ACT: Renault 1916V.
-
- Car: R19.R
Dat past wel, alles aan de achterkant is anders.
Als je een F7R motorblok in de 19 16v bouwt is dan de originele brandstofpomp groot genoeg om de brandstof aan te voeren, of is het slimmer er meteen een nieuwe/grotere op te zetten?
Deze tit deze trouwens toch in de benzinetank zelf als ik het goed heb?
Deze tit deze trouwens toch in de benzinetank zelf als ik het goed heb?
Het is in dit geval een phase 2, en het is eigenlijk een omgebouwde F7P naar 2.0 die ik erin wil bouwen, maar F7R leek me duidelijker in de vraag
Denk vraag het even omdat ik de tank toch even wil demonteren i.v.m. roest, en dan kan ik er meteen makkelijk bij mocht het nodig zijn

Denk vraag het even omdat ik de tank toch even wil demonteren i.v.m. roest, en dan kan ik er meteen makkelijk bij mocht het nodig zijn

-
Originele brandstofpomp is voldoende. Heb zelf ook een 2.0 16v in m'n 19 16v en ik heb m'n brandstofpomp nooit vervangen voor een andere.
ken je makkelijk die kap boven op het dash los halen bij een 19?
ik moet bij de bedrading van radio komen.
Kon alleen niet zo gauw schroefjes vinden.
Iemand die dat een beetje ken uitleggen misschien??
ik moet bij de bedrading van radio komen.
Kon alleen niet zo gauw schroefjes vinden.
Iemand die dat een beetje ken uitleggen misschien??
R19 16V '91
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
is geen losse kap zoals bij een clio
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
waar moet je bij zijn dan? als je de radio eruit hebt kan je toch bij de kabels? volgens mij zit er dan in dat gat rechts tegen je dashboardkastje aan zeg maar een rode stekker waar je de renault-->iso kabels in prikt?
zoals paul zegt, in de rode aansluiting moet je gewoon een nieuwe r19->iso stekker prikken en klaar ben je (€5,95 bij de autoshop)paulvanrooij schreef:waar moet je bij zijn dan? als je de radio eruit hebt kan je toch bij de kabels? volgens mij zit er dan in dat gat rechts tegen je dashboardkastje aan zeg maar een rode stekker waar je de renault-->iso kabels in prikt?
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik wou zeggen, radio er uit en dan zit er rechts in het hoekje een grote rode stekker, daar kun je gewoon een verloopkabel naar ISO in prikken en heb je weer fatsoenlijke radiobedrading.
Tenzij ze je dashboard er een keer uit gehad hebben en de rommel niet goed teruggemonteerd hebben, maar dat ding kan nooit ver weg zijn.
Tenzij ze je dashboard er een keer uit gehad hebben en de rommel niet goed teruggemonteerd hebben, maar dat ding kan nooit ver weg zijn.

zover was ik allemaal al
het probleem is dat ik niet alle bedrading kanp erachter krijg.....
De radio gaat er dus niet diep genoeg in.
En ik moet bij de tellers om die speedpul te splitsen voor de navigatie....

R19 16V '91
-
Achter de radio zit een schotje in je dashboard, die kun je er gerust uit rammen, dan heb je ineens veel meer ruimte.Jeff rsi schreef:zover was ik allemaal al![]()
De kabels zijn al voorgebogen...
Schotje heeft al kennis gemaakt met mijn hamer en platte schroeven draaier...
En dan nog moet ik bij de tellers, dus moet toch het dash uit elkaar lijkt mij.
En er komen nog weer wat tulp stekkers achter enz.
Heb een Sub over dus ja die moet ik ergens in stoppen.
Schotje heeft al kennis gemaakt met mijn hamer en platte schroeven draaier...
En dan nog moet ik bij de tellers, dus moet toch het dash uit elkaar lijkt mij.
En er komen nog weer wat tulp stekkers achter enz.
Heb een Sub over dus ja die moet ik ergens in stoppen.

R19 16V '91
wat moet je bij de tellers? kap eraf onder het stuur en je ziet een 3 polige iso stekker zitten waar je de middelste aftapt en naar je radio doet
hamers en schroevendraaier? ik heb zelf een vdo met navi, 2 versterkers, bluetooth kit en adapter voor stuurwiel en niks hakken en breken, gewoon met beleid kan het prima en netjes, lomperikken
hamers en schroevendraaier? ik heb zelf een vdo met navi, 2 versterkers, bluetooth kit en adapter voor stuurwiel en niks hakken en breken, gewoon met beleid kan het prima en netjes, lomperikken
Trust me. I know what I'm doing.
zijn er nog verschillen in aandrijfassen van de 19's?
na zoveel gelezen te hebben dat die hetzelfde zijn als van een willy had ik ze even naast elkaar gezet:
as van de willy is veel dikker en die van de 19 is 1,5cm langer ofzo.... kan dit komen doordat deze van een sedan 16v zijn?
na zoveel gelezen te hebben dat die hetzelfde zijn als van een willy had ik ze even naast elkaar gezet:
as van de willy is veel dikker en die van de 19 is 1,5cm langer ofzo.... kan dit komen doordat deze van een sedan 16v zijn?
-
Naar mijn weten zijn al die assen hetzelfde, heb wel eens verschillende diktes gezien maar dat zal wel komen omdat er hier en daar wat 19 16V's rondrijden met 1.7 assen ofzo. 

nouja de assen die ik heb komen van die oranje 19 van die reclame... en de rechter as is dunner en 1,5cm langer dan die van de williams 

-
dan lees je niet goed want het is volgens mij algemeen bekend dat je assen van een williams nodig bent bij een clio op willi spoorbreedte, 19 is nog breder namelijk en die assen passen dus niet. beter googlen jongetutuur schreef:zijn er nog verschillen in aandrijfassen van de 19's?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dacht vaker gelezen te hebben dat je met alles van een 19 op williams spoorbreedte kon rijden maar oké dan weet ik dat
draagarmen en stabi zijn wel zelfde als van een williams he?

draagarmen en stabi zijn wel zelfde als van een williams he?
-
Toch zijn 19 16V assen nog een behoorlijk stukje langer maar het schijnt dat dat dan toch wel weer past.
Hoe heeft Bart dat toen opgelost dan ? die rijd sowieso met 19 16V draagarmen ?
Hoe heeft Bart dat toen opgelost dan ? die rijd sowieso met 19 16V draagarmen ?
die heeft toch van die uniballs?
-
idd die heeft uniballs waardoor hij waarschijnlijk weer 1,5cm breder uit komt en dus met 19 assen rijdt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Draagarmen van een Clio RS182 misschien??? Die zijn ook weer langer dan een 19 16v.
En ik heb ze al een paar keer voorbij zien komen in een paar engelse projecten
En ik heb ze al een paar keer voorbij zien komen in een paar engelse projecten

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009003.jpg[/img]tutuur schreef:zijn er nog verschillen in aandrijfassen van de 19's?
Dit zijn de 4 assen die ik heb liggen. Heb er zelf bij mij nu de clio cup assen onder liggen icm subframe clio 16v en 19 16v draagarmen. En een stabi van een 19.
Edit; van boven naar beneden: gtt,clio cup, clio 16v, 19 16v