Jeff's R19 gechipt + beurtje
250 euro voor een 16v bak? maak daar maar de helft van....
Als je het goed wil doen haal je dat niet.Tom schreef:goed reviseren zal je denk ik op zijn allerminst een honderd of 8 gaan kosten.
Enkel de kop reviseren, zoals het hoort, kost minimaal 350 €.
Zuigerveren ook dik over de 100€
Koppakkingsset-onderblokpakkingset
Lagers
(dan praat je nog niet over honen, krukas slijpen enz enz enz)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jij spoort toch ook niet hoor.tutuur schreef:250 euro voor een 16v bak? maak daar maar de helft van....

Wat koop je dan ? Een hoop ellende dat je binnen de kortste keren ook mag reviseren?
Staat op mp tekoop. Had alexs een goeie bak aangeboden voor 200. Die heeft nu een andere dus de praktijk zal het uitwijzen denk ik...
Ik had van die ene GertJan van MP die bak gekocht voor 100,-, vond de gok het wel waard. Ding schakelt vooralsnog goed.tutuur schreef:Staat op mp tekoop. Had alexs een goeie bak aangeboden voor 200. Die heeft nu een andere dus de praktijk zal het uitwijzen denk ik...
voor een 2ehands rsi bak betaal ik €75,-
zijn die 16V bakken zoveel meer waard dan??
op de sloop die ik ff gebeld heb vragen ze €150,-
Vandaag in ieder geval zo zonder 1 enkel probleem of vuiligheidje door ze apk gekomen
Net nog ff de stuurhoes vervangen... Autowaard had hem nog niet dus geannuleerd en origineel Renault gehaald
Vandaag in ieder geval zo zonder 1 enkel probleem of vuiligheidje door ze apk gekomen

Net nog ff de stuurhoes vervangen... Autowaard had hem nog niet dus geannuleerd en origineel Renault gehaald

R19 16V '91
-
ja en dan zet je het eronder en kom je erachter dat de synchromesring van de derde versnelling net zo slecht is.Jeff rsi schreef:voor een 2ehands rsi bak betaal ik €75,-
Vandaag in ieder geval zo zonder 1 enkel probleem of vuiligheidje door ze apk gekomen![]()
![]()
voor dat geld kun je niet veel verwachten. 16v bak is niets meer waard dan een rsi bak. voor 75 euro is de kans dat je troep koopt gewoon vrij groot.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dan had ik mazzel want die bak is nu 50.000km later nog door iemand in gebruik
En zelf synchromessen vervangen wil ik wel over nadenken...
Maar ik heb nog nooit een bak uit elkaar gehad...
En als je het dan toch uit elkaar hebt lijkt het mij handig ook gelijk alle lagers enz... te vervangen
Maar ja ik weet uit praktijk dus niet hoe zo'n bak in elkaar steekt, heb alleen wel is plaatjes gekeken....
En wat gaat er eiglijk in een 16V bak? 75W80 ofzo dacht ik?
Ik heb nog 75w90 staan ken dat er ook in? wat is precies het verschil?

En zelf synchromessen vervangen wil ik wel over nadenken...
Maar ik heb nog nooit een bak uit elkaar gehad...
En als je het dan toch uit elkaar hebt lijkt het mij handig ook gelijk alle lagers enz... te vervangen

Maar ja ik weet uit praktijk dus niet hoe zo'n bak in elkaar steekt, heb alleen wel is plaatjes gekeken....
En wat gaat er eiglijk in een 16V bak? 75W80 ofzo dacht ik?
Ik heb nog 75w90 staan ken dat er ook in? wat is precies het verschil?
R19 16V '91
Zou je eens kunnen kappen met al die ... ? ik neem elke keer tijdens het lezen een pauze, het bouwt spanning op, maar er komt maar geen climax.
Lees echt vervelend
Bij kanonman ben je zeker 500 euro verder, en dat heeft vast een reden.. Doe je zelf een lol. Zoek gewoon een andere bak.
Lees echt vervelend

