Jacob 5 Gtt / 5 AT / Megane 3 Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jacob Priem

Ik ben dinsdag nog teruggeweest naar de dealer, de magazijnman heeft alle gegevens genoteerd die op het chassisplaatje stonden. Daarnaast had ik de foto van Gerry geprint en voor hem was het nu wel duidelijk dat de strip die nu was geleverd gewoon een productiefout was. Voor de zekerheid ging hij nog wel controleren of het bestelnummer juist is.

Hij ging nu de foto ook weer doorsturen/faxen naar Belgie en zodra er e.e.a. duidelijk is zou ik een seintje krijgen. Ik wacht morgen nog af en anders vrijdag maar even langsrijden en kijken wat de stand van zaken is.

Dat van het "chromen-bumper" misverstand kwam overigens niet vanaf het magazijn in Belgie, 1 van de collega's in het magazijn had dit geroepen na het zien van de foto's.....
Riël
Über-Spammer

Al reactie, want ik ben ze ook aan het bestellen en bij de dealer ligt nu denk ik hetzelfde euvel...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jacob Priem

Nee, het is helaas nog niet opgelost.

Heb eind juli nog wel contact gehad met de dealer, ze waren er mee bezig in Belgie. Omdat ik verder maar niets hoorde ben ik afgelopen maandag langs gegaan, de magazijnman die mij hielp was nu op vakantie en zijn collega had net zijn eerste dag dus het was weer even zoeken naar de stukken en bij lezen.

Hij zou maandagmiddag Belgie bellen en mij e.e.a. laten weten, heb nog niets gehoord. Ik moet er morgen in de buurt zijn dus dan ga ik maar eens langs kijken of het nu eindelijk een keer opgelost kan worden.

Bij de dealer zeggen ze allemaal : "ja, er is duidelijk te zien dat de afwerking niet klopt" Maar kennelijk gaat dat er in belgie niet helemaal in, terwijl als ze er eentje van de voorkant uit het schap trekken ze het duidelijk kunnen zien....

Kortom: hopelijk morgen meer nieuws
Riël
Über-Spammer

[img]http://lh6.ggpht.com/_sttOeKMpdqI/TGLeC ... AG0443.jpg[/img]

Ollie bij de dealer in Roermond zal er ook wel achteraan gaan, heb dezelfde fout gekregen vandaag.
Jacob Priem

Ben vandaag nog langs de dealer gegaan, kennelijk ligt het nu inmiddels bij Renault Frankrijk. Zij hadden daar echter alles digitaal nodig (was eerst via fax met Belgie gegaan ofzo).

Ik heb net de foto's naar de Magazijn manager gestuurd en hij zou ze doorsturen en mij op de hoogte houden.
Jacob Priem

Update, het leek ook eerst op een leuke update :-(

Het probleem lag bij de de "Helpdesk parts" Benelux sinds 12-08, ik kreeg vorige week donderdag een mailtje doorgestuurd dat het was gecontroleerd in het vak en dat die gewoon waren afgewerkt. :D

De magazijnman heeft er gelijk eentje besteld en kreeg net een mailtje dat er dus weer een niet afgewerkte strip is opgestuurd. De vraag/klacht staat nu dus weer uit.

Heb jij al wat gehoord Riël ?
Riël
Über-Spammer

Nope... :(
Jacob Priem

Afgelopen maandag kreeg ik een mailtje doorgestuurd van de magazijnman bij de Dealer. Deze was afkomstig van het centrale magazijn van Renault : "Ik heb de strip hier liggen en er is niets van slechte afwerking aan te zien !
U gaat deze morgen dus ontvangen"

De magazijnman bij de dealer was iets minder enthousiast en wilde dus eerst de strip afwachten en terecht blijkt nu, vandaag is de strip binnen gekomen en dus weer zonder afwerking aan de eindstukken.

Hij heeft gelijk een mailtje teruggestuurd en duidelijk aangegeven dat de afwerking aan het begin en eind niet klopt, daar kwam de volgende reactie op terug : "Dit is de enige die verkrijgbaar is en conform volgens Frankrijk.
Deze wordt 22 keer per maand verkocht in Frankrijk zonder enige klacht !"

Dit is toch om moedeloos van te worden ? Echt te belachelijk voor woorden, ik kan er niet bij dat ze daar zo kortzichtig zijn dat deze fout niet opvalt.

