clio houdt in :(
hallo ik zit met het volgende probleem.
vorige week hebben ze nieuwe koolborstels op mijn dynamo gezet en sinds dien houdt de auto in als ik nou 110 of 50 km rij verneem ik dat hij vreselijk in houdt en moet ik het gaspedaal helemaal in trappen en dan schiet hij weer weg wat zou dat kunnen zijn ik ben a technies dus graag jullie hulp..
Grt
Erik
vorige week hebben ze nieuwe koolborstels op mijn dynamo gezet en sinds dien houdt de auto in als ik nou 110 of 50 km rij verneem ik dat hij vreselijk in houdt en moet ik het gaspedaal helemaal in trappen en dan schiet hij weer weg wat zou dat kunnen zijn ik ben a technies dus graag jullie hulp..
Grt
Erik
oja sorry het is phase 1 ik weet dat hij uit 92 de rest weet ik niet zoals het type blok ik weet dat er op staat ecoblok
oeps
1800 16v of bedoel je dat niet

a fijn dan graag jullie hulp 

is tegen mij gezegt toen ik hem kocht maar ik heb totaal geen verstand van autos dus aub help zo goed als het kan........................ik weet wel het is een baccara ik weet niet of je daar wat aan heb 

-
- Moderator
- Car: MB
Weet niet zeker maar meen van wel, maar die zijn erg zeldzaam. Grotere kans dat je dan een 8 klepper hebt. Kijk anders even op je kenteken of tik je kenteken in op de site van de RDW.
Maar als het sinds een reparatie is dan zou ik terug gaan.
Maar als het sinds een reparatie is dan zou ik terug gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dat heb ik gedaan ben terug geweest en hun zeggen nee daar kunnen we niks mee en ze willen me niet verder helpen 

Post eens een foto van de auto en het motorblok? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Klinkt een beetje als een temperatuursensor die niet helemaal meer z'n werk doet.
Clio 1.8 16V Baccara heb ik nog nooit gezien, volgens mij zijn die enkel als 8klepper geleverd
Mischien even langs rijden bij een RTC'er die in de buurt woont die er wel verstand van heeft. Is soms wat lastig om diverse dingen op te noemen terwijl je niet eens kan vertellen wat voor motor er in ligt, geen idee waar je vandaan moet komen ?
Clio 1.8 16V Baccara heb ik nog nooit gezien, volgens mij zijn die enkel als 8klepper geleverd

Mischien even langs rijden bij een RTC'er die in de buurt woont die er wel verstand van heeft. Is soms wat lastig om diverse dingen op te noemen terwijl je niet eens kan vertellen wat voor motor er in ligt, geen idee waar je vandaan moet komen ?

Er staat energy op en het is gewoon een 1.4.
Alleen koolborstels vervangen? Inhouden bij koud is wel een hele vage klacht. Kijk eens of er geen losse kabels of slecht bevestigde kabels aan de dynamo zitten?
Alleen koolborstels vervangen? Inhouden bij koud is wel een hele vage klacht. Kijk eens of er geen losse kabels of slecht bevestigde kabels aan de dynamo zitten?
-
ik zet mijn matrix bril op en zie inderdaad dat het een energy blok is. ik kan het kenteken ook al zien, jij dan riel?Riël schreef:Er staat energy op en het is gewoon een 1.4.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
het is een 1.8 geen discussie over mogelijk staat in de papierenRiël schreef:Er staat energy op en het is gewoon een 1.4.
niet lullig bedoeld riel
ik zei ook in mijn eerdere post ik heb totaal geen verstand van auto,s je kan me wat dat betreft van alles voor schotelen maar ik weet zeker dat het een 1.8 is dan hou ik het op een 8 klepper ook goedRonald1916V schreef:Klinkt een beetje als een temperatuursensor die niet helemaal meer z'n werk doet.
Clio 1.8 16V Baccara heb ik nog nooit gezien, volgens mij zijn die enkel als 8klepper geleverd![]()

Naja, ik redeneerde nogal simpel met een 30 seconde accu resterend in mijn laptop 
Maareuh, Energy is de enige motor waar iets op staat én de standaard uitvoering voor de baccara. 1+1 = 2 maar dit keer zat ik er dan naast

Maareuh, Energy is de enige motor waar iets op staat én de standaard uitvoering voor de baccara. 1+1 = 2 maar dit keer zat ik er dan naast

-
- Moderator
- Car: MB
@ Erik, we zijn nu zo direct een volle pagina bezig om uit te vogelen wat voor auto je nou hebt. Als je een oplossing wilt hebben is dat toch wel het minste wat je even op kunt zoeken. En daar is weinig technische kennis voor nodig 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ok het is een energyblok zo ver ben ik nu al en dit is van de rdw:
Voertuig
Kenteken JS-TN-43
Voertuigsoort personenauto
Merk renault
Handelsbenaming Clio baccara u9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 27-04-2011
Datum aanvang tenaamstelling 21-04-2010
kijk maar op kenteken ik weet het niet meer en weer een probleem hij blijft stationar draaien op 600 a 700 toeren zo wel koud als warm vage autos die renaults ik weet het niet meer
Voertuig
Kenteken JS-TN-43
Voertuigsoort personenauto
Merk renault
Handelsbenaming Clio baccara u9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 27-04-2011
Datum aanvang tenaamstelling 21-04-2010
kijk maar op kenteken ik weet het niet meer en weer een probleem hij blijft stationar draaien op 600 a 700 toeren zo wel koud als warm vage autos die renaults ik weet het niet meer
-
- Car: R19.R
Een energy is er in elk geval niet als 1.8, zoals riel ook al aangeeft.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29097

erik334 <----versie NA jouw? schreef: betreft clio baccara 92 u9 1.4 ecoblok
hoe kan het dan zijn dat op papieren staat 1798 cc?verklaar je nader graag weer ontopic we dwalen afMaarten-Jan schreef:Een energy is er in elk geval niet als 1.8, zoals riel ook al aangeeft.
hoezo dwalen we af? om je probleem om te lossen zullen we toch eerst moeten weten welke motor je hebt. Een Energy OF een 1.8
het is een 1.8 energy het staat in mijn papieren ben niet gek
-
Een 1.8 is een F3P, geen energy, dus je papieren kloppen niet...
maak niet uit of het klopt ik wil graag een oplossingMaarten-Jan schreef:Een 1.8 is een F3P, geen energy, dus je papieren kloppen niet...
auto verkopen is een oplossing
MODS sluit dit topic maar dit word niks ik reageer niet meer
Erik
Erik
-
Dat is het hem nou juist, als hij energy op zijn afdekplaat heeft staan (wat een 1800 niet eens heeft, laat staan dat er energy op kan staan)dan maakt het wel uit. Gezien een energy toch iets anders werkt als een F motortje.Merijn schreef:Maakt niet uit... 1800, Clio Baccara. Oplossingen graag!