ACT: Remsysteem
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Had ik gedaan, klein beetje spanning op de veer als de auto achter omhoog staat. Maar als je dan gaat rijden en je remt een x fatsoenlijk, dan heb je een mooi rookgordijn achter je. Het zal ook wel wat uitmaken of je auto verlaagd is. Nu heb ik het redelijk goed staan denk ik.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 25 okt 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kwestie van aanvoelen ja.
Had zatredag hetzelfde... ff flink in de remmen en achter begon te blokkeren als een malle
... ff 2 slagen terugdraaien en prima.
Had zatredag hetzelfde... ff flink in de remmen en achter begon te blokkeren als een malle

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Hoe wil je die dingen uit elkaar halen dan? Moet je zoiezo wat gaan zagen / slijpen. Ik heb iig geen revisiesetjes gevonden. Zijn ze niet meer te bestellen bij een of andere onderdelen sjaak?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ik kon het zo nergens vinden maar passen de achterschijven van een Clio 16V op een GT Turbo? Enige verschil dat ik kan vinden is de totale dikte van de remschijf. 72 mm voor de GTT en 74.6 voor de Clio 16V, maar ik zie zo niet wat daar het probleem moet zijn. Schijven voor de Clio zijn een stuk goedkoper, vandaar de vraag.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja past 1op1Willem-Jan schreef:Ik kon het zo nergens vinden maar passen de achterschijven van een Clio 16V op een GT Turbo? Enige verschil dat ik kan vinden is de totale dikte van de remschijf. 72 mm voor de GTT en 74.6 voor de Clio 16V, maar ik zie zo niet wat daar het probleem moet zijn. Schijven voor de Clio zijn een stuk goedkoper, vandaar de vraag.
Project: GTT Blue Sport
Voor mijn Clio 3 RS ben ik aan het orienteren wat de prijs is van nieuwe schijven + blokken. Iemand van hier met een goede link naar een goede kit? OEM is ook meer dan prima! Heb al even gekeken bij K-Tec maar het meeste daar is niet OEM of het is wel OEM maar dan geperforeerd, wat ik dan weer niet nodig vind. Ik zie ook Brembo HC(high carbon) maar wat dat dan weer beter is..!?
mocht je voor EBC gaan kan je haast meteen wel voor yellow stuff gaan.
had laatst nog een youtube filmpje gezien waar ze redstuff blokken gingen testen,ging een paar keer goed totdat de remweg toch daarna echt flink langer werd.
ebc ultimax bv zit nog weer een stapje onder green stuff,hoop dat je wat aan deze info hebt.
had laatst nog een youtube filmpje gezien waar ze redstuff blokken gingen testen,ging een paar keer goed totdat de remweg toch daarna echt flink langer werd.
ebc ultimax bv zit nog weer een stapje onder green stuff,hoop dat je wat aan deze info hebt.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Brembo HC is erg goed....blokken is een kwestie van smaak.
rij je op het circuit?
rij je op het circuit?
Born Grippy
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb laatst bij fineline imports schijven en Ferodo DS2500 blokken gehaald voor mijn 5je, daar was de prijs goed te doen voor de blokken.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
dan is DS2500 een goede keuze icm met Brembo HC....kijk ook vooral eens over de grens (UK) is nogal eens goedkoper
Born Grippy