Ik heb nu aangegeven dat we nog kunnen proberen om een foto op door te mailen waarbij een fout eindstuk en een juiste van een voorstrip (is hetzelfde) op staat en kijken wat ze dan doen, andere opties weet ik ook niet. :-(
Tom
Moderator
Car: MB

Wat een zakken hooi daar zeg. Zou de wijn daar bij de lunch inbegrepen zijn? :@ . Je zou er haast zelf naartoe rijden om het kwartje te doen laten vallen (S)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer

Wat een bizar verhaal Jacob....,bij ons besteld...?
Echt heel triest...
Willeon de Zoete

:-( :-( never ending story.....

Succes....
Jacob Priem

Ja, het is echt te triest voor woorden. Bij de dealer zijn ze erg behulpzaam (en die erkennen ook dat dit niet klopt), maar bij dat centrale magazijn krijg je het ze dus niet aan het verstand dat de afwerking fout is.

Nee Ivo, besteld bij Stam Leidsche Rijn in Utrecht (werk daar in de buurt).
Tom
Moderator
Car: MB

Voorzijde was toch wel goed? Is het dan echt zo moeilijk daar deze even naast elkaar te leggen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jacob Priem

Ja dat klopt Tom, dat geef ik ook al aan vanaf het eerste moment dat er problemen zijn met de afwerking. Maar om de een of andere reden dringt dat niet door daar ofzo.

Zelfs met de foto erbij van Gerry (met het onderdeelnummer erop en de juiste afwerking, die hebben zij ook digitaal) is het niet duidelijk. Het lijkt wel of ze gewoon simpelweg niet willen kijken / helpen.

Willeon had ook al aangegeven dat hij een maand of 2 geleden wel de juiste strip had geleverd gekregen, ergens in de tussentijd is die fout dus ontstaan.

Morgen maar eens ff langs de dealer in de lunch, kijken of we eruit kunnen komen (desnoods rij ik er inderdaad naar toe, daar heb ik best een paar uurtjes voor over :wink: ).
Riël
Über-Spammer

Ha dan kom ik mee, zit in hetzelfde schuitje :D
jankees

Jonge das echt balen man

Ik denk dat er gewoon een kerel met een verstekbak die strips staat te zagen

[img]http://www.stanleyworks.nl/CatalogImages/1281_prev.jpg[/img]

dat is echt geen porem zeg

Ik hoop dat het nog goed komt succes
Willeon de Zoete

:lol: :lol:
Haas
Car: Megane RS

kun je niet direct bij de importeur terecht? Of achterhaal een adres direct uit frankrijk?
Jacob Priem

Jan Kees : dat gevoel had ik ook ja :lol:

Ik ben nu bezig via de dealer, dus ga eerst dat even netjes afronden (heb die strip ook al betaald).

Kreeg nu vandaag te horen dat er melding van is gemaakt bij de "Account Manager Parts" van Renault Nederland, dus maar weer afwachten.
Jacob Priem

Helaas nog geen update vanuit het "sierstrip-front", zit er morgen weer in de buurt dus misschien eens langsrijden.

Onlangs nog met de Gtt met een rijvaardigheidstraining (vol remmend uitwijken, overstuur/onderstuur) meegedaan, was wel leuk om mee te maken zo zonder ABS. Ik was de enige in de groep zonder ABS en de instructeur gaf mij aan het einde van het stukje theorie de tip om een keer een nieuwere auto te kopen met ABS gezien de extra veiligheid..... toch maar ff verteld dat al eentje thuis staat met ABS / ESP :-)

[img]http://inlinethumb64.webshots.com/46975 ... 600Q85.jpg[/img]

Een tijd geleden heeft er iemand/iets tegen de Clio aangezeten (deukje + lakschade rechtsachter net voor het achterwiel), natuurlijk is de dader onbekend :-( Net langs het schadeherstelbedrijf gereden voor een afspraak, bleek dat ze daar wel leuk vervangend vervoer hadden rijden. De Clio zit net een andere klasse, dus moet ietsje bijbetalen maar dan mag ik die 2 dagen in een Peugeot RCZ rijden :D Geen idee welke motorvariant, maar ben wel benieuwd naar de rij eigenschappen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Wat een soepkip van een instructeur dan |: met zijn mooie tip :(

Wel een gave foto (Y)
Jacob Priem

Zoals ook al in het "algemeen chat-topic" was te lezen: ik moest de huidige tint qua blindering van de RS aanpassen vanwege onze vrienden in het blauw.

