ACT: Ondersteltechniek
een set De Carbon van een cup clio kan je ook voor monteren.
(is exact hetzelfde als bilstein)
zijn ook al lager als origineel en de handigerds onder ons verlassen de schotel gewoon effe dan kan je nog lager.
zelf heb ik een originele fase 1 set de carbon gekocht (echt als nieuw)
zijn echter bijna niet te vinden.
voor een fase 2 zou ik gewoon de De Carbon cuppies kopen.
(is exact hetzelfde als bilstein)
zijn ook al lager als origineel en de handigerds onder ons verlassen de schotel gewoon effe dan kan je nog lager.
zelf heb ik een originele fase 1 set de carbon gekocht (echt als nieuw)
zijn echter bijna niet te vinden.
voor een fase 2 zou ik gewoon de De Carbon cuppies kopen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bilstein is bijna hetzelfde, de onderpoot van een Decarbon heeft een plaat voor camberbouten, een Bilstein heeft dat niet. Dempers zijn ook verschillend. Of je bedoelt de maten Mark, want die zijn wel hetzelfde(Y)
Je kan ook zoeken naar een set schroefpoten van een Cup 1 Clio, Steven stk en Bart-V heeft er 1 met wellicht foto, anders zoek ik hem hier even op.
Zou een fk schroefpoot trouwens niet passen met gt topschotels? Een clio cup poot past er toch ook onder?

Je kan ook zoeken naar een set schroefpoten van een Cup 1 Clio, Steven stk en Bart-V heeft er 1 met wellicht foto, anders zoek ik hem hier even op.
Zou een fk schroefpoot trouwens niet passen met gt topschotels? Een clio cup poot past er toch ook onder?
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
B6 zijn hetzelfde als de B8, alleen de laatste is 3cm korter dus dat scheelt wel wat, dat zou je kunnen compenseren door -6cm verlaginsveren maar het nadeel hiervan is, is dat het gewoon laag is, en dat je niet nog kunt bijstellen zoals met een schroefset. Schijnt wel stukken beter te rijden die bilsteins, en goedkoper als bv een kw schroefset wat ik zo hoorde.GerryTT schreef:B8's krijg ik nergens gevonden voor de gt. Heb bij Biesheuvel gevraagd wat er was voor de gt en die kon enkel B4 en B6 vinden. En omdat ik hem voor nog wat verder wil verlagen zat ik ook aan een schroefset te denken. Maar kwa demping is Bilstein dus veel beter.
En camber is niet instelbaar, maar kun je wel dmv magic camber bouten wel instellen.
Een complete set kw komt op meer dan 2000euro
Dus dat word hem niet.
Fk:http://www.carfantasy.nl/fk-fk-silverli ... 52653.html?
Gaz:http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555
En dan die Bilsteins Bilsteins zijn 650 en dan komen de veren er nog bij. Uit deze 3 wilde ik kiezen.
@jack B6 staat niet in de catalogus maar zijn er wel voor de gt

Fk:http://www.carfantasy.nl/fk-fk-silverli ... 52653.html?
Gaz:http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2555
En dan die Bilsteins Bilsteins zijn 650 en dan komen de veren er nog bij. Uit deze 3 wilde ik kiezen.
@jack B6 staat niet in de catalogus maar zijn er wel voor de gt
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Een ding vergeten, als die bilsteins echt stug zijn heb ik een probleem met naar school te komen, over die betonplaten in België is niet leuk als ie echt stug is.
Maar goed, wilco heeft voor mij een 23mm stabilisator stang geregeld voor de 19, onder de mijne zit standaard een 19mm, dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen!
Bedankt voor de tips iig, foto's komen zondag wel als ik de auto heb opgehaald.

