Kwaliteits controle Megane RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
HaDries
Contacteer:

Volgens de dealer zou vandaag mijn nieuwe speeltje binnen komen.

Maar helaas een belletje gehad dat de auto eruit gepakt is voor een kwaliteit controle.
Levering is voorlopig opgeschort, vooral de dealer is hier niet blij mee.

Goed, het voordeel zou kunnen zijn dat als er wat is met de productie deze auto als eerste aan de beurt is.

grtz
Jacob Priem

Dat is wel slecht nieuws, enig idee hoeveel weken (/maanden) dit grapje zou kunnen gaan duren ?
Allepinie
Car: Clio III RS

Kwaliteitscontrole? Dat betekent toch dat ze 'm volgas over een hobbelbaan met sproeiers gaan jagen om te kijken of ie goed trekt, veert en of de ruitenwissers het goed doen? :evil:

Succes ermee! Kon de dealer niet uitleggen wat het in houdt?
HaDries
Contacteer:

Auto was al geproduceerd en stond klaar voor transport (weet niet of dit naar Belgie was of naar de dealer).
Maar is er uit gehaald voor controle van het productie proces cq eindprodukt.
Xabre
Car: 19 16V

Kan ook zijn dat de auto wat schade heeft opgelopen tijdens transport, dit wordt ook vaak onder de noemer kwaliteitscontrole gegooid. Of een productiefoutje aan de auto wat rechtgezet moet worden. Kan van alles zijn, er is in elk geval iets mee.
Trust me. I know what I'm doing.
HaDries
Contacteer:

Heb inmiddels ruime ervaring met wachttijden bij Renault;

Destijds een Megane 2.0 8v gekocht kwam er na 2 maand de mededeling dat dit model niet meer leverbaar was en dat ik een andere motorisering moest kiezen. Dit werd toen de Megane 2.0 16v IDE motor, wat een drama na 9 maand wachten nog geen auto en ook geen indicatie wanneer deze wel zou komen. Er waren problemen met de motor en werd er niet uitgeleverd.
Uiteindelijk een andere auto gekocht.

Volgende poging was een Renault Laguna Privilege 1.8-16v alle optie's behalve navigatie en ESP. Er zat dus ook de optie leer bij (in creme kleur) na 4 maand nog geen auto, zelf maar een contact gezocht met Renault en na 2 weken kwamen ze met de optie om van kleur leer te veranderen in blauw. Goed ergens een auto opgezocht met blauw leer en deze kleur gekozen.
Maar na 1,5 maand nog geen auto terwijl deze wel beschikbaar zou zijn. Blijkt de auto wel de fabriek verlaten te hebben maar is nooit in Belgie aangekomen. Weer een raadsel toch kwam het ding binnen en wordt de dag voor de aflevering de wielen er onderweg gejat, waar door de dealer in allerijl op zoek moet naar vervangende wielen. Kortom na een maand of 6 wachten eindelijk een Laguna.

Toen de huidige Clio deze heeft een maandje langer geduurd dan gepland
door allerlei wazige verhalen er omheen.

Goed en nu dus geduld hebben met de Megane (hij is klaar volgens de dealer)
Boess
Contacteer:

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ook mijn rs250 stond zo'n 4 weken in Belgie voor "kwaliteitscontrole". Heel veel lieten ze hier niet over los, uiteindelijk heb ik nog nagevraagd wat ermee was aangezien het ook volgens Renault NL allemaal wel erg lang duurde.

Bleek dat de auto sinds binnenkomst in Belgie op geblokkeerd was gezet, uiteindelijk nog nagevraagd waarom en kreeg te horen dat er "iets met de sleutel" was. Weet nog steeds niet of dat echt waar was, maar daar kom ik ws toch nooit echt achter.

In totaal heb ik 18 weken moeten wachten (8 weken was de geschatte levertijd toen), wat erg frustrerend was. Maar uiteindelijk is de auto toch echt het wachten waard en ben je die lange wachttijd snel weer vergeten.

Succes ermee.
HaDries
Contacteer:

Voor de dealer is het volgens zeggen nu ook abacadabra wanneer hij binnenkomt
HaDries
Contacteer:

Men gaat een nieuwe poging doen.

Heb van de dealer begrepen dat de auto in België staat en daar een kwaliteitscontrole moet ondergaan (wat dat ook moge zijn).

Nu staat de auto op volgende week leveren bij de dealer.
HaDries
Contacteer:

Eindelijk auto is gisteren binnen gekomen, verwachting is dat er eind volgende week uitgeleverd gaat worden.

Dat had van mij vorige week al wel gemogen (D)
Jacob Priem

Dat is het betere nieuws, alvast gefeliciteerd! :beer:

Ik vraag me toch af waarom dat afleveren dan nog een week moet duren, zoveel hoeven ze daar toch niet meer aan te doen ?
HaDries
Contacteer:

Hij schijnt zo te zijn dat wanneer de dealer een kenteken aanvraagt de auto ook moet afrekenen met de importeur. En de dealer heeft er deze week iets te veel af te leveren cq te betalen.
ARNO16V
Contacteer:

HaDries schreef:Hij schijnt zo te zijn dat wanneer de dealer een kenteken aanvraagt de auto ook moet afrekenen met de importeur. En de dealer heeft er deze week iets te veel af te leveren cq te betalen.
Dat is een verhaal wat zeker zou kunnen kloppen (helemaal als het een wat kleinere dealer is)
Ben benieuwd naar je 1ste ervaring met je nieuwe bolide!! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
HaDries
Contacteer:

ARNO16V schreef:
HaDries schreef:Hij schijnt zo te zijn dat wanneer de dealer een kenteken aanvraagt de auto ook moet afrekenen met de importeur. En de dealer heeft er deze week iets te veel af te leveren cq te betalen.
Dat is een verhaal wat zeker zou kunnen kloppen (helemaal als het een wat kleinere dealer is)
Ben benieuwd naar je 1ste ervaring met je nieuwe bolide!! (Y)
Op het vlak van wegligging ligt de lat heel hoog gezien de recente ervaringen met de Cup Clico van broerlief.
Wanneer de Megane dit evenaart kan het bij mij niet meer stuk.
HVB83

Ik heb zelf een 197 en laatst 2 uurtjes met de nieuwe Megane mogen sturen, weliswaar die zonder het sperdiff en dus het hardere onderstel. Maar je zult echt niet teleurgesteld zijn.

Ik heb alleen bij kletsnatte regen en met redelijk versleten banden kunnen proberen, maar hij stuurt minstens zo scherp en is gevoelsmatig iets meer onderstuurd dan de Clio. Maar nogmaals, ik heb het alleen bij volle regen geprobeerd met banden die ik niet ken. Toch was het verbazingwekkend hoe lang hij z'n grip kon houden, ondanks de turbo die toch stevig stond te sleuren.

Wel voelt hij veel degelijker aan, volwassener, het is minder gooien en smijten, hij is langer en zwaarder. De een vindt het prettiger, de ander zal het minder leuk vinden. Persoonlijk bevalt dat me wel omdat ik best wel veel rijd en vaak lange stukken doe (50000+km per jaar).
Plaats reactie