even voorstellen: Rens, 5 GT Turbo
Is de radiateur heet?
Geen bubbels in je koelvaatje? Klinkt toch ook een beetje als een koppakking, gezien dat ie zo snel oploopt.
Geen bubbels in je koelvaatje? Klinkt toch ook een beetje als een koppakking, gezien dat ie zo snel oploopt.
radiateur was idd heet maar ik verwacht dat die dicht zit
radiateur net weg gebracht en word een nieuw cool element worderin gezet met meer cooling
ik hoop dat het de koppaking niet is geen witte rook uit de uitlaat en daarbij issie 3 weken geleden vervangen... dus ik hoop niet dat dat het is
radiateur net weg gebracht en word een nieuw cool element worderin gezet met meer cooling
ik hoop dat het de koppaking niet is geen witte rook uit de uitlaat en daarbij issie 3 weken geleden vervangen... dus ik hoop niet dat dat het is
ps hebben jullie enig idee waar de temp sensor zit ? is het die sensor boven op de waterpomp ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja dat is m
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als de radiateur heet is issie niet verstopt.
Kop nagetrokken? Ik denk toc hdat t dat is, kort na vervangen heet worden lijkt me een probleempje.
Kop nagetrokken? Ik denk toc hdat t dat is, kort na vervangen heet worden lijkt me een probleempje.
kop is vast gezet volgens de aantrek momenten ik zal morgen hem nog een keer natrekken en kijken of ze nog goed staan aantrek moment was 60 nm meen ik toch ? dan war draaien weer halve slag los en weer met 60
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Vsnaar los van je waterpomp oid
V snaar is goed snaar lag strak alles werkte naar behoren.
Compressie meten indien mogelijk. Ik vertrouw het niet zo...sigma66 schreef:kop is vast gezet volgens de aantrek momenten ik zal morgen hem nog een keer natrekken en kijken of ze nog goed staan aantrek moment was 60 nm meen ik toch ? dan war draaien weer halve slag los en weer met 60

heb geen meter voor compressie te meten maar waar denk je aan ? kapotte koppaking ?
ik draai vandaag de kop na en kijk even wat er te zien is morgen komt de radiateur terug en bouw ik die in ik kijk even wat die doet hoop dat het dan opgelost is zo niet zal de kop eraf moeten
ik draai vandaag de kop na en kijk even wat er te zien is morgen komt de radiateur terug en bouw ik die in ik kijk even wat die doet hoop dat het dan opgelost is zo niet zal de kop eraf moeten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
heeft je baas ook niet zo'n ding die je even kan lenen? 
Project: GTT Blue Sport
haha jawe; maar het probleem is ik ben in het zuiden bij me vader:P
vandaag radiateur terug gekregen zat verstopt dus hopen dat dat het geweest is
morgen auto afbouwen en dan zien we het
kop nog nagetrokken vandaag hijstond goed op moment
morgen weer een dag
vandaag radiateur terug gekregen zat verstopt dus hopen dat dat het geweest is
morgen auto afbouwen en dan zien we het
kop nog nagetrokken vandaag hijstond goed op moment
morgen weer een dag
tijdje geleden sinds ikw at gepost heb
maar was heerlijk op vakantie 
radiateur was gedeeltelijk verstopt door het 2 jaar stilstaan ( verwacht ik )
systeem gespoelt. daarna afgevult waarbij bleek dat de waterpomp lekte.. waterpomp besteld bij mb car preformance en loopt nu goed word niet meer warm. daar even gepraat en ze vonden dat ik nogal probleemen had gehad en hun verwachting is dat een vacuum kastje kapot is dat de ontsteking versteld
ieamnd enig iedee waar het zit? verder morgen nieuwe distrubutie ketting erop zetten + spanner en krukas keerking:)
het optijd zetten van het blok? met een borg pen of? hoor ut graag


