbij komen. Die zouden daar ook gewoon harder doorheen moeten kunnen...aron225 schreef:Eerst even me koppeling link helemaal in orde..
En die golf is ook veel sneller in de bochten met zijn gti onderstel, kw svhroefset en goede conti sportcontacts

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
golf 4motion gaat ook niet hard door een bocht, kijk maar naar die nieuwe golf-r
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat ding wordt afgeslacht door zo ongeveer alles op het circuit inderdaad. Sowieso dat hele 4WD verhaal is altijd sterk overdreven, er wordt voor het gemak altijd even het extra gewicht vergeten. Bij de Focus RS hebben ze om die reden zelfs voor FWD gekozen anders werdt het ding te zwaar om bochten fatsoenlijk te nemen.... hey zie het 4motion verhaal 
Is ook waar, maar de Golf R is wat mij betreft dan ook meer als luxe Autobahncruizer gebouwd dan als echte sportwagen. Een Impreza STI als benchmark zou beter zijn, is kwa 4wd concept ook meer zoals het bedoeld is. 4motion blijft een voorwielaandrijver waarbij de Haldex af en toe de achterwielen erbij pakt zodra het allemaal wat te hard gaat. Maar dan nog ben ik van mening dat de meeste rijders daar veel makkelijker de fout mee ingaan, je kunt harder een bocht in, maar zodra het eng wordt laten de meesten juist het gas los en gaat het pas echt fout.
Op droog asfalt voegt het voor een goede rijder inderdaad niks toe, op nat zeker wel. En in de sneeuw in Nederland heb ik die discussie ook weleens gehad, wat mij betreft gewoon niet doen. Met 2wd heb je tenminste nog het idee van "hey, ik mis grip, laat ik rustig aan doen." Met 4wd merk je het pas zodra je wilt remmen en er geen grip is, en de ruimte en kunde om even een Scandinavian flick toe te passen is er op de openbare weg meestal niet.
Op droog asfalt voegt het voor een goede rijder inderdaad niks toe, op nat zeker wel. En in de sneeuw in Nederland heb ik die discussie ook weleens gehad, wat mij betreft gewoon niet doen. Met 2wd heb je tenminste nog het idee van "hey, ik mis grip, laat ik rustig aan doen." Met 4wd merk je het pas zodra je wilt remmen en er geen grip is, en de ruimte en kunde om even een Scandinavian flick toe te passen is er op de openbare weg meestal niet.

je moet wel je voet van de koppeling halen als je gas geeftaron225 schreef:Eerst even me koppeling link helemaal in orde..
En die golf is ook veel sneller in de bochten met zijn gti onderstel, kw svhroefset en goede conti sportcontacts

Weet je zeker dat je 225 technisch in orde is ? Het lijkt me wel heel sterk dat die golf je op alle gebied inpakt.
Het verhaal van Charles schiet me hier te binnen, die had een probleem met een wastegate die niet open ging.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
0-100 ben ik sneller. maar daar boven is die golf gewoon sneller.
let wel, die golf heeft 220pk aan zijn wielen (op de bank)
en ruim 400nm
ik heb de mijne nooit laten rollen, wil ik nog wel doen!
mijn koppeling is gewoon dat het plastice dingetje dat aan je pedaal zit van de as schiet.. dus makkelijk te fixen!
let wel, die golf heeft 220pk aan zijn wielen (op de bank)
en ruim 400nm
ik heb de mijne nooit laten rollen, wil ik nog wel doen!
mijn koppeling is gewoon dat het plastice dingetje dat aan je pedaal zit van de as schiet.. dus makkelijk te fixen!
die niet dicht ging bedoel je zeker? als hij niet open gaat loopt je trubodruk op tot max-jo- schreef:je moet wel je voet van de koppeling halen als je gas geeftaron225 schreef:Eerst even me koppeling link helemaal in orde..
En die golf is ook veel sneller in de bochten met zijn gti onderstel, kw svhroefset en goede conti sportcontacts![]()
![]()
Weet je zeker dat je 225 technisch in orde is ? Het lijkt me wel heel sterk dat die golf je op alle gebied inpakt.
Het verhaal van Charles schiet me hier te binnen, die had een probleem met een wastegate die niet open ging.

