Hoi,
Ik heb een vraag: ik heb originele Coupe velgen voor Renault 5 GT Turbo met goede Michelin MXV Coupe banden 195/55-13 gekocht en wil graag wat meer weten over deze banden en hun achtergrond. Als ik het goed bergijp heeft de vorige eigenaar hier vroeger mee rally/race gereden (stonden bij een garage). Klopt het dat dit speciale banden zijn met een zachtere compound? Hoe zijn deze voor straatgebruik? Iemand ervaring mee?
Michelin MXV Coupe velgen en banden
Volgens mij zaten die MXV's standaard op een GT Turbo velg, coupe of geen coupe.
Staat er in jouw geval ook coupe op de band?!
Wat is het kenteken van jouw 5je eigenlijk?!
Staat er in jouw geval ook coupe op de band?!
Wat is het kenteken van jouw 5je eigenlijk?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Contacteer:
Er waren destijds idd. 'MXV-Coupe' banden verkrijgbaar in de handel. Zoals Chris al aanhaalt stond er dan ook daadwerkelijke 'Michelin MXV Coupe' op de band.
Zover ik weet waren die door Michelin speciaal ontwikkeld voor de GT Turbo Coupe.
Wat de specifieke eigenschappen van die band zijn/waren dat durf ik niet te zeggen...
Je zou er een mailtje naar Michelin aan kunnen wagen.
Zover ik weet waren die door Michelin speciaal ontwikkeld voor de GT Turbo Coupe.
Wat de specifieke eigenschappen van die band zijn/waren dat durf ik niet te zeggen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ik denk dat die banden ondertussen aan het desintegreren zijn ? 
Kijk even anar de leeftijd want volgens mij worden deze al jaaaaren niet meer gemaakt, en een band ouder dan 7 jaar moet je sowieso niet mee rijden.

Kijk even anar de leeftijd want volgens mij worden deze al jaaaaren niet meer gemaakt, en een band ouder dan 7 jaar moet je sowieso niet mee rijden.
-
Klopt !Duupke (Ronald) schreef:Er waren destijds idd. 'MXV-Coupe' banden verkrijgbaar in de handel. Zoals Chris al aanhaalt stond er dan ook daadwerkelijke 'Michelin MXV Coupe' op de band.

Volgens mij is de rubbersamenstelling wat zachter (meer grip) dan de standaard MXV banden.