radiateur was gedeeltelijk verstopt door het 2 jaar stilstaan ( verwacht ik )
systeem gespoelt. daarna afgevult waarbij bleek dat de waterpomp lekte.. waterpomp besteld bij mb car preformance en loopt nu goed word niet meer warm. daar even gepraat en ze vonden dat ik nogal probleemen had gehad en hun verwachting is dat een vacuum kastje kapot is dat de ontsteking versteld

het optijd zetten van het blok? met een borg pen of? hoor ut graag
nooit gedaan maar volgens mij zitten er alleen puntjes op die je in één lijn moet zetten.
zitten 2 streepjes op, die van de nokkenas moet naar beneden wijzen en die van de krukas omhoog, en op 1 lijn dus...
kan zijn dat het iets afwijkt ivm de stretch van de ketting maar das geen probleem
edit: na zoiets gedaan te hebben probeer dan altijd het blok even rond te draaien om te controleren of hij niet vast loopt, bespaard je weer een paar kromme kleppen
kan zijn dat het iets afwijkt ivm de stretch van de ketting maar das geen probleem

edit: na zoiets gedaan te hebben probeer dan altijd het blok even rond te draaien om te controleren of hij niet vast loopt, bespaard je weer een paar kromme kleppen

ik bedoel meer: als je er een nieuwe ketting op legt zal deze nog krapper zijn dan na inlopen, daarom kan het zijn dat ze niet 100% overeen komen... zal na 500km wel verwaarloosbaar zijn 

tijdje geledenw eer since een update ondetussen wel weer het een en ander gedaan. motor ruim opgeschoond omdat die BOM vol zat verder contact proberen te zoeken emt BB tuning in engeland maar het email adress wat ik heb en het telefoon nummer bestaan helaas niet meer !
verder zit er nog steeds een tik in na bellen met mb car preformance toch het een en ander uitgesloten zoals
*vacuum slag van de ontsteking
* kromme kleppen
* drijf / krukas lagers
daarna toch maar een de distubutie opengemaakt om te kijken of de nok van de pollie van de nokkenas er niet af was gegaan dees bleek heel te zijn. helaas is de spie van de krukas gevallen !!! ( HELP iemand nog 1 liggen ) en verder uit aan het zoeken wat voor nokkenas er in zit voor de afstelling van de nokkenas... BB niet te brijken voorige eigenaar heeft geen gegevens. we denken dat er een 285 nokkenas in zit aangezien het vermogen en het verstelbare nokkenas tandwiel maar we weten niet zeker
en heb eigelijk niet veel zin om me blok eruit te halen en te gaan kijken op de nokkenas. dus als iemand enige info heeft graag
als het blok nu weer in elkaar zit knnen de kleppen opnieuw gesteld worden en hoofdwaarschijnlijk is dat het probleem !
jullie horen snel hoe het afloopt


*vacuum slag van de ontsteking
* kromme kleppen
* drijf / krukas lagers
daarna toch maar een de distubutie opengemaakt om te kijken of de nok van de pollie van de nokkenas er niet af was gegaan dees bleek heel te zijn. helaas is de spie van de krukas gevallen !!! ( HELP iemand nog 1 liggen ) en verder uit aan het zoeken wat voor nokkenas er in zit voor de afstelling van de nokkenas... BB niet te brijken voorige eigenaar heeft geen gegevens. we denken dat er een 285 nokkenas in zit aangezien het vermogen en het verstelbare nokkenas tandwiel maar we weten niet zeker


jullie horen snel hoe het afloopt
komt doordat bbtuning niet meer bestaat...
aantal werknemers zijn over naar engine dynamics dus miss kun je die eens contacten
aantal werknemers zijn over naar engine dynamics dus miss kun je die eens contacten

