[Grotere Remmen]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
-jo- schreef:JP, waar zie jij die 2 ingaande ? Ik zie enkel de bovenste, dus in en uit ?
Trouwens, mag dit voor apk (of rdw) ?
ik heb de afbeelding verkeerd bekeken, dacht dat de 2 gaten aan de zijkant ingaand waren, maar is blijkbaar voor bevestiging in de auto. Das echt makkelijk te maken in dit geval


Wat voor leidingen worden er gebruikt, koper/nikkel legering neem ik aan?
In nl kom je er mee door de apk, Be is een vak apart en zou je zelf moeten navragen?! In NL is het wel zo dat als je een hydro handrem hebt het verplicht is om een steun eronder te hebben wanneer hij aangetrokken is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wat ik zo las van remleidingen is dat koper zachter is en dus makkelijk bewerkbaar, maar wel eerder corrodeert en minder sterk is t.o.v. koper nikkel. Dat is moeilijker te bewerken maar wel sterker en minder corrosie gevoelig.
Rvs omvlochten dacht ik dat alleen werd toegepast op het einde. Opzich is dat ook makkelijk, heb jaren dat spul op mountainbikes gemonteerd
Voordeel is natuurlijk wel dat dit tegen een stootje kan, terwijl een vaste leiding meteen gevouwen word mocht je er eens tegenaan stoten

Thanks voor de tip
Rvs omvlochten dacht ik dat alleen werd toegepast op het einde. Opzich is dat ook makkelijk, heb jaren dat spul op mountainbikes gemonteerd



Thanks voor de tip

Een keer koper leggen, van mijn part een stuk binnendoor, dan ben je er toch voor een héééle poos vanaf of zie ik dat verkeerd?
Bart, waarom heeft circuit 2 de voorkeur? Even uitgaande van ook de zondagmiddagritjes op de weg. Dan is het toch prettig als je de veiligheid van een gescheiden systeem inbouwt? Voor de werking maakt het toch niks uit?
Bart, waarom heeft circuit 2 de voorkeur? Even uitgaande van ook de zondagmiddagritjes op de weg. Dan is het toch prettig als je de veiligheid van een gescheiden systeem inbouwt? Voor de werking maakt het toch niks uit?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bart bedoelt de gevoeligheid van de koperen leiding denk ik, dit geeft niet mee zoals een steelflex en is daarom gevoeliger voor beschadigingen.Riël schreef:Een keer koper leggen, van mijn part een stuk binnendoor, dan ben je er toch voor een héééle poos vanaf of zie ik dat verkeerd?
Bart, waarom heeft circuit 2 de voorkeur? Even uitgaande van ook de zondagmiddagritjes op de weg. Dan is het toch prettig als je de veiligheid van een gescheiden systeem inbouwt? Voor de werking maakt het toch niks uit?
Bij de bovenste afbeelding heb je de rdv ook nog eens op de achteras, in mijn ogen overdone omdat je de rembalans van binnenuit kunt stellen. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Nee, bij de bovenste is de verdeler ook weg.
Voor straatauto' sis het gebruikelijk dat je een diagonaal systeem hebt. Bij lekkage aan een van de leidingen doet ten alle tijden één voorwiel en één achterwiel het nog.
Dit is bij tekening 1 ook het geval. Qua drukverdeling is het in mijn ogen hetzelfde.
Die koperen leidingen wilde ik wel gewoon binnendoor de auto leggen, maar ik kan me voorstellen dat je ze daar met een en ander nogal eens aantikt.
Voor straatauto' sis het gebruikelijk dat je een diagonaal systeem hebt. Bij lekkage aan een van de leidingen doet ten alle tijden één voorwiel en één achterwiel het nog.
Dit is bij tekening 1 ook het geval. Qua drukverdeling is het in mijn ogen hetzelfde.
Die koperen leidingen wilde ik wel gewoon binnendoor de auto leggen, maar ik kan me voorstellen dat je ze daar met een en ander nogal eens aantikt.
Koper gaat prima, maar het probleem is dat het gevoelig is voor beschadigingen, trillingen etc.Riël schreef:Een keer koper leggen, van mijn part een stuk binnendoor, dan ben je er toch voor een héééle poos vanaf of zie ik dat verkeerd?
Bart, waarom heeft circuit 2 de voorkeur? Even uitgaande van ook de zondagmiddagritjes op de weg. Dan is het toch prettig als je de veiligheid van een gescheiden systeem inbouwt? Voor de werking maakt het toch niks uit?
Inderdaad circuit 1 kan ook, maar ik hou niet van een kruislings gescheiden systeem. Als er dan wat gebeurt, ben je altijd 1 voorrem kwijt. Verder is dit systeem nog eens extra gevaarlijk, omdat als je druk verliest in het achterremcircuit voor de drukregelaar, heb je dus helemaal geen remmen meer!
Ja, daar heb je wel gelijk in, i see.
Remdrukregelaar is al voor 59 euro te koop!!! http://bkautosport.nl/webshop/index.php ... cPath=6_30
O ja, Met een leiding naar achteren kun je ook nog een hydraulische handrem in je auto bouwen. Die staat gewoon in serie met de drukregelaar en het T-stuk van je achterremmen.
O ja, Met een leiding naar achteren kun je ook nog een hydraulische handrem in je auto bouwen. Die staat gewoon in serie met de drukregelaar en het T-stuk van je achterremmen.
wat had je gedacht, natuurlijk is dit uitgesloten in Be. De vraag was of het in NL konJean-Paul-S schreef: In nl kom je er mee door de apk, Be is een vak apart en zou je zelf moeten navragen?! In NL is het wel zo dat als je een hydro handrem hebt het verplicht is om een steun eronder te hebben wanneer hij aangetrokken is.

Een remdrukverdeler kan je tamelijk goedkoop verkrijgen. Veel duurder, zoals Bart vermeld, zijn de rvs leidingen. Ik heb nog een compleet systeem van een europacup dus dat scheeld wel. Wat me wel opgevallen is , is dat het systeem 6mm ex is en ik denk 4 mm in. Is dit wel voldoende ??
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik heb de schema's voor een remsysteem met manuele remdrukregelaar nu in autocad gezet. Ik moet wat oefenen met autocad en zo is het nog leuk ook!
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... utocad.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... utocad.jpg[/img]


waarom niet de 2e dan?
Bij de tweede mis je het "gescheiden" effect. Als er ergens wat lekt, faalt het hele systeem. Ik heb dit systeem toen ter tijd bij Mario Lang op zijn Clio 2.0 16V turbo gezien. Vandaar dat ik het vermelde. Bart heeft volkomen gelijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nog mooier is twee hrcs met pedalbox, maar ja das wel een erg dure oplossing 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
heeftie op het plaatje nu maar 2 aansluitingen ?Riël schreef:Is deze goed voor de RS remmen op de GT?
http://cgi.ebay.de/Hauptbremszylinder-R ... 500wt_1139
die heeft ook 2 verschillende aansluiting. Bij apo hebben ze een laguna variant met 4 dezelfde aansluitingen zoals ook standaard is op een 5/clio
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... oms=Laguna (B56) (94-98 )&mdl=Laguna-a&typ=2.0i-16V&blk=769500&vp=td&cat=r
een na onderste: 61924X Hoofdremcilinder nee € 85.51 stk
details: Zonder ABS
Systeem: Bdx/Bosch
een na onderste: 61924X Hoofdremcilinder nee € 85.51 stk
details: Zonder ABS
Systeem: Bdx/Bosch
Trust me. I know what I'm doing.
Thanx voor de tip!
Passen RS klauwen op K-tec adapters? Gaat om deze set:
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 01&appid=1
de adapter is een verlengstuk dus de klauw zou ook moeten passen op de standaard fusee van een clio 16v??
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 01&appid=1
de adapter is een verlengstuk dus de klauw zou ook moeten passen op de standaard fusee van een clio 16v??
Eh nee, technisch gezien zou het kunnen passen als je een oversized schijf van 300mm zou willen monteren, maar dan doe je dus een spacer op een spacer. Dat gaat nergens over, dan beter in 1x een goeie spacer doen met een 4 gaats bijpassende schijf.
De verschillen van de GT en de 16v zitten in de remzadels, de klauw en het fusee is gewoon gelijk. 16v remzadels geven alleen 10mm meer offset ivm de 240->260mm schijf.
Even voor de duidelijkheid, de RS klauw is totaal verschillend, daar is Barts adapter voor nodig.
