
Mankementen topic Clio RS.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik alleen 's morgens. Als ik op het werk 's middags (16:30) weg ga heeft ie er geen last van. Eens even zien of dat te vinden is 

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik heb het niet als ik hem 's middags start, maar wel als ik hem 's nachts na het werk start (03:00u). Terwijl in beide gevallen de auto even lang stil heeft gestaan. Ik zie toch een relatie met kou/vochtigheid..Adinsx schreef:Ik alleen 's morgens. Als ik op het werk 's middags (16:30) weg ga heeft ie er geen last van. Eens even zien of dat te vinden is
lol, tis stervis nat de laaste dagen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Update: Storingen uitgelezen, positief en negatief
Zoals aangekondigd na m'n werk even op pa's werk langsgereden om de Clio uit te lezen.
Clip eraan, even laten initialiseren op het CANbus-netwerk en uitlezen maar.
ABS-ESP storing:
In de ABS-rekeneenheid bleek inderdaad een storing opgeslagen. Meteen lekker duidelijk.
Een rode punt (hier donker grijs) achter de melding.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... MG3785.jpg[/img]
De sensor zelf kan het probleem dus veroorzaken, maar waarschijnlijker is dat de bedrading of de stekker ergens tegenaan ligt.
We hebben de fout gewist maar bijna meteen kwam de storing er opnieuw in.
Zaterdagavond ga ik de auto thuis op de brug zetten en de boel controleren.
Ben allang blij dat het geen lastigere en grotere storing is, voor zover dat nu te overzien is
Bovenaan staat positief en negatief, dus komt ie:
luchtverontreinigingsstoring
Dat lampje was alweer een tijdje uit, maar uiteraard wordt er een storing weggeschreven. Dit keer in het Benzine-Inspuitsysteem.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... MG3786.jpg[/img]
En ja, dit is wat lastiger.
Wat verder uitzoekwerk in de live-data (zowel met lopende al stilstaande motor) leerde ons dat er een misfire (gemiste verbranding) heeft plaatsgevonden in Cilinder 1. Kan wel eens gebeuren, maar nu de oorzaak nog.
Het viel op dat de voorste lambdasonde niet lekker mee deed. Het mV gehalte steeg niet goed genoeg naar ~400mV.
Het puntje erachter was overigens oranje. Achter de gemiste verbranding rood.
Opnieuw deze storingen gewist en de motor gestart. Ook toen was de live-data nog niet helemaal lekker.
Echter nu kwam er een rode stip achter de voorste lambdasonde...
Die doet dus ook niet lekker mee. Ook die ga ik zaterdag nakijken of de bedrading wel goed is en of de sensor zelf niet vervuild is.
Daarnaast zijn de Fuel-trim waarden tot bijna maximaal opgelopen. Dit is wel wat simpeler op te lossen door het systeem te flushen met Forté wat toch al in de planning stond.
Speciaal voor Riel zal ik daarna de Fueltrims ook weer even vermelden
Al met al een heel verhaal voor jullie, maar het komt er op neer dat de ABS-storing snel opgelost zal zijn.
En hoewel de motor niet merkbaar raar loopt, of inhoud, ga ik natuurlijk ook die storing uitzoeken.
Getaxeerde schade:
Verder is ook de schade getaxeerd.
Grofweg 700 tot 800 euro, dat ligt eraan of het tot over het zijscherm uitgespoten moet worden.
Het meenemen van de schaafwond aan de voorbumper gaat 100 euro kosten en de achterbumper netjes maken ongeveer 200 euro erbij.
Daar denken we nog even over na cq. even @ home over hebben.
Wordt vervolgd, evenals de verkeerde aansturing van het branstofpomprelais. Was geen tijd voor om dat nog even uit te pluizen.
Zoals aangekondigd na m'n werk even op pa's werk langsgereden om de Clio uit te lezen.
Clip eraan, even laten initialiseren op het CANbus-netwerk en uitlezen maar.
ABS-ESP storing:
In de ABS-rekeneenheid bleek inderdaad een storing opgeslagen. Meteen lekker duidelijk.
Een rode punt (hier donker grijs) achter de melding.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... MG3785.jpg[/img]
De sensor zelf kan het probleem dus veroorzaken, maar waarschijnlijker is dat de bedrading of de stekker ergens tegenaan ligt.
We hebben de fout gewist maar bijna meteen kwam de storing er opnieuw in.
Zaterdagavond ga ik de auto thuis op de brug zetten en de boel controleren.
Ben allang blij dat het geen lastigere en grotere storing is, voor zover dat nu te overzien is

Bovenaan staat positief en negatief, dus komt ie:
luchtverontreinigingsstoring
Dat lampje was alweer een tijdje uit, maar uiteraard wordt er een storing weggeschreven. Dit keer in het Benzine-Inspuitsysteem.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... MG3786.jpg[/img]
En ja, dit is wat lastiger.
Wat verder uitzoekwerk in de live-data (zowel met lopende al stilstaande motor) leerde ons dat er een misfire (gemiste verbranding) heeft plaatsgevonden in Cilinder 1. Kan wel eens gebeuren, maar nu de oorzaak nog.
Het viel op dat de voorste lambdasonde niet lekker mee deed. Het mV gehalte steeg niet goed genoeg naar ~400mV.
Het puntje erachter was overigens oranje. Achter de gemiste verbranding rood.
Opnieuw deze storingen gewist en de motor gestart. Ook toen was de live-data nog niet helemaal lekker.
Echter nu kwam er een rode stip achter de voorste lambdasonde...
Die doet dus ook niet lekker mee. Ook die ga ik zaterdag nakijken of de bedrading wel goed is en of de sensor zelf niet vervuild is.
Daarnaast zijn de Fuel-trim waarden tot bijna maximaal opgelopen. Dit is wel wat simpeler op te lossen door het systeem te flushen met Forté wat toch al in de planning stond.
Speciaal voor Riel zal ik daarna de Fueltrims ook weer even vermelden

Al met al een heel verhaal voor jullie, maar het komt er op neer dat de ABS-storing snel opgelost zal zijn.
En hoewel de motor niet merkbaar raar loopt, of inhoud, ga ik natuurlijk ook die storing uitzoeken.
Getaxeerde schade:
Verder is ook de schade getaxeerd.
Grofweg 700 tot 800 euro, dat ligt eraan of het tot over het zijscherm uitgespoten moet worden.
Het meenemen van de schaafwond aan de voorbumper gaat 100 euro kosten en de achterbumper netjes maken ongeveer 200 euro erbij.
Daar denken we nog even over na cq. even @ home over hebben.

Wordt vervolgd, evenals de verkeerde aansturing van het branstofpomprelais. Was geen tijd voor om dat nog even uit te pluizen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Het rubber van de uitslagbegrenzer aan de onderkant van de motor is ineens verdwenen. Rarara
Niet zo lekker voor de aandrijflijn
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_2490.jpg[/img]

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_2490.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
lol, het is een zwak puntje van die dingen, maar dit is wel heel extreem 

Cyst heeft ook nog een sappig verhaaltje over de RS denk ik
Iets met hard rijden op de snelweg en een uitlaat die vind dat je 't mara zelf moet gaan doen.....

Iets met hard rijden op de snelweg en een uitlaat die vind dat je 't mara zelf moet gaan doen.....

Die lambdawaarde kan ook verkeerd zijn DOORDAT je verbrandingen mist. Je moet het wel interpreteren. Ik neem aan dat je een scoopbeeld hebt gemaakt van de lambdasonde om zijn werking te controleren? Wat bedoel je met 'steeg niet naar 400mV'? De sonde moet pendelen, geen waarde bereiken.
Als je signaal te laag blijft heb je dan nergens een lekkage of valse lucht? Als cilinder één slecht verbrand is een laag signaal (= veel zuurstof) ook logisch. Het is dan weer logisch dat hij zijn fueltrim waarden bijstelt. Dus niet 'daarnaast' maar 'daardoor'. Overigens zakken die niet meteen.
Maar flushen zal t wel verhelpen, jij moet mij uitleggen wat dat met fueltrim waardes van doen heeft als je je sludge verwijdert.
Hoe is je ontsteking?
Als je signaal te laag blijft heb je dan nergens een lekkage of valse lucht? Als cilinder één slecht verbrand is een laag signaal (= veel zuurstof) ook logisch. Het is dan weer logisch dat hij zijn fueltrim waarden bijstelt. Dus niet 'daarnaast' maar 'daardoor'. Overigens zakken die niet meteen.
Maar flushen zal t wel verhelpen, jij moet mij uitleggen wat dat met fueltrim waardes van doen heeft als je je sludge verwijdert.