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ben ik nu de enige die het niet meer snapt??
je hebt de gtt gekocht.
opgeknapt,weer te koop gezet.
en nu in de tussentijd dat hij te koop staat moet je er nog
aan sleutelen
krijg je voor die 9rooitjes
er een onderhoudscontract van 5jaar bij
je hebt de gtt gekocht.
opgeknapt,weer te koop gezet.
en nu in de tussentijd dat hij te koop staat moet je er nog
aan sleutelen

krijg je voor die 9rooitjes
er een onderhoudscontract van 5jaar bij

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
haha hij staat neit meer te koop
auto stond te koop voordat ik hem uit elkaar haalde omdat er toch een hoop geld in ging en niemand zeker wist waardoor het kwam. daarna besloten de auto te houden en zelf te zoeken naar de oorzaak. vandaar de distibutie uit elkaar gehaald stotterstangen gekeken enz enz. ik wil graag met de auto rijden maar hij moet eerst klaar gemaakt worden.

dankje ! ga het zeker even proberen!tutuur schreef:komt doordat bbtuning niet meer bestaat...
aantal werknemers zijn over naar engine dynamics dus miss kun je die eens contacten
en anders heb ik wel een fris blokje voor je te koop 

haha jaa dat kan maar dan red ik nooit meer het vermogen dat ik nu heb voor het geld dat ik joun blok heb kan ik net zo goed me eigeblok uit elkaar halen en goed in elkaar zetten zodat ik zeker van ben dat het goed is 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
huh...
voor een beetje revisie betaal je met kop revisie
en evt krukas slijpen
al snel 900eurie hoor.
laat ik nou toevallig weten dat arthur een nette prijs vraagt
voor een beetje revisie betaal je met kop revisie
en evt krukas slijpen
al snel 900eurie hoor.
laat ik nou toevallig weten dat arthur een nette prijs vraagt

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heeft Arthur een GTT blok te koop dan ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
veel te lang geleden sinds ik op het forum ben geweest. veel gebeurt met de auto maar rijd helaas nog steeds niet ( komt er snel aan hoop ik )
na het tikken van het blok besloten dat het blok eruit ging en na gekeken werd. blok eruit gehaald en uit elkaar gehaald. en laten zien aan Maurice van MB car preformance. die kwam helaas tot de conclusie dat er niks van klopt( schuin afgesleten krukas rare plekken bij cilinder bus nokkenas putting.) hij vond het niet verstandig om met dat blok verder te gaan.
Daarna een gebruikt blok gekocht en deze voorzien van lage compressie zuigers 270 nokkenas nieuwe lagers nieuwe ketting nieuwe pakkingen en cilinderkop na gekeken gevlakt en kleppen opnieuw ingeslepen. na wat twijfelen besloten om het injectie systeem erin te zetten van MB in combinatie met een megasquirt motormanegment.
een lange tijd verder zit het blok erin met alles erop en eraan. afgelopen vrijdag naar BS-autotune geweest voor het afstellen van de megasquirt. na het herstellen van een paar foutjes was de auto lopend! het idee was om erna bij de buurman apk te doen en dan de auto helemaal aftestellen.
helaas kwam die neit door de apk heen ( lekke uitlaat voor veren lagen los bij het los staan van de wielen en de handrem had niet genoeg vertraging. auto ging dus helaas terug op de trailer. gisteren nieuwe remschijven + blokken achter gemonteerd. uitlaat gas dicht gemaakt. maar helaas liep ik al weer tegen het volgende probleem aan. de slinger om het raam te open brak af, en de olie koeler lekte olie. in de loop van volgende week maar eens kijken wat daar aan is. tijd voor foto's
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... r2rlBoM%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... mreHIgc%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... 8j8ZKq8%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... r4E5u48%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... 9w2dQZU%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... dD5b76k%3D[/img]
na het tikken van het blok besloten dat het blok eruit ging en na gekeken werd. blok eruit gehaald en uit elkaar gehaald. en laten zien aan Maurice van MB car preformance. die kwam helaas tot de conclusie dat er niks van klopt( schuin afgesleten krukas rare plekken bij cilinder bus nokkenas putting.) hij vond het niet verstandig om met dat blok verder te gaan.
Daarna een gebruikt blok gekocht en deze voorzien van lage compressie zuigers 270 nokkenas nieuwe lagers nieuwe ketting nieuwe pakkingen en cilinderkop na gekeken gevlakt en kleppen opnieuw ingeslepen. na wat twijfelen besloten om het injectie systeem erin te zetten van MB in combinatie met een megasquirt motormanegment.
een lange tijd verder zit het blok erin met alles erop en eraan. afgelopen vrijdag naar BS-autotune geweest voor het afstellen van de megasquirt. na het herstellen van een paar foutjes was de auto lopend! het idee was om erna bij de buurman apk te doen en dan de auto helemaal aftestellen.
helaas kwam die neit door de apk heen ( lekke uitlaat voor veren lagen los bij het los staan van de wielen en de handrem had niet genoeg vertraging. auto ging dus helaas terug op de trailer. gisteren nieuwe remschijven + blokken achter gemonteerd. uitlaat gas dicht gemaakt. maar helaas liep ik al weer tegen het volgende probleem aan. de slinger om het raam te open brak af, en de olie koeler lekte olie. in de loop van volgende week maar eens kijken wat daar aan is. tijd voor foto's
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... r2rlBoM%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... mreHIgc%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... 8j8ZKq8%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... r4E5u48%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... 9w2dQZU%3D[/img]
[img]http://s3.amazonaws.com/files.posterous ... dD5b76k%3D[/img]
Laatst gewijzigd door sigma66 op zo 4 dec 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
geen fotos 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Er is weer lekker wat aan gedaan zeg!
Als je wat vaker de enter gebruikt is het wel wat makkelijker te lezen!
Tevens de tekst achter .jpg weg halen en dan doen de foto's het wss wel

