Nieuw lid, Ralph, Clio RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Even voorstellen.

Ik ben Ralph, 26 jaar en woon in Almere. Zocht een leuke hobby auto om ook naar mijn werk te rijden. Uitgekomen bij de Clio 2 ph1 RS. Mijn vriendin zag liever een Aygo omdat die zo lekker zuinig is....... Toen werd ik verliefd op de Clio die te koop stond van mede RTC lid Patrick B. Proefrit gemaakt en ik was meteen verkocht. Auto rijdt super, een heerlijke skelter om mee te rijden.

Het leuke is dat mijn vriendin en dochter nu ook liever met de Clio op pad gaan :grin: . Dat terwijl we een Focus station gezinsbak hebben staan...

Foto's volgen.

Tot ziens! Ralph
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Welkom (tu) :D

Hebt een mooie phase1 gekocht van Patrick :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Ja dat is zeker zo!!

Zag dat Patrick een goede opvolger heeft gekocht :worship:
Iemand enig idee hoe ik wat foto's kan plaatsen?
Gr
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Je moet ze eerst uploaden naar een online fotoboek.

http://www.photobucket.com is een erg fijne in gebruik.
Meld je aan, zorg dat je bij de instellingen van de upload het formaat 800x600 aanzet en upload de foto's.

Daarna plaats je de foto hier met de [ img] [/img ] code. (zonder de spaties)

Die staat als het goed is onder de foto zodra ze online zijn.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Welkom op het forum! Leuk om te lezen dat ze liever de Clio pakken :lol:
The Butcher
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 11:02
Locatie: wijk bij duurstede

welkom! en kokm maar op met :foto:
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Hierbij de foto's!

[img]http://a.imageshack.us/img15/2711/clio4.png[/img]
Shot at 2010-08-03
Phase 2 achterlichten en bumper

[img]http://a.imageshack.us/img713/4905/clio2.png[/img]
Shot at 2010-08-03
Phase 3 velgen

[img]http://a.imageshack.us/img44/8121/clio3.png[/img]
Shot at 2010-08-03
Pipercros luchtfilter
[img]http://a.imageshack.us/img844/4349/clio.png[/img]
Shot at 2010-08-03
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mochten de velgen ooit nog eens weg moeten... :~
Dan heb je een koper :p
Rij nu namelijk op de zilveren versie rond, maar wil nog naar antraciet.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Waarom zet je er niet eens 17" maxi's onder tom? Had ik destijds bij de rs van Kim ook gedaan (Y) :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

staat netjes met antraciete ph.3 wielen (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Eigenlijk kwijl ik op de NervaSport in 17".

Ooit bij een meeting een zwarte gezien met deze combi. Héérlijk.
Maargoed, huisje boompje etc. hè, dus qua budget stroomt er minder richting de Clio ;)

Ik moet van de winter de huidige velgen opknappen, dus misschien dan meteen maar antraciet spuiten? ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Oef, heb afgelopen jaar een nieuw setje nerva's gehad, zijn nu naar een andere forummer van hier :p

Huidige wielen opknappen is het voordeligst waarschijnlijk (Y)
The Butcher
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 11:02
Locatie: wijk bij duurstede

hey deze clio heb ik weleens te koop gezien laatst dacht ik :ja:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooie clio rs (Y)

welkom hier. En volgens mij is hij goed terecht gekomen



(F) (F) (F) (F) (Y)
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Ja Patrick, hij is goed terecht gekomen hoor!

Gelukkig heb ik een dochter die het heerlijk vindt om te helpen de auto te wassen!! Ik bedoel, als je dochter vraagt of we een stukje gaan rijden..... daar zeg je geen nee tegen. :p

Clio gek ala 2026! :lol:

Gr
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

LOL. Leuk dat je meteen echt (betalend) lid bent geworden (Y)
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Iemand ervaring met supersprint uitlaat systemen?

Wil graag een spaghetti uitlaat spruitstuk en een sportkat.

Ga ik hier nog veel van merken wat betreft prestaties?

Gr,
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Leuke auto. Wielen staan ook erg mooi.
Mijn originele wielen ook eens antrazit grijs spuiten voor de winterbanden.