maar..even wat anders..
het is toch niet zo heel gek dat ik het verlies op snelheid van die golf?
en ik rij de megane niet altijd tot het randje hoor.. helemaal niet met die nankang prut banden die er nu onder zitten
het is toch niet zo heel gek dat ik het verlies op snelheid van die golf?
en ik rij de megane niet altijd tot het randje hoor.. helemaal niet met die nankang prut banden die er nu onder zitten
je begrijpt me wel. Max druk was iets van 0.5/ 0.6 terwijl hij 0.9 moet hebben. Ik weet niet precies wat er aan het handje was, wastegate of actuator, maar hij haalde de std druk niet.tutuur schreef:die niet dicht ging bedoel je zeker? als hij niet open gaat loopt je trubodruk op tot max
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
diesel powerrrrrrr.....aron225 schreef:maar..even wat anders..
het is toch niet zo heel gek dat ik het verlies op snelheid van die golf?
en ik rij de megane niet altijd tot het randje hoor.. helemaal niet met die nankang prut banden die er nu onder zitten

Maar beste, het is heus niet vreemd dat je het aflegt tegen een aangepakte Golf diesel, heb met de Clio RS toen ook weleens het moeten afleggen tegen een Golfje Diesel.
Vooral het koppel gaat meewegen zodra je boven de 100 km/u komt.
Kortom, het is nu appels en peren vergelijken, eerst even die bandjes aan pakken en langs Fastchip gaan voor een mapping.
Daarna nog eens proberen....en bedenk er is altijd baas boven baas........je kan de 21 van Jo misschien een proberen te lenen voor een tussen sprintje tegen de diesel.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
naah..
buurjongetjes lancer evo (met 360pk en launchcontrol) moet het ook redden..
ik kan het prima hebben als een dikke benz of dikke bmw ofzo me eruit rijdt..
subarus / evos e.d. maakt me allemaal niks uit..
maar dit was een GOLF!!! een GOLF4 !!
er is een hoop aangepakt aan die golf, onderandere:
swap naar ARL 150pk
andere verstuivers
garrett gt1756 (zo 1 met variabele geometrie)
volledig custom 3'' incl downpipe
anders in en uitlaat spruitstukken.
als ik dat aan de renault vervang dan ben ik zeer zeker sneller als hem.. maar dat vind ik tever gaan..
chippie komt ZEER zeker, alleen is het een klere eind rijden vanuit assendelft..
wel wil ik dat het goed gebeurd, en dus zal ik ooit richting goes afrijden!
buurjongetjes lancer evo (met 360pk en launchcontrol) moet het ook redden..
ik kan het prima hebben als een dikke benz of dikke bmw ofzo me eruit rijdt..
subarus / evos e.d. maakt me allemaal niks uit..
maar dit was een GOLF!!! een GOLF4 !!
er is een hoop aangepakt aan die golf, onderandere:
swap naar ARL 150pk
andere verstuivers
garrett gt1756 (zo 1 met variabele geometrie)
volledig custom 3'' incl downpipe
anders in en uitlaat spruitstukken.
als ik dat aan de renault vervang dan ben ik zeer zeker sneller als hem.. maar dat vind ik tever gaan..
chippie komt ZEER zeker, alleen is het een klere eind rijden vanuit assendelft..
wel wil ik dat het goed gebeurd, en dus zal ik ooit richting goes afrijden!
Tja, dat is van afstand moeilijk te beoordelen he? Aangenomen dat hij op een betrouwbare bank is gerold, heeft hij ruwweg zo'n 265pk aan de krukas. Voor een diesel is dat bizar, daar zijn heel wat aanpassingen voor nodig geweest.aron225 schreef:maar..even wat anders..
het is toch niet zo heel gek dat ik het verlies op snelheid van die golf?
Als hij het echt heeft, dan hou je dat bochtuit gewoon niet bij, simpel as that. Toch maakt dat vermogen in lange doordraaiers geen verschil. Maar banden ook niet een verschil van dag en nacht, als je in zo'n bocht helemaal zoek wordt gereden zit het verschil meestal achter het stuur.

Doe jezelf een plezier en wissel wel die Nankangs om, zelfs m'n exen zou ik daarmee nog niet op pad durven sturen. Bij regen is het gewoon een drama.

Niet alleen bij regen...maatje van me legt het af tegen de williams met een golf g60 met 210 krukas pk's. Tot de 100 welliswaar, daarna heeft hij grip 
Overigens trok ik een golf 4 TDI weg met de williams...
Overigens ging ik met een rs 250 gelijk op tot de 100

Overigens trok ik een golf 4 TDI weg met de williams...
Overigens ging ik met een rs 250 gelijk op tot de 100

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zie je, nog meer appels die je vergelijkt met peren.aron225 schreef:naah..
buurjongetjes lancer evo (met 360pk en launchcontrol) moet het ook redden..
ik kan het prima hebben als een dikke benz of dikke bmw ofzo me eruit rijdt..
subarus / evos e.d. maakt me allemaal niks uit..
maar dit was een GOLF!!! een GOLF4 !!
er is een hoop aangepakt aan die golf, onderandere:
swap naar ARL 150pk
andere verstuivers
garrett gt1756 (zo 1 met variabele geometrie)
volledig custom 3'' incl downpipe
anders in en uitlaat spruitstukken.
als ik dat aan de renault vervang dan ben ik zeer zeker sneller als hem.. maar dat vind ik tever gaan..
chippie komt ZEER zeker, alleen is het een klere eind rijden vanuit assendelft..
wel wil ik dat het goed gebeurd, en dus zal ik ooit richting goes afrijden!
En het is best te doen hoor naar Goes, kan je gelijk de auto eens lekker warm stoken...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
een auto is een auto toch?
eerst die std diverter eraf bouten en een blank plaatje erop..
de forge bov eraf en vervangen voor een knap exemplaar (hks ssq)
koppeling fixen en dan van de zomer denk ik eens kijken.
ik loop nu al een jaar te twijfellen..en moet het gewoon maar een keer doen..
trouwens arno, ik kom vaak genoeg langs hoofddorp, dat je me nog niet heb horen blazen daar
eerst die std diverter eraf bouten en een blank plaatje erop..
de forge bov eraf en vervangen voor een knap exemplaar (hks ssq)
koppeling fixen en dan van de zomer denk ik eens kijken.
ik loop nu al een jaar te twijfellen..en moet het gewoon maar een keer doen..
trouwens arno, ik kom vaak genoeg langs hoofddorp, dat je me nog niet heb horen blazen daar

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hoofddorp is groot tegenwoordig he... 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
TDI blok van 130 pk kan met wat aanpassingen naar 300pk en 500nmHVB83 schreef:Tja, dat is van afstand moeilijk te beoordelen he? Aangenomen dat hij op een betrouwbare bank is gerold, heeft hij ruwweg zo'n 265pk aan de krukas. Voor een diesel is dat bizar, daar zijn heel wat aanpassingen voor nodig geweest.aron225 schreef:maar..even wat anders..
het is toch niet zo heel gek dat ik het verlies op snelheid van die golf?
Als hij het echt heeft, dan hou je dat bochtuit gewoon niet bij, simpel as that. Toch maakt dat vermogen in lange doordraaiers geen verschil. Maar banden ook niet een verschil van dag en nacht, als je in zo'n bocht helemaal zoek wordt gereden zit het verschil meestal achter het stuur.
Doe jezelf een plezier en wissel wel die Nankangs om, zelfs m'n exen zou ik daarmee nog niet op pad durven sturen. Bij regen is het gewoon een drama.
Dat ga je met een meg rs 225 niet redden.
Gewicht speelt namelijk ook een belangrijke rol, een golf 4 zal ook lichter zijn dan de meg?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
is een standaard 150pk motor..
300 haal je niet zomaar uit een 130 pk tdi blokje.
die 150pk blokken zijn veel sterker, en zelfs daarmee zit je bij 300 echt op zijn max van je std zuigers en drijfstangen.
300 haal je niet zomaar uit een 130 pk tdi blokje.
die 150pk blokken zijn veel sterker, en zelfs daarmee zit je bij 300 echt op zijn max van je std zuigers en drijfstangen.
De 150 pk motoren zijn qua internals nagenoeg indentiek aan de 130 pk. Verschillen zitten in turbo, intercooler, software en nog wat kleine details.
300 pk is wel heel erg ambitieus (niet onhaalbaar, heb het al eens gezien), maar 250 pk / 500 Nm is haalbaar met die motoren, en of je dan een 130 (ASZ) of 150 (ARL) neemt als basis maakt helemaal niets uit.
Ik rij zelf overigens als daily een IV TDI die ik wat aangepast heb met 200 pk en 450 Nm, en dat gaat gewoon hard
Anyhoe, laat ik maar niet teveel afdwalen over VW hier........
300 pk is wel heel erg ambitieus (niet onhaalbaar, heb het al eens gezien), maar 250 pk / 500 Nm is haalbaar met die motoren, en of je dan een 130 (ASZ) of 150 (ARL) neemt als basis maakt helemaal niets uit.
Ik rij zelf overigens als daily een IV TDI die ik wat aangepast heb met 200 pk en 450 Nm, en dat gaat gewoon hard