Maar goed, wilco heeft voor mij een 23mm stabilisator stang geregeld voor de 19, onder de mijne zit standaard een 19mm, dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen!
Bedankt voor de tips iig, foto's komen zondag wel als ik de auto heb opgehaald.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je moet je niet zo aanstellen, ik heb ooit met Koni geel met op rondom hard richting de Ardennen gereden en ook nog bij de verkeerde La Roche gestaan, die betonplaten vielen wel mee.. ik kwam nog net niet los met de voorwielen soms dus dat wil welJoopieboy schreef:Een ding vergeten, als die bilsteins echt stug zijn heb ik een probleem met naar school te komen, over die betonplaten in België is niet leuk als ie echt stug is.![]()
Maar goed, wilco heeft voor mij een 23mm stabilisator stang geregeld voor de 19, onder de mijne zit standaard een 19mm, dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen!
Bedankt voor de tips iig, foto's komen zondag wel als ik de auto heb opgehaald.

Met Kw schroefkit tot op de bumpstops en een 195/40-16 bandje op 9j breed... dan ge je wel van de grondRonald1916V schreef:Je moet je niet zo aanstellen, ik heb ooit met Koni geel met op rondom hard richting de Ardennen gereden en ook nog bij de verkeerde La Roche gestaan, die betonplaten vielen wel mee.. ik kwam nog net niet los met de voorwielen soms dus dat wil welJoopieboy schreef:Een ding vergeten, als die bilsteins echt stug zijn heb ik een probleem met naar school te komen, over die betonplaten in België is niet leuk als ie echt stug is.![]()
Maar goed, wilco heeft voor mij een 23mm stabilisator stang geregeld voor de 19, onder de mijne zit standaard een 19mm, dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen!
Bedankt voor de tips iig, foto's komen zondag wel als ik de auto heb opgehaald.

Sorry hoor maar in Belgie ben je meer aan t stuiteren dan aan het rydenGlekke schreef: Met Kw schroefkit tot op de bumpstops en een 195/40-16 bandje op 9j breed... dan ge je wel van de grondZo rijd ik dus altijd... in België... lol
zelfs op de snelweg. Wat een oneven wegen zeg

als je in sommige dorpen durft(kan )komen dan is het helemaal erg . .
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gewoon clio cup dempers regelen, goedkoop en met een slijptol en lasapparaat in hoogte te verstellen doordat je de demper uit de behuizing kunt hualen, kun je deze gewoon aanpassen.GerryTT schreef:B8's krijg ik nergens gevonden voor de gt. Heb bij Biesheuvel gevraagd wat er was voor de gt en die kon enkel B4 en B6 vinden. En omdat ik hem voor nog wat verder wil verlagen zat ik ook aan een schroefset te denken. Maar kwa demping is Bilstein dus veel beter.
Dit is mijn rijhoogte
[img]http://img10.imageshack.us/img10/888/cimg0972u.jpg[/img]
maar daarvoor heb ik de onderste schotels wel los moeten slijpen en iets lager weer vast moeten lassen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... _AFij.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
Kw's incl AST topmounts.

[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
Kw's incl AST topmounts.


-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Zo zeg, dat is ook erg goed spul!
Moest net naar school mijn broertje ophalen, vanaf de brug in maaseik rechts de doorgaande weg op over het slechte en kapot gereden asfalt daar, mijn god...

