
ACT: Clio16V
Klopt inderdaad, het is een Clio 2, maar dan Sedan uitvoering.Merijn schreef:Nissan en Renault zijn toch pas vanaf 1999 gaan samenwerken? Dat zal dan wel een Clio 2 zijn geweest.
[img]http://www.listadecarros.com/wp-content ... 2008-4.jpg[/img]
Nissan Platina RS172? Jawellll..
[img]http://images01.olx.com.mx/ui/1/30/94/12802694_1.jpg[/img]
Die clio koplampen ern...
$60.000,0 Pesos ... http://guadalajara.olx.com.mx/nissan-pl ... d-12802694
[img]http://images01.olx.com.mx/ui/1/30/94/12802694_1.jpg[/img]
Die clio koplampen ern...

$60.000,0 Pesos ... http://guadalajara.olx.com.mx/nissan-pl ... d-12802694
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haha, daar zul je mensen wel bijzonder leuk mee verrassen, dat verwacht niemand 

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Dit vroeg ik namelijk omdat de Alpine ook daar is geleverd of was het gewoon een US versie maar daar niet geleverd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Weinig 172 PK aan hoor.. het is een "gewone" 2.0 of mischien nog wel minder..
De veren hebben inderdaad die kleur. Maar de schokbrekers zijn zwart. Mischien ooit overgespoten. Maar de stelmoer is donkergoud. En er zit maar 1 stelmoer en die draai je met een inbus vast op zijn plek. Normaliter heb je er 2
ff geen 16v maar een rsi.....
vrijdag stopte opeens de brandstof pomp.....
nou krijg ik dus geen spanning meer op de gele draad......
zit nu ff gewoon een draad via contact op, maar dat is uiteraard niet echt super...
aangezien hij normaal via het relais aanslaat en dan weer afslaat op druk...
nu als je contact op stand 2 draai blijft hij continu pompen....
Alle zekeringen gecontroleerd, relais schakelt ook wel aan en uit....
Zal ik dan gewoon een draad breuk hebben??
vrijdag stopte opeens de brandstof pomp.....
nou krijg ik dus geen spanning meer op de gele draad......
zit nu ff gewoon een draad via contact op, maar dat is uiteraard niet echt super...
aangezien hij normaal via het relais aanslaat en dan weer afslaat op druk...
nu als je contact op stand 2 draai blijft hij continu pompen....
Alle zekeringen gecontroleerd, relais schakelt ook wel aan en uit....
Zal ik dan gewoon een draad breuk hebben??
R19 16V '91
Blijft altijd continue pompen. Dus dat maakt niet uit. Meet je relais maar eens op. Kan altijd klikken maar niet schakelen.
normaal als je hem op stand 2 zet hoor je de pomp aanslaan en dan weer afslaan, de pomp zelf dus....
Dan als je start gaat hij pas continu draaien......
Zoals ik het nu heb hoort het niet hoor, weet ik 100% zeker want dit heb ik ff gauw zelf gebeund omdat ik gauw weg moest
Dan als je start gaat hij pas continu draaien......
Zoals ik het nu heb hoort het niet hoor, weet ik 100% zeker want dit heb ik ff gauw zelf gebeund omdat ik gauw weg moest

R19 16V '91
De pomp is het wel gewend constant te draaien, dus het is totaal geen issue verder. Er zit verder niks van een elektrische drukmeter op dat systeem, het teveel gaat gewoon de retourleiding in via je drukregelaar.
Zoals hij nu zit is inderdaad niet goed, hij wordt normaal door de ecu aangezet via het relais, maar draaien = draaien. Als de motor niet doorstart gaat de pomp uit ja. Maar dan nog boeit het geen zier. Mijn auto op lpg draait de benzinepomp ook onafgebroken terwijl ik op lpg rijdt. Dat moet ook.
Zoals hij nu zit is inderdaad niet goed, hij wordt normaal door de ecu aangezet via het relais, maar draaien = draaien. Als de motor niet doorstart gaat de pomp uit ja. Maar dan nog boeit het geen zier. Mijn auto op lpg draait de benzinepomp ook onafgebroken terwijl ik op lpg rijdt. Dat moet ook.
Als de motor af slaat slaat de pomp ook af ja. Normaliter.
Ja, zoals hij het nu aansluit wel. Ik dacht dat zijn vraag sloeg op het origineel systeem.
Waarom ik dat dacht snap ik bij nader inzien niet
Maargoed, fix dat relais gewoon effe.
Waarom ik dat dacht snap ik bij nader inzien niet

Maargoed, fix dat relais gewoon effe.
Ook als ie ingestoken is
Op de uitgang dus?

ik meet overal spanning op behalve de massa dus dan zal de uitgang ook spanning geven....
ik weet alleen niet welk de uitgang is
Ik denk geel aangezien hij bij de pomp ook geel is.....
en ik kwam er achter dat hij massa geschakeld is want als ik de spanningszoeker op de massa duwde schakelde hij....
ik weet alleen niet welk de uitgang is

en ik kwam er achter dat hij massa geschakeld is want als ik de spanningszoeker op de massa duwde schakelde hij....
R19 16V '91
Vraagje:
Dit is toch een phase II Clio 16v velg?
[img]http://img248.imageshack.us/img248/4471/velgenclio16v.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Dit is toch een phase II Clio 16v velg?
[img]http://img248.imageshack.us/img248/4471/velgenclio16v.th.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
gp / negertien 16v
ook phase 2 clio1 inderdaad
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb het volgende probleem met mijn Clio. Vorig jaar had ik het probleem dat de auto stotterde. Naar mijn idee steeds erger naarmate ik het gas verder intrapte.
Ik heb toen de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougie's vervangen. Het probleem was verholpen tot nu...
Nu hetzelfde probleem weer.
Neem aan dat de bovengenoemde onderdelen niet weer aan vervanging toe zijn. Bougies heb ik nu 1000 km geleden nog eens vervangen.
Het lijkt of de auto zich 'verzuipt' zodra het gas wat verder wordt ingetrapt. Zo voelt het tenminste, de auto rijdt dan behoorlijk schokkerig. Stationair loopt hij netjes.
Iemand een idee, komt het vaker voor?
Ik heb toen de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougie's vervangen. Het probleem was verholpen tot nu...
Nu hetzelfde probleem weer.