Hoe is je ontsteking?
Ja, ik reed dus lekker op de A2, auto's inhalen. Komt er een lease-golf met finnen aangestormd, lekker kleven. Dus ik hup terug naar zijn 4 en vol wegplanken.. Ik weer terug naar rechts lekker 130, denk ik wat maakt die auto opeens een herrie, alsof ik een sportuitlaat eronder heb..alexs schreef:Cyst heeft ook nog een sappig verhaaltje over de RS denk ik![]()
Iets met hard rijden op de snelweg en een uitlaat die vind dat je 't mara zelf moet gaan doen.....
Toen ik op mijn werk kwam vlug gekeken, bleek de uitlaat tussen de middendemper en de einddemper gewoon gescheurd te zijn.. Vandaag nog een keer gekeken en hij hing nog met 1 draadje ijzer vast. Ik heb de einddemper nu eronder vandaan gehaald, liever dat dan op de snelweg verliezen.. Dus nu heb ik een open uitlaat systeem.

De 182 look van K-tec stond al een tijdje op mijn verlanglijst, dus ik heb hem nu maar meteen besteld. Komt donderdag of vrijdag binnen. Is nog goedkoper dan origineel Renault denkt ik, want alles is gelast tot de kat (middendemper zit niet met koppeling vast dus). Dus ik moet sowieso een heel nieuw uitlaat systeem hebben vanaf de kat. Dan maar meteen goed doen.

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1070007.PNG[/img]
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1060981.PNG[/img]
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1060987.PNG[/img]
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1060993.PNG[/img]
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1060994.PNG[/img]
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/rs/P1070015.PNG[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
JA een bekend probleem ben met mijn 30-gf-xt mijn hele einddemper (orgineel) verloren.
En met mijn 68-FT-XZ een remus einddemper verloren alleen had dit te maken met het slecht vast zetten en ophangen door de spuiters van mijn achterbumper.
Of te wel goed ophangen en vastzetten die zooi. Mocht het dan breken of scheuren dan hangt het nog wel vast
En met mijn 68-FT-XZ een remus einddemper verloren alleen had dit te maken met het slecht vast zetten en ophangen door de spuiters van mijn achterbumper.
Of te wel goed ophangen en vastzetten die zooi. Mocht het dan breken of scheuren dan hangt het nog wel vast

Nog meer uitlaatproblemen hier 
Mijn RS begon vond ik ietwat als een foute afgetrapte Calibra te klinken. Net rondje gereden met monteur en even op de brug geweest en ook die van mij is gescheurd door roest, een cm of 3 vóór de einddemper. Maandag wordt ie vervangen.

Mijn RS begon vond ik ietwat als een foute afgetrapte Calibra te klinken. Net rondje gereden met monteur en even op de brug geweest en ook die van mij is gescheurd door roest, een cm of 3 vóór de einddemper. Maandag wordt ie vervangen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb een gaatje in de linkerdemper ter grote van een 10cent munt nu.
Klinkt ook best lekker, zeker ook omdat de middendemper al lange tijd een rechte pijp is

De ABS-sensor en Lambdasonde zijn binnen en morgen monteer ik de ABSsensor.
Lambdasensor doe ik wanneer ik de CLIP in de buurt heb om voor en na te checken.
@Riel
Hij pendelde dus niet maar bleef grotendeels op 1 niveau hangen.
Pa had het erover dat de waarde op een gegeven moment richting 400mV zou moeten gaan en dan blijven pendelen.
Ik heb er niet langgenoeg bij meegekeken om het te vatten, maar ik kom er nog op terug. Evenals de Fueltrims die dalen door de flush.
Klinkt ook best lekker, zeker ook omdat de middendemper al lange tijd een rechte pijp is


