Ja begreep ook dat er op zulke dagen geen baanposten bezet zijn en dat het heel lang geduurd heeft voordat er uberhaupt iemand bij de auto was.
Er wordt zelfs gezegd dat nadat mensen op het pitsgebouw zeiden dat er ergens brand was er pas langzaamaan wat actie kwam.
Ook dat de vrouw en kinderen van de man in de pitsstraat stonden.
Allemaal erg bizar zeg
Citaat:
Ben net terug uit Zandvoort. Vandaag waren er enkele tientallen mensen die bezig waren met de Bleekemolen Race Experience. Ik stond te kijken op het pitgebouw vanwaar ik kon zien dat er achterop het circuit grote rookwolken verschenen, de auto zelf was voor ons niet zichtbaar. Het viel me al op dat er geen Marshalls aanwezig waren en er niet bepaald actie was vanuit de pitstraat richting de baan om iets te regelen. Daarop riep ik naar beneden of er geen marshalls aanwezig zijn, omdat er een brand achterop de baan is. Pas toen is men gaan kijken en door in de auto te stappen en die kant op te rijden. De grootste rookontwikkeling was al voorbij toen de brandweer aan kwam.
Ik en m'n vader liepen ervoor nog in de pitboxen om te kijken in wat voor auto's er gereden werd. Het viel ons al op dat de zgn. "formule-auto's" er slecht bij stonden. Schokbrekers met roest erop en meer waaruit af te leiden viel dat er weinig serieus onderhoud gepleegd wordt. Of dat de oorzaak is weet ik niet, maar waar ik me het meest over verbaasd heb is het feit dat er geen brandweer op de baan aanwezig is, de racetoren leeg was en er geen marshall te vinden is. Als die aanwezig waren geweest, was de brand mogelijk op tijd geblust.
Erg triest allemaal. Hoe een leuke dag "race-experience" iemand totaal onverwacht noodlottig kan worden.
Ter informatie: voor ons was er op het oog geen sprake van serieuze snelheid of een race. Men was onder begeleiding van het team van Bleekemolen aan het rondrijden.
Ben je weer terug ouwe rukker?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.