Anyhoe, laat ik maar niet teveel afdwalen over VW hier........
Boeie, doen we nu toch al 
Jeroen van jd engineering heeft een TDI met 310pk gehad, heeft het niet erg lang volgehouden geloof ik

Jeroen van jd engineering heeft een TDI met 310pk gehad, heeft het niet erg lang volgehouden geloof ik

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja, VW wie anderstutuur schreef:Boeie, doen we nu toch al
Jeroen van jd engineering heeft een TDI met 310pk gehad, heeft het niet erg lang volgehouden geloof ik
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Alsof het JD wat interesseert, die gozer bouwt al jaren de mooiste spullen en weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Ook om z'n klanten vervolgens iets aan te kunnen bieden wat wel heel blijft. Weinig tuners die het op die manier aanpakken, de meesten proberen vooral op de auto's van klanten, en gaat het dan stuk, dan is het eigen risico, hoort bij het tunen. 
Maar als we het dan toch over heel blijven hebben. In de golf tdi-cup racen ze 8 uur lang met die dingen, de meesten een heel seizoen op 1 (standaard)blok. En met bijna 200pk blijft dat wel gewoon heel, op af en toe een turbo of een versnellingsbak na dan, maar wat wil je met dat koppel?
Als Vermeulen het idee had gehad dat de Cupclio dat ook kon zonder gelijk veel meer onderhoud nodig te hebben, dan had hij dat vast wel gedaan. Heeft immers toch meer naam als racewagentje dan een of andere oliestoker die moet voorgloeien.


Maar als we het dan toch over heel blijven hebben. In de golf tdi-cup racen ze 8 uur lang met die dingen, de meesten een heel seizoen op 1 (standaard)blok. En met bijna 200pk blijft dat wel gewoon heel, op af en toe een turbo of een versnellingsbak na dan, maar wat wil je met dat koppel?
Als Vermeulen het idee had gehad dat de Cupclio dat ook kon zonder gelijk veel meer onderhoud nodig te hebben, dan had hij dat vast wel gedaan. Heeft immers toch meer naam als racewagentje dan een of andere oliestoker die moet voorgloeien.

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat is je punt nu?HVB83 schreef:Alsof het JD wat interesseert, die gozer bouwt al jaren de mooiste spullen en weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Ook om z'n klanten vervolgens iets aan te kunnen bieden wat wel heel blijft. Weinig tuners die het op die manier aanpakken, de meesten proberen vooral op de auto's van klanten, en gaat het dan stuk, dan is het eigen risico, hoort bij het tunen.
Maar als we het dan toch over heel blijven hebben. In de golf tdi-cup racen ze 8 uur lang met die dingen, de meesten een heel seizoen op 1 (standaard)blok. En met bijna 200pk blijft dat wel gewoon heel, op af en toe een turbo of een versnellingsbak na dan, maar wat wil je met dat koppel?
Als Vermeulen het idee had gehad dat de Cupclio dat ook kon zonder gelijk veel meer onderhoud nodig te hebben, dan had hij dat vast wel gedaan. Heeft immers toch meer naam als racewagentje dan een of andere oliestoker die moet voorgloeien.
Joh, laat je niet gek maken door die Renault fielen.....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Het is heel ff van de baan..
Geen koppeling meer...
Geen koppeling meer...
in een keer op gerookt of werd het nu gewoon te bont?
Nee de as van de cilinder is van plastic.
Deze is gewoon te versleten om genoeg grip te krijgen op het pedaal..
Komt waarschijnlijk volgende week een nieuwe koppelingscilinder voor
Deze is gewoon te versleten om genoeg grip te krijgen op het pedaal..
Komt waarschijnlijk volgende week een nieuwe koppelingscilinder voor
oja dat was het probleem....