De ABS-sensor en Lambdasonde zijn binnen en morgen monteer ik de ABSsensor.
Lambdasensor doe ik wanneer ik de CLIP in de buurt heb om voor en na te checken.
@Riel
Hij pendelde dus niet maar bleef grotendeels op 1 niveau hangen.
Pa had het erover dat de waarde op een gegeven moment richting 400mV zou moeten gaan en dan blijven pendelen.
Ik heb er niet langgenoeg bij meegekeken om het te vatten, maar ik kom er nog op terug. Evenals de Fueltrims die dalen door de flush.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Is het gebruikelijk dat zo'n nieuwe einddemper van nieuwigheid ofzo een beetje ruikt hier en daar? (beetje brand/olie achtig)
Ohja en wat ik dan niet snap he... die demper zelf is ws het duurste gedeelte van dat onderdeel maar was zelf niet stuk, er hoefde dus eik alleen een stuk pijp vervangen, maar ja dat zit nou eenmaal aan die demper vast. Zou het niet veel logischer zijn als die stukkies pijp los te vervangen zouden zijn...
Ohja en wat ik dan niet snap he... die demper zelf is ws het duurste gedeelte van dat onderdeel maar was zelf niet stuk, er hoefde dus eik alleen een stuk pijp vervangen, maar ja dat zit nou eenmaal aan die demper vast. Zou het niet veel logischer zijn als die stukkies pijp los te vervangen zouden zijn...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nee, het zou logischer zijn als ze dat spul gewoon van goede kwaliteit maken.
Een nieuwe uitlaat kan best een beetje stinken. Gaat vanzelf over. Ik spuit mijn uitlaat ook gewoon in de tectyl, stinkt wat in het begin maar roesten ho maar.
Een nieuwe uitlaat kan best een beetje stinken. Gaat vanzelf over. Ik spuit mijn uitlaat ook gewoon in de tectyl, stinkt wat in het begin maar roesten ho maar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
de achterdemper van de Clio RS ook ooit eens finaal afgebroken in de Wijkertunnel............wel cool geluidje.
Vermogen is dan wel flink eind minder...............
Vermogen is dan wel flink eind minder...............
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dus zonder achterdemper heb je opeens 50pk minder?Arno17 schreef:de achterdemper van de Clio RS ook ooit eens finaal afgebroken in de Wijkertunnel............wel cool geluidje.
Vermogen is dan wel flink eind minder...............
hmm dat wist ik niet

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja dat nou ook weer niet kerel, maar wel merkbaar minder pit....Martijn Kool schreef:dus zonder achterdemper heb je opeens 50pk minder?Arno17 schreef:de achterdemper van de Clio RS ook ooit eens finaal afgebroken in de Wijkertunnel............wel cool geluidje.
Vermogen is dan wel flink eind minder...............
hmm dat wist ik niet
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik begin de hoeveelheid ellende onderhand trouwens wel een beetje vervelend te vinden. Dat zo'n ding gemiddeld iets meer kost dan een iets 'gewoner' autootje snap ik best maar moet alles zo fragiel zijn?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als je uitlaat verstopt zit kan ik daar inkomen ja, maar zonder achterdemper rijdt ie in mijn ogen net zo hard als met.Arno17 schreef:Ja dat nou ook weer niet kerel, maar wel merkbaar minder pit....Martijn Kool schreef:dus zonder achterdemper heb je opeens 50pk minder?Arno17 schreef:de achterdemper van de Clio RS ook ooit eens finaal afgebroken in de Wijkertunnel............wel cool geluidje.
Vermogen is dan wel flink eind minder...............
hmm dat wist ik niet
het gevoel is alleen wat minder prettig, al die kijkende mensen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zonder einddemper krijg je toch 5pk meer? 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gister eind van de middag wat eerder bij het werk weggegaan zodat ik thuis even de ABS-sensor kon vervangen.
1 schroefje los, ding eruit, draad leggen en klaar dacht ik. Mooi niet dus
1 ) het boutje waarmee de sensor vastzit komt tegen de achterasflens aan. (waar het fusee op vast zit)
2 ) De sensor bleek muurvast te zitten in het fusee
3 ) Die is niet vanaf de buitenzijde aan te tikken, remschijf zit ervoor.
4 ) Remklauw gedemonteerd, centrale moer los en remschijf eraf getrokken.
5 ) de huls van de ABS-sensor zat serieus goed vast, met een dop11 erop flink lopen meppen
6 ) Sensor is te lang en kwam ook tegen de achterasflens aan
7 ) Complete fusee zit vast met 4 bouten kop Torx, achterzijde maatje 16 moer
8 ) Drie gingen er los, de 4e draaide de kop kapot
9 )De complete flens met een hamer rondgeramd om die ene bout die niet meer los kon
10 ) Sensor klappen gegeven en die kwam er uiteindelijk uit
11 ) Nieuwe sensor erin, alles terugmonteren
12) gestart om 16:00 klaar om 17:30
Fauteutje:
Complete sensor+draad
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010013.jpg[/img]
Opnameelement, hier zie je ook de huls die in het fusee zit
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010014.jpg[/img]
kak boutje dat tegen de flens aan komt (nattigheid is kruipolie)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010015.jpg[/img]
Remklauw, remschijf gedemonteerd, je kunt de 4 torxbouten zien. Rechtsonder is de kop van kaput
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010017.jpg[/img]
Resultaat, geen brandende lampjes meer
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010018.jpg[/img]
1 schroefje los, ding eruit, draad leggen en klaar dacht ik. Mooi niet dus

1 ) het boutje waarmee de sensor vastzit komt tegen de achterasflens aan. (waar het fusee op vast zit)
2 ) De sensor bleek muurvast te zitten in het fusee
3 ) Die is niet vanaf de buitenzijde aan te tikken, remschijf zit ervoor.
4 ) Remklauw gedemonteerd, centrale moer los en remschijf eraf getrokken.
5 ) de huls van de ABS-sensor zat serieus goed vast, met een dop11 erop flink lopen meppen
6 ) Sensor is te lang en kwam ook tegen de achterasflens aan
7 ) Complete fusee zit vast met 4 bouten kop Torx, achterzijde maatje 16 moer
8 ) Drie gingen er los, de 4e draaide de kop kapot
9 )De complete flens met een hamer rondgeramd om die ene bout die niet meer los kon
10 ) Sensor klappen gegeven en die kwam er uiteindelijk uit
11 ) Nieuwe sensor erin, alles terugmonteren
12) gestart om 16:00 klaar om 17:30

Fauteutje:
Complete sensor+draad
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010013.jpg[/img]
Opnameelement, hier zie je ook de huls die in het fusee zit
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010014.jpg[/img]
kak boutje dat tegen de flens aan komt (nattigheid is kruipolie)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010015.jpg[/img]
Remklauw, remschijf gedemonteerd, je kunt de 4 torxbouten zien. Rechtsonder is de kop van kaput

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010017.jpg[/img]
Resultaat, geen brandende lampjes meer

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 010018.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De lambdasensor gaat binnenkort nog trouwens.
Gisteravond namelijk lopen sprinten tegen de buurman. Hij heeft een wat aangepaste 106GTI met officieel 120pk af fabriek.
Paar keer achter elkaar aan lopen jagen en ik loop erg langzaam bij hem weg of op hem in. Alleen boven de 190 loop ik harder uit.
Viel me tegen met 60pk meer (maar ook 200kg meer)
Dus de hele boel maar eens in orde maken en dan nogmaals. En anders maar eens mee naar Goes op de bank
Gisteravond namelijk lopen sprinten tegen de buurman. Hij heeft een wat aangepaste 106GTI met officieel 120pk af fabriek.
Paar keer achter elkaar aan lopen jagen en ik loop erg langzaam bij hem weg of op hem in. Alleen boven de 190 loop ik harder uit.
Viel me tegen met 60pk meer (maar ook 200kg meer)

Dus de hele boel maar eens in orde maken en dan nogmaals. En anders maar eens mee naar Goes op de bank

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat heeft hij aangepast dan? 120 pk op 800 is 6,2 kg per pk, 182 op 1000 zo'n 5,5 kg per pk. Dus het verschil is inderdaad niet heel groot.
Ruig klusje trouwens die abs sensor, wat een bagger
Ruig klusje trouwens die abs sensor, wat een bagger

mwha verschil valt mee, maar een dikke 10%. Merk je niet 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Frontaal oppervlak van een 106 is ook nog wat kleiner natuurlijk en niet zo hoog. Als het dingetje dan ook nog gestript is (50 kg lichter laten we zeggen) en ietsje gekieteld (+10 pk) dan wordt het verschil echt klein. Daarom de vraag wat er gedaan is 
Of de kofferbak van Adinsx lag weer vol met - zakkend zand - was het toch?
Of de kofferbak van Adinsx lag weer vol met - zakkend zand - was het toch?

