19 Cabriolet

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
19convertible
Contacteer:

Hallo,

Ik heb vorige week een renault 19 cabriolet gekocht. (ik zal me binnenkort even voorstellen in een voorstel-topic met foto's)
Maar nu heb ik wat vraagjes:

Het dak, hoe kan ik dat het best behandelen? Zaterdag heb ik de wagen even gewassen, maar de kap heb ik verder niet met shampoo aangeraakt. Zijn hier speciale shampoo's voor? of kan je t het best met enkel water behandelen?

Het snelheidssignaal, Voor mijn navigatiesysteem heb ik een elektronisch signaal nodig. deze zit op de achterkant van de tellerbak. Iemand enig idee welke kabel/schroef dit betreft?

De speakers achterin, die moeten vervangen worden. is het ook mogelijk om 13 CM of zelfs groter te plaatsen?

en ten slotte, ik mis een kapje, bij het scharnierpunt van het dak. Weet iemand waar die nog te krijgen zijn. Of weet iemand een cabrio op een sloop te staan?

Alvast bedankt voor uw reactie ;)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Het cabriodak kun je gewoon mee wassen, wat betreft dat snelheidsignaal. op je tellerbak zit niets als je geen boordcomputer als optie hebt, echter zit er altijd een snelheidsopnemer in je tellerkabel net voor het paneel, daar zou je het signaal weg kunnen halen (daar haalt de boordcomputer 'm ook weg)

Die snelheidsopnemer heeft in ieder geval elke 19 16V voor het regelen van het stationair toerental. (rollend iets hoger, stationair zakt hij naar 900RPM) hoe dat bij een "normale" 19 zit weet ik zo even niet.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Voor het dak zijn wel middeltjes. Misschien even contact opnemen met carclean :)
jacques

Maak even een foto van de plek waar dat klepje hoort te zitten.
19convertible
Contacteer:

Ik heb even een fotootje gemaakt van de bestuurderskant, zodat duidelijk is welke kap ik nodig heb.

[img]http://i45.tinypic.com/2hhn60h.jpg[/img]
AOBakker

Deze klepjes zijn bij renault te bestellen. Kosten geen vermogen.
Uiteraard is het zinvol om bij een sloop te gaan kijken.
Er staat een 19 cabrio bij snuverink in Borculo

Succes Sander
R19 16V Cabrio
jacques

Het kost niet veel bij de dealer? Ik ben benieuwd wat ze er voor vragen. De cabrio onderdelen zijn extreem duur.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Een poos terug heb ik een phase2 verkocht aan sloperij Weteringbrug (071-3312622) van de week stond die er nog. Wellicht dat daar nog wat bruikbaars inzit?!

Of had jij hem al leeg getrokken Jaques?! :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
jacques

Nou, die kapjes zitten er nog op. Maar om eerlijk te zijn. Ik heb er veel kleine dingen van afgehaald, die ik miste. De jongens kwamen het me zelf vertellen, dat er een 19 cabrio stond.
marcel16v

jacques schreef:Het kost niet veel bij de dealer? Ik ben benieuwd wat ze er voor vragen. De cabrio onderdelen zijn extreem duur.
Inderdaad, cabrio onderdelen hebben alle een gouden randje. Ik heb voor deze kapjes prijzen van 75 tot 100 euro gezien.
19convertible
Contacteer:

Ik zal die sloperij in weteringbrug eens bellen, langsgaan zit er niet in. aangezien t meer dan 100 KM van hier is. dus maar hopen dat ze het kunnen verzenden. Bedankt!
jacques

Heb je het onderdeel? Deze cabrio wordt nu echt afgevoerd.
Plaats reactie