Gisterochtend naar het bedrijf http://www.klaassenwindowfilm.nl/ geweest waar ik de Clio toen heb laten blinderen, had veel geluk dat ik op zo'n korte termijn terecht kon. De prijs viel gelukkig ook best mee, heb daarvoor wel even mee geholpen (deurbekleding verwijderd en weer gemonteerd).

Links niet legaal en rechts legaal.

[img]http://inlinethumb14.webshots.com/33293 ... 600Q85.jpg[/img]

Niet legaal:

[img]http://inlinethumb14.webshots.com/46413 ... 600Q85.jpg[/img]

Legaal:
[img]http://inlinethumb49.webshots.com/17648 ... 600Q85.jpg[/img]

Logischerwijs vind ik de niet legale versie net wat mooier staan, maar ben ook behoorlijk tevreden over de nieuwe tint (zeker als je het vergelijkt met geen tint). Ik heb nog wel het advies gekregen om in bezwaar te gaan tegen de boete, het werkelijk gemeten percentage staat namelijk niet op de bon (en is wel verplicht). Eens kijken of dat gaat lukken.

Voor wat betreft de Gtt: de radio gaat verhuizen naar het dashboardkastje (luister er niet heel vaak naar en heb ook afstandsbediening als het nodig is) en in de plaats komen een drietal meters : oliedruk, olietemperatuur en turbodruk. Deels om de "ietwat" onbetrouwbare meters te vervangen (bijvoorbeeld: oliedruk valt regelmatig weg volgens de meter, terwijl er geen probleem is). Daarnaast is de olietemperatuur wel mooi/goed om te weten. Dus een leuk projectje voor in het voorjaar :D
tutuur
Clubsponsor

Oude staat idd wel beter ja! Vind het alleen nergens op slaan dat dat illegaal is, er is prima door heen te kijken...
Jacob Priem

Arthur, nu valt de "oude" blindering inderdaad wel mee maar als er geen zon schijnt (of bijvoorbeeld in de schemering) dan is het behoorlijk donker qua zicht in de auto (en eerlijk is eerlijk: dan zie je me haast niet zitten).

Ik had gewoon de pech om ze tegen komen op een sombere dag, had de zon geschenen dan had ik waarschijnlijk geen probleem gehad.
Haas

Bij Patrick geweest ja? (Y)
Jacob Priem

Yep, bij Patrick geweest.
tutuur
Clubsponsor

achja, zo is het altijd he.... je zal ze maar net tegen komen :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Bij mijn rode kamper clio 16v met zwarte ramen deed ik meestal als ik onze vrienden zag snel het raam open :lol:

Die waren namelijk ook iets te zwart
Jacob Priem

Dat truukje heb ik ook al een aantal keren moeten gebruiken ja :lol:
Haas

Jochem de Haas schreef:Bij mijn rode kamper clio 16v met zwarte ramen deed ik meestal als ik onze vrienden zag snel het raam open :lol:

Iets? :p
tutuur
Clubsponsor

had bij me eerste auto ook de ramen geblindeerd maar vind niet geblindeerd toch een heel stuk fijner rijden!!
alexs
Contacteer:

Jacob Priem schreef:, besteld bij Stam Leidsche Rijn in Utrecht
Vandaar dat ik je zo nu en dan zag rijden.. Ik vind ze daar bij Leidsche rijn een stuk behulpzamer als bij de oude op de auto boulevard. Viel me alleen op toen ik wat wilde bestellen telefonisch en me kenteken opnoemde en ik de Y zei dat ik diep op de achtergrond hoorde 'Ohh dat is zo een oud barrel' :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:
Jochem de Haas schreef:Bij mijn rode kamper clio 16v met zwarte ramen deed ik meestal als ik onze vrienden zag snel het raam open :lol:

Iets? :p
1 tintje :smile:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe staat het met de sierlijsten voor de bumpers? :)
Leon Cozijn
Contacteer:

Gister deze Megane RS in Rotterdam.
Prachtig :worship: stak zijn hand nog even op en claxoneerde (Y)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 30-970.jpg[/img]
73-LTR-8
Plaats reactie