Riel's (en Rianne's) GTT Matté
wat is de dikte van de rad? anders verlies je wellicht nog capaciteit....
310x398x33mm messing/koper
123380
630x303x33mm plastic/koper
190890
Dat is dik 50% meer capaciteit.
Alleen weet ik niet of de breedte (630) tussen de koplampen past
Dadelijk even meten.
Houd ik eronder nog ruimte voor de oliekoeler of rad voor de chargecooler
123380
630x303x33mm plastic/koper
190890
Dat is dik 50% meer capaciteit.
Alleen weet ik niet of de breedte (630) tussen de koplampen past

Houd ik eronder nog ruimte voor de oliekoeler of rad voor de chargecooler
Dan zit je met die aansluiting recht op de dynamo, denk dat dat niet zo handig is...Riël schreef:Een opel kadett heeft bijrijderskant boven en bestuurderskant midden, zijn van koper en kosten nog geen 50 euro
http://start.mijngrossier.nl/images/thu ... =750&jpg=1
Krijg ik 630 mm in de breedte?
Op zich ook wel praktisch, dan kan ik van de aansluiting die naar beneden wijst voorlangs naar het midden, en van aan bijrijderskant heel kort direct naar de pomp.
Beetje á la clio.
Ja denk je?
Inderdaad.
Sieger kwam met de tip
een fiat uno 1300 diesel
520 X 322 X 40
Beide aansluitingen aan bestuurderskant.
Inderdaad.
Sieger kwam met de tip
een fiat uno 1300 diesel
520 X 322 X 40
Beide aansluitingen aan bestuurderskant.
Wat is er zoveel mis aan die aansluiting onderin bij de Dynamo?
Ik zou toch voor een radiateur gaan over de hele breedte en daar gewoon de oliekoeler en andere rad van de chargecooler gewoon voorzetten.
Ik denk dat je voor de radiateur zeker al het koeloppervlak moet pakken wat je pakken wilt, tenminste als je serieus vermogen wilt maken en dat ook wil vasthouden voor langere tijd (bijv. op circuit of ff net over de grens).
Ik zou toch voor een radiateur gaan over de hele breedte en daar gewoon de oliekoeler en andere rad van de chargecooler gewoon voorzetten.
Ik denk dat je voor de radiateur zeker al het koeloppervlak moet pakken wat je pakken wilt, tenminste als je serieus vermogen wilt maken en dat ook wil vasthouden voor langere tijd (bijv. op circuit of ff net over de grens).
Het zint me niet daar onderin, pruts en broddelontwerp. Ik heb het liever anders. Gewoon, tussen de oren.
zo vreemd vind ik dat niet.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lol, zal wel weer een maffe engelsman zijn..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
uhm.... okey, en die is van? 

Nieuwe radiateur past mooi, Fiat Uno diesel !
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4602_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6359_n.jpg[/img]
Aansluitingen aan de andere kant, die komen mooi uit zo. Aan de onderkant heb ik veel ruimte om oliekoeler te plaatsen en het radiateurtje voor de chargecooler.
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4602_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6359_n.jpg[/img]
Aansluitingen aan de andere kant, die komen mooi uit zo. Aan de onderkant heb ik veel ruimte om oliekoeler te plaatsen en het radiateurtje voor de chargecooler.
netjes zo, heeft ie nu ook veel meer capaciteit?
Jep, kijk maar, de breedte van de intercooler.
Deze:
520 X 322 X 40
Origineel:
398 x 310 x 33
Deze:
520 X 322 X 40
Origineel:
398 x 310 x 33
We zijn weer een paar stappen verder. Veel moeite gehad met de stuuras en het stuurhuis passend te krijgen, maar dat is nu wel gelukt. Enige probleem is de afdichtrubber nu, die helemaal niet past door de ver naar binnen komende kruiskoppeling.
Ik moet ofwel het gat in de carroserie naar binnen verplaatsen (dus alle plaatwerk), of ik moet een grote 'bus' erop maken en een tweede gat meer naar binnen plaatsen.
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6245_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4233_n.jpg[/img]
Verder de plek van de radiateur klaargemaakt en de bevestigen pas gemaakt. Dit komt fijn uit zo, en ik heb precies genoeg ruimte voor de dynamo
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5672_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9886_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9494_n.jpg[/img]
Ik zoek trouwens nog een setje koelslangen voor de kachel en turbo en expansievat. Een hele set kan ik niet gebruiken omdat daar die main-radiator-hoses bij zitten, die nu niet passen. Iemand een idee? Of een idee van de afmetingen/lengtes als ik losse slangen koop?
Ik moet ofwel het gat in de carroserie naar binnen verplaatsen (dus alle plaatwerk), of ik moet een grote 'bus' erop maken en een tweede gat meer naar binnen plaatsen.
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 6245_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4233_n.jpg[/img]
Verder de plek van de radiateur klaargemaakt en de bevestigen pas gemaakt. Dit komt fijn uit zo, en ik heb precies genoeg ruimte voor de dynamo

[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5672_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9886_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 9494_n.jpg[/img]
Ik zoek trouwens nog een setje koelslangen voor de kachel en turbo en expansievat. Een hele set kan ik niet gebruiken omdat daar die main-radiator-hoses bij zitten, die nu niet passen. Iemand een idee? Of een idee van de afmetingen/lengtes als ik losse slangen koop?
that's a huge f*cking radiator man
zit netjes zo 


Hola schele Toeter, heb je wel gezien dat deze alleen loopt tot aan de onderste rand van de chassisbalk? 
Serieus Riël, zover mijn koel-onderzoek heeft gelopen destijds, achter die grille vang je serieus weinig wind. Achter de chassisbalk helemaal niet, maar dat had je ws. zelf ook wel zien aankomen
Nu is dat met wat sleuven in de bumper en door de chassisbalk wel iets bij te werken, maar dat gaat je geen dikke procenten extra geven.
Ik blijf van mening, doe ermee wat je wilt, dat het overgrote deel van de koelwind door de bumper komt. Ook al puur af te lezen aan de slijtage/verkleuring van je originele radiateur. Achter die grille is het toch ietwat 'windstil', zie ook de grote verschillen van een FMIC.
Dus eigenlijk is een radiateur die over de hele hoogte loopt en dus met name beneden ook zoveel mogelijk wind van de bumper krijgt, het beste.
Persoonlijk zou ik dus die radiateur zo ver mogelijk beneden planten en een wat oversized radiator pakken voor de Charger die toch nog wat effectiviteit kan pakken uit de windstilte achter de grille.
Of nog meer persoonlijke voorkeur, gewoon de groots mogelijke radiateur zoeken en daar gewoon de oliekoeler en chargerkoeler gewoon voor plaatsen
Jij zal vast een andere theorie hebben, jou kennende als eigenwijze Limburger. Dus succes!

Serieus Riël, zover mijn koel-onderzoek heeft gelopen destijds, achter die grille vang je serieus weinig wind. Achter de chassisbalk helemaal niet, maar dat had je ws. zelf ook wel zien aankomen

Nu is dat met wat sleuven in de bumper en door de chassisbalk wel iets bij te werken, maar dat gaat je geen dikke procenten extra geven.
Ik blijf van mening, doe ermee wat je wilt, dat het overgrote deel van de koelwind door de bumper komt. Ook al puur af te lezen aan de slijtage/verkleuring van je originele radiateur. Achter die grille is het toch ietwat 'windstil', zie ook de grote verschillen van een FMIC.
Dus eigenlijk is een radiateur die over de hele hoogte loopt en dus met name beneden ook zoveel mogelijk wind van de bumper krijgt, het beste.
Persoonlijk zou ik dus die radiateur zo ver mogelijk beneden planten en een wat oversized radiator pakken voor de Charger die toch nog wat effectiviteit kan pakken uit de windstilte achter de grille.
Of nog meer persoonlijke voorkeur, gewoon de groots mogelijke radiateur zoeken en daar gewoon de oliekoeler en chargerkoeler gewoon voor plaatsen

Jij zal vast een andere theorie hebben, jou kennende als eigenwijze Limburger. Dus succes!

Nee hoor, je hebt gelijk. In the end moet het erin gaan en ik ga gewoon voor een zo groot mogelijk koeloppervlak in eerste instantie. Naar beneden kun je ook niet, dan moet je dóór je subframe heen.
Als je goed kijkt zie je dat er best wat ruimte tussen de chassisbalk en de rad is. Onderaan leid ik daar, waar de intercooler en charger niet zit, de wind voor de rad.
Wat er dan nog mist aan luchtstroom mag de fan opvangen. Hij is in ieder geval breder en dieper dan origineel
Als je goed kijkt zie je dat er best wat ruimte tussen de chassisbalk en de rad is. Onderaan leid ik daar, waar de intercooler en charger niet zit, de wind voor de rad.
Wat er dan nog mist aan luchtstroom mag de fan opvangen. Hij is in ieder geval breder en dieper dan origineel

grotere fan met meer m3/h of 2 fans is natuurlijk ook leuke upgrade.
ik denk persoonlijk dat dit wel gaat werken met die grotere koeler.
ik denk persoonlijk dat dit wel gaat werken met die grotere koeler.
310mm spal komt erop. 1600 kuub per uur volgens de specs.
In ieder geval ongeveer de grootte van de rad. En maar 5cm inbouwdiepte!
Eens kijken of ik daar geen standenschakeling op krijg. Veel auto's hebben een thermocontact met twee standen. Ik geloof dat die draad in de rad voor bevestiging wel overeen komt.
In ieder geval ongeveer de grootte van de rad. En maar 5cm inbouwdiepte!
Eens kijken of ik daar geen standenschakeling op krijg. Veel auto's hebben een thermocontact met twee standen. Ik geloof dat die draad in de rad voor bevestiging wel overeen komt.
clio RS heeft ook zon standen ding.
stond een artikel in afgelopen CRS alpine magazine.
leuk om in te bouwen
stond een artikel in afgelopen CRS alpine magazine.
leuk om in te bouwen

ajoh, niet geschoten is altijd mis! riël zal er vast een mooie oplossing voor vinden 

Een kachelweerstand zou ook perfect moeten werken bedenk ik net, die heb ik nog wel. Wat ik moet hebben is een twee- of drievoudig thermocontact.mark 5t schreef:clio RS heeft ook zon standen ding.
stond een artikel in afgelopen CRS alpine magazine.
leuk om in te bouwen
is ook een soort van kachelweerstand volgens mij van de clio RS.
hangt in de koellucht van je fan volgens mij.
kheb het stuk niet aandachtig gelezen maar werkt wel feilloos volgens mij.
hangt in de koellucht van je fan volgens mij.
kheb het stuk niet aandachtig gelezen maar werkt wel feilloos volgens mij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Scan eens in mark.mark 5t schreef:clio RS heeft ook zon standen ding.
stond een artikel in afgelopen CRS alpine magazine.
leuk om in te bouwen
Project: GTT Blue Sport
zal effe kijken of ik tijd kan vinden
erg druk met de zaak
erg druk met de zaak
Zo'n SPAL heb ik ook, maar vind het tegenvallenRiël schreef:310mm spal komt erop. 1600 kuub per uur volgens de specs.
In ieder geval ongeveer de grootte van de rad. En maar 5cm inbouwdiepte!

Hiervoor had ik een blower van een Ford diesel geloof ik, net zo groot, alleen 2x zo diep. De passing hierdoor was minder, maar als dat ding aansloeg zat je te trillen in de auto


Mrtn = Maarten
Heb die pure voor de inbouwdiepte genomen en, doordat ik daar links en rechts toch goede verhalen over hoor.
Nouja, everything beats dat briesje van de originele fan natuurlijk
Nouja, everything beats dat briesje van de originele fan natuurlijk

Nou dank je voor de opheldering 

kheb het stuk gescand en naar riel gemaild.
zal hier wel komen te staan binnenkort.
zal hier wel komen te staan binnenkort.