Riël schreef:Het gaat hier om warmtegeleiding en in mindere mate om warmtestraling. En dat wikkelen zal niet heel veel helpen.
Overigens snap ik je voorbeeld nu niet, dan bekrachtig je toch juist wat Gerry wil?
Maar maak je niet druk, zelfs een warm spruitstuk warmt je lucht niet gauw op, overdracht op de lucht is vrij slecht binnenin (klein oppervlak) en de lucht gaat er best hard doorheen
gerry wil de overdracht van warmte van uitlaat naar inlaat spruitstuk reduceren. als je het inlaat spruitstuk spiegelend hebt zal deze vrijwel alle warmte straling "afkaatsen"...
Ik wil de IC tussen de grill en de radiateur plaatsen. Dan heb ik een heel kort IC traject en houd ik de onderkant van de radiateur vrij zodat de temperatuur hopelijk niet meer oploopt bij volgas.
Die kun je wat vrijer plaatsen. Ik heb dit radiatortje nog wel voor een leuk prijsje. Moet je alleen een klein pompje bij hangen en een klein (scooter) radiateurtje.
Nee, ik hou het bij een FMIC. Mocht dat niet voldoende zijn dan heb ik hier ook nog zo'n Aquamist setje liggen.
En ach, mocht ik erachter komen dat het toch allemaal niet werkt dan zijn we er tenminste mee bezig geweest. Dat vind ik eigenlijk net zo leuk als er in rijden
Vandaag het uitlaatspruitstuk ingepakt met heatwrap. Op sommige plekken kon ik het er moeilijk omheen krijgen maar denk dat het wel goed gegaan is. Ook de nieuwe radiateur opgehaald. Deze past een stuk beter op het clio subframe Morgen maar eens kijken of we het blok er weer terug in kunnen krijgen.
Heb de afgelopen week zo af en toe wat aan de gt kunnen doen. Heb het kvs vaatje verplaatst zodat het luchtfilter achter de linker koplamp kan komen.
Heb ook camber bouten gehaald om te kijken of ik daarmee het negatief camber wat op kan heffen maar denk niet dat die dat voldoende doen. Zullen dus toch camberplaten voor moeten komen.
Morgen, als het weer het toelaat, maar weer verder met knutselen.
Een tr fusee is een combo van ph.1&ph.2. De boutgaten van een ph.2 maar de hoek voor een ph.1 mbt de topschotel.
De witte 5 die ik had heeft ph.1 topschotels maar ph.2 poten en toch stonden de wielen recht. Met ph.2 fusee's werd dit iets van -6 als het niet meer was
Dan ben je ook gelijk je uitlijning kwijt dus dat lijkt me ook niet alles...
Heb je nu ph2 schotels? Denk namelijk niet dat verstelbare schotels meer kunnen corigeren dan de ph2 schotels doen....
Mrtn schreef:je topictitel klinkt alsof je 'm in de fik hebt gestoken
kom je d'r verder niet uit dat je het laat doen of was dat al de planning?
Vond het wel een leuke woordspeling
Er zijn idd wat dingen die ik zelf niet aandurf. Er moet nog een spanrol voor de V-snaar gemaakt worden, downpipe en de IC opstelling word misschien ook veranderd. Heb afgesproken zoveel mogelijk zelf te doen en dat heb ik naar mijn idee nu gedaan, de rest is voor Jeroen