Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

Die jongen heeft toch nog geen werk?! Dan is hij volgende week al klaar (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

dat snoeiwerk heb ik ook gedaan bij onze nieuwe kas, de tering, ik wist niet waar het eind kwam ! Complete bundels met draden die steeds weer ergens tevoorschijn kwamen.
Bij mij waren ze zelf te cheapass om een tyrap te pakken, daar bundelden ze de bos draden gewoon met de hand, wikkelde daar de dikste draad 3x omheen en knoopten die vervolgens tegen een vast punt aan met een soort van strik :lol:

Happy gardening :D
Tim
Car: E36 M3

Goed bezig Steven! En die foto's zijn weer ouderwets goed :D
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Die jongen heeft toch nog geen werk?! Dan is hij volgende week al klaar (0)
Volgende week, ik verwacht eigenlijk dat ie zondag al gaat :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Car: M536

Zo nou na veel foeteren is de kooi eindelijk pasklaar met alle lasplaten erin, viel me nog wel iets tegen moet ik zeggen, vooral de voorste lasplaten met moeren op de plaat en die blind in de bodem verzinken vanwege het krikpunt wat eronder zit. Maargoed het is gelukt, dash is ook op maat gemaakt en master Robke heeft nog even wat snoeiwerk verricht en geassisteerd, thnx mate :yest:

Nu is die bodem nogal kaalgebrand/afgefikt ( :smile: ) na de inbouw van die lasplaten. Origineel is dat behoorlijk kitterig uit 2 lagen. Wat smeer ik daar nu voor terug. Van die kwasttectyl?

Verder zoek ik ook nog ergens een metertje of 6-7 25-35mm^2 kabel en een hoofdstroomschakelaar. Wie weet waar je dat vandaan vist? Ik zie het bij de diverse autosport leveranciers niet 1,2,3 op de websites staan. En nee, ik hoef geen fancy Caliber rooie meuk voor bijbehorende fancy prijs :p
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

schakelaar bij Brezan en kabel bij de lokale lasboer ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

2x 25² 5 meter, 50 euro :smile:
Tom
Moderator

Hoofdstroomschakelaar van Hella is goed en niet duur. Heb er laatst nog twee gehaald voor de taxibussen. Kosten meen ik 8 of 9 euro per stuk.

En die dikke kabel ligt vaak naast het spoor :lol:

[img]http://www.hetmobielecentrum.com/data/a ... b_3840.jpg[/img]
Florus

Tom schreef:Hoofdstroomschakelaar van Hella is goed en niet duur. Heb er laatst nog twee gehaald voor de taxibussen. Kosten meen ik 8 of 9 euro per stuk.

En die dikke kabel ligt vaak naast het spoor :lol:

[img]http://www.hetmobielecentrum.com/data/a ... b_3840.jpg[/img]
Heb 'k ook i/d blauwe gtt zitten,prima schakelaar (Y) gewoon ff bij Brezan shoppen (Y)

En die kale plekken wel eerst ff behandelen met zink of primer, daarna afsmeren met een laag kit en daarna Motip anti steenslag of direct tectyl erover :wink:
Steven

Van 3M heb je van die bodemkit, alleen 30 euro voor zo'n blik vind ik wat overdreven voor die 6 hoekies.
Van Motip heb je van die bitumenkit, 9 euro ofzo. Is dat nu hetzelfde? Niemand die zo'n blik heeft waar ik 3 kwaststreken uit kan vissen voor een biertje? :lol:

Die 25-35 mm2 kabel moet ik nog even voor zoeken, met die hoge koperprijzen is dat geen echt grappige aanschaf... (jaja ik ben nog even een zeurderige backpacker met weinig geld :D )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

kom maar langs om die naden in te smeren :lol:
Kost je meer dan 3 tienen aan benzine haha
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus

Gewoon ff een koker Technobond carroseriekit halen bij de Brezan, prima spul! Kost ook iets van €9,-
Steven

Ah van die zwarte kleefmeuk? Die heb ik zowaar al gebruikt om de lassen mee af te smeren. Alleen wel beetje lastig aanbrengen, maargoed zal die tube idd maar ff leegkliederen.

Maar nu nog goedkopie stroomkabel, wie-o-wie? :smile:
Steven(stk)

Steven schreef:Ah van die zwarte kleefmeuk? Die heb ik zowaar al gebruikt om de lassen mee af te smeren. Alleen wel beetje lastig aanbrengen, maargoed zal die tube idd maar ff leegkliederen.

Maar nu nog goedkopie stroomkabel, wie-o-wie? :smile:
:P bmw 1-serie op de sloop zoeken en de kabel eruit trekken ? , maar hoeveel meter moet jij hebben ? , ik heb ook nog aardig wat nodig (mijn blok zit er weer in en die accu moet naar achter) en jp vast ook wel.
Steven

Metertje of 6 zit je snel aan, een bmw compact heeft em ook achterin trouwens, hmm vrijdag even de sloop op :)
Steven(stk)

Steven schreef:Metertje of 6 zit je snel aan, een bmw compact heeft em ook achterin trouwens, hmm vrijdag even de sloop op :)
doe mij ook een metertje of wat dan :P
GJ
Car: Megane 4 RS

Het zal kwa lengte misschien niet genoeg zijn maar bij een MINI Cooper S ligt ie ook achterin. :~
Megane R26 -> Megane 4 RS
Tom
Moderator

Veel benzen (bijv een W211) hebben de accu ook achterin liggen en dan liggen er ook serieuze diktes (vingerdik) door de auto. Daar zitten mooie stukken in.
Steven

Zo beetje stof afblazen, al zit de clio nog onder de troep na wat ring- en zandvoortwerk :D
Kooi zit er in ieder geval goed in, doet het vooral erg goed voor de gemoedsrust. En daarbij ook wel wat stijfheid uiteraard.

Goed nog even ringfotootje:
[img]http://www.ringportal.nl/uploads/images ... C_4677.jpg[/img]

Beetje raggen op Zandvoort:
[img]http://www.circuitfotografie.nl/photo/a ... IJ0914.jpg[/img]

Maargoed even wat anders, nu zuipt dat ding wel stevig de laatste jaren, dat ik em net had wassie nog wel eens echt zuinig, maar tegenwoordig is de 1:10 met moeite te halen. Nu zit dat deels ook wel in de rechtervoet uiteraard, maar ik zat laatst eens met de stekker van de lambdasonde te spelen en je hoort gewoon geen verschil in de stationairloop tussen wel- of niet aangesloten.

Nu kan ik me wel herinneren dat hij behoorlijk kan zuipen als de lambda rot is met originele chip en stationair moeilijk loopt en rookt?
Dus ik wil dat ding maar eens doormeten, wat moet ik nou precies meten op dat ding?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ff testen met een andere, minstens zo snel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Ronald, heb je d'r nog 1? :D
Tim
Car: E36 M3

Nee die zitten allemaal vastgelast :P
Haas

volgens mij was die 2 weken geleden nog aanwezig ;)

Heb er nog 1 liggen btw, los. Kan m wel ff opsturen naar je, maar heb geen garantie of die nog goed is, want die komt van die vastgelopen 16ventiler af..
Steven

Ja liever meet ik het even na, scheelt ook weer dat kreng eruit draaien en budgetair gezien zomaar 'ff' een nieuwe kopen, vind ik ook weer zoiets.

Es kijken of ome Robke reageert, die weet dat vast wel :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik heb er nog wel 1tje liggen maar die heb ik zelf nodig, mijn 19 staat nog in onderveranderde staat na Zandvoort met die vastgelaste half afgesleten lambdasonde in de schuur..

Je kunt 'm wel doormeten hoor, ding heeft 3 draden, 2 witte en een zwarte, 1 witte is voor de lambdaverwarming en de andere witte voor de regeling. Dus gewoon de stekker lostrekken en even meten.. als het goed is moet 1 van de 2 witte draden varieeren tussen 0,1 en 0,9V bij iets verhoogd toerental. blijft ie hangen op een bepaalde spanning dan is ie gewoon stuk, geeft ie niets aan is ie ook stuk en meet je 12V dan heb je de verkeerde draad. :D

Owja, hij moet ook op temperatuur zijn, anders doet ie ook niets. :) ik ben dus teruggereden uit Zandvoort met een afgekoppelde lambdasonde en hij liep beter zonder lambdasonde dan met die half afgeslepen lambdasonde die nu in de voorpijp zit. hij rookt alleen een beetje zwart boven de 5000 RPM. :lol:

ff bij de Brezaap of andere onderdelenboer kijken, ik had een tijdje geleden (ja, dat afgeschuurde ding was nog niet zo oud...) een splinternieuwe NGK lambdasonde voor 62euro incl. BTW. Het punt was bij mij alleen dat de oude lambdasonde met wat schroefdraad mee kwam uit de voorpijp, de nieuwe er wel weer in ging en ik 'm ook nog prima kon vastdraaien maar dat dat gat in de voorpijp iets groter wordt als ie gloeit bij 7000 RPM na 20minuten en dat je 'm dan verliest. :p moet ik nog steeds even een oplossing voor verzinnen..
Haas

je mag m ook gewoon lenen hoor, voor mijn part rijd je er ff mee om te kijken of het scheelt... (Y)
Steven

Geen meeting binnenkort ergens? Kunnen we weer ff slap ouwehoeren met de handen in de zakken :D

Trouwens hoe kun je nou 12 volt meten als je die stekker los hebt van de Ecu? Dan zit je duidelijk in de verkeerde stekker te prikken lijkt me :p
Ronald1916V

Steven schreef:Geen meeting binnenkort ergens? Kunnen we weer ff slap ouwehoeren met de handen in de zakken :D

Trouwens hoe kun je nou 12 volt meten als je die stekker los hebt van de Ecu? Dan zit je duidelijk in de verkeerde stekker te prikken lijkt me :p
Die kun je ook niet meten als de stekker er af is, maar je kunt ook meten met de stekker er op. :) ik zal is ff kijken of ik er toevallig NOG 1 heb liggen, neem ik 'm wel ff mee naar de afsluitingsmeeting. :)
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:Geen meeting binnenkort ergens? Kunnen we weer ff slap ouwehoeren met de handen in de zakken :D

28e hè in Meppel
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Ga jij nog dan? Denk trouwens dat ik naar Essen ga of in Slowakije zit ;)
Steven

Misschien ros ik terug wel even over Zwolle trouwens, ziet ernaar uit dat ik nog wel in de buurt blijf.

Voor degenen die het willen weten, heb zojuist het contract getekend hoor, ik ben mooi in de boot gelokt :D
Ronald1916V

Steven schreef:Misschien ros ik terug wel even over Zwolle trouwens, ziet ernaar uit dat ik nog wel in de buurt blijf.

Voor degenen die het willen weten, heb zojuist het contract getekend hoor, ik ben mooi in de boot gelokt :D
Ik moet sowieso die ene lambdasonde nog in m'n voorpijp zien te krijgen, heb de 19 net even opgehaald om 'm morgen op 't werk ff te wassen, na Zandvoort heeft ie alleen maar stof staan happen in de schuur dus dat moest ff gebeuren, trap ik net WEER ff bij 6000 RPM de lambdasonde uit de voorpijp, dat laswerk was dus niet voldoende. :D

Nu zit ik weer met die klereherrie opgescheept, naja morgen alleen maar ff naar 't werk er mee en weer terug. :lol:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Feli Steven.

En u ?? Elke dag forensen tussen B'wijk & G'chem ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

rugzakkie op en rondzwerven in G'chem :lol:
Plaats reactie