Uitlaat lijkt me niet echt nuttig om te tunen.
Ik rij al vanaf 1988 in getunede auto's en ben wel altijd met de uitlaat begonnen, maar puur omdat kort daarna de motor aan de beurt was.
Dus heb je grootse plannen dan hoort ook de uitlaat erbij.

Een grotere diameter is dus alleen noodzakelijk als de motor erom vraagt.
Al zal een katloze uitlaat en een beter spruitstuk wel iets schelen maar naar mijn mening veel te weinig in verhouding tot de prijs.
Door meer geluid lijkt het harde te gaan maar meestal is dat alleenje beleving.

En een brulpijp.....dat is allang uit en alleen voor gastjes met meer herrie dan snelheid.
Ik wil wel meer geluid, maar dan door throttlebodies a.u.b.
:wink:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom bij de RTC!! Echt een gave RS heb je gekocht!! Die wielen staan echt super!! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Ja om meer herrie doe ik het idd niet, dan toch maar door sparen voor die mooie turbo kit van k-tec :grin:
Zijn er leden van RTC met een clio 2 met turbo??
Gr
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Om te beginnen zou je kunnen gaan denken aan een chip van Fastchip.
Even laten afstellen eventueel met uitdraai en klaar voor een goede prijs/prestatieverhouding.
En je weet meteen het exacte motorvermogen.

Turbo is leuk en kan veel vermogen brengen maar ook erg prijzig.
Wil je het serieus aanpakken dan gaat het bij 5000 Euro beginnen.
Gaat niet echt supermooi klinken behalve een dumpvalve-fluitje bij gas los.

Zelf overweeg ik een ITB setje, dus throttlebodies met een aangepaste computer, eventueel DTA computer.
Dan krijg je er serieus vermogen bij zonder dat de motor open hoeft. Denk rond de 210pk zonder nokkenassen etc.
Het verbruik blijft beperkt en een geluid om kippevel van te krijgen. En dat niet alleen bij gas los.
Kost rond 2500 Euro inclusief prijzige DTA computer met closed-loop mogelijkheid, afstelling enz...
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Dat is wel een goed idee, beginnen met een chip met uitdraai. Was ook niet van plan zoveel geld uit te geven om hem nog veel sneller te maken, vind hem nu al behoorlijk snel! heb jij er een chip in van Fastchip Cliogek1970 ? goede ervaring mee? gr
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

geloof me, je merkt het wel als de rs gemapped is hoor!!!

en als er een probleem is, vind die da normaal ook

van mij ging de gasklep bv niet helemaal open
geflikst

maar dan nog maakt mijn auto eigenlijk niet het vermogen dat hij zou moeten maar kom, hij marcheert wel :bang:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Welkom en een zéér nette rs! 8)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Cliogek1970 schreef:Om te beginnen zou je kunnen gaan denken aan een chip van Fastchip.
Even laten afstellen eventueel met uitdraai en klaar voor een goede prijs/prestatieverhouding.
En je weet meteen het exacte motorvermogen.

Turbo is leuk en kan veel vermogen brengen maar ook erg prijzig.
Wil je het serieus aanpakken dan gaat het bij 5000 Euro beginnen.
Gaat niet echt supermooi klinken behalve een dumpvalve-fluitje bij gas los.

Zelf overweeg ik een ITB setje, dus throttlebodies met een aangepaste computer, eventueel DTA computer.
Dan krijg je er serieus vermogen bij zonder dat de motor open hoeft. Denk rond de 210pk zonder nokkenassen etc.
Het verbruik blijft beperkt en een geluid om kippevel van te krijgen. En dat niet alleen bij gas los.
Kost rond 2500 Euro inclusief prijzige DTA computer met closed-loop mogelijkheid, afstelling enz...
Met alleen itb's haal je echt geen 215pk, eerder 190 Meeste pk per euro haal je met een lage compressie turbo kit. Maar mijn voorkeur gaat ook naar itb's, daarmee behoud je het hoog toerigge karakter van een clio. En het geluid is inderdaad meesterlijk.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ik vind 190pk wel erg mager geschat hoor. Ik weet dat een RS182 geen echte 182pk levert, maar 190pk?

