op de vraag of de aquamist werkt of niet, ik denk dat je het niet zo moet zien als dat je bakken vermogenswinst hebt. de winst zit hem met name in dat je (als ik het goed begrepen heb van jeroen) hogere druk kan rijden, maar dan met minder warmte ontwikkeling en dus minder stress op de onderdelen. (als ik iets zeg wat niet klopt dan hoor ik het graag) er is wel wat winst door de methanol maar dat is miniem geloof ik.
zo inmiddeles is er weer het een en ander aan de gtt vervangen, pas ging het accu lampje aan en de startmotor was al een beetje wispeltuurig dus een revisie dynamo en startmotor erop gezet. verder heb ik de nieuwe remmen binnen zie de . en een aandrijfas de rechter is nu aan de beurt.
Alleen geen stofhoesjes. Dus je zal ze regelmatig even moeten loshalen en in het ATE silicone vet moeten zetten. Anders zit de boel in no time vastgerot.
Dan zou ik dat graag effe lezen. Net zitten zoeken en data sheets zitten bekijken maar vind niets over stofkappen. Enkel de normale O-ring, maar die heeft een andere functie.
Onderhoud:
Alle TAR-OX remklauwen zijn onderhoudsvrij. Het gebruik van de interne O-ringen, waardoor stof en vuil niet naar binnen komen, maakt het ons mogelijk de remklauwen te leveren zonder stof-beschermende hoezen zoals gewoonlijk bij andere producenten. In het onwaarschijnlijke geval dat een remklauw toch uit elkaar moet raden wij u de remklauw naar ons op te sturen.
Standaard??? Dat meen je toch niet zeker. Als je blokken vervangt dan duw je normaal de zuiger terug en ben je klaar (want je zuiger is immers nog brandschoon aangezien daar een nette stofhoes omheen zit). Bij deze remmen moet je alle 6 de zuigers eruit halen en helemaal schoonmaken en vervolgens alles weer met remmenvet in elkaar zetten. Bij een hobby auto niet echt een probleem misschien maar handig is ook anders.....
nu heb ik weer het volgende kleine probleempje, ik kom niet aan mn volle turbodruk. het scheelt niet veel maar een 0,1 bar maar hierdoor werkt het waterinjectie niet omdat deze pas bij 0,9 inkomt.
alleen op het moment dat ik in de 1ste en 2de versnelling volgas geef flitst het lampje van de waterinjectie op het moment dat ik overschakel en de dumpvalve afblaast. dus dan heeft hij heel even 0,9 bar. ik heb al de dumpvalve schoongemaakt en ingevet met teflon en deze is zeker gangbaar. is een dubbele zuiger dumpvalve van primaracing verder kan ik niet echt iets vinden van lekkage aan de slangen etc, iemand enig idee ?
nou weer eens wat remmen zitten erop en worden nu ingereden, ben er nog steeds niet achter waar ik wat druk verlies heb maar denk aan de IC maar zal hem binnenkort eens nakijken. heb ook een alu radiateur besteld is komende week binnen ga dan de oliekoeler meteen een ander plekje geven en het luchtfilter een andere plek geven achter de grill.
yep klauwen enz passen prima, dit setje is eigenlijk ook voor 15 inch zou nog een maat groter aan schijf in moeten kunnen. maar de velgen loopt volgensmij wel weer aan nadat ik hem een tijd terug omlaag heb gedraaid. dus moet wel wat grotere spacers ivm de velgen.
Damn, mooi spul jongen! Die klauwen zijn idd enorm groot in vergelijking met orgineel. Waarom heb je dan niet gelijk schijven genomen voor 16 inch? Hoe is het verschil in remmen tot nu toe?
ja zijn idd een flink stuk groter en remt als een tierelier, mischien nog een keertje extra ontluchten van de week heb ik volgensmij nog niet helemaal goed gedaan. en nog groter was ook nog duurder nu heb ik 280 schijven en 283 zou op 2000 eu komen ongeveer als set