ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
mijne vergeten te meten, mike deed een 2:21
baan is van de winter aangepast, dus vergelijken is lastig.
baan is van de winter aangepast, dus vergelijken is lastig.
-
- Car: R19.R
Jup, met die aanpassing in de ruskenhoek is het knikje er weer uit, rondetijd wordt dus wat sneller
Met de 19 reed ik op straatbanden 2:24 op de oude baan, de RS op straatbanden deed 2:18. Dit jaar een keertje intermediates op de 19, kijken wat dat brengt, gewicht is sinds die 2:24 ook een heel stuk afgenomen.

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Afgelopen juni op Assen gereden maar de rondetijden hebben we niet bijgehouden. Zijn ook niet bijster spannend te noemen met de R21
Heb nog wel een video gemaakt van 12min onboard in de Cup Mégane (die ook op de openingsmeeting was) Zal die eens klaarmaken en online zetten. Rondetijd kan ik daar wel uithalen.
Edit: Rondetijd in 2:08 op Assen op droge baan op slicks.

Heb nog wel een video gemaakt van 12min onboard in de Cup Mégane (die ook op de openingsmeeting was) Zal die eens klaarmaken en online zetten. Rondetijd kan ik daar wel uithalen.
Edit: Rondetijd in 2:08 op Assen op droge baan op slicks.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Wordt het niet een keer tijd om die RS uit te laten?
2:08 is wel aardig snel

2:08 is wel aardig snel

Kun je beter een R6 pakken in plaats van een RS 

-
Als in 2 wielen te weinig
? 

tja, je moet er van houden, rijd liever met 2 wielen op Assen dan met 4
Snelheidsbeleving is wel flink groter op de motor vind ik... en een klein foutje wordt wel gelijk bruut afgestraft
dat vind ik met de auto een heeeel stuk minder... tenzij je op de Ring gaat rijden natuurlijk, he Robke! 
Snelheidsbeleving is wel flink groter op de motor vind ik... en een klein foutje wordt wel gelijk bruut afgestraft

-
Gekheid natuurlijk, motor rijden is ook erg mooi. Snelheidsbeleving is groter maar een motor trekt natuurlijk ook vies veel harder op als de gemiddelde beetje snelle auto. Heb alleen geen motorrijbewijs, alleen mee-rij ervaring, wat ook erg vermakelijk was 

leuk om er bij te hebben maar toch vind ik een auto veel relaxter!
laatst nog op een gixxer 750 k7 gereden maar vond het maar niks aan....
laatst nog op een gixxer 750 k7 gereden maar vond het maar niks aan....
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Zolder snelste tijd een lage 1,44Maarten-Jan schreef:Wat rij jij op Zolder luco, even uit nieuwsgierigheid / vergelijking?
Zandvoort snelste tijd een hoge 1,53
Assen een lage 1,54
Assen is NIET aangepast voor de auto's, alleen voor de motoren is de knik anders geworden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De ruskenhoek is voor motoren nog steeds wel die ruige knik op de vrij-rijden-dagen, vanwege de veiligheid... Ik neem aan dat ze met de auto ook die ruige knik nemen?
alleen in de GP races wordt de "flauwe" knik genomen, die zou een seconde of 3 a 3,5 sneller zijn...maar ach lekker boeiend...
alleen in de GP races wordt de "flauwe" knik genomen, die zou een seconde of 3 a 3,5 sneller zijn...maar ach lekker boeiend...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Scheelt met de auto zeker geen 3,5 seconde, ze zeggen ongeveer 1,5.
Maar de uitdaging is een stuk minder.
Maar de uitdaging is een stuk minder.
-
Dat sowieso, de scherpe variant is een mooie uitdagende bocht, direct na de knik volgas eruit blijft leuk
Dat zijn wel mooie tijden Luco

- Adinsx
Heb dan juni voor het eerst op Assen gereden, maar die knik is wel lekker inderdaad. Met de Ossenbroeken en Strubben had ik meer moeite om daar de juiste lijn te rijden...
En het eerste rondje vergiste ik me in de bocht voor het rechte stuk.
Dacht dat ie lang doordraaide, maar het werd een aardige tour om op de baan te blijven voor die chicane
En het eerste rondje vergiste ik me in de bocht voor het rechte stuk.
Dacht dat ie lang doordraaide, maar het werd een aardige tour om op de baan te blijven voor die chicane