Ik heb dus een 182. Als je daar Jenvey throttlebodie op monteerd met DTA dan kom ik zeker over de 200pk grens heen zonder andere nokkenassen.
Een DTA management is meer dan een aangepast chippie. Daarmee programmeer je de auto optimaal.
Een DTA S60 kost op dit moment 940,- incl BTW maar die kan in closed loop met en lineaire lambdasondelopen draaien, waardoor je in het dagelijks gebruik zo zuinig mogelijk kunt rijden en toch veilig kunt racen als je dat wilt. Ideaal voor een auto die dagelijks wordt gebruikt!

Compressor is ook wel leuk maar doe mij die ITB's maar hoor!
:yest:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kijk eens rond op een engels clio forum. Daar rijden er genoeg met itb's op een f4r en met alleen itb's kom je niet boven de 200. En er zit maar weinig verschil tussen een f4r van een rs172 en rs182.
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Misschien ben ik een cultuur barbaar, maar wat doet een throttlebody precies?? Mijn vorige hobby was een Kawa ninja 900. :) Zijn er bedrijven in Nl waar ik voor dit soort tuning terecht kan?

De auto rijdt zo al super, lijkt me alleen geweldig hem nog wat meer roffel in de uitlaat te geven en net die extra pk's, zonder te overdrijven.
Heb denk ik een los schotje in mijn middendemper, zit een irritante rinkel in.
Iemand nog een vervangende pijp liggen?

Gr
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

google er eens op. Het is een andere vorm voor je inlaattraject. Ipv 1 gasklep en een lomp inlaatspruitstuk ga je gebruik maken van 4 gaskleppen met een erg kort inlaat traject.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dit verlaagt wel je koppel volgens mij, heb wel eens een artikel gelezen over inlaattrajecten met lengtes en vormen.....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Variatie in lengtes van de kelken en inlaatdeel geeft idd andere resultaten. Dat zul je naar wens en met proberen/testen moet kiezen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

De lengte van de kelken heeft inderdaad invloed op het koppel/vermogen.

Met DTA ruim 200pk is mij toegezegd door de tuner. Dus niet alleen de ITB's.
Die heeft als enige een DTA op een Fiat Barchetta 1800 aan het werk gekregen terwijl andere tuners zeggen dat het onmogelijk is.
En alle standaard electronica blijft ook gewoon werken.
Die Barchetta ging van standaard 130pk naar 190pk op de MaHa rollenbank met alleen iets snellere nokkenassen, verstelbaar nokkentandwiel en DTA.
Die tuner haalde 242,6pk uit mijn Corsa met Jenvey's, DTA, iets scherpere nokkenassen/tandwielen, lichte kopbewerking grotere zuigers.
Dat is standaard een 150pk blok dus bijna 93pk winst. Ook het koppel steeg naar 275Nm.

Het voordeel van DTA is dat deze wordt geprogrammeerd voor jouw motor, terwijl een standaard management een massaproduct is. Hierdoor blijft er vermogen liggen. Een DTA kan je dus zien als een heel goede vorm van chiptuning.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RJ7OIGM.jpg[/img]
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Ben de afgelopen tijd aan het informeren geweest wbt tuning van de Clio.
Conclusie die ik eruit heb getrokken is dat ik hem wil laten chippen incl dyno run. Ben heel benieuwd wat het blok zo levert. Ik zit er ook aan te denken de kat te vervangen voor een rvs pijp. Is alleen zo een gedoe voor de keuring elk jaar. Kat ertussenuit schijnt wel een nog mooier geluid te geven, iemand ervaring? Verder houd ik hem denk ik zoals hij is, hij doet me nog steeds een glimlach geven van oor tot oor :smile: Gr Ralph
RSRalph
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 11:10
Locatie: Almere

Weer even een update:

Nu ongeveer 6000 km gereden met mijn bolide, hij bevalt nog steeds super.
Nu wel een klein litertje olie verbruikt. Verder heb ik er nu een setje winterbanden met 15 inch standaard lm velgen onder zitten. Had een lm velg als reservewiel, ik heb er nog 3 bij kunnen scoren. Staat toch weer wat netter dan die stalen velgen.

Kon helaas niet bij de meeting in Meppel zijn. Was toen op vakantie.
Verder heb ik de standaard radio er weer in gezet. Lekkage gehad, bleek de dorpel afvoer verstopt te zitten.

Al met al vind ik het een top auto en hoop er nog heel lang plezier van te hebben.

Gr Ralph

[img]http://img258.imageshack.us/img258/6237/sdc12734.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

http://yfrog.com/76sdc12734j
Plaats reactie