Ik moet jullie gelijk gaan geven, dit spul is echt wel stug. Ben blij dat ik van die zachte kuipjes heb uit de 16v, maar ik had nog het gevoel dat mijn vullingen eruit klapten.mark 5t schreef:daar komt ie wel achter als ze er onder zitten.![]()
koop alvast maar een niergordel.
Moest net naar school mijn broertje ophalen, vanaf de brug in maaseik rechts de doorgaande weg op over het slechte en kapot gereden asfalt daar, mijn god...
die combi heb ik straks ook, verwacht de ast top lager elk moment binnenantoine schreef:[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... j.jpeg[img]
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... m.jpeg[img]
Kw's incl AST topmounts.![]()
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wat kosten zulke topmounts dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ga maar vast iemand zoeken die onderdelen kan afdraaien. De zuigerstang van KW is 2 mm dikker dan dat AST gedacht had.Geert schreef:die combi heb ik straks ook, verwacht de ast top lager elk moment binnenantoine schreef:[img]http://94.100.115.207/830450001-8305000 ... j.jpeg[img]
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... m.jpeg[img]
Kw's incl AST topmounts.![]()
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Het is niet te geloven, zie onderstaande foto's..
Het begin..
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
De moer van de toplager was niet vast te draaien ivm het niet goed passen van 1 onderdeel van de lager.
Het onderdeel wat niet 'goed' was. De achterste was al vernield door te snel werken van een bedrijf.
[img]http://94.100.114.179/978800001-9788500 ... _EJP1.jpeg[/img]
Dit onderdeel is nu vervangen naar dit:
[img]http://94.100.118.84/978800001-97885000 ... _mODZ.jpeg[/img]
Met dit dus als resultaat:
[img]http://94.100.118.77/978800001-97885000 ... _6w3M.jpeg[/img]
Het begin..
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
De moer van de toplager was niet vast te draaien ivm het niet goed passen van 1 onderdeel van de lager.
Het onderdeel wat niet 'goed' was. De achterste was al vernield door te snel werken van een bedrijf.
[img]http://94.100.114.179/978800001-9788500 ... _EJP1.jpeg[/img]
Dit onderdeel is nu vervangen naar dit:
[img]http://94.100.118.84/978800001-97885000 ... _mODZ.jpeg[/img]
Met dit dus als resultaat:
[img]http://94.100.118.77/978800001-97885000 ... _6w3M.jpeg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Heeft er iemand de installatie papieren van en kw variant 2 setje en met name de minimale en maximale hoogte van de onderste stelring. Deze heeft vroeger op de kw site gestaan maar kan het niet meer vinden. Ik dacht dat 1 maat 8,5 cm was..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Is het nou wel goed Ant1 ??? Ziet er goed uit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Is het nou wel goed Ant1 ??? Ziet er goed uit.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
goed om te zien dat het gelukt is. ik heb ook moeten frezen om ze passend te krijgen op me cup dempers. En ze bevallen goed!
Op de cupdempers zitten van die ringetjes om de schotel vast te houden.
Nu rijd ik morgen wel ff langs de ijzerboer hier, maar if not, weet iemand waar ik die dingen wel kan vinden? Of zijn er ook echte reno bestelnummers van?
Nu rijd ik morgen wel ff langs de ijzerboer hier, maar if not, weet iemand waar ik die dingen wel kan vinden? Of zijn er ook echte reno bestelnummers van?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ouwe rukker, je leeft nog.Steven schreef:Op de cupdempers zitten van die ringetjes om de schotel vast te houden.
Nu rijd ik morgen wel ff langs de ijzerboer hier, maar if not, weet iemand waar ik die dingen wel kan vinden? Of zijn er ook echte reno bestelnummers van?


ringetjes zijn gewoon te bestellen, 1,50 euro stuk ofzo. check arko's clio topic voo bestel nummer
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Steven schreef:Dikke shit ouwe, neem ff wat ringetjes rubbertjes mee dan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Welcome backSteven schreef:Op de cupdempers zitten van die ringetjes om de schotel vast te houden.
Nu rijd ik morgen wel ff langs de ijzerboer hier, maar if not, weet iemand waar ik die dingen wel kan vinden? Of zijn er ook echte reno bestelnummers van?

Goed thuisgekomen?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Te laat, was al weg. was gezellig gisteren, viel me helemaal niet tegen zo'n terasje aan de andere kant van het land.Steven schreef:Dikke shit ouwe, neem ff wat ringetjes mee dan
Beetje laat thuis breekt me wel een beetje op nu, maargoed. bijna weekend.

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Moet je inderdaad eens doen, je weet niet wat je mist.Steven schreef:Ja lachen dat jullie er waren, wij zijn binnen nog ff doorgegaan, maar ben nu alweer wakker door verbouwende bovenburen. Argh..
Next time komen we naar Zwolle

Vond het ook verschrikkelijk gezellig maar er wou er 1tje naar huis.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Volgens mij ben ik ook nog gebeld vanuit Beverwijk?
Helaas had ik middagdienst, anders was ik echt wel op bezoek gekomen
Komende 2 weken heb ik vakantie, misschien dat we dan tijd hebben om wat af te spreken?



Komende 2 weken heb ik vakantie, misschien dat we dan tijd hebben om wat af te spreken?
Zo even vloeken in de kerk, maar ik weiger om weer lange debiele aanmeldprocedures door te gaan om 1x op een Peugeotforum te posten.
M'n neefje heeft een 106GTI en wil em wat lager en sportiever hebben, uiteindelijk ga ik em ook eens Zandvoort opduwen en ws. zal ie ook nog wel eens naar de ring volgen
Dusja ander onderstelletje mag wel, zeker als de originele dempers aan alle kanten lekken.
Het budget ligt rond de 300 euro, ff snel rondzoeken geeft het volgende
Koni streetkit: €270 (De sportkit is €400+ helaas), lijkt me wat soft
Spax VSX: €300 (De PSX is €460)
Apex heeft ook een sport set, maar kan nergens een prijs vinden? Weet iemand die dat nog lever in NL? Vond die setjes altijd wel leuke bang 4 buck
En dan op marktplaats heb je diverse schroefsets, ik laat de hookiewookie en 'wij hebben A-merk dempers, maar we vertellen niet watvoor blabla' maar even aan de kant.
Dan houd je nog de V-maxx over voor €260, zelf moet ik er niet aan denken, maar ach voor semi-sportief gebruik is het misschien wel redelijk.
Wie rijden er hier met V-maxx en hebben het wel es gebruikt of circuit of vergelijk met andere dempers van echte merken?
M'n neefje heeft een 106GTI en wil em wat lager en sportiever hebben, uiteindelijk ga ik em ook eens Zandvoort opduwen en ws. zal ie ook nog wel eens naar de ring volgen

Dusja ander onderstelletje mag wel, zeker als de originele dempers aan alle kanten lekken.
Het budget ligt rond de 300 euro, ff snel rondzoeken geeft het volgende
Koni streetkit: €270 (De sportkit is €400+ helaas), lijkt me wat soft
Spax VSX: €300 (De PSX is €460)
Apex heeft ook een sport set, maar kan nergens een prijs vinden? Weet iemand die dat nog lever in NL? Vond die setjes altijd wel leuke bang 4 buck

En dan op marktplaats heb je diverse schroefsets, ik laat de hookiewookie en 'wij hebben A-merk dempers, maar we vertellen niet watvoor blabla' maar even aan de kant.
Dan houd je nog de V-maxx over voor €260, zelf moet ik er niet aan denken, maar ach voor semi-sportief gebruik is het misschien wel redelijk.
Wie rijden er hier met V-maxx en hebben het wel es gebruikt of circuit of vergelijk met andere dempers van echte merken?
Even verder gechoogelt, V-maxx zou een standaard springrate hebben en ronduit crap. Nu ben ik nog wel wat sceptisch over dat soort meningen, vooral deze is wel mooi 
Goed ik mik maar op de Spaxset, of iemand moet nog een leuk adresje weten voor die Apexset?

Van deze site: http://www.audiforum.nl/forum/onderstel ... -info.htmlWat Jos al zei: Gevaarlijk!
In USA zijn ze op circuit getest, resultaat flink uit de bocht vliegen er mee..
Goed ik mik maar op de Spaxset, of iemand moet nog een leuk adresje weten voor die Apexset?
Ik had destijds een Koni sportkit eronder liggen, maar de veren die erbij zitten verlagen nauwelijks. Ik had daarna nog wat lagere veren erop gezet, merk weet ik zo niet meer....
Apex en Spax zijn ook altijd wel goed.
Apex en Spax zijn ook altijd wel goed.