-
Ossenbroeken en Strubben is inderdaad ontzettend moeilijk om een juiste lijn te rijden, daardoor wel uitdagend. Afgelopen weekend waren de ADAC GT Masters op Assen, gratis toegang dus heb daar ook nog gekeken.
Ook op de vrijdag even gekeken maar daarbij was het ook leuk om te zien dat zelfs de professionals zeker in het begin moeite hadden om daar de juiste lijn te vinden. Er zaten een aantal nieuwe teams bij die vorig jaar er logischerwijze niet bij waren op Assen, die hadden er vooral moeite mee. Leverde leuke momenten op.
Je bedoeld de Ramshoek? Voor de chicane (GT bocht) voor start/finish?
Daar kun je je beter niet vergissen nee
vooral als je er volle bak doorgaat kom je daar met een mooie snelheid door vliegen. Staat nog wel een filmpje op youtube van toen daar nog een grindbak achter zat. Een cup clio verslikte zich in die bocht en sloeg tig keer over de kop. Volgens mij was dat Phil Bastiaans.
Ook op de vrijdag even gekeken maar daarbij was het ook leuk om te zien dat zelfs de professionals zeker in het begin moeite hadden om daar de juiste lijn te vinden. Er zaten een aantal nieuwe teams bij die vorig jaar er logischerwijze niet bij waren op Assen, die hadden er vooral moeite mee. Leverde leuke momenten op.
Je bedoeld de Ramshoek? Voor de chicane (GT bocht) voor start/finish?
Daar kun je je beter niet vergissen nee

- Adinsx
Nee ik bedoel de GT bocht zelf.
Die Ramshoek kon steeds sneller, maar het eerste rondje dacht ik dat de volgende bocht flauw rechtsaf was het rechte stuk op. Bleek niet zo en dus werd het alle hens aan dek
Zal zo de onboardvideo van de Cup Mégane op youtube zetten. Hebben een prachtig gevecht met een BMW van KoopmanRacing gehad.
Die Ramshoek kon steeds sneller, maar het eerste rondje dacht ik dat de volgende bocht flauw rechtsaf was het rechte stuk op. Bleek niet zo en dus werd het alle hens aan dek

Zal zo de onboardvideo van de Cup Mégane op youtube zetten. Hebben een prachtig gevecht met een BMW van KoopmanRacing gehad.
-
Ah oke, ja dan mag je ook nog "effe" aan het werk
Zet maar online, ben benieuwd

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou moet nog wat sneller hoorMaarten-Jan schreef:Dat sowieso, de scherpe variant is een mooie uitdagende bocht, direct na de knik volgas eruit blijft leuk![]()

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik reed een 2.17 met de 19 op afgekouwde Semi-slicks, de lappen hingen er aan na 1,5 uur. 

-
Smaakt dat een beetje dan zo'n semi-slick? Of heb je zelf niet gekauwdRonald1916V schreef:Ik reed een 2.17 met de 19 op afgekouwde Semi-slicks, de lappen hingen er aan na 1,5 uur.

2:15 is mijn doel dit jaar, kijken of dat gaat lukken

- Adinsx
De video:Maarten-Jan schreef:Ah oke, ja dan mag je ook nog "effe" aan het werk![]()
(Zal hem ook even in het juiste topic (Renault filmpjes) spammen)
Als ik dat geluid van die startmotor hoor en het motorgeluid, dan mis ik mijn meganetje weer 

-
Mooi filmpje, leuk om te zien
Je ziet gelijk dat de beroerde lijn van de koopmans bmw fataal is, de megane heeft een mooi snelheidsvoordeel bij het uitkomen van de bocht waar de bmw niet meer voor kan compenseren

Je ziet gelijk dat de beroerde lijn van de koopmans bmw fataal is, de megane heeft een mooi snelheidsvoordeel bij het uitkomen van de bocht waar de bmw niet meer voor kan compenseren

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik schakelde mis ..mijn dynamo is overleden ..euh wat wil je nog meer horen ....2 vingers in de neus? 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Volvo 850 T5-R + Aanhangwagen vs. R19 16V
1-1
1-1

-
- Contacteer:
koppeling houd het niet boven de 4000 toeren.... (kan maar tot 0,9 bar)Roy schreef:5 GTT vs. 5 GTT vs. 21T vs. Williams, kom maar op met de excuses, dames....![]()
![]()
dus nog wat te doen in de vakantie.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik reed inderdaad in de Xantia.Merijn schreef:Jij rijdt in de Xantia?Anders heb je volgens de cijfers niet gewonnen.
Heb nu de rollerbank uitdraai en die loopt op 176pk op de wielen in plaats van de 127pk op de wielen..
ik weet zeker dat ik van 0 naar 100 van hem zou verliezen heb dit helaas niet kunnen proberen.