Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven(stk)

ik zeg negen ronden met de dodge , ding moet es toch ingereden worden als het nieuwe blok erin zit :P
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dan moeten ze bij Breidscheid wel een LPG-pomp neerzetten voor Ronald :D
Martijn Kool

nieuwe blok? welk nieuw blok? dat zal wel naast die 2L komen te staan, voor de sier. en dan koopt ie weer een ander schraal hok er bij.

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

paulvanrooij schreef:dan moeten ze bij Breidscheid wel een LPG-pomp neerzetten voor Ronald :D
De Dodge moet de Ring inderdaad nog wel een keer over :D en met 120 liter LPG kom je nog een heel eind hoor :lol: al zitten er wel erg weinig LPG stations daar in de buurt, eerst maar is zorgen dat ie fatsoenlijk op benzine loopt. :)
Martijn Kool schreef:nieuwe blok? welk nieuw blok? dat zal wel naast die 2L komen te staan, voor de sier. en dan koopt ie weer een ander schraal hok er bij.

Nah, die 2.0 staat er nog omdat die 1.8 gewoon te goed loopt.. dan is die prioriteit al snel verdwenen, al moet ie er inderdaad nog een keer in :p
Ronald1916V

Zo, eindelijk een beetje vooruitgang. nog niet echt met de 19 16V maar wel met de Dodge, Vanmiddag met Gerald een andere motor opgehaald en aangezien de beste man er 5 had staan waarvan hij geen enkele historie kende was het even kiezen. Uiteindelijk voor 1tje gekozen waar in ieder geval nog olie in zat en er vrij helder uit zag en die opnieuw geschilderd was en voorzien was van nieuwe vriespluggen in het blok.

Bij aankomst in de schuur het inlaatspruitstuk er maar even vanaf geschroefd om de Edelbrock inlaat er op te zetten omdat er anders niet echt een mogelijkheid was om het hijsoog er aan de zetten, kon ik meteen even de nokkenas e.d. bekijken en die lijkt zo goed als nieuw, zal me benieuwen of het ook nog eens een mooie ruige nokkenas is. :D

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 38-920.jpg[/img]

Met het Edelbrock inlaatspruitstuk en de Mickey Thompson kleppendeksels lijkt het al heel anders, dit blok is ook "Hemi Orange" net als m'n vorige dus dat kan mooi zo. :D
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 72-470.jpg[/img]

Gerald, bedankt voor het karretje en de auto die 'm mocht trekken.. anders was ie er nooit gekomen. :worship:

Van de week eens mee verder.. met eeen beetje mazzel hangt ie er voor m'n vakantie in.. dan kan ik eind Juli ofzo eindelijk weer eens een rondje Ring doen met de R19 16V (of 8..) (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Gerald, bedankt voor het karretje en de auto die 'm mocht trekken.. anders was ie er nooit gekomen. :worship: (Y)
Graag gedaan, zo konden we wat voor elkaar betekenen toch? :wink:

b.t.w. was leuk terug rijden zo met al die moteren op de A50 :D CC Op 100 en rustig aan genieten maar :smoke:
Tim
Car: E36 M3

Ben jullie niet tegen gekomen onderweg, mooie rit op de A28 ja :D Prachtig om tussen te rijden!

Maar goed bezig Ronald, blokkie erin en gas erop! Letterlijk ;)
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Dit blok in de 19 16v hangen :lol:

Maar ziet er lkkr uit Ronald.. mischien dat ik weer is een keertje
kom gluren bij je (Y)
Ronald1916V

Vanavond de 19 16V weggebracht naar Martijn Kool, voor wat laswerk aan de bodem en uitbreiding van de rolkooi. tevens de dorpel rechtsachter die ik even professioneel krom gereden heb op een curbstone vorig jaar ergens.

Kan ik mooi even 2 weken op vakantie in de tijd dat ie er mee bezig is. :D
Tom
Moderator
Car: MB

Dan heeft Martijn mooi even de tijd dat laswerk op de ring te testen in die weken :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Tom schreef:Dan heeft Martijn mooi even de tijd dat laswerk op de ring te testen in die weken :lol:
Ik denk dat ik 'm genoeg laswerk gegeven heb om zich te vermaken in die 2 weken.. naar de Ring mag, als je stil wil komen te staan :p

Eind Juli wil ik weer eens een paar ronden proberen op de Ring, moet eerst de achterste motorsteun fixen nog, even kijken of daar nog tijd voor is voor die tijd. :)
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Fijne vakantie alvast :p ( ga je met de dodge? :D ) :lol:
Ronald1916V

paratroeper schreef:Fijne vakantie alvast :p ( ga je met de dodge? :D ) :lol:
Nee, ik stap zo in in een BMW 535i van een maat van mij, gaat iets harder op de autobahn :D
Martijn Kool

staat ie er ja? mooi.

morgen op rtc markt.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

€150,- :D
Ronald1916V

Stelletje grapjassen, Zit ik rustig in Zweden vakantie te vieren, krijgen we dit weer :D
Geert
Contacteer:

200
Tim

Martijn Kool schreef:staat ie er ja? mooi.

morgen op rtc markt.

Martijn,
Komend weekend zouden we toch naar de autocross?
Tom
Moderator

is ie de bullbar van de Dodge eronder aan het lassen dan? :lol: :smoke:
Tim

Ach met zo'n oude auto maakt dat toch niet uit. Zowel Martijn als ik kunnen niet rijden dus we laten hem daar gewoon staan na afloop :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De limburgse versie van de zwarte cross:

http://www.knastercross.nl/2010/

Echt een happening met vooral veel onzin :D :p
Tim

Nadeel is alleen dat Ronald dan alweer terug is van vakantie... Al heeft ie 4 september wel een feestje. 19 mag dan toch niet van z'n plek komen :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jammer dat je je ver vantevoren moet inschrijven om mogelijk deel te nemen, anders haalde je 1 dag vantevoren even een gebakje van de sloop om een dagje mee te beulen (0)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Nu jullie er over beginnen, Ronald had het onlans wel over een autorodeo.... :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Knastercross moet je heel snel inschrijven (<15 min), dat lukt ons niet :beer: Zou wel eens leuk zijn om 2 Clio's opelkaar te lassen, heb dat 4 jaar geleden gezien met 2 a corsa's :p of van 2 kadeaths 1 limo gemaakt :p

In Be zijn hier en daar nog wat echte rag/beuk evenementen, agenda's heb ik niet. Tevens is hier in de buurt ook elk jaar een heuvelklim, ook leuk!

Maargoed, genoeg afgedwaald (0)
Ronald1916V

Beetje dimmen he, ik sta al ingeschreven met voor de Autorodeo eind Augustus en heb al een auto, een dikke Nissan Sunny Van, met kont dus en dan heb je wat er af te rijden.

Nu in Zweden achter de laptop in de schemering bij de BBQ, half 1 snachts hier maar echt donker wordt het hier niet.

Morgen even wat mooie landweggetjes opzoeken, het is hier 1 grote Nordschleife :lol:
Martijn Kool

vanavond gaat ie op rtc markt

(Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

MMmmm de advertentie kosten zullen hoger zijn :evil:
Ronald1916V

Vanavond de 19 16V maar eens even opgehaald bij Martijn, zitten nu fatsoenlijke lasplaten in voor de kooi en er zijn 2 extra buizen toegevoegd aan de kooi.

Fotootje..

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 19-140.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-170.jpg[/img]

Verder wordt ik nog niet echt vrolijk van dat ding, hoe meer bitumen je van de bodem af bikt, hoe meer gaten er in vallen.. op de terugweg rammelde er weer van alles, de uitlaat is weer ergens gescheurd, de motor begint steeds beroerder te klinken.. het is soms echt een gebed zonder eind. Af en toe nog steeds wel eens het idee om de hele rommel op te ruimen en een fatsoenlijke circuitauto te kopen waarmee je niet dag in dag uit aan het lassen en sleutelen bent om af en toe eens een uurtje of 2 achter elkaar op het circuit te rijden.

Maargoed, ik kom een beetje om in het werk en hoe harder dat ding uit elkaar valt hoe meer ik me er aan begin te ergeren. eerst de Dodge maar eens afbouwen zodat ik weer fatsoenlijk dagelijks vervoer heb, daarna zal het me een rotzorg wezen dat ie ploft.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

op mp staat een megane 2.0 16v met cupkooi, ook een auto met veel potentieel (Y) :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ah joh, naar een paar rondjes (probleemloos) op de ring vind je het allemaal weer leuk
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:op mp staat een megane 2.0 16v met cupkooi, ook een auto met veel potentieel (Y) :)
Dat is het punt een beetje, heb het soms helemaal gehad met die gammele Renault troep, de meest achterlijke dingen gooien steeds roet in het eten, maargoed.. even doorgaan, mischien word het nog weer eens een betrouwbare racer.

@Wouter, dat is het punt juist een beetje, heb dit jaar nog geen fatsoenlijke ronde Ring met dat ding gemaakt, iedere ronde wel weer een nieuw probleem, hoe goed ik dat ding ook in elkaar schroef.
Steven(stk)

Ronald1916V schreef:
Jean-Paul-S schreef:op mp staat een megane 2.0 16v met cupkooi, ook een auto met veel potentieel (Y) :)
Dat is het punt een beetje, heb het soms helemaal gehad met die gammele Renault troep, de meest achterlijke dingen gooien steeds roet in het eten, maargoed.. even doorgaan, mischien word het nog weer eens een betrouwbare racer.
50 euro ? :P , maar volgens mij geeft ieder circuithok (met modificaties) uiteindelijk problemen. (zie dat vag ding van Luco :P)Het is er gewoon niet voor gemaakt. Je kunt wat nieuwers halen dat nog niet zo hard roest. Maar dan gooi je ook weer meer geld weg als je hem kort rijd.

Plus je gooit ook zelden wat nieuws onder die 19 , dat blok valt al jaren uit elkaar , die uitlaat is ook al 12x gelast dus tja :P
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op wo 21 jul 2010 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator

Probleem zijn de aanpassingen vaak volgens mij. als je het redelijk standaard houd op enkele verbeteringen dan blijft het echt wel lang heel. Probleem is dat de meesten te hard willen gaan.
Geert
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Ronald1916V schreef:
50 euro ? :P , maar volgens mij geeft ieder circuithok (met modificaties) uiteindelijk problemen. (zie dat vag ding van Luco :P)Het is er gewoon niet voor gemaakt. Je kunt wat nieuwers halen dat nog niet zo hard roest. Maar dan gooi je ook weer meer geld weg als je hem kort rijd.

Plus je gooit ook zelden wat nieuws onder die 19 , dat blok valt al jaren uit elkaar , die uitlaat is ook al 12x gelast dus tja :P
wat hij zegt!
Plaats reactie