Hallo
Ik heb sind korte tijd een Renault Espace III uit 1998.
Het is een Espace 2.2 DT Lang. De motorcode zou G8T zijn. De motor is tijdens het rijden afgeslagen en wil niet meer starten. Bij de Garage (dealer) zeiden ze dat het iets met de distributie moet zijn. Krukas draait nokkeas staat stil. Reparartie een paar duizend euro. Dezelfde motor uithalen is bijna niet te doen en ook peper duur.
Mijn vraag is, kan ik ook een andere type motor van een espace type III inbouwen bv een 2.0 16V of een 1.9 16V?
Welke motor kan ik inbouwen in een Espace III 1998
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Tuurlijk alles kan ...
maar jij nhebt waarschijnlijk een gebroken distributie riem
daarvoor zou ik niet een benzine motor erin gooien
en dan zit je ook weer met omkeuren en alles ...
Of bedoel je de 1.9 en 2.0 dci's ??
Je zit met veel zaken als misschien wel andere motor steunen
de ecu is anders , en je moet wel een vrijgeschakelde ecu hebben enz enz
voor 1000 euro red je het wel met een kop reparatie hoor
maar jij nhebt waarschijnlijk een gebroken distributie riem
daarvoor zou ik niet een benzine motor erin gooien
en dan zit je ook weer met omkeuren en alles ...
Of bedoel je de 1.9 en 2.0 dci's ??
Je zit met veel zaken als misschien wel andere motor steunen
de ecu is anders , en je moet wel een vrijgeschakelde ecu hebben enz enz
voor 1000 euro red je het wel met een kop reparatie hoor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
2.2 dci past in elk geval wel zonder al te veel moeite maar zoals Sven zegt, dat kost meer dan een kopreparatie. Trek eerst eens de kop er af, mischien valt de schade mee.
Hoi
Bedankt voor jullie reacties
. Ik had al navraag gedaan wat de onderdelen kosten om de kop te veviseren en dan kom ik met materiaal alleen al op €1250,00 dus Sven als jij weet waar ik die onderdelen goedkoper krijg zou dat zeker al helpen.
Het is inderdaad wel een idee om de kop er gewoon eerst eens af te halen en dan te kijken hoe erg de schade is.
Ik had zelf al eens gedacht om de zuigers in de midden stand te zetten en dan kijken of de nokkenas nog helemaal kan rond draaien en als dat kan riem erop en compressie meten. zou dat een optie zijn?
Steven de kop van de dealer ligt er al af, was niet tevreden over hun service.
......
Groet
Marc
Bedankt voor jullie reacties



Het is inderdaad wel een idee om de kop er gewoon eerst eens af te halen en dan te kijken hoe erg de schade is.
Ik had zelf al eens gedacht om de zuigers in de midden stand te zetten en dan kijken of de nokkenas nog helemaal kan rond draaien en als dat kan riem erop en compressie meten. zou dat een optie zijn?
Steven de kop van de dealer ligt er al af, was niet tevreden over hun service.



Groet
Marc
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zuigers in het midden zetten en de nokkenas ronddraaien zegt niet zo veel hoor, als er een paar kleppen krom zijn dan draait die nokkenas nog prima omdat de kromme kleppen open staan. 

Compressie meten kun je wel doen, maar je kunt op 2 vingers uittellen dat er wel een paar krom zijn.
Ik lees hieruit dat je zelf niet handig genoeg bent?
Ik lees hieruit dat je zelf niet handig genoeg bent?
Heel toevallig heeft mijn nichtje hetzelfde verhaal met een Espace van 2007.
De auto werd aangekocht bij de renault dealer, tweedehands met 99.000 km en een jaar garantie. Bij 100.800 km kwamen de eerste elektrische problemen en moest er een ander dashbord in. Geen probleem dacht men nichtje, we hebben toch garantie. Dag Jan, in de kleine lettertjes op het contract staat dat je vanaf 100.000 km 25% van de kosten zelf mag betalen. Op 110.500 km is de riem gekletst. Kostenplaatje: 5800 € voor een ruilmotor (via de dealer) incl. arbeid.
Begrijpelijk dat beiden niet meer te spreken zijn over renault en vooral de espace.
Ik had haar ook aangeraden om even contact op te nemen met Jonker-Huisen.
De auto werd aangekocht bij de renault dealer, tweedehands met 99.000 km en een jaar garantie. Bij 100.800 km kwamen de eerste elektrische problemen en moest er een ander dashbord in. Geen probleem dacht men nichtje, we hebben toch garantie. Dag Jan, in de kleine lettertjes op het contract staat dat je vanaf 100.000 km 25% van de kosten zelf mag betalen. Op 110.500 km is de riem gekletst. Kostenplaatje: 5800 € voor een ruilmotor (via de dealer) incl. arbeid.
Begrijpelijk dat beiden niet meer te spreken zijn over renault en vooral de espace.
Ik had haar ook aangeraden om even contact op te nemen met Jonker-Huisen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Afhankelijk van de dealerSteven schreef:De kop van die dealer of wat?

Dat een riem klets kun je toch niet 1,2,3 doorschuiven op een auto? Dat vind ik uitstel of raar onderhoud. Wat is de vervangtermijn?
Als de riem kletst binnen aangegeven vervangtermijnen lijkt mij dat je bij Renault wel mag aankloppen?
Als de riem kletst binnen aangegeven vervangtermijnen lijkt mij dat je bij Renault wel mag aankloppen?
Stel je maar voor dat dit mensen zijn die weten waar het stuur en de pedalen staan. Verder niks...
Zij hebben Renault RBL (hoofdimporteur België/Luxemburg) aangesproken en het antwoord wat ze kregen sloeg helemaal nergens op. U krijgt alle kosten terug betaald indien U bij ons een nieuwe wagen koopt, zo luide het antwoord.
Wat je zegt klopt wel, mijn eerste vraag was of de riem gedaan werd bij de verkoop van de auto ( bij 99.000). Het antwoord daarop bleef uit en moei mij er verder ook niet mee.
Zij hebben Renault RBL (hoofdimporteur België/Luxemburg) aangesproken en het antwoord wat ze kregen sloeg helemaal nergens op. U krijgt alle kosten terug betaald indien U bij ons een nieuwe wagen koopt, zo luide het antwoord.
Wat je zegt klopt wel, mijn eerste vraag was of de riem gedaan werd bij de verkoop van de auto ( bij 99.000). Het antwoord daarop bleef uit en moei mij er verder ook niet mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !