ff voorstellen; Dreminator, Clio RSi
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Feli met de RSi. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lekker kleurtje! Wat zijn je plannen d'r mee? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Eerst maar even mn radio erin en remblokken vervangen.
Dan twijfel ik nog een beetje over de velgen die ik wil, maar waarschijnlijk de Dotz Shuriken zwart met zilver kleur.
[img]http://www.autodino.de/autonews/wp-cont ... alurad.jpg[/img]
Dan twijfel ik nog een beetje over de velgen die ik wil, maar waarschijnlijk de Dotz Shuriken zwart met zilver kleur.
-
Heb er een setje winterbanden met stalen velgen onder zitten.
Nu kan ik de standaard velgen weer mooi maken.
Beetje schuren, spuiten enzo.
Ik moet nog kijken naar speling op het stuur, maar daarvoor heb ik op het forum al mogelijke oplossingen gevonden.
Heb het dakraam even provisorisch waterdicht gemaakt want hij lekte nogal.
Er zit helemaal niets geen isolatie tussen de rand om het water tegen te houden, wat ik nogal veemd vind.
Die gaat er zodra het een beetje fatsoenlijk weer is even uit en dan maak ik hem goed waterdicht.
Ben nu op zoek een chip of zoiets, voor zover ik nu heb kunnen vinden op internet scheelt het maar zo'n 11 pk, al kan ik nog nergens een shop vinden die het verkoopt.
En ik vraag me af of dat het geld eigenlijk wel waard is?
En over de velgen, als ik zo rond kijk op het forum begijp ik dat ik er dan het beste 195/45 banden op kan doen als ik 15 inch neem?
Verder is de auto heerlijk, in het weekend naar Berlijn geweest over de autobahn
Heb alleen niet harder dan 180 gereden ivm winterbanen.
Maar ik heb wel een corsatje achter me gelaten, hij alleen en ik met vriendin en bagage.
Heb alleen niet kunnen zien welk type het precies was, maar hij gaf gas toen ik voorbij kwam
Nu kan ik de standaard velgen weer mooi maken.
Beetje schuren, spuiten enzo.
Ik moet nog kijken naar speling op het stuur, maar daarvoor heb ik op het forum al mogelijke oplossingen gevonden.
Heb het dakraam even provisorisch waterdicht gemaakt want hij lekte nogal.
Er zit helemaal niets geen isolatie tussen de rand om het water tegen te houden, wat ik nogal veemd vind.
Die gaat er zodra het een beetje fatsoenlijk weer is even uit en dan maak ik hem goed waterdicht.
Ben nu op zoek een chip of zoiets, voor zover ik nu heb kunnen vinden op internet scheelt het maar zo'n 11 pk, al kan ik nog nergens een shop vinden die het verkoopt.
En ik vraag me af of dat het geld eigenlijk wel waard is?
En over de velgen, als ik zo rond kijk op het forum begijp ik dat ik er dan het beste 195/45 banden op kan doen als ik 15 inch neem?
Verder is de auto heerlijk, in het weekend naar Berlijn geweest over de autobahn

Heb alleen niet harder dan 180 gereden ivm winterbanen.
Maar ik heb wel een corsatje achter me gelaten, hij alleen en ik met vriendin en bagage.
Heb alleen niet kunnen zien welk type het precies was, maar hij gaf gas toen ik voorbij kwam