Als je wat vaker de enter gebruikt is het wel wat makkelijker te lezen!
Tevens de tekst achter .jpg weg halen en dan doen de foto's het wss wel

ik zet morgen de foto's er wel even opnieuw op 

hierbij eindelijk de foto's
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0382.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0380.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... /foto2.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... /foto1.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0382.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... G_0380.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... /foto2.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... /foto1.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... d10001.jpg[/img]
als de auto door de apk wou komen moesten er nog een paar dingen gebeuren
* veren lagen los bij los staan van de wielen voor
* benzine slang bij de pomp omhoog vast leggen
* olie lekkage aan olie koeler maken
* ontstoorden bougies monteren
* tempratuur zender voor de kdfi maken in de cilinder kop
* toeren tellen en km teller aan sluiten op het dashboard
zo gezegt zo gedaan. eerst was het tijd om hem naar ze nieuwe stalling te rijden. [img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... garage.jpg[/img]
de dag erna de voor veren er onderuit gehaald.[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... ontage.jpg[/img]
1 schokdemper was alleen zo lek als een mandje...na een hele dag zoeken naar een nieuwe demper besloten dat er een nieuw setje onder gaat. nu wachten dat het binnen komt ondertussen de rest maken.
* veren lagen los bij los staan van de wielen voor
* benzine slang bij de pomp omhoog vast leggen
* olie lekkage aan olie koeler maken
* ontstoorden bougies monteren
* tempratuur zender voor de kdfi maken in de cilinder kop
* toeren tellen en km teller aan sluiten op het dashboard
zo gezegt zo gedaan. eerst was het tijd om hem naar ze nieuwe stalling te rijden. [img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... garage.jpg[/img]
de dag erna de voor veren er onderuit gehaald.[img]http://i1233.photobucket.com/albums/ff3 ... ontage.jpg[/img]
1 schokdemper was alleen zo lek als een mandje...na een hele dag zoeken naar een nieuwe demper besloten dat er een nieuw setje onder gaat. nu wachten dat het binnen komt ondertussen de rest maken.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hoezo zou je voor apk andere bougies moeten monteren je km teller/toerenteller werkend moeten hebben en een temperatuurzender monteren? ik moet dan wel de 26e op voor herorientatie apk maar zoveel is er toch niet veranderd de afgelopen tijd??
Je bent wel lekker bezig geweest Rens
De snelheidsmeter moet het wel doen maar verder is er met die 3 dingen niks aan het handje lijkt me.

De snelheidsmeter moet het wel doen maar verder is er met die 3 dingen niks aan het handje lijkt me.