Ik ben Vincent en ik wil mezelf voorstellen
-
- Moderator
- Car: Megane
van harte met deze mooie verschijning 

Hahaha! Dat klopt! Toen ik gisteravond nog even een rondje had gereden werd ik door mn pa gebeld wat ik op de Coolsingel deed... (hij had een late dienst en was daar ook in de buurt)jankees schreef:Zo dat annoniem even ergens naar toe is er nu zeker niet meer bij![]()
Ik denk dat ik hem op google earth kan volgen
nette auto hoor
Allen: Bedankt voor de positieve reacties!

Sinds mei 2007 besmet met het RenaultSport virus.
Mei '07 - Oktober '10: Clio II ph2 RS. Oktober '10 - heden: Megane R26.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Toppie.
Tot op een meeting zou ik zeggen
Maar mocht ik nog eens in de buurt zijn dan ga ik zeker letten op iets geels 
Tot op een meeting zou ik zeggen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Gefeliciteerd, mooie kleur voor de RS!
Zal inderdaad wel lekker opvallen op de Coolsingel (pak zelf ook af en toe een rondje coolsingel/centrum met de Gtt
)
Zal inderdaad wel lekker opvallen op de Coolsingel (pak zelf ook af en toe een rondje coolsingel/centrum met de Gtt

Poeh!! Ik ben bezig met winterbanden want met die regen van deze week is de grip niet optimaal. Dat wordt weer een duur grapje ben ik bang! En het was al een dure maand...
Ik heb bij diverse dealers een offerte aangevraagd, een aantal hebben gereageerd en adviseren deze band: Vredestein 235/40R18 Wintrac extreme xl 95W. De prijzen liggen dicht bij elkaar maar ik ga van de week toch maar even informeren bij de lokale bandenboer want ik vind €1250,- toch best veel voor 4 banden! Ik denk dat het bij de bandenboer goedkoper moet kunnen (voor dezelfde band).
Iemand nog advies voor winterbanden?
Ik heb bij diverse dealers een offerte aangevraagd, een aantal hebben gereageerd en adviseren deze band: Vredestein 235/40R18 Wintrac extreme xl 95W. De prijzen liggen dicht bij elkaar maar ik ga van de week toch maar even informeren bij de lokale bandenboer want ik vind €1250,- toch best veel voor 4 banden! Ik denk dat het bij de bandenboer goedkoper moet kunnen (voor dezelfde band).
Iemand nog advies voor winterbanden?
-
18inch? je legt ze op de originele velgen?
€ 195,50 per band bij autobanden markt
persoonlijk zou ik er 16inch onder drukken, voor het geld wat je daarmee overhoud kun je ook een extra set lm velgen kopen..
aan de andere kant is het wel mooi als je de originele velgen houdt..
€ 195,50 per band bij autobanden markt
persoonlijk zou ik er 16inch onder drukken, voor het geld wat je daarmee overhoud kun je ook een extra set lm velgen kopen..
aan de andere kant is het wel mooi als je de originele velgen houdt..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik zou ook graag 16'' of 17'' velgen en winterbanden kopen maar bij deze uitvoering past alleen 18'' velgen... *CHING CHING* (dat was het geld van de kassala...
).
Maar ik ga van de week even bij een bandenboer langs, ik merk al dat de Renault dealers een heule hoge marge hebben op die banden!
Maar ik ga van de week even bij een bandenboer langs, ik merk al dat de Renault dealers een heule hoge marge hebben op die banden!

- Adinsx
Past 16" over de Brembo's heen dan?
Ik zou inderdaad zéker 1 maat terug gaan naar 17".
Samen met wat leuke velgen moet dat echt goedkoper kunnen.
Autobandenmarkt.com al gekeken?
Ik zou inderdaad zéker 1 maat terug gaan naar 17".
Samen met wat leuke velgen moet dat echt goedkoper kunnen.
Autobandenmarkt.com al gekeken?
- Adinsx
17" past dus ook niet? Phoeee... Weet ik dat ook weer
Dan gaat het vrij prijzig worden inderdaad. Maakt het je uit of je op staal of licht metaal rijdt? Ik zou de originele velgen niet teveel kennis laten maken met zout, maargoed, of je op staal wil rijden?
Zie op Autobandenmarkt dat een beetje fatsoenlijke merkband inderdaad op dik 250 euro zit. per stuk
Edit: En een maatje smaller? 215/45 R18?
Winterbanden
Bridgestone Blizzak LM-22
215/45 R18 93V XL M+S keurmerk BSW
Prijslijst*: € 338,00
€ 193,70