De verschillen van de GT en de 16v zitten in de remzadels, de klauw en het fusee is gewoon gelijk. 16v remzadels geven alleen 10mm meer offset ivm de 240->260mm schijf.
Even voor de duidelijkheid, de RS klauw is totaal verschillend, daar is Barts adapter voor nodig.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heeft er al eens iemand een Clio rs hrc gebruikt op zijn/haar racer icm. rs remmen? Deze heeft namelijk maar 2 aansluitingen, iets wat voor mij wel goed uitkomt. Ander punt is dat deze 22.2 zuigerdiameter heeft.
De Laguna hrc moet dan toch wel een hele korte pedaalslag hebben, ik vond de rs al redelijk kort toen we deze nog hadden.
Edit:
Wat voor maat hebben de nippels van de Laguna hrc, dezelfde als de Clio?
De Laguna hrc moet dan toch wel een hele korte pedaalslag hebben, ik vond de rs al redelijk kort toen we deze nog hadden.
Edit:
Wat voor maat hebben de nippels van de Laguna hrc, dezelfde als de Clio?
Wat voor maat hebben de nippels van de Laguna hrc, dezelfde als de Clio?Laguna sommige HRC's 2 x M10x1.0(achter) en 2 x M12x1.0 (voor), maar andere Laguna HRC's 4 x M10x1.0
Kijk even naar het projecttopic van Ronald16V, die had er een besteld bij APO met 4 x M10x1.0
Kijk even naar het projecttopic van Ronald16V, die had er een besteld bij APO met 4 x M10x1.0
heb er ook één van apo met 4x m10. plug and play.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Die van mij heeft ook 2 verschillende maten qua nippels, M10 en M12.
[img]http://94.100.125.6/1021450001-10215000 ... _JzM3.jpeg[/img]
[img]http://94.100.125.20/1021450001-1021500 ... _smYV.jpeg[/img]
[img]http://94.100.125.6/1021450001-10215000 ... _JzM3.jpeg[/img]
[img]http://94.100.125.20/1021450001-1021500 ... _smYV.jpeg[/img]
Ik vond m'n Clio destijds met de Laguna HRC en cupklauwen perfect te doseren, ik kon precies op het randje van blokkeren remmen.
Wel moet ik erbij vermelden dat ik om de een of andere reden nooit echt hard op de rem trap, dus wel perfect voor mij eigenlijk zo'n lekker remmende auto.
Ik heb na m'n Clio nooit meer een auto gehad die zo goed remde (en stuurde).
Wel moet ik erbij vermelden dat ik om de een of andere reden nooit echt hard op de rem trap, dus wel perfect voor mij eigenlijk zo'n lekker remmende auto.
Ik heb na m'n Clio nooit meer een auto gehad die zo goed remde (en stuurde).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De maat van de nippels is niet van belang, er komen toch geen originele remleidingen op.
Ik vroeg me af waarom de rs maar 22.2 zuigerdiameter heeft, vond deze toch al behoorlijk kort remmen destijds. Eerst de pedalengroep eens aanpassen
Ik vroeg me af waarom de rs maar 22.2 zuigerdiameter heeft, vond deze toch al behoorlijk kort remmen destijds. Eerst de pedalengroep eens aanpassen