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Officieel weegt zo'n 106 GTI 920kg, hij heeft wat dingen gestript dus laat het eens op 900kg uitkomen.
Aanpassingen zijn niet bijzonder, uitlaat, spagettispruitstuk, inlaat is wat anders. Geen speciale zaken in ieder geval.
De Clio is op kenteken 1010kg, maar als je op rdw.nl een kenteken invoert van een 2005 auto is het rijklaargewicht iets meer dan 1100kg.
Dus 900 vs 1100kg.
Maargoed, ik liep dus wel op hem in, maar om nou te zeggen dat het vlot was? Het was hetzelfde verschil als in deze video, een 182 vs 172 RS.
http://www.youtube.com/watch?v=zp__6bM02uo
Het is dat ik 18 september net op Curaçao landt, anders was ik naar Goes gekomen.
Aanpassingen zijn niet bijzonder, uitlaat, spagettispruitstuk, inlaat is wat anders. Geen speciale zaken in ieder geval.
De Clio is op kenteken 1010kg, maar als je op rdw.nl een kenteken invoert van een 2005 auto is het rijklaargewicht iets meer dan 1100kg.
Dus 900 vs 1100kg.
Maargoed, ik liep dus wel op hem in, maar om nou te zeggen dat het vlot was? Het was hetzelfde verschil als in deze video, een 182 vs 172 RS.
http://www.youtube.com/watch?v=zp__6bM02uo
Het is dat ik 18 september net op Curaçao landt, anders was ik naar Goes gekomen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee, dat was potgrond, die verlagingMaarten-Jan schreef:Frontaal oppervlak van een 106 is ook nog wat kleiner natuurlijk en niet zo hoog. Als het dingetje dan ook nog gestript is (50 kg lichter laten we zeggen) en ietsje gekieteld (+10 pk) dan wordt het verschil echt klein. Daarom de vraag wat er gedaan is
Of de kofferbak van Adinsx lag weer vol met - zakkend zand - was het toch?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het verschil tussen een 172 en een 182 of beter gezegd de afwezigheid daarvan had ik op het circuit al ervaren. Tijmen liep niet weg van mij op het rechte stuk, ik liep zelfs wat in. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een stuk betere banden had en dus harder de bochten uit kwam en tijmen eerder de bochten uitgleed
Wegligging viel me wel wat tegen, bakken onderstuur en geen echt hoge bocht snelheden. Maar dat is een ander verhaal


Wegligging viel me wel wat tegen, bakken onderstuur en geen echt hoge bocht snelheden. Maar dat is een ander verhaal
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
voor de handige klusserAnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan
http://auto.marktplaats.nl/renault/3682 ... -2010.html
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
of voor de hele handige klusser:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/sch ... chade.html
http://auto-diversen.marktplaats.nl/sch ... chade.html
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nee, deze zit me al de hele dag lief aan te kijken:AnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/6956238
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Nieuwprijs van 30k , yeah right, cup kost nieuw ongeveer 23000 euro. Als je die schade wilt laten fixen ben je zo paar 1000 verder. Kan je net zo goed een nieuwe kopen. En het is geen 'Luxe' met cup onderstel maar een echte cup, zie de spiegels, stuur en middenconsole.Patrick.B schreef:voor de handige klusserAnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan
http://auto.marktplaats.nl/renault/3682 ... -2010.html
Waar wacht je op danAdinsx schreef:Nee, deze zit me al de hele dag lief aan te kijken:AnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/6956238

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
die zal beter zijn als die ex demo van AHZ die in delft staat. Daarvan zijn zo wie zo alle velgen flink beschadigd.Adinsx schreef:Nee, deze zit me al de hele dag lief aan te kijken:AnthonyR schreef:Tijd voor een Clio III RS dan
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/6956238