-
De winter is voorbij, als het goed is gaat het niet meer vriezen, dus ik ga maar eens beginnen om de sportvelgen weer mooi maken.
Ik vind het geen gezicht die stalen velgen.
[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/RSiWinterband.JPG[/img]
Dit is toch iets beter:
[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/RSiZomer.JPG[/img]
Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kwijt ben als ik het laat doen?
Of is het misschien zelf goed te doen.
En ik ben van plan de auto nu zelf te verzekeren.
De ANWB wil me niet eens verzekeren, en ik kom bij ING met WA extra uit op 50.15 p/m, dat lijkt me wel een redelijk bedrag.
Ik vind het geen gezicht die stalen velgen.
[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/RSiWinterband.JPG[/img]
Dit is toch iets beter:
[img]http://www.xs4all.nl/~adoup/dre/RSiZomer.JPG[/img]
Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kwijt ben als ik het laat doen?
Of is het misschien zelf goed te doen.
En ik ben van plan de auto nu zelf te verzekeren.
De ANWB wil me niet eens verzekeren, en ik kom bij ING met WA extra uit op 50.15 p/m, dat lijkt me wel een redelijk bedrag.
-
Vorige week heb ik nieuwe banden onder de velgen laten zetten, ik rijdt nu rond op 4 pirelli p6000, heerlijk hoe die nu op de weg plakt.
Vandaag heb ik de remblokken en schijven voor vervangen.
Morgen ga ik aan de achterkant bezig, gelukkig reed ik de laatste vrij weinig, maar de blokken waren echt helemaal op...
Foto
ik denk dat ik morgen ook even naar de speling op mn stuur ga kijken, ik heb hier op het forum tips gevonden om het misschien te kunnen maken.
Vandaag heb ik de remblokken en schijven voor vervangen.
Morgen ga ik aan de achterkant bezig, gelukkig reed ik de laatste vrij weinig, maar de blokken waren echt helemaal op...
Foto
ik denk dat ik morgen ook even naar de speling op mn stuur ga kijken, ik heb hier op het forum tips gevonden om het misschien te kunnen maken.
-
Ik had een tijdje geklepper bij het linker voorwiel,
Toen we het gingen nakijken ontdekte ik dat er een stukje van de veer is afgebroken...
![Afbeelding]()
maar de veer zit nog wel goed...
![Afbeelding]()
Nu wil ik de veren vervangen, maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten bij het zoeken.
En kan het kloppen dat verlagingsveren goedkoper zijn dan standaard?
(excuses voor de maat van de foto's, ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg)
Toen we het gingen nakijken ontdekte ik dat er een stukje van de veer is afgebroken...
maar de veer zit nog wel goed...
Nu wil ik de veren vervangen, maar ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten bij het zoeken.
En kan het kloppen dat verlagingsveren goedkoper zijn dan standaard?
(excuses voor de maat van de foto's, ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg)
-
MOD
foto's verkleindedit- ik zag het verkeerd, die veer is echt wel kaput..
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op wo 23 jun 2010 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als er zo'n stuk van de veer afgebroken is zou ik deze wel vervangen
Heb nog wel verlagingsveren liggen
(compleet met schokdempers en al) van een clio 16v, weet alleen niet of hetzelfde is als van een RSI?
Heb nog wel verlagingsveren liggen

Is dat russisch voor Dotz Schurken?Dreminator schreef:Eerst maar even mn radio erin en remblokken vervangen.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Geen idee of dat hetzelfde is maar het past wel, verlagingsveren zijn soms wel goedkoper dan origineel inderdaad..Whatever schreef:Als er zo'n stuk van de veer afgebroken is zou ik deze wel vervangen![]()
Heb nog wel verlagingsveren liggen(compleet met schokdempers en al) van een clio 16v, weet alleen niet of hetzelfde is als van een RSI?
Beetje kwaliteit is wel prettig, of je moet willen dat ie iedere dag een centimeter na zakt ?

Die gebroken veer moet je sowieso vervangen, kans dat ie er uit schiet en je band in vliegt is wel aannemelijk. Tevens APK afkeur.
-
ik ben zeker van plan om de veren te vervangen, een beetje lager staat meteen wat leuker 
Ik kom tijdens het zoeken naar veren iets tegen over kleurcodes, is dat iets belangrijks?
Of kan ik gewoon een (bijvoorbeeld) Koni 30mm setje kopen bij de eerste de beste shop?
Ik wil het zelf monteren, is dat een beetje te doen?
Heb een handige vader die me al vele honderden euro's heeft bespaard aan uurloon

Ik kom tijdens het zoeken naar veren iets tegen over kleurcodes, is dat iets belangrijks?
Of kan ik gewoon een (bijvoorbeeld) Koni 30mm setje kopen bij de eerste de beste shop?
Ik wil het zelf monteren, is dat een beetje te doen?
Heb een handige vader die me al vele honderden euro's heeft bespaard aan uurloon

-
Vorig jaar een huis gekocht, en daar hoort natuurlijk een andere auto bij.
Met moeite doe ik de Clio weg, maar ik heb er 3.5 jaar erg veel plezier van gehad
Met moeite doe ik de Clio weg, maar ik heb er 3.5 jaar erg veel plezier van gehad