
Jeff's R19 gechipt + beurtje
k 

Wanneer wasda? Ik rijd nog wel eens rond in Alkmaar... en de mijne durft bij gas los nog wel eens een kuchje los te laten hehe.Jeff rsi schreef:Ik heb 1x in Alkmaar met me oude 16V achter een Williams gestaan bij het stoplicht....
Hij had in ieder geval alle Williams kenmerken...
Dat ding kon ik net bijhouden hij liep niet weg.....
Kwam ook wel een enorme blauw/zwarte pluim uit![]()
Dus of een wannabee of een compleet afgetrapte....
Al kan ik me niet herineren dat ik me nog es heb zitten inhouden met een 16v

500?Vos schreef:stond voor €999 te koop... dus als je een beetje kunt handelen....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
zoveel ?
( in het algemeen voor een clio 16v ...dus niet specifiek deze )

ik heb zo met gesloten beurs mijn half weggerotten RSI ingeruild
en net nog ff knutsellen geweest.... Heel nieuwe stuk pijp bij de uitlaat ertussen...
linkerdeur uit elkaar gehaald.... Is iets in het slot stuk want hij neemt de motor niet mee, pinnetje wat bovenuit steekt beweegt ook bijna niet
Als ik de motor met de hand bedien krijg ik wel overal spanning op enzo...
Alleen gaat de rest dan nog niet op slot... Of hoort dat als de linker deur open staat?? hij gaf dan wel spnning dus als het niet hoort zit het ergens anders fout...
Maar denk dat ik vanwege de speling en het pinnetje niet meenemen toch een nieuw slot moet halen, of van de sloop zal allenaaml wel passen denk ik...
Bedoel echt het slot waarmee de deur dus aan de stijl vast zit zeg maar....
Verder nieuwe relais gehaald en H3 lampjes om de hele bumper weer werkend te maken...
Nieuw kentekenlamp fittinkje moest de kent. houder eraf... Had ik gelijk de RTC houder erop kennen schroeven...
Te laat bedacht
Wat is het btw als je stoelen niet goed vast klikken met naar voren en naar achteren kantellen? Ken ik dan gewoon met een hamer ff die plaatjes waar die haken achter horen te grijpen ff meer omhoog rammen?
en dan nog een pic van de beroerde goot bij de P-plaats bij ons...
[img]http://img149.imageshack.us/img149/4760/netaan.jpg[/img]

en net nog ff knutsellen geweest.... Heel nieuwe stuk pijp bij de uitlaat ertussen...
linkerdeur uit elkaar gehaald.... Is iets in het slot stuk want hij neemt de motor niet mee, pinnetje wat bovenuit steekt beweegt ook bijna niet

Als ik de motor met de hand bedien krijg ik wel overal spanning op enzo...
Alleen gaat de rest dan nog niet op slot... Of hoort dat als de linker deur open staat?? hij gaf dan wel spnning dus als het niet hoort zit het ergens anders fout...
Maar denk dat ik vanwege de speling en het pinnetje niet meenemen toch een nieuw slot moet halen, of van de sloop zal allenaaml wel passen denk ik...
Bedoel echt het slot waarmee de deur dus aan de stijl vast zit zeg maar....
Verder nieuwe relais gehaald en H3 lampjes om de hele bumper weer werkend te maken...
Nieuw kentekenlamp fittinkje moest de kent. houder eraf... Had ik gelijk de RTC houder erop kennen schroeven...
Te laat bedacht

Wat is het btw als je stoelen niet goed vast klikken met naar voren en naar achteren kantellen? Ken ik dan gewoon met een hamer ff die plaatjes waar die haken achter horen te grijpen ff meer omhoog rammen?
en dan nog een pic van de beroerde goot bij de P-plaats bij ons...
[img]http://img149.imageshack.us/img149/4760/netaan.jpg[/img]
R19 16V '91
Dat is al bijna een jaar terug...Steven schreef:Wanneer wasda? Ik rijd nog wel eens rond in Alkmaar... en de mijne durft bij gas los nog wel eens een kuchje los te laten hehe.Jeff rsi schreef:Ik heb 1x in Alkmaar met me oude 16V achter een Williams gestaan bij het stoplicht....
Hij had in ieder geval alle Williams kenmerken...
Dat ding kon ik net bijhouden hij liep niet weg.....
Kwam ook wel een enorme blauw/zwarte pluim uit![]()
Dus of een wannabee of een compleet afgetrapte....
Al kan ik me niet herineren dat ik me nog es heb zitten inhouden met een 16v
500?Vos schreef:stond voor €999 te koop... dus als je een beetje kunt handelen....
Hij had een uitlaat eronder waar ik bijna in kon rijden was echt net een schoorsteen...
Ik reed toen in een dnker blauwe 16V met gouden schoepen wielen...
R19 16V '91
Stoelframe kapotJeff rsi schreef:Wat is het btw als je stoelen niet goed vast klikken met naar voren en naar achteren kantellen? Ken ik dan gewoon met een hamer ff die plaatjes waar die haken achter horen te grijpen ff meer omhoog rammen?
Jeff rsi schreef: Met spuiten en blok reviceren ken ik voor €2000,- klaar zijn......
Dat is niet teveel geld voor een 16V die dan weer compleet strak is en een blok heb wat echt compleet opnieuw opgebouwd is![]()

