[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Merijn,
Als je toch niet meer dan 1bar wil gaan draaien...
Waarom dan niet gewoon een "hyper-ouderwetse" maar prima presterende en originele T2 erop?
Meeste "bang voor je buck" lijkt me...
Aan de andere kant....
Je geeft aan dat geld geen probleem is....
Dus...ehhh...wat houdt je dan in godsnaam tegen om er een mooie(re) blazer op te schroeven?!?!?!?!?!!?!?!?!?
Waarom dan niet gewoon een "hyper-ouderwetse" maar prima presterende en originele T2 erop?
Aan de andere kant....
Dus...ehhh...wat houdt je dan in godsnaam tegen om er een mooie(re) blazer op te schroeven?!?!?!?!?!!?!?!?!?

Isuzu trooper..-Ray- schreef:dat was zo'n aangepaste T2 met een turbine huis van een Suzuki Trooper (?) meen ik. JL Tuning verkocht die dingen toen. Ik heb een Garett T25 gehad, ook een erg fijn ding die goeie vermogens draaide, zelfs met originele intercooler. 139 pk in Goes.
Jou oude turbo is nog steeds een fijn ding.

Als het goed is kan JL ze nog wel leveren. Misschien eens een belletje aan wagen, Merijn?
5 GT Turbo '88 GT5
Heb jij m nu dan? Whehe zo blijft ie toch nog binnen de club 

Immer wieder die verdammte Holländer
Nou ja, geld is altijd een probleem, maar ik zie het niet zo zitten om zo'n stokoude T2 te monteren, terwijl de techniek de afgelopen 35 jaar niet stil gezeten heeft.spir@l schreef:Merijn,
Aan de andere kant....

Maar ja, wat moet het dan worden?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Al wel 3 x gereviceerd .......... 

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
......Merijn schreef:Kijk, geld is niet zozeer het probleem.

Maarreeeh tja.... Ik zou het verder ook niet weten.
Ik heb er ook zo'n T2 ding van JL inzitten. Maar of dat nou zo'n grote technische sprong vooruit is weet ik ook niet...
Ik zou persoonlijk dan toch doorsparen voor iets echt moois.... (zie vorige pagina.....)
Dat ding van JL, wat jij dus ook hebt Krijn, is nagenoeg gelijk aan die KTR180 en idd het bovenstaande compressorhuis. Spoelde enorm snel op en je kunt er een fijn vermogen mee draaien, zoals Mark en ik wel hebben laten zien.
Ware het niet dat je er niet bent met een turbo alleen Merijn, die intercooler moet je weghalen uit dat windarme hoekje. Dus liefst een frontmount/chargecooler of je moet net als Mark met zo'n fan aan de gang gaan. Ik vond persoonlijk het verschil van de grotere venturi in de carb (groep A spec verhaal) echt een serieuze verbetering, ondanks dat de theorie-en zeggen dat het niet zo zou zijn. (minder venturiwerking bla).
En uiteraard een dikke downpipe, waarbij je moet bedenken dat zo'n GT series een andere flensaansluiting heeft! GT22 is nog wel een goeie optie kan ik me herinneren, de GT20 heeft Speedline destijds nog eens geprobeerd, maar die was ookal te klein en had last van boostcreep. (te klein wastegategat).
Dusja misschien moet je even omschrijven wat je verdere plannen zijn? Met alleen de turbo kom je niet zover, zie Krijn's mening
Ware het niet dat je er niet bent met een turbo alleen Merijn, die intercooler moet je weghalen uit dat windarme hoekje. Dus liefst een frontmount/chargecooler of je moet net als Mark met zo'n fan aan de gang gaan. Ik vond persoonlijk het verschil van de grotere venturi in de carb (groep A spec verhaal) echt een serieuze verbetering, ondanks dat de theorie-en zeggen dat het niet zo zou zijn. (minder venturiwerking bla).
En uiteraard een dikke downpipe, waarbij je moet bedenken dat zo'n GT series een andere flensaansluiting heeft! GT22 is nog wel een goeie optie kan ik me herinneren, de GT20 heeft Speedline destijds nog eens geprobeerd, maar die was ookal te klein en had last van boostcreep. (te klein wastegategat).
Dusja misschien moet je even omschrijven wat je verdere plannen zijn? Met alleen de turbo kom je niet zover, zie Krijn's mening

Ja gelukkig is mijn persoonlijke kennis bij Merijn ook wel diep genoeg 
Kijk bij een GT heb je gewoon 4 grote bottlenecks:
1: Downpipe
2: Carb
3: Turbo
4: Intercooling
Even in order gezet, zoals IK vind dat ze het belangrijkst zijn. Ze volgen elkaar namelijk erg snel op. De Downpipe laat meer druk toe in hogere toeren, maar dan begint direct de carb te knijpen. Daarna loop je gewoon uit het bereik van de turbo en zodra je er wat dikkers inzet wat meer verstouwd blijkt die intercooler gewoon te windstil te zijn.
Dus doe het goed of laat het zoals het is! Met een van de 4 win je weinig, alleen alle 4 bij elkaar levert iets fatsoenlijks op, wat met een originele motor gewoon lang goed kan gaan. En het spijt me, maar al die ploffende koppakkingen door gretige kraandraaiers, heb ik geen boodschap aan hoor

Kijk bij een GT heb je gewoon 4 grote bottlenecks:
1: Downpipe
2: Carb
3: Turbo
4: Intercooling
Even in order gezet, zoals IK vind dat ze het belangrijkst zijn. Ze volgen elkaar namelijk erg snel op. De Downpipe laat meer druk toe in hogere toeren, maar dan begint direct de carb te knijpen. Daarna loop je gewoon uit het bereik van de turbo en zodra je er wat dikkers inzet wat meer verstouwd blijkt die intercooler gewoon te windstil te zijn.
Dus doe het goed of laat het zoals het is! Met een van de 4 win je weinig, alleen alle 4 bij elkaar levert iets fatsoenlijks op, wat met een originele motor gewoon lang goed kan gaan. En het spijt me, maar al die ploffende koppakkingen door gretige kraandraaiers, heb ik geen boodschap aan hoor

-
- Moderator
- Car: MB
Mijn mening is dat origineel vermogen zo beroerd nog niet is. Als ik mijn willi bijv. vergelijk met de rest van de meuk van hier tijdens een weekendje weg dan scheelt het allemaal niet zoveel. ok, er zit best hier en daar een tiende verschil in maar of dat het geld (en soms onbetrouwbaarheid) waard is? Denk idd dat Merijn ook niet echt opzoek is naar super upgrade maar gewoon betrouwbaar originele waardes wil halen of net daarboven. Ik snap Merijn zijn probleem wel met die oude T2 wel maar anderzijds kom je er prima mee mee. Mag je deze turbo niet overnemen voor een net prijssie 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dat zeg ik toch? Gewoon lekker dat ding permanent blijven lenen, als ie lekker loopt zo. 
Elke euro meer uitgeven voor iets hightechs, waar je toch niets van merkt om de bovengenoemde redenen, is gewoon zonde van het geld.

Elke euro meer uitgeven voor iets hightechs, waar je toch niets van merkt om de bovengenoemde redenen, is gewoon zonde van het geld.
ik ben wel bezopen maar volgens mij heb ik gelezen dat Shizzle er een leen turbo op heeft zitten. Er moet dus zowieso iets anders in de plaats komen. Dat van die downpipe is onzin en wil ik op de bank bewijzen ook. Krap erop.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator

Hoorde overigens dat die lamme tak vandaag weer am ring is geweest (sorry Merijn, het kwartje viel wat laat aan de telefoon

-
- Moderator
Daarom zei ik ook of hij hem niet over kan nemen voor een net prijsje. Wil wil er nou nog zo'n afgetrapte oude T2 terug-jo- schreef:ik ben wel bezopen maar volgens mij heb ik gelezen dat Shizzle er een leen turbo op heeft zitten.

heheh... 
Ik heb de T2 maar overgenomen van Bart, ja. Daar kan ik voorlopig wel even mee vooruit, hoop ik
Ik had 'm vandaag maar weer eens uit de garage gehaald om even een stukje te toeren. Hij liep goed, mooi stationair, trok goed, geen probleem. Maar op een gegeven moment, na 50 km rijden of zo, merkte ik dat ie minder goed ging lopen. Bij gas los klapte de uitlaat veel meer dan normaal en als ik de koppeling intrapte viel de motor eigenlijk direct uit. Aangezien mijn startmotor wel eens hapert (heb al een nieuwe liggen), wilde ik 'm niet af laten slaan bij stoplichten of een rotonde... Met veel moeite steeds aan de praat gehouden, maar iets was er niet goed.
Ik moest toch nog effe bij Patrick langs en die was zo vriendelijk om even mee te kijken. Auto gestart na een klein uurtje en toen liep hij weer probleemloos en bleef hij ook netjes stationair draaien. Gasmeter in de uitlaat gehangen en alles leek goed. Dus even een stuk goed warmrijden, turbo zijn werk laten doen en hop, daar was het probleem weer!
Met moeite aan de praat gehouden en meteen weer de gastester erin. CO extreem laag (0,1) en HC extreem hoog (800). CO2 zat rond de 10%. Na 1 en ander uitgesloten te hebben en uitgezocht, dachten we dat er ergens valse lucht aangezogen werd, maar geen idee waar. Alles leek goed...
Daarna nog maar even aan de carburateur kutten, terwijl de gastester eraan hing. CO-schroef bijgedraaid en uiteindelijk liep ie goed. Netjes stationair, goeie waarden. Daarna nog even een testritje gedaan en 'm goed op z'n flikker gegeven, maar hij doet het nog steeds, na 60 km rijden prima.
Zou het puur en alleen de afstelling van de CO-schroef kunnen zijn geweest of zijn dit symptomen die op een ander probleem wijzen??
De waarden op de gastester staan nu als volgt bij stationair:
0,5% vol CO
8,9% vol CO2
110 ppm vol HC
0,8 @ vol CO cor
Zijn dit een beetje normale waarden?

Ik heb de T2 maar overgenomen van Bart, ja. Daar kan ik voorlopig wel even mee vooruit, hoop ik
Ik had 'm vandaag maar weer eens uit de garage gehaald om even een stukje te toeren. Hij liep goed, mooi stationair, trok goed, geen probleem. Maar op een gegeven moment, na 50 km rijden of zo, merkte ik dat ie minder goed ging lopen. Bij gas los klapte de uitlaat veel meer dan normaal en als ik de koppeling intrapte viel de motor eigenlijk direct uit. Aangezien mijn startmotor wel eens hapert (heb al een nieuwe liggen), wilde ik 'm niet af laten slaan bij stoplichten of een rotonde... Met veel moeite steeds aan de praat gehouden, maar iets was er niet goed.
Ik moest toch nog effe bij Patrick langs en die was zo vriendelijk om even mee te kijken. Auto gestart na een klein uurtje en toen liep hij weer probleemloos en bleef hij ook netjes stationair draaien. Gasmeter in de uitlaat gehangen en alles leek goed. Dus even een stuk goed warmrijden, turbo zijn werk laten doen en hop, daar was het probleem weer!
Met moeite aan de praat gehouden en meteen weer de gastester erin. CO extreem laag (0,1) en HC extreem hoog (800). CO2 zat rond de 10%. Na 1 en ander uitgesloten te hebben en uitgezocht, dachten we dat er ergens valse lucht aangezogen werd, maar geen idee waar. Alles leek goed...
Daarna nog maar even aan de carburateur kutten, terwijl de gastester eraan hing. CO-schroef bijgedraaid en uiteindelijk liep ie goed. Netjes stationair, goeie waarden. Daarna nog even een testritje gedaan en 'm goed op z'n flikker gegeven, maar hij doet het nog steeds, na 60 km rijden prima.
Zou het puur en alleen de afstelling van de CO-schroef kunnen zijn geweest of zijn dit symptomen die op een ander probleem wijzen??
De waarden op de gastester staan nu als volgt bij stationair:
0,5% vol CO
8,9% vol CO2
110 ppm vol HC
0,8 @ vol CO cor
Zijn dit een beetje normale waarden?
Gebruikt niemand dan die kunststof dopjes die er in horen?
Kost geen drol maar voorkomt wel gezeik!
Kost geen drol maar voorkomt wel gezeik!
Volgens mij ben je niet de enige 

Goed afstellen en dat een dot siliconenkit,
werkt prima en voorkomt deze ellende.
werkt prima en voorkomt deze ellende.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Hmm... Vandaag maar eens een poging gedaan om de startmotor te vervangen. Hij haperde al sinds oktober 2009.
Omdat ik ook een nieuwe downpipe wilde monteren, kon ik dat mooi combineren.
Ik dacht om 9 uur te beginnen en dan rond 1 uur wel klaar te zijn. Dat viel GVD effe tegen! Startmotor was zo gebeurd, maar de pasvorm van de nieuwe RVS downpipe was zo belabberd, dat ik heel veel moeite heb moeten doen hem enigzins passend te krijgen. Roodgloeiend stoken, ijzeren pijp erin, buigen maar. Maar ter!ng, wat is RVS hard...
Het zit, maar vraag niet hoe. Niet tevreden, dus.
Als klap op de vuurpijl reageert de auto nu ook eens vaag in de 1 en 2 als ik bij lage toeren weg rijdt. In de 1 vanuit stilstand, dan gaat ie bij 1500 rpm gewoon inhouden, alsof ie verzuipt. Doorschakelen en, dus bij nog lagere toeren, doorrijden en dan gaat het weer goed. Bij volle belasting gaat het ook prima en ook geen probleem in 3-4-5. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen??
Thanks!

Ik dacht om 9 uur te beginnen en dan rond 1 uur wel klaar te zijn. Dat viel GVD effe tegen! Startmotor was zo gebeurd, maar de pasvorm van de nieuwe RVS downpipe was zo belabberd, dat ik heel veel moeite heb moeten doen hem enigzins passend te krijgen. Roodgloeiend stoken, ijzeren pijp erin, buigen maar. Maar ter!ng, wat is RVS hard...

Als klap op de vuurpijl reageert de auto nu ook eens vaag in de 1 en 2 als ik bij lage toeren weg rijdt. In de 1 vanuit stilstand, dan gaat ie bij 1500 rpm gewoon inhouden, alsof ie verzuipt. Doorschakelen en, dus bij nog lagere toeren, doorrijden en dan gaat het weer goed. Bij volle belasting gaat het ook prima en ook geen probleem in 3-4-5. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen??
Thanks!