Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!
ik heb er ook nog een liggen voro minder dan de helft 

-
zit een mooi krat omheen, ze hebben het blok netjes verpakt. ik zal hem ook weer netjes dicht spijkeren als ik er straks klaar mee ben.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Geen idee waar je 'm heengestuurd hebt maar ik ga met een 19 16V TURBO richting Ardennenweekend. Vanavond ff afbouwen 

grappenmakers! hij staat al bij m'n ouders thuis 
edit: heb je tenminste wel eindelijk een 2.0 in dat hok

edit: heb je tenminste wel eindelijk een 2.0 in dat hok

wie weet er welke snelheid een laguna 1.8 8v op 6500 toeren rijd?
ben op zoek naar een langere versnellingsbak voor de ombouw. nu heb ik al gevonden dat een jc5-109 eigenlijk de perfecte verhoudingen heeft op de 1 en de 2 na(te kort) maar die bakken zijn niet te vinden op internet.
nu heb ik op een engels forum gelezen dat je met een laguna jc5 bak 120kmh rijd op 3000tpm en dat bevalt me wel
ben op zoek naar een langere versnellingsbak voor de ombouw. nu heb ik al gevonden dat een jc5-109 eigenlijk de perfecte verhoudingen heeft op de 1 en de 2 na(te kort) maar die bakken zijn niet te vinden op internet.
nu heb ik op een engels forum gelezen dat je met een laguna jc5 bak 120kmh rijd op 3000tpm en dat bevalt me wel

Kun je je eigen JC5 niet gewoon beter laten reviseren en aan laten passen naar je eigen wensen? Dan weet je zeker dat ie goed is en precies de verhoudingen heeft die je zoekt. Bij 2e hands rommel weet je nooit wat je koopt. Wat de verkoper ook mag zeggen...tutuur schreef:wie weet er welke snelheid een laguna 1.8 8v op 6500 toeren rijd?

jc5-109 is een dieselbak
hmmm 3 versnellingen+ eindvertanding aanpassen? voor dat bedrag kan ik bijna een nieuwe bak kopen....

hmmm 3 versnellingen+ eindvertanding aanpassen? voor dat bedrag kan ik bijna een nieuwe bak kopen....
Maar heb je dan een bak die helemaal naar wens is qua afstelling?
Revisie kan nooit kwaad, lijkt me. Wat het extra kost om 'm aan te laten passen, durf ik niet te zeggen. Bel Reinier (Canonballman) eens.
Revisie kan nooit kwaad, lijkt me. Wat het extra kost om 'm aan te laten passen, durf ik niet te zeggen. Bel Reinier (Canonballman) eens.
De bak zal sowieso uit elkaar gaan voor versteviging en revisie. Het mooie aan de 109 is dat is de verhouding die ik wil hebben al heeft 

Nee hoor. Dan geeft je teller ook weer anders aan dus de verhouding zal hetzelfde blijven onafhankelijk van de bandenmaat.
Maar heb de bakvethoudingen van een 109 losgelaten in een berekening en dt bevalt me wel. Vanavond zal ik mijn bevindingen eens posten...
Maar heb de bakvethoudingen van een 109 losgelaten in een berekening en dt bevalt me wel. Vanavond zal ik mijn bevindingen eens posten...
-
idd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat snap ik. Daarom vraag ik er ook naar. Dan kan ik teurgrekenen wat de verhouding is en wat het met mijn bandenmaat doet 
edit: bij deze mijn berekening tot nu toe:
jc5-014:
@6500 rpm
Tyre Diameter = 1808.64 mm 195/50/15
1st Gear = 56.13 km/h
2nd Gear = 93.1 km/h
3rd Gear = 131.3 km/h
4th Gear = 168.56 km/h
5th Gear = 218.18 km/h
jc5-109:
@6500
Tyre Diameter = 1808.64 mm “
1st Gear = 50.7 km/h
2nd Gear = 92.31 km/h
3rd Gear = 143.04 km/h
4th Gear = 194.6 km/h
5th Gear = 256.04 km/h