en dat meen je nu echt ?
Daar zou ik niet eens kwaad om zijn !Jeff rsi schreef:Dan is het alleen geen achterberg blok meer....
De naam is enkel verbonden aan dikke prijzen maar weinig spectaculairs.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
amen 

toch meen ik dat echt....
ken van iemand een gereviceerd blok kopen voor weinig en heb een vriend als spuiter, waarbij ik dan ook veel zelf doe.....
Maar wat zou er dan aan het frame stuk zijn??
Is dat frame dan krom ofzo??
Stoelen zitten vergoed vast enz... En als je met je hand op de zitting hem goed hard naar beneden duw gaat hij wel vast....
Verder vandaag de uitlaat ff echt goed dicht gemaakt...
Sierstripje erop gekit...
stuurhuishoesje dicht gekit...
koplampverstelling eruit gehaald....
tijdje wezen klote aan de verrotte bedrading aantal stekkertjes vervangen... 1 kapot lampje vervangen... en TADAA!!!
[img]http://img571.imageshack.us/img571/6804 ... werken.jpg[/img]
Nuo nog ff de ruitensproeier vloeistof vullen en dan is die apk klaar
ken van iemand een gereviceerd blok kopen voor weinig en heb een vriend als spuiter, waarbij ik dan ook veel zelf doe.....
Maar wat zou er dan aan het frame stuk zijn??
Is dat frame dan krom ofzo??
Stoelen zitten vergoed vast enz... En als je met je hand op de zitting hem goed hard naar beneden duw gaat hij wel vast....
Verder vandaag de uitlaat ff echt goed dicht gemaakt...
Sierstripje erop gekit...
stuurhuishoesje dicht gekit...
koplampverstelling eruit gehaald....
tijdje wezen klote aan de verrotte bedrading aantal stekkertjes vervangen... 1 kapot lampje vervangen... en TADAA!!!
[img]http://img571.imageshack.us/img571/6804 ... werken.jpg[/img]
Nuo nog ff de ruitensproeier vloeistof vullen en dan is die apk klaar

R19 16V '91
stuurhoesje dichtgekit 

Nie iedereen leest volgens mij de project topic's dus dacht plaats het in het 16V gedeelte ook ff
Maar ik weet dus nu al dat het past
En met de vertragingen bedoel ik gewoon dus de versnellingen zelf.....
Maar aangezien die vertragen snap ik nog steeds de naam versnellingsbak niet

Maar ik weet dus nu al dat het past

En met de vertragingen bedoel ik gewoon dus de versnellingen zelf.....
Maar aangezien die vertragen snap ik nog steeds de naam versnellingsbak niet

R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
dus jij zou je clio aanbieden met een 5 vertragingsbak ??Jeff rsi schreef:Nie iedereen leest volgens mij de project topic's dus dacht plaats het in het 16V gedeelte ook ff![]()
Maar ik weet dus nu al dat het past![]()
En met de vertragingen bedoel ik gewoon dus de versnellingen zelf.....
Maar aangezien die vertragen snap ik nog steeds de naam versnellingsbak niet

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
het heet officieel een wisselbak.
Versnellingsbak is inderdaad harstikke fout, daar heeft Jeff gelijk in.
Versnellingsbak is inderdaad harstikke fout, daar heeft Jeff gelijk in.
Gearbox=tandwielkast
Een tandwielkast kan meer zijn dan een wisselbak, denk aan industriele machines, grasmaaiers, etc.
Volgens de schoolboeken is het een wisselbak
Volgens de schoolboeken is het een wisselbak

klopt maar een betere letterlijke beschrijving kan ik niet vinden...
Een wisselbak kan ook meer zijn dan een tandwielkastRiël schreef:Een tandwielkast kan meer zijn dan een wisselbak, denk aan industriele machines, grasmaaiers, etc.
Volgens de schoolboeken is het een wisselbak

gaat dit weer zo een 2 delige-pagina-discussie worden zoals een met dat stukje klei ? Nee toch, mag ik hopen?
Gearbox of 'boite vitesse' of versnellingsbak doen het voor mij hoor.

