De afgelopen tijd heb ik het forum weer (mis)bruikt om informatie op te doen over de Megane RS. Niet dat ik ontevreden ben over de Clio maar ik wil na 3,5 jaar wel eens wat anders. In de afgelopen jaren ben ik fan geworden van de producten uit de fabriek van Renault Sport, dus ik wil graag Renault (Sport) blijven rijden! Ik heb mijn oog laten vallen op een Renault Megane Sport F1 team R26 (tjonge wat een mond vol!) uit 2007 in de kleur Jaune Sirius. Gisteren ik mijn handtekening gezet onder de koop overeenkomst. Ik ga dus binnenkort, met pijn in mijn hart, de Clio inruilen…
De atmosferische motor van de Clio is geweldig maar komt pas echt tot zijn recht als je hem op toeren jaagt. Wat een groot verschil met de Megane R26, de turbo is echt een verademing! Tijdens de proefritten (ik heb er twee uitgeprobeerd, één was een schadeauto en slecht hersteld dus heb daar vanaf gezien) heb ik me laten verrassen door het koppel, wegligging en grip van de R26. Ik heb nooit in een ‘normale’ Megane RS gereden dus ik weet niet hoe zo een auto aanvoelt zonder sportonderstel en limited slip differentieel maar deze auto is verschrikkelijk bruut in de bochten. Om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik de nieuwe(re) auto op kan halen!
Omdat de Megane R26, in mijn ogen, een hele speciale auto is leek het me leuk om écht lid te worden van de RTC (nee, niet de Rotterdamse Taxi Centrale). Ik heb me dus net aangemeld, vandaar dat het me wel gepast leek om me ook op het forum netjes voor te stellen. Zoals ik al eerder typte: “Beter laat dan nooit!”.