edit: bij deze mijn berekening tot nu toe:
jc5-014:
@6500 rpm
Tyre Diameter = 1808.64 mm 195/50/15
1st Gear = 56.13 km/h
2nd Gear = 93.1 km/h
3rd Gear = 131.3 km/h
4th Gear = 168.56 km/h
5th Gear = 218.18 km/h
jc5-109:
@6500
Tyre Diameter = 1808.64 mm “
1st Gear = 50.7 km/h
2nd Gear = 92.31 km/h
3rd Gear = 143.04 km/h
4th Gear = 194.6 km/h
5th Gear = 256.04 km/h
voor de turbo ook nog maar wat leuks gekocht
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_1855.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 1854-1.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_1852.jpg[/img]

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_1855.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... 1854-1.jpg[/img]
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... G_1852.jpg[/img]
-
Mooi interieur voor in de Turbo! 
Zat er ook aan te twijfelen toen ik het te koop zag staan, de stoeltjes zitten goed weet ik uit ervaring:D

Zat er ook aan te twijfelen toen ik het te koop zag staan, de stoeltjes zitten goed weet ik uit ervaring:D
Heb al even gezeten en daar twijfel ik niet aan!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nice.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik ben iets te enthousiast geweest met mijn plannen en heb bedacht om toch niet door te gaan met een F7r-turbo.
ik heb er erg lang over na gedacht maar al met al gaat het toch erg veel geld kosten om het op te bouwen zoals ik het wil en heb daarom mezelf een beetje voor gek verklaard.
ik heb alles liggen om een knappe c1j setup te maken waar dan injectie op gaat komen, plannen zijn om ff ruim boven de 200pk uit te komen wat toch al erg veel is voor een autotje van 850kg
dus als iemand interesse heeft in een F7R turbo blok? dan hoor ik het graag
ik heb er erg lang over na gedacht maar al met al gaat het toch erg veel geld kosten om het op te bouwen zoals ik het wil en heb daarom mezelf een beetje voor gek verklaard.
ik heb alles liggen om een knappe c1j setup te maken waar dan injectie op gaat komen, plannen zijn om ff ruim boven de 200pk uit te komen wat toch al erg veel is voor een autotje van 850kg

dus als iemand interesse heeft in een F7R turbo blok? dan hoor ik het graag

Ruim boven de 200 pk uitkomen met een C1J? Bijna alles is mogelijk, maar als je het over dure projecten hebt, dan heb je er 1. 
Als je dan toch die 200+ pk's wilt hebben, dan is kan het bijna niet goedkoper dan met een low-boost F7R, volgens mij.
Anyway: succes!

Als je dan toch die 200+ pk's wilt hebben, dan is kan het bijna niet goedkoper dan met een low-boost F7R, volgens mij.
Anyway: succes!
boven 200 is niet zo moeilijk met een c1j hoor. de setup van bart zijn gtti is blok origineel op lage comp. zuigers na, verder alle randapparatuur er op aangepast. 1.6bar turbo druk en dat gaf 193 aan de wielen....
Wat heet niet moeilijk. Dat wat Bart gedaan heeft heeft nog geen 200 pk. En daar zit vrijwel alles al anders aan, zoals je omschrijft
Ik noem dat wel moeilijk.