Dan gaat het vrij prijzig worden inderdaad. Maakt het je uit of je op staal of licht metaal rijdt? Ik zou de originele velgen niet teveel kennis laten maken met zout, maargoed, of je op staal wil rijden?
Zie op Autobandenmarkt dat een beetje fatsoenlijke merkband inderdaad op dik 250 euro zit. per stuk

Edit: En een maatje smaller? 215/45 R18?
Winterbanden
Bridgestone Blizzak LM-22
215/45 R18 93V XL M+S keurmerk BSW
Prijslijst*: € 338,00
€ 193,70
Ik denk dat ik budgetair gezien deze winter alleen de banden doe en volgend jaar op zoek ga naar andere (tweedehands?) velgen in dezelfde maat... Ik heb helaas geen geldboom op het balkon staan (maar daar zullen meer mensen last van hebben
).

Mijn dag was al vroeg verpest! Ik wilde de garage uit rijden vanmorgen, stond daar een vrachtwagen te lossen. Normaal zou ik wachten maar het zag er niet naar uit dat het binnen 5 minuten gebeurd zou zijn én ik was al aan de late kant. Toen moest ik dus een stoepje pakken... Je raad het al! Hopateej krasje in de velg! Het is maar een klein krasje maar toch!
Heb toen even de buurt bij elkaar staan vloeken... GOEDEMORGEN! 

- Adinsx
Ai... en zeker met die mooie 18" velgen en platte banden is dat zonde...
Hoe bevalt de auto verder? Nog geen plannen hem weg te doen?

Hoe bevalt de auto verder? Nog geen plannen hem weg te doen?

Heb het ook wel eens gehad dat ik noodgedwongen de stoep op moest. Probeer in het vervolg zo haaks mogelijk met je banden de stoep op te rijden...
Ja, idd! Is maar klein plekje maar toch...
Haha! Hij bevalt prima! Hij is wel vrij dorstig, ook bij normaal gebruik maar dat mag de pret niet drukken... Nog geen plannen om afscheid te nemen, sorry!
Ben morgen voor mijn werk in het oosten van het land alleen mijn collega rijdt, die heeft een leasebak!
Haha! Hij bevalt prima! Hij is wel vrij dorstig, ook bij normaal gebruik maar dat mag de pret niet drukken... Nog geen plannen om afscheid te nemen, sorry!
Ben morgen voor mijn werk in het oosten van het land alleen mijn collega rijdt, die heeft een leasebak!

Bedankt voor de tip tutuur! Ik probeerde dat ook maar was ook nog eens precies in een bocht, waardoor ik niet haaks erop kon... Samenloop van omstandigheden! 

Zal je altijd zien hè...omstandigheden
Had m'n smoor's helemaal opgeknapt, 1 dag onder de Clio en werd afgesneden waardoor ik met het achterwiel over de stoep ging
man wat baalde ik toen!!!

Had m'n smoor's helemaal opgeknapt, 1 dag onder de Clio en werd afgesneden waardoor ik met het achterwiel over de stoep ging

-
was je tevreden van de supersprint op de clio?
Zeer tevreden! Koste wel een bom duiten maar ik vond het wel waard!subarufreak schreef:was je tevreden van de supersprint op de clio?
Uitlaat klonk lekker als je hem even doortrok. Absoluut geen knalpijp die meteen begint te blèren als je stationair draait ofzo... Hij gaf een lekker geluid als je op het gas ging, zoals het hoort in mijn beleving. Ieder tunneltje was een feest!
(Het motorgeluid van de Clio mis ik nu wel een beetje bij de R26)
Zit je te denken om er één aan te schaffen?
Ik heb gisteren winterbanden onder de Megane laten zetten. Het zijn Vredestein Wintrac extreme geworden. Ik heb de banden om laten zetten om mijn velgen, liever natuurlijk andere velgen voor de winterbanden maar de koek is even op...
Merk wel dat ik meer grip heb als het wegdek nat is, daar doen we het voor hè!
Moet de (hopelijk kortere) remweg nog even uitproberen maar dat zit hopelijk wel goed...

Merk wel dat ik meer grip heb als het wegdek nat is, daar doen we het voor hè!

Zeker! Waren wel aan de prijs!
Heb nog geluk gehad... Had €250,- per band afgesproken, kreeg korting omdat mijn pa de bedrijfsleider van die garage kent. Ik heb er dus €1000,- voor betaald inclusief montage. Echter had hij de laatste set van deze maat (binnen het gehele bedrijf - 9 vestigingen in regio Rotterdam). Er was ongelofelijk veel vraag naar en hij had de set ook makkelijk voor €1500,- kunnen verkopen zei hij! Ach, geluk moet je soms hebben...
Heb nog geluk gehad... Had €250,- per band afgesproken, kreeg korting omdat mijn pa de bedrijfsleider van die garage kent. Ik heb er dus €1000,- voor betaald inclusief montage. Echter had hij de laatste set van deze maat (binnen het gehele bedrijf - 9 vestigingen in regio Rotterdam). Er was ongelofelijk veel vraag naar en hij had de set ook makkelijk voor €1500,- kunnen verkopen zei hij! Ach, geluk moet je soms hebben...
Gelukkig maar, wat een geld voor een paar winterbandjes 

Oh ja, nog niet eens gemeld hier... Had vorige week nog meer pech! Donderdagavond op de A12 kreek ik een steentje (tenminste dat denk ik) op mijn voorruit en jawel, een barst in de ruit. Ruit moet vervangen worden, dat gebeurd morgenochtend. Helaas mag dit niet bij de Renault dealer gebeuren (dus geen originele Renault ruit), dat wordt niet vergoed door de verzekering.
Ga morgen naar Autototaalglas... Hopelijk is het nu even uit met de pech! 

-
- Moderator
- Car: Megane
welke verzekeraar is dat?Vinnie-G schreef:Oh ja, nog niet eens gemeld hier... Had vorige week nog meer pech! Donderdagavond op de A12 kreek ik een steentje (tenminste dat denk ik) op mijn voorruit en jawel, een barst in de ruit. Ruit moet vervangen worden, dat gebeurd morgenochtend. Helaas mag dit niet bij de Renault dealer gebeuren (dus geen originele Renault ruit), dat wordt niet vergoed door de verzekering.Ga morgen naar Autototaalglas... Hopelijk is het nu even uit met de pech!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Fijn he die nieuwe regels, verzekeraars willen het alleen nog vergoeden als het bij of carglass of autotaalglas wordt gedaan. 

Project: GTT Blue Sport
Ik word er nier vrolijk van...
Bij de Clio kon ik het nog gewoon bij de dealer laten repareren!
Toen was ik wel verzekerd bij een andere maatschappij, dat zou het kunnen zijn...

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nope, de verzekeraars hebben onlangs de regels gewijzigd en daardoor kan je alleen nog maar terrecht bij carglass en/of autotaalglas. Ik denk dat wouter het nog wel exacter kan omschrijven.Vinnie-G schreef: bij een andere maatschappij, dat zou het kunnen zijn...

Project: GTT Blue Sport
Oke! Dat wist ik niet... Vanuit het oogpunt van de maatschappijen snap ik het wel. Deze bedrijven zijn natuurlijk goedkoper dan de merkdealers.
- Adinsx
Sjonge wat een pech heb je toch... Heb je de auto al weggebracht?
Maak even foto's van de A-stijlen, en dashboard. Je zal niet de eerste zijn die zijn auto met beschadigingen terug krijgt.
Noteer verder de kilometerstand, verbruik en leg dit briefje enorm duidelijk op de passagiersstoel. Pas geleden is hier nog een topic geweest waar een RS 'misbruikt' is.
Daarnaast, er hoeft überhaupt niet gereden te worden met de Mégane natuurlijk. Let er ook op dat er weer een warmtewerende voorruit in komt, hier sjoemelen ze ook nog wel eens mee.
Ik had een tijdje terug ook een ster in de ruit van de Clio. Gelukkig geen barst. Verzekering gebeld, laten repareren bij Carglass was de enige optie. Ik gaf aan wat het me zou kosten als ik de ster claim, dit zou me 68 euro kosten omdat ik een trede blijf staan.
Uiteindelijk de ster voor 50 euro bij pa op het werk laten vullen op eigen kosten.
Maak even foto's van de A-stijlen, en dashboard. Je zal niet de eerste zijn die zijn auto met beschadigingen terug krijgt.
Noteer verder de kilometerstand, verbruik en leg dit briefje enorm duidelijk op de passagiersstoel. Pas geleden is hier nog een topic geweest waar een RS 'misbruikt' is.
Daarnaast, er hoeft überhaupt niet gereden te worden met de Mégane natuurlijk. Let er ook op dat er weer een warmtewerende voorruit in komt, hier sjoemelen ze ook nog wel eens mee.
Ik had een tijdje terug ook een ster in de ruit van de Clio. Gelukkig geen barst. Verzekering gebeld, laten repareren bij Carglass was de enige optie. Ik gaf aan wat het me zou kosten als ik de ster claim, dit zou me 68 euro kosten omdat ik een trede blijf staan.
Uiteindelijk de ster voor 50 euro bij pa op het werk laten vullen op eigen kosten.