Bij kanonman ben je zeker 500 euro verder, en dat heeft vast een reden.. Doe je zelf een lol. Zoek gewoon een andere bak.
Daar mag je wel het dubbele van maken, en dan moet ie er ook nog eens onder, nieuwe koppeling, bakolie, etc.alexs schreef:Zou je eens kunnen kappen met al die ... ? ik neem elke keer tijdens het lezen een pauze, het bouwt spanning op, maar er komt maar geen climax.
Lees echt vervelend
ahum... read this:
Hi Jo,
Thank you for visiting us at the French car show at Rockingham last weekend, i will attach some information and prices for you to consider on the Renault/ Sadev UN1 gearbox.
As you will see the prices are in euro`s, the reason for this is that the exchange rate is changing daily so if you want to proceed please let us know and we will give you the exchange rate of the day.
Today`s guide price for the UN1 rate today is:
x 1 UN1 gearbox Sadev gear assembly £3470.13.
x 1 Sadev reinforced clutch shaft. £247.81.
x 1 Sadev reinforced Selector axle. £87.78.
x 1 Sadev Bi-Disc limited slip differential ( 25% to 85% locking option ): £1404.38 If you have an LSD that is serviceable this can be used.
See attached price reference sheet.
The customer has to supply a good UN1 gearbox and final drive, all the parts that are not used will be returned.
All the above prices are plus vat and carriage.
If there is any other information you require please do not hesitate to contact me.
Regards Steve Waudby
SWR Motorsport Ltd
Tel: 00 44 ( 0 ) 1279 452656.
Fax: 00 44 ( 0 ) 1279 434433.
http://www.swrmotorsport.com
Hi Jo,
Thank you for visiting us at the French car show at Rockingham last weekend, i will attach some information and prices for you to consider on the Renault/ Sadev UN1 gearbox.
As you will see the prices are in euro`s, the reason for this is that the exchange rate is changing daily so if you want to proceed please let us know and we will give you the exchange rate of the day.
Today`s guide price for the UN1 rate today is:
x 1 UN1 gearbox Sadev gear assembly £3470.13.
x 1 Sadev reinforced clutch shaft. £247.81.
x 1 Sadev reinforced Selector axle. £87.78.
x 1 Sadev Bi-Disc limited slip differential ( 25% to 85% locking option ): £1404.38 If you have an LSD that is serviceable this can be used.
See attached price reference sheet.
The customer has to supply a good UN1 gearbox and final drive, all the parts that are not used will be returned.
All the above prices are plus vat and carriage.
If there is any other information you require please do not hesitate to contact me.
Regards Steve Waudby
SWR Motorsport Ltd
Tel: 00 44 ( 0 ) 1279 452656.
Fax: 00 44 ( 0 ) 1279 434433.
http://www.swrmotorsport.com
[quote="-jo-"]Hoezo gaaf ??
Vanuit de RTC was er 0.0 interesse. FCS was afgelopen weekend.[/quote
Nee, het circuit. Dat FCS gaaf was geloof ik ook wel
Wist alleen niet dat het op Rockingham was ;p
Vanuit de RTC was er 0.0 interesse. FCS was afgelopen weekend.[/quote
Nee, het circuit. Dat FCS gaaf was geloof ik ook wel

Wist alleen niet dat het op Rockingham was ;p
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
In Dieppe stonden er ook mannen die bakken reviserde en ombouwde naar verstrekt enz ....
Ik denk zal eens kijken of in tussen dat franse gekrabbel een bak kan vinden voor een T2 .....toen ik de gemiddelde prijs zag ben ik meteen maar genokt met zoeken . 6800 euro gemiddeld

Ik denk zal eens kijken of in tussen dat franse gekrabbel een bak kan vinden voor een T2 .....toen ik de gemiddelde prijs zag ben ik meteen maar genokt met zoeken . 6800 euro gemiddeld

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee beter van niet denk ik Jo 

ach eerst is die ouwe olie eruit...
en die ... gaat automatisch...
Maar nou merkte ik vandaag dat als ik een heel stuk in een file rijd en dus echt niet eens boven de 2000 toeren uitkom. Kwam ik vooraan bij het stoplicht.
Ik dacht zal is ff gas geven. Maar dan begint hij opeen in te houden bij de 5000 toeren echt te stotteren. Ik van me gas af en weer gas en dan is er niks meer aan de hand.
Dus ik ff getest heel stuk super laag in toeren.
Dan vol op het gas en exact hetzelfde. Maar heel effies en het is weg...
Nou ga ik hem zo in zo nog een beurt geven.
Brandstof filter was gewoon bijna door gerrot
Kijken of het dan beter is.
Hij doet echt ff een soort RRRRRRR geluid.
Zal ook ff de rotor en verdelerkap nakijken en de kabels
en die ... gaat automatisch...

Maar nou merkte ik vandaag dat als ik een heel stuk in een file rijd en dus echt niet eens boven de 2000 toeren uitkom. Kwam ik vooraan bij het stoplicht.
Ik dacht zal is ff gas geven. Maar dan begint hij opeen in te houden bij de 5000 toeren echt te stotteren. Ik van me gas af en weer gas en dan is er niks meer aan de hand.
Dus ik ff getest heel stuk super laag in toeren.
Dan vol op het gas en exact hetzelfde. Maar heel effies en het is weg...
Nou ga ik hem zo in zo nog een beurt geven.
Brandstof filter was gewoon bijna door gerrot

Kijken of het dan beter is.
Hij doet echt ff een soort RRRRRRR geluid.
Zal ook ff de rotor en verdelerkap nakijken en de kabels

R19 16V '91
mmm, het is mogelijk dat je teveel benzine krijgt. Hierdoor is er een oververzadiging in de lage toerentallen zoals bijvoorbeeld in de file. Maakt niks uit, effe goed doorknallen en tis opgelost.