Het zijn alleen wel even andere PK's dan F7R PK's, dat kan ik je wel vertellen... Het is met zo'n grote turbo een beetje 'alles of niks'. Natuurlijk zijn het wel PK's, maar of het nog echt rijdbaar is? Als je er nog enigzins leuk mee wil kunnen sturen, dan zou ik voor een andere setup gaan. Of je moet er een quaife induwen, maar dat kost ook weer de nodige pegels.
Bart heeft stiekem best veel aan zijn auto gedaan. Sterker nog, bijna alleen het onderblok en de kop zijn origineel.
Lage compressie zuigers (niet nodig, maar dat is een ander verhaal)
scherpere nokkenas
Dikke turbo
MB injectie
grote FMIC
Sterkere koppeling
Dikke downpipe + uitlaat
En alles wat ik nog vergeet.
Ik zou voor minder PK's en meer drivability gaan, maar ik ben dan ook de 30 al gepasseerd.
Bart heeft stiekem best veel aan zijn auto gedaan. Sterker nog, bijna alleen het onderblok en de kop zijn origineel.
Lage compressie zuigers (niet nodig, maar dat is een ander verhaal)
scherpere nokkenas
Dikke turbo
MB injectie
grote FMIC
Sterkere koppeling
Dikke downpipe + uitlaat
En alles wat ik nog vergeet.
Ik zou voor minder PK's en meer drivability gaan, maar ik ben dan ook de 30 al gepasseerd.

Alles wat je opsomt heb ik al behalve de nokkenas en de injectie.
Als ik de verhalen van bart zelf leest heeft hij gewoon een std nokkenas.
En hoezo zijn lage comp. Zuigers niet nodig dan?
F7r gaat gewoon goed veel geld kosten. En volgas heb je toch niks aan al dat vermogen onder de 100
Als ik de verhalen van bart zelf leest heeft hij gewoon een std nokkenas.
En hoezo zijn lage comp. Zuigers niet nodig dan?
F7r gaat gewoon goed veel geld kosten. En volgas heb je toch niks aan al dat vermogen onder de 100

Arthur, zal je iets verklappen, gaat veel geld kosten. Waarschijnlijk meer dan het f7 verhaal. Die MB set is niet meer te koop dus zul je zelf iets moeten maken. Wil zelf een f7p-turbo blok bouwen en denk dat ik qua materiaal op €2000 uitkom. Geloof me, die c1j heeft het 3 voudige gekost.
Simpelste en goedkoopste manier om veel vermogen te draaien is gewoon een turbo op een f7 blok bouwen. En 200wpk krijg je het toch niet meer normaal op de weg in een vijfje. Niet met een f7-turbo maar ook niet met een c1j
Simpelste en goedkoopste manier om veel vermogen te draaien is gewoon een turbo op een f7 blok bouwen. En 200wpk krijg je het toch niet meer normaal op de weg in een vijfje. Niet met een f7-turbo maar ook niet met een c1j
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Ik heb het tutuur ook al gezegd gewoon afbouwen die F7R turbo, mooiste is nog dat het blok helemaal turbo klaar is.
Hoeft alleen nog maar een turbo op en de aanbouwdelen.
Hoeft alleen nog maar een turbo op en de aanbouwdelen.
Anything worth doing is worth doing right!.
Gerry, geloof mij als ik zeg dat f7 duurder is als je het allemaal heel wilt houden...
Dan heb jij het waarschijnlijk over 300+pk's. Voor het vermogen wat je op de weg krijgt met een vijfje ben je volgens mij goedkoper uit met een f7 blok. Buiten het feit dat de levensduur van een c1j blok met 200pk vele malen korter is dan een f7 met hetzelfde vermogen.tutuur schreef:Gerry, geloof mij als ik zeg dat f7 duurder is als je het allemaal heel wilt houden...
daar zit wat in. jullie helpen me ook niet erg he
had een 5 te koop zien staan met MB injectie alles er op, ook al mail contact gehad maar geen tijd om heen te gaan. en nu issie weg

had een 5 te koop zien staan met MB injectie alles er op, ook al mail contact gehad maar geen tijd om heen te gaan. en nu issie weg

Ik zal het nog gekker zeggen: mocht ik het over kunnen doen, dan kwam er een f7r-turbo in.
Ìnjectoren in het originele spruitstuk kan ook. Gasklep op de plaats waar standaard de carberateur zit en gaan. Blijft het nog redelijk goedkoop
Ìnjectoren in het originele spruitstuk kan ook. Gasklep op de plaats waar standaard de carberateur zit en gaan. Blijft het nog redelijk goedkoop