Het lijkt of de auto zich 'verzuipt' zodra het gas wat verder wordt ingetrapt. Zo voelt het tenminste, de auto rijdt dan behoorlijk schokkerig. Stationair loopt hij netjes.
Iemand een idee, komt het vaker voor?
Misschien TPS zie http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
text: Ik had al een tijdje last van een hikkende motor bij lage toerentallen. Na een gesprek met Bazz, die een verse TPS (=throttle position sensor NL: gaskleppositiesensor) heeft, besloot ik de mijne eens na te meten. Stekker los. Universeelmeter op 20K ingesteld en aangesloten over de rode en de groene draad van de tps. Als ik wat gas geef zou de weerstand moeten toenemen. In mijn geval klom de meter van ca 1,6kOhm langzaam op om vervolgens bij 1,7kOhm weer terug te zakken en dan door te gaan naar uiteindelijk 5,4kOhm. In de praktijk betekent dit dat bij een kleine gasklepopening, wanneer je meer gas geeft wordt het mengsel armer. Dit verklaard het hikken in de file. Ik las op RTC dat Ronald zei: "Als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS dan zou de motor moeten afslaan." Nu dat deed hij niet. Ook de TPS spanning gemeten als de boel is aangesloten 0,29V (dit is niet goed)
Een nieuwe TPS kost ca 200 euro (Ja Renault). Dus een gebruikte gekocht en gemonteerd. Afgesteld op 0,13 Volt bij gasklep los. Volgens Henk Dijkstra afstellen op 0,12 - 0,16V met een goede digitale meter. Of met XRD of XR25 tussen de 0 en 1% gasklepopening. (maar, dat apparaat heb ik nog niet.) Nu reageert het armpje wel direct als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS slaat de motor af.
Nog even wat gegevens:
Bestelnummer Renault 7701203513
Fabrikant Colvern, modelnummer 17/542/2684 4k15M
Ik gebruik nu een TPS uit een clio 1.8 16V modelnummer 17/541/2684 4k15M
text: Ik had al een tijdje last van een hikkende motor bij lage toerentallen. Na een gesprek met Bazz, die een verse TPS (=throttle position sensor NL: gaskleppositiesensor) heeft, besloot ik de mijne eens na te meten. Stekker los. Universeelmeter op 20K ingesteld en aangesloten over de rode en de groene draad van de tps. Als ik wat gas geef zou de weerstand moeten toenemen. In mijn geval klom de meter van ca 1,6kOhm langzaam op om vervolgens bij 1,7kOhm weer terug te zakken en dan door te gaan naar uiteindelijk 5,4kOhm. In de praktijk betekent dit dat bij een kleine gasklepopening, wanneer je meer gas geeft wordt het mengsel armer. Dit verklaard het hikken in de file. Ik las op RTC dat Ronald zei: "Als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS dan zou de motor moeten afslaan." Nu dat deed hij niet. Ook de TPS spanning gemeten als de boel is aangesloten 0,29V (dit is niet goed)
Een nieuwe TPS kost ca 200 euro (Ja Renault). Dus een gebruikte gekocht en gemonteerd. Afgesteld op 0,13 Volt bij gasklep los. Volgens Henk Dijkstra afstellen op 0,12 - 0,16V met een goede digitale meter. Of met XRD of XR25 tussen de 0 en 1% gasklepopening. (maar, dat apparaat heb ik nog niet.) Nu reageert het armpje wel direct als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS slaat de motor af.
Nog even wat gegevens:
Bestelnummer Renault 7701203513
Fabrikant Colvern, modelnummer 17/542/2684 4k15M
Ik gebruik nu een TPS uit een clio 1.8 16V modelnummer 17/541/2684 4k15M
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn. Toch zou het dan misschien kunnen dat die rotor 'alweer' versleten is aangezien het de vorige keer na montage van die nieuwe spullen weer verholpen was.jacques schreef:Misschien TPS zie http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
text: Ik had al een tijdje last van een hikkende motor bij lage toerentallen. Na een gesprek met Bazz, die een verse TPS (=throttle position sensor NL: gaskleppositiesensor) heeft, besloot ik de mijne eens na te meten. Stekker los. Universeelmeter op 20K ingesteld en aangesloten over de rode en de groene draad van de tps. Als ik wat gas geef zou de weerstand moeten toenemen. In mijn geval klom de meter van ca 1,6kOhm langzaam op om vervolgens bij 1,7kOhm weer terug te zakken en dan door te gaan naar uiteindelijk 5,4kOhm. In de praktijk betekent dit dat bij een kleine gasklepopening, wanneer je meer gas geeft wordt het mengsel armer. Dit verklaard het hikken in de file. Ik las op RTC dat Ronald zei: "Als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS dan zou de motor moeten afslaan." Nu dat deed hij niet. Ook de TPS spanning gemeten als de boel is aangesloten 0,29V (dit is niet goed)
Een nieuwe TPS kost ca 200 euro (Ja Renault). Dus een gebruikte gekocht en gemonteerd. Afgesteld op 0,13 Volt bij gasklep los. Volgens Henk Dijkstra afstellen op 0,12 - 0,16V met een goede digitale meter. Of met XRD of XR25 tussen de 0 en 1% gasklepopening. (maar, dat apparaat heb ik nog niet.) Nu reageert het armpje wel direct als de motor stationair draait en je beweegt het armpje van de TPS slaat de motor af.
Nog even wat gegevens:
Bestelnummer Renault 7701203513
Fabrikant Colvern, modelnummer 17/542/2684 4k15M
Ik gebruik nu een TPS uit een clio 1.8 16V modelnummer 17/541/2684 4k15M
Nog andere suggesties?
ik zet vandaag de auto neer draai sleutel terug... sleutel eruit.....
auto blijft lopen.......
de voeding die ik zelf gelegd had van de pomp gehaald en hij stopt.....
nou doet de pomp het weer gewoon zoals hij zou moeten doen....
vage zelf reparerende auto......
auto blijft lopen.......
de voeding die ik zelf gelegd had van de pomp gehaald en hij stopt.....
nou doet de pomp het weer gewoon zoals hij zou moeten doen....
vage zelf reparerende auto......
R19 16V '91
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Vandaag de verdelerkap er eens afgedraaid, spul ziet er nog als nieuw uit
Dat is dus helaas nog niet de verklaring voor het stotteren. Bougiekabels ook los gehad en er weer stevig in gedrukt maar ik had niet het idee dat er daarvan een was die slecht contact maakt.
Zou het dan zo zijn dat ik eens naar het verhaal van jacques hierboven moet gaan kijken?

Dat is dus helaas nog niet de verklaring voor het stotteren. Bougiekabels ook los gehad en er weer stevig in gedrukt maar ik had niet het idee dat er daarvan een was die slecht contact maakt.
Zou het dan zo zijn dat ik eens naar het verhaal van jacques hierboven moet gaan kijken?
zou ik wel doen 

dennis, kijk eens naar de draden van de TPS sensor, heb er al een aantal gezien waar de isolatie wat poreus was is geworden door de warmte onder de kap. Gevolgd daarvan is dat de isolatie van de draad afbreekt, waardoor de draad bloot komt te liggen. Die draden weer even netjes fatsoeneren heb ik 2 x succes dit probleem mee opgelost.


-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Ook nog een idee inderdaad
Zal morgen eens kijken hoe die draden er aan toe zijn en of er al dan niet een nieuw tapeje om mag.

Zal morgen eens kijken hoe die draden er aan toe zijn en of er al dan niet een nieuw tapeje om mag.
inspuiten met contactspray en er ff een krimpkous omheen trekken 

nieuwe is jackpot zeker?