even voorstellen: Tony, Clio Turbo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
clio480turbo
Contacteer:

ik stel me bij deze eventjes voor

Ik ben Tony Kom uit rijswijk ben 22 jaar en ben al sinds ik me rijbewijs heb renault verslaafd.
Ik ben in het bezit van 2 clio 16v´s waarvan een 480 turbo motor inhangt en ik hoopte dat mensen mij hier kunnen helpen ermee want ik kom er niet uit met de kabelboom.Had de bougie´s al laten vonken door middel bij de grijze draad een plus te steken maar nu doet de auto helemaal niks meer.Ben naar Veban gewees en die zei dat ik het bete hier kon voorstellen dat ik sneller geholpen kon worden dan daar.Ik hier al diverse projecen gezien met deze motor maar kon niet benodigde info vinden die ik nodig heb.Dus wie o wie wilt me helpen met mijn probleem??

Mvg Tony
Riël
Über-Spammer

Eerst alle zwarte kabeltjes met n oogje krijgen + :)

Dat kan ik me nog herinneren. Maar laat eens goed zien wat je hebt, hoever je bent, eventueel met wat foto's. Kennis over de motoren is er wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio480turbo
Contacteer:

de motor hangt er volledig in op 1 motersteun na die moet ik nog binnen krijgen van een rsi.moet nog de radiateur en slangen aanpassen en de uitlaat.Verder heb ik alle stekkers op het blok aan gesloten en het 2de deel van de kabelboom verwijderd van de verlichting.En verder kom ik maar niet.Maar als ik het zo begrijp van jou is dat de zwarte kabels e plus moet voorstellen???

Mensen mogen me ook toevoegen op msn cleaningcreations@live.nl vnd ik wa makkelijker praten namelijk
cliogek

Msn is voor jou misschien makkelijker maar anderen hebben er niks want die missen het hele verhaal.
clio480turbo
Contacteer:

het hele verhaal is zo.
Ik heb de motor erin opgehangen en alle stekkers die ik maar kan aansluiten heb ik gedaan.EN het deel verwijderd van de verlichting.Toen ik van iemand had begrepen die zei dat ik op de grijze kabel een plus moest doen zouden de bougie's moeten vonken en dat deed ie ook.Maar toen ik later weer proberen te starten deed ie niks meer.Dus ik heb ook de zwarte ecu kastje open gemaakt en gekeken of er iets verbrand wa maar kon niks vinden.Enige wat ik kon ontdekken was dat als ik de plus op de grijze kabel deed werd er een metaal elementje warm die op de printplaat zit weet niet of dat zo hoort lijkt mij van niet.En verder zou ik ook willen weten wat ik van de clio kabelboom nodig heb om de meters en dergelijke te laten werken en voor de sleutel om te starten etc etc etc

is ernog iets niet duidelijk laat het me weten of als je zelf zoiets gebouwd of je mij kan uitleggen hoe het aangesloten is dan doe ik het op die manier
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Heeft jouw 480 blok een losse kabelboom of komt deze uit een van de latere jaren, waar de motorkabelboom helemaal geïntegreerd zit in de hoofdkabelboom?

Met die motorkabelboom, hoef je namelijk alleen nog de brandstofpomp los aan te sluiten dacht ik.
clio480turbo
Contacteer:

het blok komt uit het jaar 92.Ik heb 2 losse kabelbomen dus ik denk het niet anders had ie wel gevonkt als ik alles enkel aangesloten had lijkt me toch??
Andrews (supercinq)

stuur me maar ff een mail..
ik heb laatst nog zo'n motor ingebouwd in een renault5.
het lijkt allemaal moeilijker dan dat het is
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer

Doe het anders gewoon hier op t forum?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb ook een Volvo 480T motor en ongeveer als volgt aangesloten;

De originele kabelboom van Renault gebruikt voor de sensoren richting instrumentenpaneel.

1 kabelboom van Volvo gebruikt waar de computers aanhangen.
De kabelboom heeft een klein stekkerblokje aan het einde waar ook de computeraansluitingen zitten. Aan dit blokje zitten een aantal draden waarvan de meest een geschakelde + nodig hebben. De massa's zitten elders in de kabelboom halverwege.

Zet even de kleuren van de draden van dit stekkerblokje op internet hiero, want ik weet het niet helemaal uit mn hoofd :)
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

Ik heb hier de kleuren.

roze
bruin blauw
grijs
rood
wit blauw
blauw
geel groen
geel zwart
groen
grijs bruin
bruin

Ik heb wel toen der tijd op de grijze kabel constante plus gehad om em te laten vonken ik weet niet of dat gevolgen kan hebben voor me ecu?? ivm dat de bougie's niet meer vonken
clio480turbo
Contacteer:

vandaag weer ff wezen kutten met de auto.Die is nu voorzien van een 2.5 inch uitlaat op maat gemaakt.En met het waterkoel systeem.En daar heb ik ff een vraag over .Ik hou namelijk 1 slang over en dat is van de retour van de turbo en ik gebruik mijn originele 16v radiateur .Maar zou ikdie moeten laten aanpassen voor slangetje of kan ik in de dikkere slang dus de aanvoer een T stuk plaatsen of een andere radiateur??
sieger everts
Contacteer:

je kunt een t stuk maken voor de radiateur ingang, werkt prima.
clio480turbo
Contacteer:

welk maateriaal kan ik dan gebruiken en waar kan ik het bestellen??
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

clio480turbo schreef:welk materiaal kan ik dan gebruiken en waar kan ik het bestellen??
afhankelijk van de diameter zou ik kijken dat ik een koperen T stuk (voor de verwarming/waterleiding) nam. Kan het minste mee gebeuren en kan goed tegen warmte. :wink:
Mrtn

even over dat stekkerblokje... die moet/kan je splitsen, d'r is een deeltje voor de motorkabelboom, iets van 2x4/5 draden, die niet allemaal bezet zijn, dan houdt je maar 6 draden over ofzo...

Nu heb je veel meer draden dan ik heb, dus geen idee welke wat is..
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

De kleuren die ik opnoem zijn van de rode stekker.En is ook de enige stekker die ik kan zien aan de boom
clio480turbo
Contacteer:

Mrtn schreef:even over dat stekkerblokje... die moet/kan je splitsen, d'r is een deeltje voor de motorkabelboom, iets van 2x4/5 draden, die niet allemaal bezet zijn, dan houdt je maar 6 draden over ofzo...

Nu heb je veel meer draden dan ik heb, dus geen idee welke wat is..

Heb je eventueel een foto van je kabelboom?
clio480turbo
Contacteer:

Ik heb van een engels forum begrepen dat enkel deze 3 draden nodig zijn voor de motor

Dikke grijze kabel= ontsteking

Grijs/rood = brandstofpomp

Blauw/bruin= Tacho/toerenteller

Klopt dit eigenlijk???
Mrtn

Zoiets is het inderdaad jah... zoek wel even in een boek of de kleuren kloppen, zomaar koppen zou ik niet doen. Dat is petjeswerk...

ik heb alles geschakeld + gezet, ook de pomp
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

Kan jij mij vertellen welke kabel van de renault geschakeld is dan? Die op je contact aangesloten zit.

En wat ik eerdervroeg over de zwarte ecu gaat om dit gedeelte zie foto.

[img]http://94.100.123.136/1006100001-100615 ... _4aHE.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.218/1006100001-100615 ... _5yOI.jpeg[/img]

Gaat om het grijze ding wat is om cirkelt. het word warm namelijk ik denk niet dat dat zo hoort??
Robke
Car: Lexus IS250

Dat is een koellichaam, dus dat hoort juist wel warm te worden.
clio480turbo
Contacteer:

ok dan ligt mijn probleem van de ontsteking ergens anders ivm dat de relais niet klikken
Mrtn

Je relais klikken niet omdat ze niet worden aangestuurd. Ergens ben je dus op de verkeerde draden 12V aan het zetten...
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

Ik deed eerste rchtstreeks op de grijze draar op de zwarte ecu een plus toen klikte ze wel even later deden ze dat niet meer.Dus ik denk zelf dat de zwarte ecu kapot is maar hoe kan ik dat testen??
clio480turbo
Contacteer:

Gister verder wezen gaan aan de auto en tot mijn resultaat geeft de bougie heel af en toe een klein vonkje . Maar verder ben ik nog niet gekomen.Ik krijg wel steeds te horen dat er ergens nog een kabel zit die de plus maar die je aanziet voor de min maar ik kan echt niet ontdekken welke kabel dat is.Enige wat ik is dat ik als op de plus van ecu een min zet gaat de relais klikken en anderom niet en de auto krijgt ook geen benzine en dergelijke.MAar het weekend komt iemand langs met een r5 met zo'n blok maar dan uit 89 met 2 oranje ecu's in plaatst van de blauwe.Als ik die op mijn auto zet om te checken of de mijne niet verrot zijn als alles goed aangesloten is zou dat dan kwaad kunnen of hebbend e ecu's andere instellingen???
catrinus

Een veel voorkomend probleem bij volvo is dat de relais van binnen oxideren. Je kan bijv de relais eruit halen en ze doorlussen met een stukje draad. Zo heb ik ook al eens tijden gezocht naar een storing.
clio480turbo
Contacteer:

dat zou een optie zijn.Maar hoe kan het dan als ik op de rode draad van ecu(plus kabel dus) op een min houd dat ie wel klikt en andersom niet
Mrtn

dat je dan iets verkeerds doorlust...

weet je wel wat je aan het doen doen bent? of abracadrabra met willekeurig draden doorlussen?
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

Ik weet we wat ik aan het doen ben.Maar steds kom ik op hetzelfde neer.DUs ergens doe ik waarschjnlijk toch wat fout.Mrgen komt er iemand met een r5 dus dan kan ik alles afkijken.

@MRTN hoe heb jij de downpipe gemaakt want de mijne komt tegen de middelste motorsteun aan.
clio480turbo
Contacteer:

Ik ben erover uit ik vermoed dat de ecu's verrot zijn gewoon ivm dat alles het eerst wel deed en nu niet meer.VAn de r5 was het een andere kabelboom uit een oudere model dus met de oranje stickers en had maar 5 draadjes in plaats van 10 zoals ik.
clio480turbo
Contacteer:

Kan nergens ecu's vinden voor mijn 480 motor.Maar kan iemand mij vertellen dat als de kleuren hetzelfde zijn maar dan uit een 440 en nr's zijn iets anders dat het dan ook moet werken. Omdat men zegt dat alles hetzelfde is?
Mrtn

ik heb nog ECU's liggen en de mijne loopt op allemaal :)

Downpipe is aangepast zodat ie wel de goede vorm heeft, dus bochten veranderd en de hoogte ingekort... tis even werk, maar wel passend te krijgen :)
Mrtn = Maarten
clio480turbo
Contacteer:

Je hebt pm (Y)
Mrtn

kzal vanmiddag even stickertjes bekijken :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie