Koppeling afstellen en brandstoffilter

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Donkey_2009
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een tweetal vragen, waarvan ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven:
1. Mijn koppeling begint te slijten, de koppeling komt erg hoog op. Volgens mij is het een zelfstellende koppeling, maar is deze nog af te stellen dat de koppeling eerder opkomt? Zo ja, waar doe ik dat?

2. Ik heb een brandstoffilter gekocht en wil deze vervangen. Ik heb echter geen idee waar deze zit (staat ook niet in de vraagbaak). Heeft iemand een idee?

Betreft een Clio II 1.6 8v

Alvast bedankt! :smile:

Gr. Luc
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

brandstof filter zit naast je benzine tank onder de auto

over de koppeling weet ik helaas niet (Y)
Donkey_2009
Contacteer:

Ah, bedankt voor je antwoord!
Dat scheelt in ieder geval al zoeken :wink:
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Koppeling kun je niets aan afstellen, als ie hoog zit dan is dat wel een beetje het begin van het einde, maar zolang ie nog niet slipt kun je er nog wel een mooie tijd mee doorrijden, afhankelijk van je rijstijl. :p
Donkey_2009
Contacteer:

Bedankt voor het antwoord. Wel jammer dat het niet af te stellen valt. Koppeling slipt nog zeker niet, maar om de koppeling uiteindelijk vervangen lijkt me maar een rotklus :wink: .
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Een koppeling afstellen die bijna op is lijkt me ook zinloos, er zit een zelfstellend mechanisme op dus hij stelt 'm continue wel wat bij totdat hij dus bijna op is. :)
Donkey_2009
Contacteer:

Ja oke, maar ik heb verder geen verstand van hoe het afstelmechanisme werkt en heb verder ook nog totaal niet naar de koppeling gekeken. Ik ga binnenkort namelijk de auto ff een onderhoudsbeurtje geven en dan had ik dat kunnen meenemen.
Ik dacht, ik stel eerst hier maar een vraag. Want wellicht kon ik de koppeling handmatig nog iets beter afstellen, zodat de koppeling toch beter zou werken. Is volgens mij ook beter voor de koppeling en lagers etc.

Maar goed, dat wil dus niet :p.
Thnx voor het meedenken iig. :worship:
Plaats reactie