Gearbox of 'boite vitesse' of versnellingsbak doen het voor mij hoor.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
of-jo- schreef:gaat dit weer zo een 2 delige-pagina-discussie worden zoals een met dat stukje klei ? Nee toch, mag ik hopen?
Gearbox of 'boite vitesse' of versnellingsbak doen het voor mij hoor.
Das wechselgetriebe, la caja de cambios
dat ding wat links aan me blok hangt en kraakt als ik met dat pookje naar ze 2 of 3 ga.........
Zo snappen jullie het toch ook wel
Ik ben nog ff aan het rondkijken, zat aan een rsi bak te denken maar hoor dus al dat hij dan niet echt lekker vast komt te hangen
Iemand enig id wat het reviceren kost?
Als iemand een knappe bak heeft mag er ook aangeboden worden
Hele blok moet er dan weer uit.... gezeik.... geen zin in....
Nou ja gelijk ff een distributie set enz enz....
Vliegwiel afdraaien heb dat nog een beetje zin bij een 16V? of zijn die dingen ook al zo licht van zichzelf?
Zo snappen jullie het toch ook wel

Ik ben nog ff aan het rondkijken, zat aan een rsi bak te denken maar hoor dus al dat hij dan niet echt lekker vast komt te hangen

Iemand enig id wat het reviceren kost?
Als iemand een knappe bak heeft mag er ook aangeboden worden

Hele blok moet er dan weer uit.... gezeik.... geen zin in....

Nou ja gelijk ff een distributie set enz enz....
Vliegwiel afdraaien heb dat nog een beetje zin bij een 16V? of zijn die dingen ook al zo licht van zichzelf?
R19 16V '91
verwissel de bak olie eerst eens, doet soms wonderen. laatst nog gedaan bij een 16v en schakelt nu weer als boter. hij had de zelfde kuren als jij beschijft.
Als er te weinig in zit is het al te laat, tenminste dat is mijn ervaring. Meestal is het de 5 die gaar word, die heeft er als eerste last van toen.
Mijn ouwe bak begon plots te gieren, paar km later werkt de 3 niet meer, zooi begon flink te stinken naar iemand die staat te slijpen/lassen.. Bij het aftappen kwam er zilveren olie uit.. Er zat 500ml te weinig in, zullen er nooit achter komen of dat het ook echt was, maar dat reno bakken er gevoelig voor zijn is zeker.
Mijn ouwe bak begon plots te gieren, paar km later werkt de 3 niet meer, zooi begon flink te stinken naar iemand die staat te slijpen/lassen.. Bij het aftappen kwam er zilveren olie uit.. Er zat 500ml te weinig in, zullen er nooit achter komen of dat het ook echt was, maar dat reno bakken er gevoelig voor zijn is zeker.
mijn 5 is niks mis mee...
4 ook niet...
1 ook niet.....
2 bijna niet heel af en toe een kraakje bij opschakellen....
3 voel ik elke keer en regelmatig een kraak met opschakellen....
Heb nog 15 liter bak olie staan, dus ken het altijd ff proberen

4 ook niet...
1 ook niet.....
2 bijna niet heel af en toe een kraakje bij opschakellen....
3 voel ik elke keer en regelmatig een kraak met opschakellen....
Heb nog 15 liter bak olie staan, dus ken het altijd ff proberen


R19 16V '91
Olie verversen kan helpen, maar grote kans dat je synchromesringen versleten zijn. Ik zou gewoon een bak van MP af plukken voor 250 euro en die eronder hangen. Er zal hier ook vast wel iemand zijn die zo'n ding heeft liggen, is vaak wat betrouwbaarder als MP.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
je kan altijd reinier eens een pm sturen
die droomt die bakken onderhand..
een goede 16v bak is vrij zeldzaam lijkt mij.
en beter houd je het zoals origineel, en dat blijft nog maar net heel

die droomt die bakken onderhand..
een goede 16v bak is vrij zeldzaam lijkt mij.
en beter houd je het zoals origineel, en dat blijft nog maar net heel

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*