Hallo allemaal,
ik ben redelijk nieuw hier op het forum. Maar ik zit hier met een kleine vraag, namelijk: Ik wil mijn standaard air intake vervangen. Heb een open luchtfilter (K&N) op de standaard luchtslang.
Bij het demonteren van de slang kwam ik iets tegen waar ik toch vragen bij had, het gaat namelijk om de luchtmassa-sonde vlakbij het blok. Hoe "cruciaal" is deze sonde. Want ik had de air intake van me vriend erop gezet (afkomstig van een civic) en had geen motorstoring of iets dergelijk. Alles deed het nog perfect, het enige verschil is dat tijdens het shift-moment de gasreactie sneller oppakte dan wat ik voorheen had.
Als iemand hier iets op weet, dan wil ik het graag horen. De auto is een Megane Coupe Ph 1 uit 1998, 2.0i
Air Intake vervangen
Die "lucht sonde" is een temperatuursensor. Het motormanagement voert bepaalde correcties uit op basis van de inlaattemperatuur. Ik zou die sensor dus niet weglaten. Het feit dat de auto beter reageert op het gas zal denk ik vooral tussen je oren zitten.
Het klopt dat je geen storing krijgt. De computer neemt een vervangingswaarde aan als je de stekker er af haalt. De correcties op basis van deze temperatuur zijn niet direct cruciaal voor het functioneren van de motor.
Het klopt dat je geen storing krijgt. De computer neemt een vervangingswaarde aan als je de stekker er af haalt. De correcties op basis van deze temperatuur zijn niet direct cruciaal voor het functioneren van de motor.
Het een en ander zal ook wel te maken hebben met toename van het geluid wat weer meer snelheids-beleving af geeft.Bart V schreef: Ik zou die sensor dus niet weglaten. Het feit dat de auto beter reageert op het gas zal denk ik vooral tussen je oren zitten.