ACT: Clio16V
Nu heb ik vanavond 2 bussen ml leeggespoten in de kokers en dorpels van mijn nieuwe carosserie is dit genoeg? Ik had tevens achter de dopjes in de dorpels bijna direct een plaat zitten. Moest de binnenkant dorpels door de gaatjes doen waar de kabelgeleidingsklemmen inzitten.
Vrijdag subframe en achteras ophalen van de straler en spuiter en dan die ook maar eens goed inspuiten.
Vrijdag subframe en achteras ophalen van de straler en spuiter en dan die ook maar eens goed inspuiten.
-
- Moderator
- Car: MB
achter de ovale plastic dopjes een plaat? dat is volgens mij niet standaard. Goed rond spuiten zodat je ook de bovenkant goed raakt en dan het komt het vanzelf een keer onder uit de naad lopen. Achterschermen gaan het beste door het binnenscherm even los te halen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Een wax behandeling is op de langere termijn beter. Tectyl droogt op den duur uit en krijgt scheurtjes waardoor er toch roest kan optreden. Mike Sanders wax bijvoorbeeld (eigenlijk elke wax) heeft de eigenschap om bij warmer weer opnieuw "zacht" te worden en opnieuw een film te vormen zodat vocht geen kans maakt. Nadeel is dat het een enorme zooi geeft, en om de x tijd herhaalt moet worden. Het herhalen is bij Tectyl ML trouwens ook belangrijk, geen van beiden houd het eeuwig uit.jacob schreef:Nu heb ik vanavond 2 bussen ml leeggespoten in de kokers en dorpels van mijn nieuwe carosserie is dit genoeg? Ik had tevens achter de dopjes in de dorpels bijna direct een plaat zitten. Moest de binnenkant dorpels door de gaatjes doen waar de kabelgeleidingsklemmen inzitten.
Maargoed, voorlopig ben je ervanaf

-
- Über-Spammer
Enne, houd je het voor gezien? Was leuk om te zien hoor
Bestanden/foto's heb ik wel graag voor mijn verzameling te completeren 

Je kunt altijd een zipje maken van de documenten, wellicht dat we daar op de nieuwe website wel een plekje voor kunnen vinden/maken?
Als jou dat leuk lijkt om publiek via hier toegankelijk te maken dan geef maar n gil.
v.w.b. die stekkers, afgelopen weekend hebben we alles aan stekkers losgetrokken die richting het gasklephuis/stappenmotor gaan. tijdens het spelen met draden reageerde de motor inderdaad, maar in geen van de gevallen werd het probleem opgelost..Jean-Paul-S schreef: Heb je de stekker al van de stappenmotor afgetrokken? Hij zou dan van toerental moeten veranderen. Doet hij dat niet, is hij stuk. Ook voltage van de tps al gecontroleerd? Hier zweeft ergens een post van Jacques rond, hierin staat dat perfect uitgelegd.
maar voor mij was het probleem ook opgelost gedurende 3 a 4 maanden, nadat het spul 2 weken in een garage heeft gestaan..
vreemd.. het begon toch echt nadat ik de tank heb leeggereden..
Wie o wie heeft er decarbon coupe dempers op zijn clio zitten. Ik heb deze nieuw liggen voor mijn clio coupe maar nu moet ik er nog veren op zetten.
Welke veren gebruiken jullie? en welke verlaging? Als je een foto hebt zou het helemaal mooi zijn.
Welke veren gebruiken jullie? en welke verlaging? Als je een foto hebt zou het helemaal mooi zijn.
zijn decarbon dempers niet origineel?
ik heb deze achter op de williams zitten....
-
- Über-Spammer
Tutuur, standaard zitten ze er ook op, maar de cup dempers zijn dikker qua uitvoering, en wat zwaarder gedempt.
Jacob,
op de zg-hv wagens zaten niet de cup veren wat op het circuit gebruikt werden, maar volgens mij gewoon een -50 veer. Ooit heb ik eens een -35 veer geprobeerd, maar dan zitten 4 windingen letterlijk tegenelkaar aan.
Edit:
Tadaa, gevonden:
rechts cupdemper met -35 veer, links een gewone demper met -35 veer.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
Jacob,
op de zg-hv wagens zaten niet de cup veren wat op het circuit gebruikt werden, maar volgens mij gewoon een -50 veer. Ooit heb ik eens een -35 veer geprobeerd, maar dan zitten 4 windingen letterlijk tegenelkaar aan.
Edit:
Tadaa, gevonden:
rechts cupdemper met -35 veer, links een gewone demper met -35 veer.
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000418.JPG[/img]
-
Welk nummer staat daarop? Dit is het nummer van de coupe dempers achter: 6001 025 123tutuur schreef:zijn decarbon dempers niet origineel?
zal binnenkort even kijken, maar zou inderdaad best kunnen dat het gewoon de origi. dempers zijn, vind ze overigens al stug zat met de huidige verlaging....
Mikey en ik gebruiken -50 apex veren. zijn nog vrij makkelijk met veren spanners te monteren. Auto zakt niet zo ver als orginele dempers met -50 veren. Lijkt meer op -30
als ik het goed zie, zitten de onderste schotels ook hoger dus dat is dan logisch...
precies! Ik gebruikze in combinatie met solid top mounts van AST en dus met een williams onderstel. Dan is het overigens wel een stuk lager.tutuur schreef:als ik het goed zie, zitten de onderste schotels ook hoger dus dat is dan logisch...
[img]http://members.home.nl/m.noordijk/ringrtc/DSC_0141.jpg[/img]
zijn speciale veren voor
ik heb een set liggen met die veren er onder.
maten heb ik voorlopig niet ga zo op vakantie
ik heb een set liggen met die veren er onder.
maten heb ik voorlopig niet ga zo op vakantie
staat wel een stuk hoger dan mijn will 

Dus -60 veren zouden nog een iets lager resultaat geven. Vanavond de nieuwe draagarmen en fusees en stabistang gemonteerd. Bestelde vandaag die klemmetjes op de draagarm voor de stabistang kosten die dingen 4,60 per stuk ongeveer. Ach jah het hoort erbij zal even een foto posten voor de liefhebbers.
Dank je wel. Het moet ook gewoon nu in 1 keer goed en nieuw, of bijna nieuw of goed gereviseerd. Het probleem is dat het niet zo snel als nieuw wordt en dat je dan toch maar weer nieuw koopt. Was al blij dat het subframe en de achteras binnen is gekomen voor de bouwvak.
Eerst opbouwen tot op het blok en dan daarmee aan de gang. Maar dat wordt dan eerst even sparen op dat moment. Dit gaat de spuigaten al uitlopen. Maarjah dat wist ik van tevoren en we gaan lekker zo door.
Eerst opbouwen tot op het blok en dan daarmee aan de gang. Maar dat wordt dan eerst even sparen op dat moment. Dit gaat de spuigaten al uitlopen. Maarjah dat wist ik van tevoren en we gaan lekker zo door.
-
- Über-Spammer
Clio rs past ook met enig aanpaswerkSteven(stk) schreef:weet iemand welke (grotere) rembekrachtigers er allemaal op een 16v passen ?
Die was ook op de openingsmeeting dit jaar! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
Deze was toch ook op de openingsmeeting?

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer

Leuk toch?