Verbruik Megane II LPG fors toegenomen

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

'Tis alweer een tijdje geleden, maar echt spannend qua auto's is het niet bij mij. Alles werkt, en de GTT staat nog steeds in de stalling |:

De Mégane tuft nog vrolijk verder en is vorige week ook zonder noemenswaardige problemen door de APK heen gereden.
Al heb ik sinds een week of 4-5 geconstateerd dat het verbruik enorm is toegenomen, waar ik altijd een gemiddeld verbruik haalde van 1:10 gemiddeld, haal ik nu amper 300 km op een 40l liter tank.

Ik ben al een aantal dingetjes bij langs gelopen, kan geen lekkage vinden en heb ook niet het vermoeden dat de remmen aanlopen.
Ik vermoed zelf dat er ergens in het brandstof systeem iets niet klopt, maar voordat ik de auto wegbreng wil ik de vraag hier neerleggen en kijken of er iemand een idee heeft wat het kan zijn.

De auto is een MeganeII 2.016v Grand tour op LPG
Bart V

Al gekeken of je verbruik op benzine wel normaal is? En wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen? LPG is bijzonder gevoelig voor verslechterende bougies.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Hmm nu zeg je wat, bougie's hadden al vervangen moeten worden. Ik zou het doen bij de APK, maar dit is mij ontschoten.
Morgen direct maar even doen.

Het verbruik op benzine heb ik nog niet gecheckt. Om dat echt goed te checken, moet je toch 2-3 tankjes verbruiken en benzine is niet zo goedkoop. Ik weet dat het wat slap is, maar door omstandigheden is het budget gewoon niet ruim genoeg.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Is de Bosch 0 242 240 653 de juiste?
Riël
Über-Spammer

Vraag anders even naar een bougie voor LPG motoren, die blijven net wat langer goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Vraag anders even naar een bougie voor LPG motoren, die blijven net wat langer goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Had ik al aan gedacht, maar bedankt voor het opletten (Y)
0 242 240 653 - Bougie Platin-Ir CNG/LPG
Specs:

* Elektrodenafstand 0.7mm
* Aanhaalmoment 28Nm
* Buitendraad 14mm
* Spoed 1.25mm
* Draadlengte 19mm
* Sleutel 16mm
* Vonkpositie 4mm
* 1-polig
* 10.03-05.09, Aardgas
* LPG
* Interval 30000 km
Dit staat in de product omschrijving, zijn ook fors stuk duurder dan de standaardbougie. 11 euro p/s tegen 2,25.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb even de boel wat zitten te berekenen en kwam met dit excel-lijstje:

[img]http://www.modelbrouwers.nl/albums/copp ... rbruik.jpg[/img]

Op zich lijkt het niet echt spectaculair, zeker als je nagaat dat ik in de maanden hiervoor elke dag tegen de 100km per dag reed, meestal snelweg en nu eigenlijk alleen maar kleine stukjes.
Toch zegt het gevoel me, dat het niet klopt. De eerste kilometer rijdt ik standaard op benzine, wat het gas meer-verbruik op de kleine stukjes zou moeten compenseren.
Daarnaast heb ik in eenzelfde periode gezeten waar ik de auto op kleine stukjes reed en volgens mij ook 1:10 reed.

Morgen de bougie's en een nieuw filtertje monteren en maar weer verder kijken.
Steven
Car: M536

Bwah gebruik je de airco niet veel in de laatste tijd? Vooral bij die 1.6jes hakt die Airco ook altijd aardig in het vermogen. Misschien wat meer filerijden en het is warmer, zijn allemaal factoren die ook mee kunnen spelen.

Verder fluctueerde het verbruik op gas met mijn Laguna altijd, soms weer 1:10 en soms weer 1:7. Sterk afhankelijk van de rijstijl. Ik vind fluctuaties van 1:10-1:8 niet zo heel vreemd eigenlijk.
Plaats reactie